Miten köyhillä on aina eläimiä? ja varaa pitää niitä?
usein lehdissä näkee köyhiä jotka valittaa että ei oo rahaa, ja samassa kuvassa törröttää koira. Miten ihmeessä voi olla siihen koiraan varaa?? ei mullakaan olis vaikka oon töissä, ottaen huomioon ruuat ja jos sairastuu ni kaikki maksut. noillakin ykkösellä kissa..
Kommentit (60)
Jos on varaa ostaa vaikka 50 euron ruokasäkki koiralle kuukaudeksi niin on se nyt eriasia maksaa monta tuhatta euroo matkustamisesta!! Järki käteen ja käyttäkää päätänne!
Olen köyhä sossuntuilla elävä ja minulla on kaksi koiraa ja kissa ja hyvin oneläimet saanu ruokaa ja asian mukaista hoitoa! Ostan joskus kalliimpaa ruokaakin mutta pääsääntöisesti "halppis" ruokia mihin sekoitan mm. kotiruokaa sekaan, eikä nuo koirat niin huonokuntoisia ole vaikka eivät saakkaan kallista ja laadukasta eläinkaupan ruokaa. Meillä työttömillä ja köyhillä on enemmän antaa aikaa ja rakkautta eläimille kun töissä käyvillä hyvin toimeentulevilla, kuinka monen työssä käyvän koirat saa tarvittavan liikunta määrän kun omistajilla ei ole aikaa töiden takia? Minun koirani kuitenkin syö tarvittavan määrän ruokaa päivässä ja saa liikuntaa jopa enemmän kun tarvisi saada! Köyhä osaa käyttää päätänsä esim ruokaan mitä antaa eläimelle ja osaa itse syödä todella halvalla. Ei eläintä tarvitse siellä lääkärissä käyttää joka pikku jutusta, vaan silloin kun oikeesti on huolissaan eläimen terveydestä, tänä päivänä eläinlääkärit kirjoittavat reseptin apteekkiin jos jotain akuuttia tulee, sinne saa myös laskun ja maksusopimuksen, jos hoitaa asiansa oikein!! Ottakaa rikkaat asioista selvää ennenkun sorratte köyhien taitoja selviytyä eläimen kanssa!
Miksi rikkailla on lapsia? Köyhien lapset osaa arvostaa kaikkea saamansa ja oppimaansa oikeasti. Rikkaiden lapset on juuri niitä ketkä kiusaavat koulussa köyhien lapsia, ja tappelevat siitä keskenään kenellä on rikkaimmat vanhemmat. Ei rikkaitten lapset osaa arvostaa elämää ja tämän takia kiusaavat köyhiä ja tämä johtaa mm. masennukseen, itseinhoon ja jopa itsemurhaan kun ei ole samanlainen kun kusipäiset rikkaat kakarat ketkä saa kaiken mitä haluavat ja kun koulussa tulee tappelu niin vanhemmat poraa lastensa puolesta ja on valmiita maksaan ettei tule ongelmia, köyhät laittaa lapsensa kustantaan itse aiheuttamansa vahingon ja näin kasvattaa luonnetta lapsilleen joka on plussaa aikuisena! Rikkaille aivan samanlailla lapsi ja eläin kielto niin päästään kaikista lisäkuluista :D Rikkailla on varaa ostaa ehkäsyt, köyhillä ei :D
Köyhä oon mutta ei noi kaksi hamsteria niin kauheesti lompakon päälle käy.Rakkautta heiltä saa kyllä senkin edestä
siltä varalta että sattuis johonkin pakkotyöllistämispaikkaan joskus joutumaan.
että köyhien ihmisten arvot ovat jossain muualla kuin rahassa.
paitsi rahaa. sitä on vaikea säästää ja venyttää, kun kaikki menee laskuihin ja ruokaan.
Eikö köyhillä saisi olla mitään, olisivatko sitten rikkaampia?
niin on aikaa kusettaa sitä koiraansa tai vaihdella kissansa kusilaatikoita. Kun molemmat tekevät täyttä työpäivää ja vielä vähän enemmänkin, niin ei oikein voi ottaa eläimiä. No, ehkä jonkin akvaarion.
kuka maksaa jos eläin sairastuu ja tarvitsee eläinlääkäriä? sossu?? ja toki heillä saa olla mitä vaan.
kerran vaan oli lehdessä opiskeleva pariskunta kahden lapsen kanssa valittamassa kun ei ole varaa mennä jouluksi sukulaisille kun on niin kallista, mutta samassa kuvassa oli iso koira. mielestäni silloin on turha valittaa että ei ole rahaa matkustaa jos on varaa ruokkia isoa koiraa.
Meillä on collie ja sille riittää yksi ruokapussi koko kuukaudeksi ja se maksaa jotain 20 euroa. Sen koiran ruokinta siis maksaa jotain 250 euroa vuodessa eli jopa köyhällä olisi varaa samanlaiseen koiraan mitä meillä on. Ei ole ollut tarvetta viedä eläinlääkärille kalliisiin hoitoihin koska on ollut terve.
