Anopin omahyväisyys ihmetyttää.
Olemme hieman yli 20-vuotiaita ja olemme muuttaneen jokin aika sitten avoliittoon. Mies muutti suoraan lapsuudenkodistaan, minä olen asunut omillani opiskelujen vuoksi jo aiemmin. Jostain ihmeen syystä mies antoi ilman lupaani avaimen vanhemmilleen. Anoppi käy poissaollessamme kotonamme (jota hän pitää vain poikansa kotina, puhuu aina XX:n kodista). Asunnon siis omistamme molemmat, ei vain mies. Anoppi kävi esim. kerran hakemassa pyykkikorimme javei pyykit kotiinsa pyykättäväksi (toki meillä on omakin pesukone) ja kerran vei pestyt lakanat kaapistamme mankeloitavaksi kotiimme. Kerran hän totesi, että" kyllä minä tiedän, että XX (poikansa) sanoo aina, että meidän äiti teki tämän asian näin ja näin, siis kehuu siinä itseään ja vähättelee minua. Mies ei kyllä koskaan ole verrannut meitä noin. Se paremmuus on vaan akan omassa päässä. Sitten saattaa anoppi tulla meille siivoamaan tms. poissaollessamme. Kyllästyin tuohon japyysin avaimen pois väittäen jääneeni lukkojen taakse. Edes avaimen poisottaminen siis ei lopettanut tuota tunkeilua, vaan selvisi, että he olivat teettäneet miehensä kanssa 2 vara-avainta,molemmille omat. Käskin miehen puhua vanhemmilleen,mutta mies einäe asiassa mitään väärää. Tiedän,että mies on tässä anoppia syyllisempi tilanteeseen ja mietinkin, että ainoa keino on erota. Mies tosin ilmoittaa aina silloin,etteihänelläole varaa maksaa minua ulos. No pakkohan hänen on.
MItä mieltä anopin tunkeilusta ja miehen napanuorasta äitiinsä?
Kommentit (117)
ei voi vain sarjoittaa lukkoja uudestaan? Miehelle uutta avainta ojentaessa sanot, että jos antaa vielä avaimen vanhemmilleen niin se on sitten ero ja asunto menee myyntiin. Se ei ole vain miehen asunto, joten hän ei voi yksin päättää, että siellä saa vierailla myös muita ihmisiä.
Ota Exel- tai Sento-lukitus, tai joku muu johon ei saa teetettyä vara-avaimia ilman avainkorttia. Teetä avaimet vain itsellesi ja miehellesi ja pidä avainkortti itselläsi.
Ja jos mies haluaa vanhemmilleen avaimet, hänellä on täysi oikeus niihin avaimiin.
tosta vaan vaihdattamaan, koska yleisavaimella pitää päästä kaikkiin asuntoihin. Avainkortillisia lukkoja ei voi mennä ottamaan siksikään, koska muut lukot ns. vanhoja abloy lukkoja.
ja annoimme pojalle yhden avaimen, koska ei hän sen enempiä avaimia tarvinnut. Kun kuvaan mukaan tuli tyttöystävä, saivat edelleen elää yhden avaimen varassa, koska tyttö ei virallisesti asunut pojan luona eikä esim. maksanut vesimaksua. Saimme useaan otteeseen kuulla olevamme paskoja appivanhempia.
Lopulta teimme vuokrasopimuksen molempien kanssa erikseen. Pojalle vuokra oli 100 e/kk ja tytölle 600 e/kk. Vastasin, että vuokra maksetaan sen mukaan, miten paljon määräysvaltaa tahtoo ottaa.
Ja jos mies haluaa vanhemmilleen avaimet, hänellä on täysi oikeus niihin avaimiin.
mutta hänellä ei ole oikeutta sanoa, että siellä saa kulkea kuin kotonaan ilman toisen osapuolen lupaa. Se koti kun on kahden ihmisen.
Ap, ota itse ne avaimet pois.
Jos se mies vähän tajuaisi jotakin, kun sinun äitisi alkaisi tonkimaan miehen pyykkiä.
