Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä kuulut / et kuulu kirkkoon?

Vierailija
03.04.2012 |

Erosin ennen vuoden vaihdetta kirkosta ja sen jälkeen olen joutunut asiaa perustelemaan useammallekin ihmiselle. Ja tässä syy: minä en enää kuulu kirkkoon, koska tajusin kuinka paljon maksan vuosittain kirkollisveroa.

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhunut ovatko omat ajatuksesi Raamatun opetuksia vai? Normejakaan ei tartte täyttää kun kaikki on sallittua:) mutta näin ei ole Raamatussa. Tätäkö tarkoitit?

Vierailija
22/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en kerran usko Jumalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee kirkon "hyväntekeväisyyteen", niin 10 prossaa heidän budjetistaan menee siihen ja siinä on mukana kaikki kulut. Loput menee sitten palkkoihin, erilaisiin tilaisuuksiin, tilojen ylläpitoon ja uusien rakentamiseen.

No, oikeesti erosin kirkosta, koska ymmärsin kristinuskon edustavan pimeyttä ja tietämättömyyttä. Kun heräsin todelliseen valoon, en voinut tietenkään enää kuulua järjestöön joka johtaa ihmisiä harhaan.

Vierailija
24/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 15.

Kerron kyllä lisää jos vähän selvennät.

Vierailija
25/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä yli 40.000 kristikunnan kirkkokuntaa palvovat triojumalia ja oppinsa samat noin suhtkoht! Heillä on siis sama Jumala ja sama kirja!:))))))

Vierailija
26/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen evankelisluterilainen. Siksi kuulun kirkkoon.

Vierailija
27/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

---Evlut-usko vastaa kuitenkin parhaiten omia ajatuksiani----

onko siis nämä omat ajatukset punnittu Raamatulla? Tarkoitatko, että omat ajatukset menee ohi Raamatun opetusten?

Vierailija
28/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tykkää käyttää hymiöitä ja "eikö?" ilmaisua? Katsotaanko mitä karmeuksia JT:t ovat viime aikoina tehneet?

Vierailija
29/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole enää raamattufundamentalisti. Raamatulla punnitseminen voi merkitä montaa asiaa. Jumala on antanut ihmiselle aivot ja omantunnon, näitä on hyvä käyttää raamatunluvun ohella. Raamatussa on asioita, jotka heijastavat aikansa käsityksiä ja tapoja. Yksikään kirkkokunta, lahko, vapaaseurakunta tai ryhmä tai yksittäinen kristittykään ei koskaan voi täyttää raamatullisuutta puhtaasti. SItä voi kyllä yrittää. Olen lukenut hauskan kirjankin aiheesta.

http://www.nemokustannus.fi/fi/kirjat.html?kirja=173

Jokainen siis TULKITSEE Raamattua omista lähtökohdistaan. Näin teet sinä, ja näin teen minäkin. En sano, että Suomen pieni evlutkirkko olisi maailman paras ja ainoa oikea. Suomalaisena koen sen kuitenkin itselleni parhaaksi paikaksi. Toivottavasti sinullakin on hyvä paikka elää uskoasi todeksi.

Vierailija
30/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja josain määrin uskonkin Jumalaan.

Itse en ymmärrä tuota "en kuulu kirkkoon, koska en halua maksaa kirkollisveroa" -ajattelua. Yleensä näillä ihmisillä ei ole mitään käsitystä siitä, mihin kirkollisverorahat menevät. Työntekijöiden palkkoihin toki suurin osa, mutta nämä työntekijät mm. pitävät lastenkerhoja, tekevät diakoniatyörä syrjäytyneiden, vanhusten, vammaisten ja ihan tavallisten ihmisten kanssa, antavat sielunhoidollista apua (ei tarkoita mitään käännytystyötä), huolehtivat hautausmaista jne jne. Ja aika iso osa rahoista annetaan varattomille perheille ym. ihan ruoka-apuna tai selvänä rahana. Kyllä minä ainakin haluan tällaista toimintaa tukea.

Ja itsekin näitä palveluja käytän (käyn lasten kanssa kerran viikossa perhekerhossa, jossa tilojen lisäksi tarjotaan mehut/kahvit sekä askartelutarpeita; omaiseni on haudattu ja minutkin aikanaan haudataan hautausmaalle; minut on kastettu ja vihitty ja lapseni kastettu jne.)

Jokainen tekee oman ratkaisunsa, mutta ärsyttävintä kritiikkiä on sellainen, joka paljastaa, miten vähän ihminen kritiikkinsä kohteesta on ottanut selvää...

Eli minun pitäisi antaa rahaa kirkolle vain siksi että siitä rahasta joku osa käytetään hyvään tarkoitukseen?

En minä anna rahaa hyväntekeväisyyteen yleensäkkään enkä käy verenlovutuksessa koska en halua. Se on tasan niin yksinkertaista. Ennemmin käytän vähät rahani itse.

Vierailija
31/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 1990-luvun laman aikana kun rahasta teki tiukkaa.

En ole liittynyt takaisin koska vaimo ei ole työelämässä. Vaimo tosin kuuluu kirkkoon, ja lapsemme on kastettu. Naimisiin menimme maistraattissa joten meidän häämme ei rasittanut seurakuntaa millään tavalla.

Aion pysyä kirkosta erossa jatkossakin koska :

- Kirkon päättäviin elimiin on pesiytynyt hihhuleiden joukkio joka haluaa kieltää ihmisiltä elämän joka ei vastaa heidän normejaan

- pidän meidänkaltaisessa yhden elättäjän perheessä 1% palkkatuloista liian korkeana hintajna eioolle

Vierailija
32/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

----Jokainen siis TULKITSEE Raamattua omista lähtökohdistaan----

Näin arvelinkin! Näitä tulkintojahan kristikunnalla on jo yli 40.000. Raamatussa tosin sanotaan, että se on Jumalan henkeyttämä, joten on kyllä aika vaarallista ryhtyä tulkitsemaan sitä´´omista lähtökohdistaan´´. Raamatussa ei myöskään vaadita olemaan täydellinen mutta täytyy yrittää tehdä oikein.

Kiitti mulle riitti!

Vierailija
33/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt mitään kirkon palveluja rippikoulun jälkeen, mutta käsittämättömistä syistä oli vuosia jäsen. Silloin olisi pitänyt kysyä, että miksi kuulun kirkkoon.

Vierailija
34/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

firma ei ole minua varten. En usko mihinkään mitä siellä yritetään tuputtaa.

Vierailija
35/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ateisti. Erosin kirkosta muutettuani omilleni. Aiemminkin olisin voinut erota, mutten tullut sitä tehneeksi, kun en ajatellut koko kirkkoasiaa ennen kuin sain ensimmäisen verokorttini.

Vierailija
36/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jesse nyt vasta satuolento onkin ja aloin buddhistiksi.

Siddharta Gautama a.k.a. Buddha ei ole satuolento? Taisit heittäytyä ojasta allikkoon.

Vierailija
37/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannatan lähimmäisen rakkautta ja heikommista huolen pitoa.

Lasten kerhot, perhetyö, kriisiapu, diakoniatyö ovat kannattamisen arvoista toimintaa.

Vierailija
38/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta he ei jaa niistä edes heikosti toimeentuleville ihmisille.He jakaa jus kerjätyt avustukset osan siitä näöksi, siksi en tarvi kirkkoo jokaisella ihmisellä on JUMALA sydämessään. Hän sitten ohjaa ihmistä.Kirkko on vielä suomessa ihan keski ajalla. samat avat ja samat puheet mitään uutta ei ole tapahtunut.Pistoleero skybe tai rahtimake58@hotmail.com lähemmin

Vierailija
39/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minua ole lapsena kirkonkirjoihin merkittykään.

Vierailija
40/111 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut mitään valaistumista jumalasta. Uskonasioita paljon pohdin mutten usko kirkon nyt mitään uutta tuovan elämääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan