Miten köyhillä on aina eläimiä? ja varaa pitää niitä?
usein lehdissä näkee köyhiä jotka valittaa että ei oo rahaa, ja samassa kuvassa törröttää koira. Miten ihmeessä voi olla siihen koiraan varaa?? ei mullakaan olis vaikka oon töissä, ottaen huomioon ruuat ja jos sairastuu ni kaikki maksut. noillakin ykkösellä kissa..
Kommentit (60)
niitä hyytelöjä yms tarkemmin: pelkkää höttöä. Kissat söisivät lajitelmapaketin parissa päivässä! Vedellä jatkettuja huijaussafkoja.
Kunnon ruokaa ja kissalle saattaa riittää pariksi päivää sulattelemista.
Toimeentulotuki on viimeinen tuki niille, jotka eivät mitään muuta saa.
ainoat todelliset köyhät tässä maassa ovat opiskelijat. "Köyhä" sossupummi saa 400e kuussa käyttörahaa vuokran jälkeen. Minulla, opiskelijalla, on 120e vuokran jälkeen. Kukahan tässä on köyhä? Ei heru sossun tukia tänne ei.
Jos sossu päättää, että sulla on omaisuutta, niin kyllä se budjetti voi mennä miinukselle. Että tervetuloa Suomeen vuonna 2012!
Eläin on aina lojaali, oli omistaja millainen tahansa. Köyhällä on myös usein aikaa hoitaa lemmikkiä. Eipä ne paljoa maksa lopulta, jos halvempaa ruokaa syöttää ja eläin on terve. Tai no tietenkin jos omistaa lehmän kokoisen koiran, siihen rahaa menee.
Joten mikä sen parempaa terapiaa köyhälle, mutta se on totta, että kallista on pitäminen.
Meillä tavallinen maatiaiskissa. Vuosittain käytetään eläinlääkärillä. Ja jos jotain yllättävää tulee, niin kyllä se eläinkin lääkärin tarvitsee. Ei tulis mieleenkään olla heti lopettamassa ja ottamassa uutta tilalle. Kissa on perheenjäsen.
Kuivamuonan ostan eläinlaupasta. 2 kilon pussi maksaa 25 euroa. Kestää noin neljä viikkoa. Whiskasin kissanmaitoa juo pullon viikossa, 1,25 e. Ja sitten saa märkäruokaa pussin päivässä. Tuo laatikko ei montaa euroa maksa jossa useampi pussi. On ulkona juoksunarussa, joten tekee tarpeensa ulos, mutta yli -25 pakkasilla kävi sisälaatikossa. Pussillinen meni hiekkaa.
Kotiruokaa on tarjottu, mutta ei kelpaa. Nakin paloilla vaan leikkii. Lohi joskus kelpaa.
Ystävälläni, joka on yh, on viisi bulldoggia. Voi mahoton miten ne koirat syö ja SAIRASTAA. On leikkausta ja vaikka mitä jatkuvaan. Mulla ei olis varaa moiseen. Hyvä, että tuon kissan saa pidettyä hyvässä huollossa :D ja olen kuitenkin perheellinen ja hyvissä ansioissa ollaan molemmat.
On sitä paitsi niin helppoa sanoa syyksi matkustamattomuuteen, että koiralle ei ole hoitajaa kuin sanoa, ettei ole varaa. Jos koira on terve, eihän sen ylläpitäminen tosiaan maksa paljon mitään mutta siitä saa iloa ja seuraa ja tarkoitusta elämälleen roppakaupalla.
Pakko nyt sanoa myös, että hyvin toimeentulevat ihmiset ovat nähtävästi hyvin tyhmiä, ajattelamattomia ja ilkeitä. Tuollaisessa valossa en edes tahdo ikiä vaurastua. olen mieluummin köyhä mutta avarasydäminen ja fiksu.
Paitsi että niiden lääkärikulut saavat keskituloisetkin välillä kiristelemään hampaitaan, harva köyhä välittää/osaa kouluttaa lemmikkiään käyttäytymään. Asun kerrostalolähiössä ja tämä on täynnä koiria, valehtelematta joka toisella naapurilla on sellainen. Etenkin eläkeikää lähestyvät pitkäaikaistyöttömät ottavat saksanpaimenkoiria, hurjimmat jopa tanskandoggin- ja sitten rääkyvät niille, kun koira vetää eikä omat voimat riitä estämään eikä auktoriteetti kieltämään! Nuorilla kundeilla on pitbulleja, osalla kuonokoppa. Huhheijaa...koiranpaskaa on ihan kaikkialla, jopa pihamaalla lasten leikkialueen vieressä. Hyi helvetti!
ollut jo pitkään ja mulla ei todellakaan olis varaa ottaa mitään lemmikkiä.
Eräällä tutulla, joka on koko elämänsä elänyt toimeentulotuen varassa, on 2 koiraa ja kissoja.
Ja sossu niille maksaa myös eläinlääkärit.
Ja en oikeesti ymmärrä että miksi???
ja koiraa on helppo pitää, jos ei ole uraihminen tai eletään perheessä, jossa ei juuri ulkomaille matkustella.
On sitä paitsi niin helppoa sanoa syyksi matkustamattomuuteen, että koiralle ei ole hoitajaa kuin sanoa, ettei ole varaa. Jos koira on terve, eihän sen ylläpitäminen tosiaan maksa paljon mitään mutta siitä saa iloa ja seuraa ja tarkoitusta elämälleen roppakaupalla. Pakko nyt sanoa myös, että hyvin toimeentulevat ihmiset ovat nähtävästi hyvin tyhmiä, ajattelamattomia ja ilkeitä. Tuollaisessa valossa en edes tahdo ikiä vaurastua. olen mieluummin köyhä mutta avarasydäminen ja fiksu.
Samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa!
En ole köyhä. Olen omistanut elämäni aikana kaksi koiraa, joten tiedän mitä lemmikit omistajalleen merkitsevät. Jos olisin työtön/toimeentulotuella/syrjäytynyt jne jne varmasti ottaisin koiran taas. Lemmikki antaa elämälle merkitystä, kun muut elämän merkittävät hyvinvointia tuovat elementit puuttuvat tai ovat puutteellisia.
Psyykkiseen hyvinvointiin olennaisena osana kuuluu tuntea itsensä merkitykselliseksi, tarvituksi ja tärkeäksi - edes jollekin. Te palstakirjoittelijat olette valmiita ottamaan työttömiltä tai köyhiltä sen viimeisenkin oljenkorren, joka saa ihmisen tuntemaan itsensä tarvituksi ja merkitykselliseksi. Kun yhteiskunta ei tarvitse työtöntä/köyhää, mitä jää jäljelle?
Jos haluaa talouden mittareilla mitata kaikkea, niin paljonkohan tulee maksamaan erilaiset sairaanhoidot yms, verrattuna puoli-ilmaiseen sekarotuiseen "terapialemmikkiin"?
Köyhä on arvoton, tykönään hänen tulisi hiljaa istua mitääntekemättömänä almuja kiitollisena vastaanottaen. Kyllä tälle palstamamma-porukalle elämän realiteetit ovat vielä suurelta osalta aukeamatta!
maksaako sossu tosiaan eläinlääkärilaskuja??Tiedätkö ihan varmasti asian olevan niin? Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus pitää eläintä, se voi olla monelle ainoita syitä jaksaa elää ja liikkua, oli sitten pieni- tai suurituloisempi. Jokin rahasto köyhemmille eläinten omistajille voisi olla, josta saisi tarvittaessa helpotusta/lainaa eläinlääkäreihin. Ja todellakin suomessa pitäisi olla mahdollisuus maksaa eläinkääkärit laskulla, en ymmärrä miksi kaiken muun suomessa voi maksaa laskulla mutta eläinlääkäriä ei!? Tietääkö joku vastauksen tähän koko elämän mietityttäneeseen kysymykseeni?
maksaako sossu tosiaan eläinlääkärilaskuja??Tiedätkö ihan varmasti asian olevan niin? Mielestäni jokaisella pitäisi olla oikeus pitää eläintä, se voi olla monelle ainoita syitä jaksaa elää ja liikkua, oli sitten pieni- tai suurituloisempi. Jokin rahasto köyhemmille eläinten omistajille voisi olla, josta saisi tarvittaessa helpotusta/lainaa eläinlääkäreihin. Ja todellakin suomessa pitäisi olla mahdollisuus maksaa eläinkääkärit laskulla, en ymmärrä miksi kaiken muun suomessa voi maksaa laskulla mutta eläinlääkäriä ei!? Tietääkö joku vastauksen tähän koko elämän mietityttäneeseen kysymykseeni?
Kissan eläinlääkäriin meni tässä kuussa 178e, ruokiin menee noin euro päivässä (syö naudan paistia, raksuja ja satunnaisesti pusseja) eli 30e/kk, hiekka 19,90e/10g riittää niin että hinta ehkä 5e/kk, eli tämän vuoden kustannukset n 45e/kk jos ei tule muita vikoja. Paljonko tupakka-aski maksaa? 5e? Aski päivässä 30x5= 150e/kk eli ainakin tupakanpolttoa halvemmaksi tämä tulee- tosin en köyhyyttäkään valita missään. Nyt olen äitiyslomalla, normaalisti elätän itse viiden hengen perheeni, palkka vs mitä 'sossusta saisi' on plusmiinusnolla, mutta näillä mennään :)
siis eihän apteekkiloislääke maksa juuri mitään!
Tuokin olisi maksanut vielä enemmän, jos itse ei olisi diagnosoitu netin avulla. Kaupunkieläinlääkäri epäili aluksi allergiaa...
Loishäätölääkettä saa apteekista ilman reseptiä. Köyhän kannattaa ottaa selvää ennen kuin suinpäin touhuaa.
TÄällä on todella hölmöä porukkaa. Kyllä lemmikeihin saa rahaa upotettua, jos on hölmö. Hyysäämällä kissa ei syö kun kultalusikalta. Jos normaali ruoka eli halvat raksut yms. lihakaupan halvat perkuujätteet eivät kelpaa niin kuolkoon ruokakuppinsa ääreen. Eläinlääkärikulut ovat kyllä aika liioteltuja.
Kyllähän köyhillä on oikeus pitää lemmikkieläimiä ja vauvoja, mutta on myös oikeus huolehtia niistä itse, eikä tukeutua muiden apuihin. Valitettavasti Suomi on hyvinvointivaltio, eli minun pitää kustantaa veromaksuina muiden lemmikit. Toki huonompina päivinä voi tukeutua apuun, mut jos on pula ruuasta/rahoista, niin sitten kannattaa myydä ne lemmikit. Itselläni ei ole lemmikkejä, koska ei ole varaa. Ei vielä myös vauvaakaan. Siihen ollaan säästetty rahaa.
Jos ei ole varaa pitää lemmikkieläintä, niin se olisi hyvä myydä pois. Tosin kyllähän sitä ruokaa voi Suomessa hankkia ilman rahaa. Ei muuta kuin kalastamaan, jos tulee nälkä. Ylimääräiset kalat voi myydä kaverille => saa vähän vaihtelua ravintoon. Toki löytyy luonnosta muitakin antimia runsain määrin, kunhan vain tietää mitä kaikkea voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on collie ja sille riittää yksi ruokapussi koko kuukaudeksi ja se maksaa jotain 20 euroa. Sen koiran ruokinta siis maksaa jotain 250 euroa vuodessa eli jopa köyhällä olisi varaa samanlaiseen koiraan mitä meillä on. Ei ole ollut tarvetta viedä eläinlääkärille kalliisiin hoitoihin koska on ollut terve.
Syötät ilmeisesti koirallesi botain luokattoman huonoa markettimössöä jos ruokasäki maksaa 20€.
Sossu maksaa elukoitten ruoat köyhien psyykeongelmien vuoksi.
Kaverin koira sairastelee paljon ja joutuu vipata muilta rahoja lääkäriin. Koiran pito ei ole halpaa. Ihmettelen myös työttömiä tai vähävaraisia jotka hankkivat kolmatta lasta. Voi olla rankka tulevaisuus kun lapsia kiusataan. Yhtä lasta kiusattiin kun asuivat kaupungin vuokra-asunnossa. Julmaa on.
No voi helkutti ei kissaan tarvii rahaa. Syö samaa ruokaa kuin itse ja kissoja saa ilmaiseksi, mikä vitttttttttun ongelma. Ja voihan sille kissalle ostaa omaa ruokaa? Onko lemmikit vaan rikkaita kermaperseitä varten. Ja kuka ees ottaa koiraa vapaaehtoisesti? Koirat haisee ja on tyhmiä häärääjiä . Tietysti opaskoirat yms. Ovat tarpeellisia.
Me ollaan köyhiä ja meillä on 2 hiirtä. Lapset on eläinrakkaita ja niille tekee hyvää, että niillä on eläimiä joista ottaa vastuuta ja joiden kanssa voi viettää aikaa.
Hiirten hoito on halpaa eikä niiden kanssa tarvitse varautua yllättäviin eläinlääkärikuluihin. Jos hiiri sairastuu ja näyttää kärsivän, sen kärsimysten päättäminen onnistuu muutenkin.
koska sen hoito on vaivalloista ja kallista = tuottavaa.
Menepä itsekin työterveyslääkärille ja tulet sairaana takaisin ja muutama resepti kirjoitettuna.