Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin omahyväisyys ihmetyttää.

Vierailija
03.04.2012 |

Olemme hieman yli 20-vuotiaita ja olemme muuttaneen jokin aika sitten avoliittoon. Mies muutti suoraan lapsuudenkodistaan, minä olen asunut omillani opiskelujen vuoksi jo aiemmin. Jostain ihmeen syystä mies antoi ilman lupaani avaimen vanhemmilleen. Anoppi käy poissaollessamme kotonamme (jota hän pitää vain poikansa kotina, puhuu aina XX:n kodista). Asunnon siis omistamme molemmat, ei vain mies. Anoppi kävi esim. kerran hakemassa pyykkikorimme javei pyykit kotiinsa pyykättäväksi (toki meillä on omakin pesukone) ja kerran vei pestyt lakanat kaapistamme mankeloitavaksi kotiimme. Kerran hän totesi, että" kyllä minä tiedän, että XX (poikansa) sanoo aina, että meidän äiti teki tämän asian näin ja näin, siis kehuu siinä itseään ja vähättelee minua. Mies ei kyllä koskaan ole verrannut meitä noin. Se paremmuus on vaan akan omassa päässä. Sitten saattaa anoppi tulla meille siivoamaan tms. poissaollessamme. Kyllästyin tuohon japyysin avaimen pois väittäen jääneeni lukkojen taakse. Edes avaimen poisottaminen siis ei lopettanut tuota tunkeilua, vaan selvisi, että he olivat teettäneet miehensä kanssa 2 vara-avainta,molemmille omat. Käskin miehen puhua vanhemmilleen,mutta mies einäe asiassa mitään väärää. Tiedän,että mies on tässä anoppia syyllisempi tilanteeseen ja mietinkin, että ainoa keino on erota. Mies tosin ilmoittaa aina silloin,etteihänelläole varaa maksaa minua ulos. No pakkohan hänen on.

MItä mieltä anopin tunkeilusta ja miehen napanuorasta äitiinsä?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli menee, äidillä vielä napanuora kiinni ja tiukasti.

En katselis päivääkään :)

Tee asiat selväksi kumppanilles ettei tollanen sovi sulle

Vierailija
2/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaihdat lukot tai sarjotat ne uusiksi. Ja missään nimessä et anna avaimia anopille.

Tai pyydät myös avaimen anopin kotiin ja kyt siellä millon huvittaa ja jätät aina jälkeesi hirmu sotkut.

Tai joka kerta kun siellä on käyty, teet rikosilmoituksen asiasta. Sehän on luvaton tuenkeutuminen toisen kotiin.

Tai otat ja lähdet. Anoppi varmaan maksaa sun osuuden asunnosta.

Mietipä, mitä sitten tapahtuu, kun teillä on lapsi ja anoppi ryykää sisälle aina väärään aikaan. Tai kun teette sitä lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän saa antaa avaimen niille, joille haluaa. Kaikesta päätellen teillä on erilaiset ajatukset kodin ja perheen suhteen. Hänelle perhe on enemmän kuin vain sinä ja sinä taas otit miehen vain siksi, että sait asunnon.

Vierailija
4/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan vara-avaimen antaa äidilleen, mutta luulisi äidillä olevan järkeä sen verran ettei paukkaa paikalle koko ajan.

Mutta luulisi myös miehelläsi olevan järkeä sen verran, että ymmärtäisi miltä tuo sinusta tuntuu. Puhu sille miehellesi. Ei toisen kotiin vaan saa mennä ilman lupaa toisen ollessa pois. Jos mies ei puhu äidilleen, sinun on pakko. Koita sanoa kohteliaasti.

Painin vähän samojen asioiden kanssa. Muutimme mieheni vanhempien entiseen taloon ja he tähän viereen. He tulevat usein kylään ilmoittamatt etukäteen ja tulevat avaimilla sisään. Jos eivät tule sisään asti, kurkkivat ikkunoista ja vilkuttelevat. Yksityisyys on aika vähässä.

Vierailija
5/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että avaimia ei sitten jaella.

Vierailija
6/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon kun voi myös myydä.

Ihan vellihousu mammanpoika sinulla.

Vierailija
7/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän saa antaa avaimen niille, joille haluaa. Kaikesta päätellen teillä on erilaiset ajatukset kodin ja perheen suhteen. Hänelle perhe on enemmän kuin vain sinä ja sinä taas otit miehen vain siksi, että sait asunnon.

