Kotiäiti leikkipuistossa tarhatätien keskellä
Tuli mieleeni tänään, että mitenköhän päiväkotihoitjat/äidit suhtautuvat siihen, että yleisissä leikkipuistoissa on heidän tarhalastensa joukossa ulkoilemassa myös kotiäitejä lapsineen. Toivovatkohan he, että kotiäidit veisivät lapsensa muualle vedoten esim. siihen, että tarhalapsia saattaa surettaa se, että jotkut hiekkalaatikolla leikkivät saavat oman äitinsä jakamattoman huomion.
Entäs suhtautuvatkohan hoitajat positiivisesti äiteihin siellä seassa vai kokevatko, että äidit ovat siellä vain häiriönä. Vai kenties toisin päin. Ovatko useammat silmäparit vain parempi asia? Olin itse tänään todistamassa, kun yksi hoitaja jäi vajaan kymmenen pikkulapsen kanssa yksin leikkipuistoon. Ehkä yksi ylimääräinen silmäpari voisi havaita vaikka jonkin vaaratilanteen, vaikka lasten vahtiminen ei kuulukaan muiden tehtäviin.
Entä voiko hiekkalaatikkoäidit olla liian tungettelevia. Näin tänään taaperon, jolla oli koko ajan hattu silmillä, eikä hän saanut sitä ylös. Onko aivan asiaankuulumatonta, että minä edes kuvittelisin puuttuvani mihinkään siellä.
Kommentit (2)
Minusta on kurjaa olla puistossa yksin "oman lauman" kanssa. Olen siis pph, ja jos puhutaan päivällä puistoilusta, kun ryhmässä on hoitolaisia, sekä päivästä/ajankohdasta riippuen yksi tai kaksi omaa lasta, toivon, että puistossa on muitakin. Ihan sama onko muut hoitajia vai kotiäitejä, mutta seura on aina mukava :)
mitään tällaista. :) Meillä puistoissa on tarhalaisia, muutama pph laumansa kanssa ja paljon kotiäitejä. Tosi vilkas puisto.
Se on julkinen puisto, siellä saa olla ihan kuka tahansa. Ei ne lapset omilta touhuiltaan ehdi äitiään kaipailemaan, varsinkaan aamupäivästä kun eivät ole vielä väsyneitä.
Totta kai minä aikuisena katson ohimennen, että ne lapset jotka nään siinä samalla kun vahdin omiani, eivät ole karkaamassa eivätkä vaarassa tms. Muuten en puutu. Myssyn voin ehkä ihan tutulta lapselta korjata, muuten en sitäkään tekisi.