Anteeksi jo etukäteen, jos kirjoituksellani jotakuta loukkaan mutta eikö voisi samalla tavalla kysyä miksi köyhillä on lapsia? Lapsia hankitaan vaikka rahat on tiukilla ja sitten koulussa kiusataan kun ei ole varaa hankkia esim. yhtä hienoja vaatteita ja tavaroita kuin kavereilla on. Sitten yhtälailla kitistään, että rahat on loppu ja käydään sossussa. Kärjistäen siis sama asia! Ei kukaan voi kiistää sitä tosiasiaa, että joissakin tilanteissa olisi parempi olla hankkimatta lemmikkiä kuin myös levittämättä jalkoja.
Lemmikkien ruoka ja eläinlääkärin palkkiot ovat aikamoinen menoerä, jos ajattelee taloudellisesti.
Toisaalta, kuten joku jo mainitsikin, niin työttömillähän on aikaa. Näin ollen lemmikkieläin voi tuoda sisältöä joutilaisiin päiviin, ja on mielenterveyden kannalta tärkeä asia.
Eikä ihmiset, köyhätkään, aina ajattele rationaalisesti.
on kyllä isoja. Vaikka käyttäis kunnallisellakin.
että ihmisellä on koira,jos hän koirista pitää- en ole kenenkään tulotasoa kyylännyt. Mutta omalla kohdallani olen kyllä miettinyt, ettei siihen koiraan ole varaa, vaikka ihan hyvin tulenkin toimeen. Mut ehkä kyse on arvoista; maksan lapsille pari rakasta harrastusta esim. ja asumme hiukan turhan kalliisti- en halua muuttaa halvempaan asuntoon vain saadakseni koiran. Mutta ehkä en koiraa ansaitsekaan, kun se ei ole arvoasteikossa huipulla.. vaikka koirista todella paljon pidänkin. Mitä lähipiirillä on koiria, niin tulevat kyllä tosi kalliiksi jos niistä hyvin huolehtii.
kuka maksaa jos eläin sairastuu ja tarvitsee eläinlääkäriä? sossu?? ja toki heillä saa olla mitä vaan.
kerran vaan oli lehdessä opiskeleva pariskunta kahden lapsen kanssa valittamassa kun ei ole varaa mennä jouluksi sukulaisille kun on niin kallista, mutta samassa kuvassa oli iso koira. mielestäni silloin on turha valittaa että ei ole rahaa matkustaa jos on varaa ruokkia isoa koiraa.
No ehkä heillä ei siksi ollut sitä rahaa, kun se meni koiran ruokkimiseen.
Toiset ihmiset nyt vain tykkäävät eläimistä. Vaikka olisivat köyhiäkin. Itselläni on ollut 30 vuoden aikana varmasti yli 100 erilaista lemmikkiä (siis useampia pikkulemmikkejä kerralla, kissoja ja koiria ei ole kovin montaa ehtinyt olemaan) ja ell:iä vaativia sairastumisia on ollut ehkä kaksi tai kolme. Lisäksi kastroimisia ja rokotuksia. Eivät kaikki hanki niitä vammaisiksi jalostettuja mnuotikoiria joiden hoidattaminen maksaa enemmän kuin ihmisen. Kun hankkii maalaisjärjellä elinvoimaisia eläimiä ja hoitaa ne kunnolla, niin eivät ne yhtenään sairastele.
Ja ehkäpä niillä sossun asiakkailla on sukulaisia tai ystäviä, jotka hätätilassa antavat tai lainaavat rahaa. Itse ainakin antaisin (vaikka en rikas olekaan), jos kaverin lemmikin terveys olisi muutamasta kympistä kiinni.
Nyt vaan en muista tutkimusta, mutta johtopäätöksenä todettiin, että köyhillä on usein erilainen näkemys järkevästä rahankäytöstä kuin varakkaammilla. Eli köyhä saattaa investoida suhteellisesti erittäin paljon esim lapsensa vaatteisiin/tavaroihin, jottei tätä kiusattaisi/jottei tämä leimautuisi alempiarvoiseksi. Loogista ja järkevää sinänsä, vaikka ulkopuolisen silmin se näyttää järjettömältä.
toisilla köyhillä on varaa vetää röökiä ja/tai viinaa. Kalliimaksi se tulee kuin koiran ruokinta tai lääkärikäynnit...
Ja koira varmasti arvostaa sen kotona olevan vaikkakin köyhän omistajan aika paljon korkeammalle kuin sen hyvätuloisen, joka on 10 tuntia päivässä töissä ja kaksi tuntia harrastuksissa.
ainoat todelliset köyhät tässä maassa ovat opiskelijat. "Köyhä" sossupummi saa 400e kuussa käyttörahaa vuokran jälkeen. Minulla, opiskelijalla, on 120e vuokran jälkeen. Kukahan tässä on köyhä? Ei heru sossun tukia tänne ei.
lääkettä Suomesta ilman reseptiä.
Kukahan täällä on hölmö...