Anopin omahyväisyys ihmetyttää.
Olemme hieman yli 20-vuotiaita ja olemme muuttaneen jokin aika sitten avoliittoon. Mies muutti suoraan lapsuudenkodistaan, minä olen asunut omillani opiskelujen vuoksi jo aiemmin. Jostain ihmeen syystä mies antoi ilman lupaani avaimen vanhemmilleen. Anoppi käy poissaollessamme kotonamme (jota hän pitää vain poikansa kotina, puhuu aina XX:n kodista). Asunnon siis omistamme molemmat, ei vain mies. Anoppi kävi esim. kerran hakemassa pyykkikorimme javei pyykit kotiinsa pyykättäväksi (toki meillä on omakin pesukone) ja kerran vei pestyt lakanat kaapistamme mankeloitavaksi kotiimme. Kerran hän totesi, että" kyllä minä tiedän, että XX (poikansa) sanoo aina, että meidän äiti teki tämän asian näin ja näin, siis kehuu siinä itseään ja vähättelee minua. Mies ei kyllä koskaan ole verrannut meitä noin. Se paremmuus on vaan akan omassa päässä. Sitten saattaa anoppi tulla meille siivoamaan tms. poissaollessamme. Kyllästyin tuohon japyysin avaimen pois väittäen jääneeni lukkojen taakse. Edes avaimen poisottaminen siis ei lopettanut tuota tunkeilua, vaan selvisi, että he olivat teettäneet miehensä kanssa 2 vara-avainta,molemmille omat. Käskin miehen puhua vanhemmilleen,mutta mies einäe asiassa mitään väärää. Tiedän,että mies on tässä anoppia syyllisempi tilanteeseen ja mietinkin, että ainoa keino on erota. Mies tosin ilmoittaa aina silloin,etteihänelläole varaa maksaa minua ulos. No pakkohan hänen on.
MItä mieltä anopin tunkeilusta ja miehen napanuorasta äitiinsä?
Kommentit (117)
miehen äiti tulee miehen antamilla avaimilla eli siis ihan luvalla tuomaan lakanoita? Siitä ei opi kukaan muu kuin ap sen, että koti on miehenkin koti ja jos hänen mielestään on OK, että äidillään on avain niin ap:lla ei ole siihen mitään sanomista.
en ole ap vaan yksi muu tähän ketjuun kirjoittaja...Tosiaan koti on mun koti eikä sinne ole ulkopuolisilla todellakaan asiaa poissa ollessani järjestelemänn mun tavaroita uudestaan.Tulkoon sillon kun olen kotona ja jos mun järjestys ja elämäntyyli ei miellytä niin pysykööt poissa.kaikkea ei todellakaan tarvii sietää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;Mutta täällä kun taas on näitä täydellisiä kotiäitejä jotka pitävät pullan tuoksuisen kotioven auki kaikille,niin ilmeisesti kaikkien pitäisi olla samanlaisia.
mutta jos siellä asuu joku muu, pitää sinun ottaa hänetkin huomioon. Se toinen voi olla sitä mieltä, että hänen kodissaan (ei siis enää vain sinun kodissasi) saa olla muitakin.
Eli miehen mielipidettä pitää kunnioittaa mutta mun kotirauhalla ei oo mitään väliä???Niinkö?Ja tässä talossa on jo yksi nainen pitämässä siisteyttä yllä,en´tarvii anoppia pyöriin jalkoihini...Saatikka omaa äitiäni.Pyydän kyllä apua jos tarviin mutta en pidä tyrkyttämisestä ja anoppini sen tietää.En minäkään tee anopille sellaisia asioita joita hän vihaa..
en ole ap vaan yksi muu tähän ketjuun kirjoittaja...Tosiaan koti on mun koti eikä sinne ole ulkopuolisilla todellakaan asiaa poissa ollessani järjestelemänn mun tavaroita uudestaan.Tulkoon sillon kun olen kotona ja jos mun järjestys ja elämäntyyli ei miellytä niin pysykööt poissa.kaikkea ei todellakaan tarvii sietää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;Mutta täällä kun taas on näitä täydellisiä kotiäitejä jotka pitävät pullan tuoksuisen kotioven auki kaikille,niin ilmeisesti kaikkien pitäisi olla samanlaisia.
mutta jos siellä asuu joku muu, pitää sinun ottaa hänetkin huomioon. Se toinen voi olla sitä mieltä, että hänen kodissaan (ei siis enää vain sinun kodissasi) saa olla muitakin.
Eli miehen mielipidettä pitää kunnioittaa mutta mun kotirauhalla ei oo mitään väliä???Niinkö?Ja tässä talossa on jo yksi nainen pitämässä siisteyttä yllä,en´tarvii anoppia pyöriin jalkoihini...Saatikka omaa äitiäni.Pyydän kyllä apua jos tarviin mutta en pidä tyrkyttämisestä ja anoppini sen tietää.En minäkään tee anopille sellaisia asioita joita hän vihaa..
tuollainen suhde ei kestä pitkään, koska nyt mies on sinulle vain joku, joka maksaa asumisesta, mutta sinä määräät koko asunnosta. Elämä ei mene noin, pitää oppia jakamaan.
ei voi vain sarjoittaa lukkoja uudestaan? Miehelle uutta avainta ojentaessa sanot, että jos antaa vielä avaimen vanhemmilleen niin se on sitten ero ja asunto menee myyntiin.