Ja jos mies haluaa vanhemmilleen avaimet, hänellä on täysi oikeus niihin avaimiin.mutta hänellä ei ole oikeutta sanoa, että siellä saa kulkea kuin kotonaan ilman toisen osapuolen lupaa. Se koti kun on kahden ihmisen.
Onko annetun avaimen teettäminen rikos, jos kyseessä on as. oy ? Moraalitona se kylläon, mutta onko se rikollistakin jo?
Ota kopio ja ala vierailla siellä samoin metodein kuin anoppi teillä.
vastauksia olet ap saanut. Ei hyvää päivää. Vai pitää anoppia ymmärtää, joka paukkaa toisten kotiin milloin huvittaa. Sinä sanot sille miehelle, että ei peli passaa. Minä olen mielestäni ihan tavallinen tyyppi ja hyvissä väleissä anoppiinkin ja ei, en sietäisi tuollaista hetkeäkään. Joko palautetaan kaikki avaimet tai minä lähtisin. Tuo ei ajan saatossa kyllä parane.
on aika teiniä olla yrittämättä, anteeksi nyt vaan.
Kun ymmärtää, osaa suhtautua rakentavammin sen sijaan, että kiukkuaa ja panee välit poikki anoppiin ja ottaa avoeron poikaystävästään ja panee kotinsa myyntiin - ja miksi? Kun ei osaa eikä taida asiaa sivistyneemmin selvittää.
On eri asia ymmärtää ja HYVÄKSYÄ. Minusta voi ymmärtää sen, että mies ja äitinsä ovat eläneet symbioosissa tähän asti ja äiti ei tajua sitä, miksi pojan tyttöystävä ei ole samaa mieltä. Kun ap saat omia lapsia, kenties tämän hiukan paremmin ymmärrät.
HYVÄKSYÄ sitä kotiin salaa tulemista ei tietenkään tarvitse. Mutta siitä pääsee paremmin eroon rakentavalla toiminnalla kuin kiukkuamalla.
Ja jos mies haluaa vanhemmilleen avaimet, hänellä on täysi oikeus niihin avaimiin.mutta hänellä ei ole oikeutta sanoa, että siellä saa kulkea kuin kotonaan ilman toisen osapuolen lupaa. Se koti kun on kahden ihmisen.
Onko annetun avaimen teettäminen rikos, jos kyseessä on as. oy ? Moraalitona se kylläon, mutta onko se rikollistakin jo?
Ei se kyllä kovin luvalliselta toiminnalta tunnu, että toisen ihmisen kotiin teettelee omia avaimiaan ilman lupia.
Ellei sitten ole mieheltä lupa eikä ap sitä tiedä.
niin sittenhän on jo lähtökohtaisesti toimittu väärin, kun ulkopuoliset ovat teettäneet avaimia asuntoonne. Samalla avaimella kun yleensä pääsee rappukäytävään, pyörävarastoon ja moneen muuhun yhteiseen tilaan.
Mitään lakiin perustuvaa velvoitetta pitää asunnon ovea taloyhtiön sarjassa ei muuten ole. Ainoa velvoite on varmistaa että yhtiön edustajilla on määrätyissä tilanteissa pääsy huoneistoon. Ja vaikka et voisikaan vaihtaa asunnon normaalia lukitusta sinulla on oikeus asennuttaa oveesi toinen, ns. turvalukko, joka ei ole yhtiön sarjassa.
sano miehellesi että haluat harrastaa seksiä vain miehen kanssa, et keskenkasvuisen pojan kanssa. Kun napanuora on katkaistu ja avaimet saatu anopilta pois, voit taas antaa miehellesi.
Eiköhän tuo tällä tavalla hoidu muutamassa päivässä.
parikymppisillä on varaa ostaa asunto? Etenkin, jos poikakaverisi ei ole edes opiskellut?
Tulee provo mieleen. Anoppia on haukuttu niin paljon.
parikymppisillä on varaa ostaa asunto? Etenkin, jos poikakaverisi ei ole edes opiskellut?
Tulee provo mieleen. Anoppia on haukuttu niin paljon.
asuessaan ja työpaikka on,kuten minullakin. Lainaa saimme pankista, molemmilla omat lainat. Ap
Mies oli säästänyt osuutensa, minä sain isänperinnön.
ja annoimme pojalle yhden avaimen, koska ei hän sen enempiä avaimia tarvinnut. Kun kuvaan mukaan tuli tyttöystävä, saivat edelleen elää yhden avaimen varassa, koska tyttö ei virallisesti asunut pojan luona eikä esim. maksanut vesimaksua. Saimme useaan otteeseen kuulla olevamme paskoja appivanhempia.
Lopulta teimme vuokrasopimuksen molempien kanssa erikseen. Pojalle vuokra oli 100 e/kk ja tytölle 600 e/kk. Vastasin, että vuokra maksetaan sen mukaan, miten paljon määräysvaltaa tahtoo ottaa.
eikä mennä tollasia vuokrasopimuksia heti sorvaamaan? Puhuitko pojallesi mitään etukäteeen? Miksi tuollainen katkeruus pojan tyttöystävää kohtaan?
vastauksia olet ap saanut. Ei hyvää päivää. Vai pitää anoppia ymmärtää, joka paukkaa toisten kotiin milloin huvittaa. Sinä sanot sille miehelle, että ei peli passaa. Minä olen mielestäni ihan tavallinen tyyppi ja hyvissä väleissä anoppiinkin ja ei, en sietäisi tuollaista hetkeäkään. Joko palautetaan kaikki avaimet tai minä lähtisin. Tuo ei ajan saatossa kyllä parane.
on aika teiniä olla yrittämättä, anteeksi nyt vaan.Kun ymmärtää, osaa suhtautua rakentavammin sen sijaan, että kiukkuaa ja panee välit poikki anoppiin ja ottaa avoeron poikaystävästään ja panee kotinsa myyntiin - ja miksi? Kun ei osaa eikä taida asiaa sivistyneemmin selvittää.
On eri asia ymmärtää ja HYVÄKSYÄ. Minusta voi ymmärtää sen, että mies ja äitinsä ovat eläneet symbioosissa tähän asti ja äiti ei tajua sitä, miksi pojan tyttöystävä ei ole samaa mieltä. Kun ap saat omia lapsia, kenties tämän hiukan paremmin ymmärrät.
HYVÄKSYÄ sitä kotiin salaa tulemista ei tietenkään tarvitse. Mutta siitä pääsee paremmin eroon rakentavalla toiminnalla kuin kiukkuamalla.
siinä vauvaiässä..että aika erikoinen parikymppinen kyseessä. Aikuisen ihmisen tulisi olla aikuinen ja antaa lapsensa itsenäistyä, toivon että ihmiset ymmärtäisivät tämän kun saavat lapsia. Kenenkään ei tulisi elää missään "symbioosissa" vauva-aikaa lukuunottamatta.
niin sittenhän on jo lähtökohtaisesti toimittu väärin, kun ulkopuoliset ovat teettäneet avaimia asuntoonne. Samalla avaimella kun yleensä pääsee rappukäytävään, pyörävarastoon ja moneen muuhun yhteiseen tilaan. Mitään lakiin perustuvaa velvoitetta pitää asunnon ovea taloyhtiön sarjassa ei muuten ole. Ainoa velvoite on varmistaa että yhtiön edustajilla on määrätyissä tilanteissa pääsy huoneistoon. Ja vaikka et voisikaan vaihtaa asunnon normaalia lukitusta sinulla on oikeus asennuttaa oveesi toinen, ns. turvalukko, joka ei ole yhtiön sarjassa.
ja siihen lukkoon on yhtiössä oltava avain. Myös silloin, kun kyseessä on oma turvalukko.
on aika teiniä olla yrittämättä, anteeksi nyt vaan. Kun ymmärtää, osaa suhtautua rakentavammin sen sijaan, että kiukkuaa ja panee välit poikki anoppiin ja ottaa avoeron poikaystävästään ja panee kotinsa myyntiin - ja miksi? Kun ei osaa eikä taida asiaa sivistyneemmin selvittää. On eri asia ymmärtää ja HYVÄKSYÄ. Minusta voi ymmärtää sen, että mies ja äitinsä ovat eläneet symbioosissa tähän asti ja äiti ei tajua sitä, miksi pojan tyttöystävä ei ole samaa mieltä. Kun ap saat omia lapsia, kenties tämän hiukan paremmin ymmärrät. HYVÄKSYÄ sitä kotiin salaa tulemista ei tietenkään tarvitse. Mutta siitä pääsee paremmin eroon rakentavalla toiminnalla kuin kiukkuamalla.
siinä vauvaiässä..että aika erikoinen parikymppinen kyseessä. Aikuisen ihmisen tulisi olla aikuinen ja antaa lapsensa itsenäistyä, toivon että ihmiset ymmärtäisivät tämän kun saavat lapsia. Kenenkään ei tulisi elää missään "symbioosissa" vauva-aikaa lukuunottamatta.
muistaa kertoa, että te olette nyt perhe, te hoidatte perheen asiat eli myös sen oman lapsenne. Lapsen tulee itsenäistyä ja ymmärtää, että isovanhemmilla ei ole mitään lastenlastenhoitovelvollisuutta.
ja annoimme pojalle yhden avaimen, koska ei hän sen enempiä avaimia tarvinnut. Kun kuvaan mukaan tuli tyttöystävä, saivat edelleen elää yhden avaimen varassa, koska tyttö ei virallisesti asunut pojan luona eikä esim. maksanut vesimaksua. Saimme useaan otteeseen kuulla olevamme paskoja appivanhempia. Lopulta teimme vuokrasopimuksen molempien kanssa erikseen. Pojalle vuokra oli 100 e/kk ja tytölle 600 e/kk. Vastasin, että vuokra maksetaan sen mukaan, miten paljon määräysvaltaa tahtoo ottaa.
eikä mennä tollasia vuokrasopimuksia heti sorvaamaan? Puhuitko pojallesi mitään etukäteeen? Miksi tuollainen katkeruus pojan tyttöystävää kohtaan?
Sopimus tehdään tietenkin sillä perusteella, millä siellä asutaan. Jos tyttö haluaa määrätä kaikesta, maksaa hän tietenkin lähes koko vuokran.
yksin appivanhempien luona vähän siivoamassa ja järjestämässä kotia sillä välin kun ovat poissa. Tai kun menette yhdessä käymään, niin menet vaan vaikka liinavaatekaapille ja sanot, että minäpä nyt vien nämä ja silitän kun ovat niiiiiiin ryppysiä, tai nappaat pyykkikorista pyykit jätesäkkiin ja sanot että teidän pesukoneeseen mahtuu vielä. Jos pyykkäys ei toimi, järjestä anopin keittiön kaappien sisältö oman makusi mukaisesti.
Oma äitini teki tällaista aika pitkään. Tietyssä mielessä ymmärrän, eträ hän haluaa auttaa,mutta joku roti siinäkin hommassa pitää olla. Sanoin nätisti, että pyydän apua jos tarvitsen, kiitos kuitenkin.
Nykyään kysyy, että onko meillä jotain pyykkejä, joita hän voisi ottaa pestäviksi kun heillä ei jotain väriä tule kone täyteen tms (meillä on 2 lasta) ja itse kysyn vastavuoroisesti, että voisin ottaa jotain pestäviksi. Myös vanhempieni mattoja olen luvannut pestä ja olen myös pessyt mieheni kanssa. Kaappeihin koskeminen saa savun tunkemaan korvista ja olen sanonut, että jos kaappejani menee järjestämään ilman lupaa, niin teen saman hänen kaapeilleen heidän poissa ollessaan. On pysynyt poissa kaapeista. Kannattaa kokeilla ;)