Anopin omahyväisyys ihmetyttää.
Olemme hieman yli 20-vuotiaita ja olemme muuttaneen jokin aika sitten avoliittoon. Mies muutti suoraan lapsuudenkodistaan, minä olen asunut omillani opiskelujen vuoksi jo aiemmin. Jostain ihmeen syystä mies antoi ilman lupaani avaimen vanhemmilleen. Anoppi käy poissaollessamme kotonamme (jota hän pitää vain poikansa kotina, puhuu aina XX:n kodista). Asunnon siis omistamme molemmat, ei vain mies. Anoppi kävi esim. kerran hakemassa pyykkikorimme javei pyykit kotiinsa pyykättäväksi (toki meillä on omakin pesukone) ja kerran vei pestyt lakanat kaapistamme mankeloitavaksi kotiimme. Kerran hän totesi, että" kyllä minä tiedän, että XX (poikansa) sanoo aina, että meidän äiti teki tämän asian näin ja näin, siis kehuu siinä itseään ja vähättelee minua. Mies ei kyllä koskaan ole verrannut meitä noin. Se paremmuus on vaan akan omassa päässä. Sitten saattaa anoppi tulla meille siivoamaan tms. poissaollessamme. Kyllästyin tuohon japyysin avaimen pois väittäen jääneeni lukkojen taakse. Edes avaimen poisottaminen siis ei lopettanut tuota tunkeilua, vaan selvisi, että he olivat teettäneet miehensä kanssa 2 vara-avainta,molemmille omat. Käskin miehen puhua vanhemmilleen,mutta mies einäe asiassa mitään väärää. Tiedän,että mies on tässä anoppia syyllisempi tilanteeseen ja mietinkin, että ainoa keino on erota. Mies tosin ilmoittaa aina silloin,etteihänelläole varaa maksaa minua ulos. No pakkohan hänen on.
MItä mieltä anopin tunkeilusta ja miehen napanuorasta äitiinsä?
Kommentit (117)
Ja jos mies haluaa vanhemmilleen avaimet, hänellä on täysi oikeus niihin avaimiin.
mutta hänellä ei ole oikeutta sanoa, että siellä saa kulkea kuin kotonaan ilman toisen osapuolen lupaa. Se koti kun on kahden ihmisen. Ap, ota itse ne avaimet pois.
jos mies kieltää? Kukaan ei saa mennä ap:n kotiin ilman miehen lupaa, jos ap saa kieltää miehensä vieraat ja tutut.
ja annoimme pojalle yhden avaimen, koska ei hän sen enempiä avaimia tarvinnut. Kun kuvaan mukaan tuli tyttöystävä, saivat edelleen elää yhden avaimen varassa, koska tyttö ei virallisesti asunut pojan luona eikä esim. maksanut vesimaksua. Saimme useaan otteeseen kuulla olevamme paskoja appivanhempia. Lopulta teimme vuokrasopimuksen molempien kanssa erikseen. Pojalle vuokra oli 100 e/kk ja tytölle 600 e/kk. Vastasin, että vuokra maksetaan sen mukaan, miten paljon määräysvaltaa tahtoo ottaa.
eikä mennä tollasia vuokrasopimuksia heti sorvaamaan? Puhuitko pojallesi mitään etukäteeen? Miksi tuollainen katkeruus pojan tyttöystävää kohtaan?
Sopimus tehdään tietenkin sillä perusteella, millä siellä asutaan. Jos tyttö haluaa määrätä kaikesta, maksaa hän tietenkin lähes koko vuokran.
tajunneet ottaa itse vesimaksuasiaa puheeksi. Enemmän se olisi ollut pojan asia kanssanne keskustella siitä. Mutta yhtäkaikki, kuulostaa naurettavalta tuo menettely!
Ei siistiä kotia tarvitse siivota.
Sanoisin miehelle, että puhuu äidilleen. Joko ilman lupaa vierailut loppuvat tai avain otetaan pois. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Mä en todellakaan haluaisi, että joku - edes oma äitini - kävisi meillä ilman lupaa.
ja annoimme pojalle yhden avaimen, koska ei hän sen enempiä avaimia tarvinnut. Kun kuvaan mukaan tuli tyttöystävä, saivat edelleen elää yhden avaimen varassa, koska tyttö ei virallisesti asunut pojan luona eikä esim. maksanut vesimaksua. Saimme useaan otteeseen kuulla olevamme paskoja appivanhempia. Lopulta teimme vuokrasopimuksen molempien kanssa erikseen. Pojalle vuokra oli 100 e/kk ja tytölle 600 e/kk. Vastasin, että vuokra maksetaan sen mukaan, miten paljon määräysvaltaa tahtoo ottaa.
eikä mennä tollasia vuokrasopimuksia heti sorvaamaan? Puhuitko pojallesi mitään etukäteeen? Miksi tuollainen katkeruus pojan tyttöystävää kohtaan?
Sopimus tehdään tietenkin sillä perusteella, millä siellä asutaan. Jos tyttö haluaa määrätä kaikesta, maksaa hän tietenkin lähes koko vuokran.
Jos tyttö ei edes asunut siellä, te vaaditte maksamaan vesimaksun. -> poika ei osaa itse päättää tekemisiään.
Kun tyttö sinne muuttaa, tyttö maksaa enemmän -> teidän pojalla ei siis ole omaa tahtoa.
Olette tainneet vanhemmat tehdä pojastanne pienoisen vätyksen :)
Kauhuanoppi :D Kun teillä ei enää ollut määräysvaltaa poikaanne, vaan hän löysi puolison, kostatte tuolleen :)
Antakaa pojastakin kasvaa aikuinen!
Ja jos mies haluaa vanhemmilleen avaimet, hänellä on täysi oikeus niihin avaimiin.
mutta hänellä ei ole oikeutta sanoa, että siellä saa kulkea kuin kotonaan ilman toisen osapuolen lupaa. Se koti kun on kahden ihmisen. Ap, ota itse ne avaimet pois.
jos mies kieltää? Kukaan ei saa mennä ap:n kotiin ilman miehen lupaa, jos ap saa kieltää miehensä vieraat ja tutut.
tavalliset vieraat, kuin anopit, jotka penkovat paikat ja vievät tavaraa mennessään. Normaalit vieraat eivät tee tuollaista.
Tässä tapauksessa miehen vanhemmat kulkevat siellä ihan itsekseen, ilman, että jompikumpi on kotona. Eriasia kuin vieraat jotka tulevat tapaamaan talon asukasta.
Tietenkin molemmat saavat kutsua vieraita sinne käymään! Ne on aivan eriasia kuin kutsumattomat vieraat, jotka kulkevat kämppään omilla avaimilla silloin kun kukaan ei ole kotona ja tonkivat tavaroita, järjestelevät paikkoja yms.
Huomaatko eron noissa? :)
Tässä tapauksessa miehen vanhemmat kulkevat siellä ihan itsekseen, ilman, että jompikumpi on kotona. Eriasia kuin vieraat jotka tulevat tapaamaan talon asukasta. Tietenkin molemmat saavat kutsua vieraita sinne käymään! Ne on aivan eriasia kuin kutsumattomat vieraat, jotka kulkevat kämppään omilla avaimilla silloin kun kukaan ei ole kotona ja tonkivat tavaroita, järjestelevät paikkoja yms. Huomaatko eron noissa? :)
käydä kotonaan ja antanut heille jopa avaimet sitä varten, on kyse samasta asiasta kuin kutsuminen. Jos ap ei anna miehensä kutsua vanhempiaan, ei ap:lle tarvitse antaa lupaa kutsua ystäviään.
Tässä tapauksessa miehen vanhemmat kulkevat siellä ihan itsekseen, ilman, että jompikumpi on kotona. Eriasia kuin vieraat jotka tulevat tapaamaan talon asukasta. Tietenkin molemmat saavat kutsua vieraita sinne käymään! Ne on aivan eriasia kuin kutsumattomat vieraat, jotka kulkevat kämppään omilla avaimilla silloin kun kukaan ei ole kotona ja tonkivat tavaroita, järjestelevät paikkoja yms. Huomaatko eron noissa? :)
käydä kotonaan ja antanut heille jopa avaimet sitä varten, on kyse samasta asiasta kuin kutsuminen. Jos ap ei anna miehensä kutsua vanhempiaan, ei ap:lle tarvitse antaa lupaa kutsua ystäviään.
tulevat yleensä kutsuttuina tai sitten soittavat ovikelloa, kun ovat tulossa. Omilla avaimilla ei mennä kylään. Vara-avaimet ovat nimenomaan vara-avaimet, ei mikään yleislupa tulla ja mennä mielensä mukaan silloinkin kun asunnon omistajat eivät ola paikalla.
Myös asunto-osakeyhtiössä voi sarjoittaa lukkoja uudestaan, voi hoitaa taloyhtiön kautta niin tulee samalle yleisavaimelle. Niitä teidän asuntonne avaimiahan voi olla kymmenittäin edellisillä asukkailla, mistä sen tietää kuka siellä käy poissa ollessanne eikä pelkkä anoppi hyvää hyvyyttään kaappeja järjestelemässä? Ihmeen luottavaisia ihmisiä vielä nykyaikana...
Jos tyttö ei edes asunut siellä, te vaaditte maksamaan vesimaksun. -> poika ei osaa itse päättää tekemisiään. Kun tyttö sinne muuttaa, tyttö maksaa enemmän -> teidän pojalla ei siis ole omaa tahtoa. Olette tainneet vanhemmat tehdä pojastanne pienoisen vätyksen :) Kauhuanoppi :D Kun teillä ei enää ollut määräysvaltaa poikaanne, vaan hän löysi puolison, kostatte tuolleen :) Antakaa pojastakin kasvaa aikuinen!
josta meille tuli aika tiukkasanainen ilmoitus, jonka mukaan asunnossa asui henkilö, josta ei ole tehty kerrottu taloyhtiölle.
Poika sai asua ilmaiseksi, koska oli osa meidän perhettämme. Tytön muuttaessa kanssaan asumaan he perustivat yhteisen perheen. Tyttö oletti, että ilmainen asuminen jatkuu edelleen, mutta eihän se niin mene.
Tuo tyttö on jo menneisyyttä, nyt meillä on mukava miniä, joka on alusta alkaen osoittanut reiluutensa ja halukkuutensa maksaa omat kulunsa.
Jos kuljetaan omilla avaimilla, ilman että siitä etukäteen ilmoitetaan, se on kutsumaton vieras.
Jos tuollainen käyttäytyminen ei sovi molemmille osapuolille (siis, että jomman kumman vanhemmat käyvät kutsumatta tonkimassa tavaroita) niin silloin ne eivät siellä käy.
Parisuhteessa ja yhteisessä taloudessa otetaan huomioon jokainen osapuoli.
Ap ei muuten missään vaiheessa sanonut, että mies on joka kerta erikseen kutsunut ja pyytänyt käymään kämpässä penkomassa. Eli tosiaan on kutsumaton vieras joka menee toisen kotiin ilman lupaa.
Ei tuollaista äidin tississä roikkuvaa "miestä" kannata katsella. Etsi uusi ja anna pojun mennä takaisin äidin luo. Äiti keittää sitten pojalle puuroa ja sanoo, että äitihän se on rakkain nainen pojalle kaikista naisista nyt ja aina, eikö niin. Poika voi nyökytellä ja sanoa, että äiti oli taas oikeassa.
Normaali aikuinen mies siivoaa itse, eikä itke äitiään siivoamaan.
Vierailija - 03.04.12 04:13 (ID 14602249)
Jos tyttö ei edes asunut siellä, te vaaditte maksamaan vesimaksun. -> poika ei osaa itse päättää tekemisiään. Kun tyttö sinne muuttaa, tyttö maksaa enemmän -> teidän pojalla ei siis ole omaa tahtoa. Olette tainneet vanhemmat tehdä pojastanne pienoisen vätyksen :) Kauhuanoppi :D Kun teillä ei enää ollut määräysvaltaa poikaanne, vaan hän löysi puolison, kostatte tuolleen :) Antakaa pojastakin kasvaa aikuinen!
josta meille tuli aika tiukkasanainen ilmoitus, jonka mukaan asunnossa asui henkilö, josta ei ole tehty kerrottu taloyhtiölle.Poika sai asua ilmaiseksi, koska oli osa meidän perhettämme. Tytön muuttaessa kanssaan asumaan he perustivat yhteisen perheen. Tyttö oletti, että ilmainen asuminen jatkuu edelleen, mutta eihän se niin mene.
Tuo tyttö on jo menneisyyttä, nyt meillä on mukava miniä, joka on alusta alkaen osoittanut reiluutensa ja halukkuutensa maksaa omat kulunsa.
Ihan vain siksi, että hän asuu siellä ja määrää ilman teidän lupianne? :)
Ette siis ottaneet vesimaksua edes puheeksi heidän itsensä kanssa, vaan teitte tuollaisen vuokrasopparin kostomielessä.
Normaali aikuinen mies siivoaa itse, eikä itke äitiään siivoamaan.
Vierailija - 03.04.12 04:13 (ID 14602249)Ei siistiä kotia tarvitse siivota.
ja miehen sotkut, mutta mies voi heti itkeä äitiään apuun? Hei haloo!
Vesimaksuanoppi on ihan kaamea. :D Mekin asutaan anopin omistamassa asunnossa eikä makseta senttiäkään vuokraa. Rouva on rikas kuin peikko eikä todellakaan tarvitse meiltä mitään tai vihaa minua periaatteesta. Se on vain iloinen, kun voi auttaa poikaansa eikä todellakaan tunge asuntoon omilla avaimillaan. Ihan hullua jengiä av-palsta puolillaan.
Minun äitini työntyi alkuaikoina siivoamaan ja tekemään sitä tai tätä. Onneksi sain parissa kuukaudessa äidin taivuteltua luopumaan tavasta, eikä ole enää "väärinkäyttänyt" avaintaan.
On noi äidit sellaisia, huh huh :)