Se ei ole vain miehen asunto, joten hän ei voi yksin päättää, että siellä saa vierailla myös muita ihmisiä.
Toinen vaihtoehto on se, että ap alkaa naturistiksi kotioloissa, anoppi ei päästä ainakaan appiukkoa enää sinne pyörimään. Voit myös jättää mielenkiintoisia esineitä anopin "löydettäväksi" vaikka sinne lakanakaappiin.
ja annoimme pojalle yhden avaimen, koska ei hän sen enempiä avaimia tarvinnut. Kun kuvaan mukaan tuli tyttöystävä, saivat edelleen elää yhden avaimen varassa, koska tyttö ei virallisesti asunut pojan luona eikä esim. maksanut vesimaksua. Saimme useaan otteeseen kuulla olevamme paskoja appivanhempia.
Lopulta teimme vuokrasopimuksen molempien kanssa erikseen. Pojalle vuokra oli 100 e/kk ja tytölle 600 e/kk. Vastasin, että vuokra maksetaan sen mukaan, miten paljon määräysvaltaa tahtoo ottaa.
Mies joko katkaisee napanuoran tai ei, ja ap sitten voi arvioida kelpaako "mies" vai ei.
ja kuka sanoi että mies maksaa?Miltä kuulostaa jos paljastan että kaikki menee puoliksi,IHAN kaikki...ja olemme kuule erittäin onnellisia jos sinua sekin kiinnostaa..mutta mun ei tarvii selventää enempää elämääni ja puolustella tekemisiäni..
Jestas mikä matamami mimmi jyrää! Perhekin vaan pyörii sun jaloissa ja tyrkytetään apuakin. Sä et ap taida olla kovinkaan helppo ihminen kenellekkään. Kannattaisiko hiukan höllätä?
Menen naimisiin ensin ja valita sitten.
ja annoimme pojalle yhden avaimen, koska ei hän sen enempiä avaimia tarvinnut. Kun kuvaan mukaan tuli tyttöystävä, saivat edelleen elää yhden avaimen varassa, koska tyttö ei virallisesti asunut pojan luona eikä esim. maksanut vesimaksua. Saimme useaan otteeseen kuulla olevamme paskoja appivanhempia. Lopulta teimme vuokrasopimuksen molempien kanssa erikseen. Pojalle vuokra oli 100 e/kk ja tytölle 600 e/kk. Vastasin, että vuokra maksetaan sen mukaan, miten paljon määräysvaltaa tahtoo ottaa.
Ja tästä huomaa että pojan tyttöystävä ei tod.ollut tervetullut kuvioihin....
ja toiselle ei sovi tuollainen toiminta, niin se pitää lopettaa.
Eriasia on, jos molemmille sopii, että jommankumman vanhemmat siellä ramppaavat miten sattuu niin mikäs siinä.
Mutta jos toinen on poikkiteloin, ei toinen voi jyrätä sitä.
Vaan silloin pitää kunnioittaa sitä toistakin ja lopettaa touhu.
Koti on aina koti.
Sun "mies" on todella nuori ja vasta muutti lapsuudenkodistaan. Se on tiukka paikka monelle äidille kun esikoinen muuttaa omilleen. Eikä anteeksi vaan monen hätinä parikymppisen suhde tossa vaiheessa ole se kiveenhakattu tulevaisuuden kuvio. Sun poikaystävälle olisi varmasti sopinut asua ensin hetki yksin niin olisi sekä äiti että poika ensin itsenäistynyt. Mutta lopeta ap toi kiukuttelu ja arvovaltataisto. Opi ymmärtämään ja luovimaan tai pakkaat kamat heti ja menet itsekin vielä itsenäistymään hetkeksi.
Jos nyt haluaa edes yrittää ymmärtää anopin motiiveja, ei kannata kamalasti kiukutella ja sättiä niitä, jotka yrittävät nähdä asian kaikilta kanteilta.
Joten täysin turhaa huudella siellä, että sä olet varmaan hirviöanoppi, jos joku vain yrittää kääntää esille mitalin toisenkin puolen.
Siitä huolimatta, että anopin toiminta on tietyllä tasolla inhimillistä, sitä ei tarvitse hyväksyä.
Ensisijaisesti juttelet miehesi kanssa. Että tykkääkö hän, jos sinä annat omalle äidillesi ja isällesi avaimenne ja he tulevat kotiinne penkomaan miehesi likapyykkiä...? Tuskin tykkää.
Toissijaisesti voit aivan hyvin vaatia anopilta loputkin avaimet pois. On oikeasti epäkorrektia mennä kenenkään kotiin ilman lupaa, on sitten miten hyvät ja välittömät välit tahansa.
Mikä näitä nykyihmisiä vaivaa, kun heti heitetään erokortti pöytään, kun vähänkin menee asiat ristiin??
Sano ap. sinä suoraan anopille jos miehestä ei siihen vielä ole.
ei voi vain sarjoittaa lukkoja uudestaan? Miehelle uutta avainta ojentaessa sanot, että jos antaa vielä avaimen vanhemmilleen niin se on sitten ero ja asunto menee myyntiin.
Se ei ole vain miehen asunto, joten hän ei voi yksin päättää, että siellä saa vierailla myös muita ihmisiä.
Ota Exel- tai Sento-lukitus, tai joku muu johon ei saa teetettyä vara-avaimia ilman avainkorttia. Teetä avaimet vain itsellesi ja miehellesi ja pidä avainkortti itselläsi.
se tulee sisään ku ootte petipuuhissa. :D Ei sun avokilla paljon päätä palele.
En antais etes omille vanhemmille avaimia, saati sitte anopille.
Sun "mies" on todella nuori ja vasta muutti lapsuudenkodistaan. Se on tiukka paikka monelle äidille kun esikoinen muuttaa omilleen. Eikä anteeksi vaan monen hätinä parikymppisen suhde tossa vaiheessa ole se kiveenhakattu tulevaisuuden kuvio. Sun poikaystävälle olisi varmasti sopinut asua ensin hetki yksin niin olisi sekä äiti että poika ensin itsenäistynyt. Mutta lopeta ap toi kiukuttelu ja arvovaltataisto. Opi ymmärtämään ja luovimaan tai pakkaat kamat heti ja menet itsekin vielä itsenäistymään hetkeksi.
Jos nyt haluaa edes yrittää ymmärtää anopin motiiveja, ei kannata kamalasti kiukutella ja sättiä niitä, jotka yrittävät nähdä asian kaikilta kanteilta.Joten täysin turhaa huudella siellä, että sä olet varmaan hirviöanoppi, jos joku vain yrittää kääntää esille mitalin toisenkin puolen.
Siitä huolimatta, että anopin toiminta on tietyllä tasolla inhimillistä, sitä ei tarvitse hyväksyä.
Ensisijaisesti juttelet miehesi kanssa. Että tykkääkö hän, jos sinä annat omalle äidillesi ja isällesi avaimenne ja he tulevat kotiinne penkomaan miehesi likapyykkiä...? Tuskin tykkää.
Toissijaisesti voit aivan hyvin vaatia anopilta loputkin avaimet pois. On oikeasti epäkorrektia mennä kenenkään kotiin ilman lupaa, on sitten miten hyvät ja välittömät välit tahansa.
JA SUSTA ON TULOSSA KOVAA VAUHTIA KAUHUANOPPI!!!
Mä voin olla vaikka mikä kauhu mutta mä olen sitä vaikka ihan mielelläni jos empatia ja ymmärtäminen on kauhua. Mä tosin toivon että mä opetan lapsilleni ymmärtämystä myös ttei ne muuta yhteen näiden pissisten kanssa.Mä en jaksa ymmärtää miten joku aikuinen äiti voi käyttää sanaa vittu siinä yhteydessä kun anoppi on siivonnut kun itse on synnyttämässä. Karkea kielenkäyttö on eri asia kun totaalinen ymmärtämättömyys mistä toisen käytös johtuu. Kuinka voi toisen huolenpito ärsyttää noin tajuttomasti?
On vaikeaa osoittaa oikein välittämistä aikuisille lapsilleen puhumattakaan näistä tyranni-pissis miniöistä joille mikään ei näytä olevan hyvin.
Kai mun on sitteen vaan todettava että musta tulee sellainen kauhuanoppi jota kiinnostaa omat lapseni myös aikuisina.
Ei tuo ole mitään välittämistä vaan kyttäämistä ja sen osoittamista ettei luoteta toisten kykyyn huolehtia asioistaan! Vanhempien pitää ymmärtää päästää lapsistaan irti ja antaa itsenäistyä. Onneksi minun äitini ymmärtää että välittämistä voi osoittaa muutenkin kuin käymällä penkomassa toisten kaappeja. Joku varmasti olisi ihan tyytyväinen siihen siivousapuunkin mutta pointtina siinä onkin että kysytään lupa ennen kuin tunkeudutaan toisten kotiin.
Jos olisin ap niin tekisin miehelle selväksi että vara-avaimet pitää pyytää pois. Jos ei pyydä niin sitten erotaan. Ei tuollaisen miehen kanssa yhteiselosta tule pidemmän päälle mitään, näkemyserot on liian suuret jos toisen mielestä kotirauhaa ei tarvitse kunnioittaa.
vastauksia olet ap saanut. Ei hyvää päivää. Vai pitää anoppia ymmärtää, joka paukkaa toisten kotiin milloin huvittaa. Sinä sanot sille miehelle, että ei peli passaa. Minä olen mielestäni ihan tavallinen tyyppi ja hyvissä väleissä anoppiinkin ja ei, en sietäisi tuollaista hetkeäkään. Joko palautetaan kaikki avaimet tai minä lähtisin. Tuo ei ajan saatossa kyllä parane.
Eli jotakin muuta nyt haukuit. Ap