Vierailija
8/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli samaa havaittavissa, mutta sanoin miehelle että lähtee nyt teettämään minunkin vanhemmilleni avainta saman tien. Ei lähtenyt vaan pyysi avaimen pois omilta vanhemmiltaan ja annettiin vara-avain yhteiselle kaverille, joka asui lähempänä. Niin että sanot että nyt riittää!

Vierailija
9/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun "mies" on todella nuori ja vasta muutti lapsuudenkodistaan. Se on tiukka paikka monelle äidille kun esikoinen muuttaa omilleen. Eikä anteeksi vaan monen hätinä parikymppisen suhde tossa vaiheessa ole se kiveenhakattu tulevaisuuden kuvio. Sun poikaystävälle olisi varmasti sopinut asua ensin hetki yksin niin olisi sekä äiti että poika ensin itsenäistynyt.

Mutta lopeta ap toi kiukuttelu ja arvovaltataisto. Opi ymmärtämään ja luovimaan tai pakkaat kamat heti ja menet itsekin vielä itsenäistymään hetkeksi.

Vierailija
10/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ollaan 3-kymppisiä ja meillä on lapsi.Synnyttämässä ollessani anoppi oli sitten omin luvin käyny siivoomassa,pesemässä meitin pyykit,tyhjentänyt jääkaapin vanhoista ruuista (olin poissa 2 päivää,ei ollut vanhaa),siirrellyt mun tavaroita....että mua ärsytti.Olivat vielä paikanpäällä kun tulin kotiin ja se oli heitin mielsetä ok..Asuvat tuossa lähellä ja ei ole hetken rauhaa,tulevat kun huvittaa,eivät ilmoita.Jopa sitten omilla avaimilla jos ei heti avata ovikellon soitua ovea...Joo,heillä on vara-avain mutta luulin että osaavat sitä käyttää mutta eivät osaa..JA miehen mielestä heidän käytös on ok,helpottaa kuulemma miedän elämää...vitut.

Vierailija
11/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön vastaus.Taidat olla vastaavanlainen kauhuanoppi.

Vierailija - 03.04.12 12:23 (ID 14600342)

enkä tajunnut loukkaantua. Meitä on niin erilaisia ihmisiä, toisille muodostuu iso perhe kuin huomaamatta ja toiset eivät kestä edes puolisoaan.

Vierailija
12/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun "mies" on todella nuori ja vasta muutti lapsuudenkodistaan. Se on tiukka paikka monelle äidille kun esikoinen muuttaa omilleen. Eikä anteeksi vaan monen hätinä parikymppisen suhde tossa vaiheessa ole se kiveenhakattu tulevaisuuden kuvio. Sun poikaystävälle olisi varmasti sopinut asua ensin hetki yksin niin olisi sekä äiti että poika ensin itsenäistynyt. Mutta lopeta ap toi kiukuttelu ja arvovaltataisto. Opi ymmärtämään ja luovimaan tai pakkaat kamat heti ja menet itsekin vielä itsenäistymään hetkeksi.

JA SUSTA ON TULOSSA KOVAA VAUHTIA KAUHUANOPPI!!!

Vierailija
13/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee miehestäsi yksi komediasarja mieleen , kun ovat miehen vanhempien luona käymässä niin äijä vinkuu äidiltään rintamaitoa eli haluaa tissille ja äiti antaa.Täytyy oikeasti sanoa että miehesi on TOSI MUNATON LUUSERI.Tulee pahenemaan ajanmyötä.

Vierailija
14/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kotiin tunkeutuminen on rikos. Ap

Vierailija
15/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teki yllätysvisiittejä. Saattoivat olla oven takana kello 6.30 pyhäpäivänä, ryysivät sisään ja sitten pidettiin tupatarkastus.

Tätä sattui ihan milloin vaan ja jos jääkaapista puuttui jotain mitä "olisi pitänyt siellä olla", se pantiin ylös. Ja tätä sitten sattui mm. niin, että olimme tarkoituksella tyhjentäneet jääkaappia koska olimme lähdössä kolmen viikon matkalle tai jääkaappi oli tyhjä, koska olimme muuttaneet myöhään yöhön - eivät riittäneet syiksi, vaan olivat jatkuvia todisteita siitä, etten ruoki poikaa oikein.

Samaten asunto oli aina vain "X:n" vaikak mekin ostimme puoliksi, kihlalahjakin oli vain X:n nimellä jne.

Anoppi kiikutti vanhoja verhoja, kun muuton jäljiltä ikkunat "oli niin kamalan paljaat".

Jne. jne. jne.

MIKÄÄN ei kelvannut.

Tämä kaikki aiheutti lopulta sen, että välit katkesivat kokonaan - eikä se ollut meidän menetys, vaan kyllä siinä anoppi enemmän itki.

Pane mies valitsemaan ja toimi sen mukaan.

Vierailija
16/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos miehesi mielestä asia on OK, ei sinulla ole siihen mitään sanomista. Se on myös miehen koti.

Vierailija
17/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun "mies" on todella nuori ja vasta muutti lapsuudenkodistaan. Se on tiukka paikka monelle äidille kun esikoinen muuttaa omilleen. Eikä anteeksi vaan monen hätinä parikymppisen suhde tossa vaiheessa ole se kiveenhakattu tulevaisuuden kuvio. Sun poikaystävälle olisi varmasti sopinut asua ensin hetki yksin niin olisi sekä äiti että poika ensin itsenäistynyt. Mutta lopeta ap toi kiukuttelu ja arvovaltataisto. Opi ymmärtämään ja luovimaan tai pakkaat kamat heti ja menet itsekin vielä itsenäistymään hetkeksi.

JA SUSTA ON TULOSSA KOVAA VAUHTIA KAUHUANOPPI!!!

mutta mä olen sitä vaikka ihan mielelläni jos empatia ja ymmärtäminen on kauhua. Mä tosin toivon että mä opetan lapsilleni ymmärtämystä myös ttei ne muuta yhteen näiden pissisten kanssa.

Mä en jaksa ymmärtää miten joku aikuinen äiti voi käyttää sanaa vittu siinä yhteydessä kun anoppi on siivonnut kun itse on synnyttämässä. Karkea kielenkäyttö on eri asia kun totaalinen ymmärtämättömyys mistä toisen käytös johtuu. Kuinka voi toisen huolenpito ärsyttää noin tajuttomasti?

On vaikeaa osoittaa oikein välittämistä aikuisille lapsilleen puhumattakaan näistä tyranni-pissis miniöistä joille mikään ei näytä olevan hyvin.

Kai mun on sitteen vaan todettava että musta tulee sellainen kauhuanoppi jota kiinnostaa omat lapseni myös aikuisina.

Vierailija
18/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos miehesi antaa avaimet niin ei nyt taida rikoksen tunnusmerkit täyttyä.

Mutta kokeile soittaaa poliisit paikalle kun ensi kerralla tulee anoppi tuomaan mankeloituja lakanoita teille. Oppiihan kerralla ettei sulle ainakaan niin törkeitä asioita tehdä kun mankelointi! Kova kovaa vasten nyt ap!! Jaksuja sinne, kyllä muakin vituttaisi väärin mankeloidut lakanat ja mies joka ei suostu näkemään tilanteen vakavuutta. Ensin lakanat, sitten vaikkapa se käärme siirtyy pyykeistä astioihin!

Vierailija
19/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ap vaan yksi muu tähän ketjuun kirjoittaja...Tosiaan koti on mun koti eikä sinne ole ulkopuolisilla todellakaan asiaa poissa ollessani järjestelemänn mun tavaroita uudestaan.Tulkoon sillon kun olen kotona ja jos mun järjestys ja elämäntyyli ei miellytä niin pysykööt poissa.kaikkea ei todellakaan tarvii sietää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;Mutta täällä kun taas on näitä täydellisiä kotiäitejä jotka pitävät pullan tuoksuisen kotioven auki kaikille,niin ilmeisesti kaikkien pitäisi olla samanlaisia.

Vierailija
20/117 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ap vaan yksi muu tähän ketjuun kirjoittaja...Tosiaan koti on mun koti eikä sinne ole ulkopuolisilla todellakaan asiaa poissa ollessani järjestelemänn mun tavaroita uudestaan.Tulkoon sillon kun olen kotona ja jos mun järjestys ja elämäntyyli ei miellytä niin pysykööt poissa.kaikkea ei todellakaan tarvii sietää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;Mutta täällä kun taas on näitä täydellisiä kotiäitejä jotka pitävät pullan tuoksuisen kotioven auki kaikille,niin ilmeisesti kaikkien pitäisi olla samanlaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan