Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettu aika joulukuussa - onko huono?!

Vierailija
02.04.2012 |

Siis voi paska...huomasin olevani iloisesti raskaana, mutta laskettu aika on joulukuussa, alkupuolella...olenko ihan pöhkö, kun ajattelen, että lapsihan inhoaa minua ja isäänsä, kun syntyy joulukuussa...

Meillä vielä tärppäsi toisesta yrityskierrosta, joten oltais hyvin voitu odottaakin, ei vaan tajuttu laskea ns. etukäteen tuota laskettua aikaa, vaan jätettiin vuodenvaihteen jälkeen ehkäisy pois.

Olenko siis ns. paskamutsi, kun lapseni saa aina kaveripiiristään varmaan vikana ajokortin, baariin pääsyn,jne jne.

Olishan sitä voinut edes koittaa ajoittaa...? Vai...? Ajattelenko ihan höpöjä?

Onko täällä ketään joulukuussa syntyneitä, oletteko kärsineet asiasta?

Tai noh, myöhäistähän se enää on, kun laps on tulossa jo, ;)

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:39"]minä en kyllä ole kärsinyt - päin vastoin! synttärit ovat muutaman päivän ennen jouluaattoa :) minusta on ollut aina kiva olla se nuorin! nyt olen 15 ja mopoa en hanki, mutta en usko että baari asia vaikuttaa minuun kun kaverini ja minä ovat motivoituneita urheilijoita. ja kisoissa jos olen sarjassa missä on vuotta vanhempia pystyn omassa mielessäni miettimään että olen nuorempi muita, mutta se ei haittaa, aikuisena erot tasoittuu. ja kyllä minä nyt jo pärjään tälle vanhemmalle porukalle ;)

[/quote]

ja olen ollut aina luokkani parhaimpia :) minut testattiin että voinko mennä kouluum :D

Vierailija
62/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 17:01"]

Joo, nyt heti abortti, ettei vaan tuu jouluvauvaa!

heh, joo, tätäpä just... ;) Eli eihän asialle enää mitään voi, mutta en tiedä ajatteleeko kaikki, että oltiin itsekkäitä kun ei yhtään kalenteria sitten tajuttu tuolla silmällä ajatella... :( Jos olis heti natsannut, olisi la ollut lokakuun lopussa, nyt siis 4.12... Pitkä kierto, nääs.

Voi hemmetti, harmittaa jo nyt lapsen puolesta, kun en tajunnut.

Soimaan itseäni tästä ihan hirveästi... :(

ap

aaaaarrrgggghhhh......mikä urpo

Vierailija
64/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:03"]

Minulla on 5 lasta ja jokainen syntynyt eri aikaan, yksi eli nuorimmainen joulukuun 20.päivä.

Hänen isosisko on syntynyt lokakuussa ja olen nyt ajatellut yhdistää heidän kaden synttärit vietettäväksi marraskuussa. Tähän asti olen pitänyt juhlat kummallekin ja nuorimmalle siis hieman etuajassa juhlittu, koska monella on sitä kiirettä joulun alla ja siksikin on ollut hyvä valita sellainen viikonloppu jolloin kaikki pääsee juhlaan. Yleensä toinen joulukuun viikonloppu. Kaikki ovat muistaneet häntä erikseen ja luulen, että iso osasyy on se, että pidämme juhlat erikseen. Eli voit itse vaikuttaa asiaan parhaiten.

Ei se kivaa ole sekään, että on luokassaan vanhin tai skään kun täyttää kesällä kun kaikki kaverit ovat lomailemassa jne. Aina siis löytyy negatiivisia puolia jos niin haluaa ajatella.

[/quote]

Ja ihan pakko nyt kysyä mistä alapeukutus???

Siitä, että juhlii synttärit muutaman päivän etuajassa? Vai siitä, että kaksosiksi luultujen siskosten synttärit koetaan kivaksi asiaksi yhdistää (tytöt itse haluaa)?

Hmm. Vai se, että kommentoin kuinka jotkut löytää kesällä syntymisestäkin negaa? 

Silti olen sitä mieltä, että kaikkiin vastaaviin asioihin on vanhempien asenne se ykkönen. Eli minkälaista alustaa luo lapselle omiin käsityksiinsä.

Asiat voi katsella positiivisesta näkökulmasta tai tarjoilla lapselle jo valmiiksi tylsinä.

Vierailija
65/141 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yks on syntynyt marraskuussa ja on aina se nuorimmasta päästä oleva (varsinkin eskarissa ja ekana vuonna koulussa korostuu) ja sitten yks on heinäkuun lapsi eli kaverisynttäreitten järjestäminen tulee olemaan vähän hankalaa...

Loppuvuoden lapsia mä aina oon vähän surkutellut (olen itse syntynyt tammikuussa) mut tosiaan pieni murhehan loppuvuonna syntyminen on loppujen lopuksi :)

Vierailija
66/141 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmöjä ajatuksia noi on, mutta niin inhimillisiä!

Vierailija
67/141 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tässä ihan lähipiirissä joululapsia aikamoinen määrä, miltei omammekin. Kummitytön isoveli on joulukuun puolivälin jälkeen syntynyt, miehen veli on joulukuun lopussa syntynyt, kummipoikamme 23. pvä, mun serkku 22. pvä ja hänen tytär jouluaattona, parhaan kaverin lapset toinen 20. pvä ja toinen heti joulupyhien jälkeen... Mitä väliä sillä on muuten kun sitä täysi-ikäisyyttä ja ajokorttia ehkä odotellessa? Ja ainahan lapselle voi pitää juhlat vaikka nimipäivänä, jos se sattuisi vaikka jollekin muulle kuulle ja ajankohtaan.

Vierailija
68/141 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä ajatteleeko kaikki, että oltiin itsekkäitä kun ei yhtään kalenteria sitten tajuttu tuolla silmällä ajatella... :(

Mitä sulla on ikää, 16? Joo kyllä varmaan ihan kaikki ajattelee, että olette itsekkäitä, kun ette kalenterin mukaan lastanne tehneet... Äly käteen hei ap!!!

Typerin aloitus sitten vähään aikaan. Siis ok, voin JOTENKIN käsittää että tuollaista ajatusta pyörittelee mielessään, että olisihan se kivempi kun syntyisi alkuvuonna, mutta että sä oikeasti mietit, että "kaikki ajattelee, että ollaan itsekkäitä, kun"... Ei elämä, tilanne vaatii kahvia. Sulla on aika paljon kypsymistä tehtävänä...

Vierailija
69/141 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehdit järkätä synttärit juuri ennen kuin alkaa itse jouluhässäkät, jos syntyy alkukuusta. Kunhan muistat antaa aina lahjaksi jotain muuta kuin joulukoristeita. Tärkeintä lapselle on se ettei täysin yhdistetä synttäreitä jouluun.

Vierailija
70/141 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli laskettu aika esikoisella tammikuun 20 pvä ja lapsi syntyikin joulukuussa heti pyhien jälkeen. Eihän sitä koskaan tiedä jos lapsi syntyykin paljon ennen laskettua aikaa tai meneekin lähemmäksi aattoa.

Tunnen montakin joulukuussa syntynyttä,eikä siitä koskaan kukaan ole kärsinyt. Oma lapsi on vielä niin pieni ettei ymmärrä edes tuollaisten päälle.

Vierailija
71/141 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pöh, ei tuollaista kannata miettiä - ei lapsia tehdä vaan saadaan! Olkaa iloisia, että teillä tärppäsi noin helposti, toisilla menee vuosia tai ei tärppää ollenkaan... Enkä ole kyllä kuullut kenestäkään lapsesta joka olisi jotenkin vanhempiaan syyllistänyt siitä, milloin on syntynyt! Itse olen syntynyt viikkoa ennen joulua (la taisi olla juuri jouluaattona), mutta en ole siitä kärsinyt mitenkään. Synttärit vietettiin aina erikseen. Ja voittehan katsoa lapselle sellaisen nimen, että nimipäivät ovat sitten vaikka kesällä ja pitää silloin isommat bileet ;)

(No okei, myönnettäköön, että se vähän kismitti kun muut olivat ennen minua täysi-ikäisiä, mutta kyse on vain muutamasta kuukaudesta - se on koko elämän mittakaavassa aika lyhyt aika.)

Vierailija
72/141 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi kasvaa aikuiseksi, kun on lapsikin tulossa. En edes jaksa lukea tätä ketjua, aloitusviesti riittää kertomaan tilanteen. Varmaan joku muukin on asiaa ajatellut.

Olen ollut kohta viisi vuotta tahtomattani lapseton. Tätä taustaa vasten: ajattelet todellakin "höpöjä". Lisäksi äitini, veljeni ja kaksi hyvää ystävääni ovat syntyneet joulukuussa, eikä KUKAAN ole koskaan osoittanut olevansa katkera.

Vierailija
73/141 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ajattelin että olen tyytyväinen jos syksyyn mennessä raskaudun.

Tulinkin samantien raskaaksi vaikka ei olisi pitänyt olla mahdollista. Laskettuaika oli 1.1.2012.

Vauva syntyi muutamaa tuntia ennen kuin vuosi vaihtui. Vähän kyllä harmittaa. Mutta tärkeintä että lapsonen saatiin. Saahan sitä sitten valita laittaako myöhemmin kouluun jos siltä tuntuu.

Vierailija
74/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut ajatella asiaa ennen kuin ryhtyy suojaamattomaan kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Sinuna keskittyisin nyt muihin asioihin.

Vierailija
75/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin kuin useimmilla muilla nisäkkäillä, jotka saa vauvat keväällä. Itse olen syntynyt joulukuussa, so what? Eipä ole mitenkään haitannut elämää. Kyllä näitä lapsia syntyy ihan ympäri vuoden. Mies on syntynyt 1.1. eikä hän mikään superihminen ole, kun on kaikessa "eka". Ihan samoja ongelmia ja ilon aiheita on elämässä molemmilla, syntymäpäivästä riippumatta!

Vierailija
76/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu? oma lapsi syntyi tammikuussa mutta pelkäsin vähä sitä loppuvuoden lapsen ongelmaa, että miten koulussa kun on käytännössä vuoden kehityksessä jäljessä.. mutta että jollai tulee mieleen funtsia jotai lahjoja ja synttäreitä..

Mä oon JÄRKYTTYNYT!

Tapatteko lapsenne jos vaikka perheenne koti palaa tai isä tai mummo kuolee.. koska ei lapsi voi elää ilman isää tai omakotitaloa.. mitähän kaikki ajattelis???

Lapset syntyy kun ne syntyy. Ei niitä tehdä. Herranjumala kun tuli paha olo tästä!

Vierailija
77/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen kohdalla päätettiin lykätä vuodella kouluun menoa, koska ei ollut vielä koulukypsä sinä vuonna kun täytti 7 vuotta. tällä hetklellä hän on luokkansa vanhin ja hyvin menee :)

Vierailija
78/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siinä otetaan huomioon tämä loppuvuodesta syntymisen rasite niin abortin voi saada vaikka vähän myöhäisimmilläkin viikoilla, ehkä teidän olisi hyvä päästää tämä loppuvuoden lapsi kärsimyksistään jo ennen kuin ne edes alkavat ja tähtäätte sitten seuraavaa raskautta päättymään keväällä tai kesällä kuten kaikki normaalit ihmiset tekee.

Vierailija
79/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh.

Olen syntynyt joulupäivänä itsekin enkä inhoa vanhempiani, päinvastoin :)

Minulle on aina selitety, että olen niin spesiaali ihminen, että olen suurena juhlapäivänä syntynytkin.Jotenkin on ollut heino sellainen synttäri enkä tosin edes nuusta tiedä.

Vierailija
80/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle se on huono siinä vaiheessa kun se odottaa esim. mopoikää, ajokorttia, täysikäisyyttä jne. mitä nyt "pitää" odottaa.

Kun ne on saavutettu, niin tuskin se jälkeen on enää kovin ikävää vaikka täyttääkin vasta joulukuussa vuosia.

Kuitenkaan en usko että lapsi inhoaa äitiään sen takia että on sattunut syntymään loppuvuodesta.

Oma lapsi on syntynyt marraskuussa ja kyllä se on harmitellut sitä asiaa että on vasta loppuvuodesta syntynyt. Mitään suurta draamaa siitä ei ole kuitenkaan syntynyt :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi