Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettu aika joulukuussa - onko huono?!

Vierailija
02.04.2012 |

Siis voi paska...huomasin olevani iloisesti raskaana, mutta laskettu aika on joulukuussa, alkupuolella...olenko ihan pöhkö, kun ajattelen, että lapsihan inhoaa minua ja isäänsä, kun syntyy joulukuussa...

Meillä vielä tärppäsi toisesta yrityskierrosta, joten oltais hyvin voitu odottaakin, ei vaan tajuttu laskea ns. etukäteen tuota laskettua aikaa, vaan jätettiin vuodenvaihteen jälkeen ehkäisy pois.

Olenko siis ns. paskamutsi, kun lapseni saa aina kaveripiiristään varmaan vikana ajokortin, baariin pääsyn,jne jne.

Olishan sitä voinut edes koittaa ajoittaa...? Vai...? Ajattelenko ihan höpöjä?

Onko täällä ketään joulukuussa syntyneitä, oletteko kärsineet asiasta?

Tai noh, myöhäistähän se enää on, kun laps on tulossa jo, ;)

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpa pinnallista.. ennen murehdettiin sukupuolta ja nyt sitä milloin vauva syntyy..

Vierailija
42/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutama päivä ennen joulua syntynyt lapsi. Muakin hieman harmitti raskausaikana, miksei vähän ajoitettu paremmin, mutta nyt olen tajunnut, että eihän juuri tuota lasta olisi olemassa, jos olisi toisena ajankohtana tärpännyt. Näin voi sanoa myös lapselle, jos joku päivä valittaa asiasta. Esim mukavasti alkuvuodesta syntynyt lapsi olisi joku ihan muu kuin tämä kyseinen lapsi. Eli ei parane valittaa :D Hänen olemassaolonsa on kiinni siitä, että on syntynyt silloin kuin on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Olen syntynyt joulukuussa enkä koskaan tullut oikeasti edes ajatelleeksi että tuossa voisi olla jotain pahaa. Okei, no ehkä sinä vuonna kun täysi-ikäistyttiin niin vähän kismitti kun kaikki kaverit pääsivät baariin aikaisemmin, mutta se vaihe nyt meni nopeasti ohi ja nykyään olen saanut baareistakin jo tarpeekseni. Lapsena vanhemmat pitivät huolta että sain aina erilliset joulu- ja synttärilahjat ja synttärijuhlat myös (joko ennen joulua tai sitten jälkikäteen tammikuussa), niin en kokenut jääväni yhtään mistään paitsi.

Minulla on laskettu aika tammikuun alussa, ja ihan hyvin tämä minunkin lapseni voi jo joulukuun aikana ulos pullahtaa. Eikä nyt ole tullut mieleenkään asiaa murehtia, kunhan terveenä syntyy.

Vierailija
44/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajattelutapa ap:lla, mutta ymmärrän kyllä osittain. Minun lapseni laskettu aika oli 24.12. (tavallaan kyllä hieno päivä mutta tylsää kun synttärit järjestettävä aina jonain muuna päivänä), mutta "onnellisesti" kävi ja hän syntyi vasta tammikuun puolella. Se ei kuitenkaan lapsen arvoa vähennä jos on joulukuussa syntynyt, toki kaikki ikärajat täyttyy vasta ikäryhmän viimeisten joukossa ja voi olla vaikutusta koulun aloituksessa mutta ei välttämättä. Omalla kohdallani toiveena oli vain lapsi kun pari vuotta yritettiin, ihan sama milloin syntymäpäivä!

Vierailija
45/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2012 klo 14:09"]

Ainakin poikani tapauksessa. On tehty tutkimuksiakin siitä kuinka alkuvuodesta syntyneet ovat etulyöntiasemassa kouluasioissa. Poikkeuksia tietysti on mutta poikani ei ole tällainen kehityksestä edellä oleva poikkeus.
Lapsi on kaikesta huolimatta ihan yhtä toivottu ja rakas.
Pyydän anteeksi jos aiheutin pahaa mieltä lapsettomille. Ei ollut tarkoitus.

Numero 31

[/quote]

No, itse olen joulukuun lapsi ja ollut aina yksi luokkani parhaimmista. Tuossa tutkimuksessa on kyllä varmasti ihan perää, mutta silti sitä hitaammin oppivaa sorttia on kyllä varmasti ihan joka ikäryhmässä ja vuodenaikana syntyneissä. Että tuosta en lähtisi murehtimaan. Käy miten käy, sitä ei voi koskaan tietää.

Vierailija
46/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2012 klo 14:09"]

Ainakin poikani tapauksessa. On tehty tutkimuksiakin siitä kuinka alkuvuodesta syntyneet ovat etulyöntiasemassa kouluasioissa. Poikkeuksia tietysti on mutta poikani ei ole tällainen kehityksestä edellä oleva poikkeus.
Lapsi on kaikesta huolimatta ihan yhtä toivottu ja rakas.
Pyydän anteeksi jos aiheutin pahaa mieltä lapsettomille. Ei ollut tarkoitus.

Numero 31

[/quote]

No, itse olen joulukuun lapsi ja ollut aina yksi luokkani parhaimmista. Tuossa tutkimuksessa on kyllä varmasti ihan perää, mutta silti sitä hitaammin oppivaa sorttia on kyllä varmasti ihan joka ikäryhmässä ja vuodenaikana syntyneissä. Että tuosta en lähtisi murehtimaan. Käy miten käy, sitä ei voi koskaan tietää.

[/quote]

Ja eikö se ole sitäpaitsi niin, ettei sitä loppuvuoden lasta ole edes pakko vielä edes laittaa kouluun saman ikäluokan kanssa. Että menisi sitten vasta seuraavana vuonna, jos on tuommoinen huoli.

Vierailija
47/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laskettuaika 25.12 ja vauva syntyi sillon.

Vierailija
48/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt joulukuussa ja se harmitti ainoastaan täysi-ikäisyyden kynnyksellä kun kaverit yksi toisensa jälkeen tulivat täysi-ikäisiksi ja itse kitkuttelin kuukausitolkulla alaikäisenä. Ei tuolla ajankohdalla ole täysi-ikäistymisen jälkeen ollut mitään merkitystä.

Vierailija
49/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt joulukuun alussa. Teininä se harmitti vähän ja täysi-ikäisyysvuonna tosi paljon. Lapsena minulla oli ystävä, joka oli syntynyt vielä myöhemmin joulukuussa, enkä silloin ehkä siksikään osannut asiaa ajatella.

En koskaan saanut lapsena keneltäkään yhdistettyjä synttäri-joululahjoja ja niitä suosittelen kyllä välttämään.

Inhottava sanoa, että olen kyllä tyytyväinen kevätvauvastani, vaikka nimenomaan tiedän, että joulukuussa syntyminen harmittaa noin 60-80 vuoden elämässä noin 3 vuotta. 25 jälkeen se on jo bonus.

Jotkut sanovat, että alakoulussa syntymäkuukausi vaikuttaa kypsyyteen ja oppimiseen. Sanoisin, että voi vaikuttaa, mutta ei kyllä pitkällä tähtäimellä. Joku oppii lukemaan 3-vuotiaana ja joku nippanappa 8-vuotiaana muutenkin. Tasoerot eivät selity ainoastaan syntymäkuukaudella.

Vierailija
50/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on niin vanha että AP voisi tulla kertomaan tuliko lapsi laskettuna ja miten ekat synttärit meni

Vierailija
51/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun lopussa syntunyt ja olen kärsinyt. Teidänkään ei olis tarvinnut kuin kuukausi pidempään odottaa :(

Vierailija
52/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on syntyneet joulukuussa kaikki, yksi ihan lopussa enkä koe että siitä mitään isompaa harmia tulee olemaan. Synttärit pidetään sillon kun ne on jne. Huvittaa että monesti he ovat muita samana vuonna syntyneitä pidempiä. Olen ite syntynyt marraskuussa ja hauskaa se vain oli olla porukan nuorin. Ala-asteella luokan pisin, joka vuosi :D

Vierailija
53/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni syntyi eräänä aprillipäivänä. Mitä luulette, kuka edes uskoo, että hänellä on synttärit? Vinkki: Älkää yhtykö heinäkuun alussa.

