Miten köyhillä on aina eläimiä? ja varaa pitää niitä?
usein lehdissä näkee köyhiä jotka valittaa että ei oo rahaa, ja samassa kuvassa törröttää koira. Miten ihmeessä voi olla siihen koiraan varaa?? ei mullakaan olis vaikka oon töissä, ottaen huomioon ruuat ja jos sairastuu ni kaikki maksut. noillakin ykkösellä kissa..
Kommentit (60)
meillä 10kg jahtivahtia maksaa noin 25e ja riittää samankokoiselle koiralle 3-4kk
ainoat todelliset köyhät tässä maassa ovat opiskelijat. "Köyhä" sossupummi saa 400e kuussa käyttörahaa vuokran jälkeen. Minulla, opiskelijalla, on 120e vuokran jälkeen. Kukahan tässä on köyhä? Ei heru sossun tukia tänne ei.
Jos sossu päättää, että sulla on omaisuutta, niin kyllä se budjetti voi mennä miinukselle. Että tervetuloa Suomeen vuonna 2012!
niin esimerkiksi opiskelijat korostavat aina, että ruokkivat ensin koiransa ja sitten vasta itsensä. En tosiaan tiedä, miten oikeasti köyhä hoitaa eläinlääkärilaskut kun työssäkäyviltäkin ne vievät ISON rahaerän JOS eläin sairastuu. Asia mietityttää aina, kun kapakoiden edessä samat naamat kesäisin istuvat ison monirotuisen koiransa kanssa ja tulevat aina vastaan humalassa, miten tämä henkilö kustantaa eläinlääkärin jos tarve sitä vaatii, kun tuskin käy töissä? Koiran ruoka ei paljon maksa jos ostaa halvinta, mutta itse en taas ymmärrä ihmistä, joka ostaa koiran ja on jo valmiiksi päättänyt ostavansa sitä kaupan halvinta kuivaruokaa eläimelle. En sano, enkä ala nyt tässä saarnaamaan ruoanlaaduista, mutta jos asenne on jo koiraa hankkiessa "ei se kaupan halvin kuivaruokapussi paljoa maksa" niin pitäisi koiraa miettiä kahdesti, koska tosiaan eläinlääkäri voikin maksaa tuhansia. Koira taas tuskin pistää pahakseen jos on vaikkapa työttömän kaverina, on seuraa jatkuvasti kun taas työssäkäyvän arki nyt rullaa paljolti muissa asioissa ja koiran huomio jää vähemmälle.
Eli jos olet köyhä esim. itsestä riippumattomista syistä et saa harrastaa seksiä(ellei ole sterilisaatio) tai ottaa edes sitä lemmikkiä arkeasi piristämään :)
Köyhille sterilisaatio ja lemmikkien hankinta kielto. Mielellää vielä auton hankinta kielto ja vakuutuksien otto kielto (mitä turhaa maksaa vakuutusta paskoista arvottomista tavaroistaan).
Terveisin kaupan täti jolla 2 lasta ja 2 koiraa :D
on kissalle vakuutus, otettu silloin, kun olin työelämässä. Vakuutuksen maksan itse ansiosidonnaisestani. Muutenkin ainakin itse toivon, että köyhyyteni olisi väliaikaista enkä haluaisi sen takia eläintä lopettaa.
Jopa sellaista, että kissa kyllä itse löytää ruokansa. Minä en tällaista enää kutsu eläimen hoitamiseksi, vaan se on heitteillejättöä.
mutta jos asenne on jo koiraa hankkiessa "ei se kaupan halvin kuivaruokapussi paljoa maksa" niin pitäisi koiraa miettiä kahdesti, koska tosiaan eläinlääkäri voikin maksaa tuhansia.
eläimiä eläinlrillä.
Kissanhan saa aina uuden.
Ei elukan pitäminen ole kallista. EI jollain maatiaiskissalla juuri eläinlääkärikuluja ole, kun ovat sekarotuisia. Jos kuolee, niin ottaisin uuden "ilmaiseksi".
Kekseliäs keinot keksii rautakaupan pelletti ei paljon maksa, ehkä 3€/kk. Kissalle Friskassin kuivanapusia 1€/kg, ihan tarpeeksi hyvää. SItten lidiln kitekat vai mitälie, laadukkaita märkäruokapusseja tarjouksesta 12 kpl 3€ eli 2,5 € pussi. Laadukasta on eikä mitään saksalaista kopiota. Tuoksuukin niin hyvälle, että tekisi mieli syödä. Näitä kissalle 1 pussi päivässä, puolet aamulla ja puolet illalla.
Yhteensä ruokaan menee siis kuukaudessa eli 30 päivässä
30*0,25
2 korkeintaan 2kg syö napuja kuukaudessa?
3 pelletti
= 12,5 €.
Märkäruokaa ei tarvitse jokapäivä edes syöttää. JOs ei halua kuitenkaan virtsakiviä kissalle niin laittaa pikkukuppeihin vettä piilopaikkoihin, tykkää juoda kun on haastetta.
EI se raha vaan kyky sopeutua elämään ja positiivinen elämänasenne. Voi olla kivaa ilmaiseksi tai halvemmalla. Kirjastotkin ilmaisia. Nauttisitte siitä mitä on ettekä ruikuttaisi.
T. opiskelija
nakkeja, makkaraa, ruuantähteitä, kasviksia...kuka niitä kalliita raksuja käskee ostamaan?
syöttäisi mitään kaupan valmisruokia. Kissa on lihansyöjä ja tarvitsee lihaa, ei mitään sössöjä joissa 90% on suunnilleen ilmaa.
t. ex-kissanomistaja, joka ei ota kissaa juuri tämän takia
viedään köyhiltä lemmikit pois.
Minunkin koirani, joka on ainoa syy nousta aamuisin ylös, joka on estänyt vaipumasta masennukseen ja joka on ainut ystäväni. Viekää vaan pois kun ei köyhällä saa olla elämässään mitään iloa.
koska en voisi mitenkään maksaa satoja jopa tuhansia euroja eläinlääkärille, eikä ne vakuutuksetkaan ilmaisia ole.
Jos otan lemmikin haluan tarjota sille hyvän hoidon ja laadukkaan ruoan sekä aikaa.
Vanhemmillani on koira, ja senkin viimeisin eläinlääkärikäynti maksoi lääkkeineen parisataa euroa, vaikka kyseessä oli vain ulkoloishäätö. Sekin maksu olisi minulle tehnyt tiukkaa...
Eräänkin dokumentin päähenkilö ruokajonossa hyvinsyöneen näköisenä...
JOs ei halua kuitenkaan virtsakiviä kissalle niin laittaa pikkukuppeihin vettä piilopaikkoihin, tykkää juoda kun on haastetta.
sitten, jos niitä virtsakiviä kuitenkin tulee...? Ja seurauksena eläinlääkärikulut + kalliin erikoisruoan ostaminen kissan koko loppuelämän ajan?
MIksi kuskaatte niitä elukoita sinne lääkäriin. Tervettä maalaisjärkeä. Jos elukka kuolee näissä olosuhteissa niin ei siitä eläjäksi ole. Älkää ottako mitään sairasta rotua, kuten joku bulldog. Sekarotuinen terveempi. Peskää sen hampaat niin ei tarvitse hammaskiviä käydä poistamassa. Loishäädöt onnistuu ilman lääkäriä. Uusavuttomat taas vauhdissa.
mutta edelleenkään kukaan ei ole kertonut, mistä se raha konkreettisesti tulee, jos rahatilanne on tiukka jo ennen lemmikin ottamista.
siis eihän apteekkiloislääke maksa juuri mitään!
Saimme sen ilmaiseksi. Rahaa meni rokotuksiin ja kastrointiin. Aluksi kissa söi kaupan kuivamuonaa ja märkäruokaa, mutta sitten aloimme ostaa sille lihakaupasta sydäntä, maksaa ja kieltä. Näitä pilkottiin pakastin täyteen, ja kas - ruoan menekki väheni samantien. Samat ruoat saattoivat olla päivän tai kaksikin ruokakupissa, kun ei se kissa yksinkertaisesti tarvinnut enää niin paljon ruokaa kuin silloin, kun se mussutti noita tyhjää täynnä olevia märkäruokia. En tiedä kumpi tuli halvemmaksi lopulta, mutta luulisin, että noiden sisälmysten ostaminen. Niiden kilohinnat on kuitenkin aika pienet ja menekki tosiaan vähäinen.
Kesän tullen kissa pistettiin pihalle, ja se alkoi saalistaa. Saattoi mennä päiviä, ettei se syönyt kotona mitään. Myöskään hiekkaa ei enää tarvittu, toki sisällä oli aina hiekkalaatikko mutta ei sitä tarvinnut enää vaihtaa kun ei se kissa sinne koskaan mitään tehnyt.
Että ei se nyt niin hirveästi maksanut... Mutta tosiaan, meillä oli mahdollisuus pitää kissa ulkona - mihin se mielestäni kuuluukin.
siis eihän apteekkiloislääke maksa juuri mitään!
Tuokin olisi maksanut vielä enemmän, jos itse ei olisi diagnosoitu netin avulla. Kaupunkieläinlääkäri epäili aluksi allergiaa...
mun miehen lapten äiti, 2 lapsen yh joka elää kotihoidontuella, osti juuri molemmille lapsille uudet Ticketin ulkoilupuvut. Talvellakin tietysti oli Ticketin haalarit, upouudet. Kirpparilta eivät nämä lapset saa mitään, ja kaapit silti kuulemma pursuavat vaatetta. Vuokrat jää sitten maksamatta jne, mun mielestä tällainen on ihan vain tyhmää eikä mitenkään selitettävissä. Samainen nainen sitten itkee miehelleni, miten ei ole varaa mihinkään ja pistää tuosta noin vain 400e lastenvaatteisiin.