;)

Vierailija
54/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 09:38"]Ketju on niin vanha että AP voisi tulla kertomaan tuliko lapsi laskettuna ja miten ekat synttärit meni

[/quote]

Ehkä jollakin on nyt sama huoli :)

Ihmiset vois enemmän hyödyntää vanhoja ketjuja, eikä omalle navalle aina uutta. Tulis enemmän tietoa samaan ketjuun.

Vierailija
55/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 lasta ja jokainen syntynyt eri aikaan, yksi eli nuorimmainen joulukuun 20.päivä.

Hänen isosisko on syntynyt lokakuussa ja olen nyt ajatellut yhdistää heidän kaden synttärit vietettäväksi marraskuussa. Tähän asti olen pitänyt juhlat kummallekin ja nuorimmalle siis hieman etuajassa juhlittu, koska monella on sitä kiirettä joulun alla ja siksikin on ollut hyvä valita sellainen viikonloppu jolloin kaikki pääsee juhlaan. Yleensä toinen joulukuun viikonloppu. Kaikki ovat muistaneet häntä erikseen ja luulen, että iso osasyy on se, että pidämme juhlat erikseen. Eli voit itse vaikuttaa asiaan parhaiten.

Ei se kivaa ole sekään, että on luokassaan vanhin tai skään kun täyttää kesällä kun kaikki kaverit ovat lomailemassa jne. Aina siis löytyy negatiivisia puolia jos niin haluaa ajatella.

Vierailija
56/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo haitannu ite oon syntyny 28.12 lapset 1.12 ja 25.12

Vierailija
57/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuun 7. pv syntynyt poika meillä eikä ole poikaa haitannut pätkääkään, että on syntynyt joulukuussa. Täyttää seuraavaksi 8. Onnea on myös se, että kaveripiiristä löytyy useampi joulukuun lapsi eli ei ole vika joka saa mopokortin.

Koulun aloituksessa ja käynnissä ei ole ollut mitään ongelmaa. Eroa ei ole huomannut tammikuussa syntyneisiin mitenkään. Kaikki on katsos niin yksilöllisiä. Joku helmikuussa voi olla epäkypsempi koulun alkuun kuin joulukuussa syntynyt.

Älä murheta, ei kannata!

Vierailija
58/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin syntynyt jouluaattona, emme ole huomanneet kärsivän syntymäpäivästään :)

Vierailija
59/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2012 klo 09:08"]Täytyypä sanoa tähän väliin, että olen itse syntynyt kesällä ja kyllä oli välillä lapsena masentavaa viettää synttäreitä kun kaikki kaverit olivat vielä kesälomareissuilla, eivätkä päässeet tulemaan. Kyllä niistä syntymäpäivistä aina löytyy erilaisia mielipiteitä!

[/quote]

Mähän olen suunnitellut hyvin omien lasteni syntymät ja huojentavaa että säästänyt edes yhdeltä traumalta. Esikoinen maaliskuussa, joulu riittävän kaukana, hiihtolomakin jo lusittu, kesään aikaa. Kakkonen toukokuun alussa, pääsiäinen kivasti ohi ja kolmonen toukokuun lopussa kts edellä perusteet ja kuitenkin melkein kuukausi eroa keskimmäiseen. Mutta synttärit pystyy pitämään. Tai sitten tämä kertoo että peitto heiluu tiettyinä kuukausina vain useammin meillä. Tiedä sitten kumpi on totuus

Vierailija
60/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en kyllä ole kärsinyt - päin vastoin! synttärit ovat muutaman päivän ennen jouluaattoa :) minusta on ollut aina kiva olla se nuorin! nyt olen 15 ja mopoa en hanki, mutta en usko että baari asia vaikuttaa minuun kun kaverini ja minä ovat motivoituneita urheilijoita. ja kisoissa jos olen sarjassa missä on vuotta vanhempia pystyn omassa mielessäni miettimään että olen nuorempi muita, mutta se ei haittaa, aikuisena erot tasoittuu. ja kyllä minä nyt jo pärjään tälle vanhemmalle porukalle ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän