Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskettu aika joulukuussa - onko huono?!

Vierailija
02.04.2012 |

Siis voi paska...huomasin olevani iloisesti raskaana, mutta laskettu aika on joulukuussa, alkupuolella...olenko ihan pöhkö, kun ajattelen, että lapsihan inhoaa minua ja isäänsä, kun syntyy joulukuussa...

Meillä vielä tärppäsi toisesta yrityskierrosta, joten oltais hyvin voitu odottaakin, ei vaan tajuttu laskea ns. etukäteen tuota laskettua aikaa, vaan jätettiin vuodenvaihteen jälkeen ehkäisy pois.

Olenko siis ns. paskamutsi, kun lapseni saa aina kaveripiiristään varmaan vikana ajokortin, baariin pääsyn,jne jne.

Olishan sitä voinut edes koittaa ajoittaa...? Vai...? Ajattelenko ihan höpöjä?

Onko täällä ketään joulukuussa syntyneitä, oletteko kärsineet asiasta?

Tai noh, myöhäistähän se enää on, kun laps on tulossa jo, ;)

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis tämä ei ole provo.

Luoja teitä auttakoot elämässänne.

syntymäajat etukäteen. Ja nimenomaan emme missään nimessä halunnet loppuvuoden lapsia, juuri noista monista edelläluetelluista syistä. Emme myöskään halunneet vauvaa ihan vuoden alkuun, koska siinä on ongelmana juuri tuo joulun ja synttäreiden läheisyys, mikä häiritsee nimenomaan lapsena.

Esikoisen kohdalla mietimme jopa tosi kovasti kumpi olisi parempi syntymäkuukausi, helmi- vai maaliskuu, koska niissä ei mielestämme ollut kauheasti eroa. Luonto onneksi ratkaisi ongelman ja kierto ajoittui sopivasti niin että la ja vauvan syntymä ovat ihan helmikuun lopussa.

Olemme tehneet kaikki viisi lastamme suunnitelmallisesti joko vuoden alun tai alkukesän lapsiksi, ja niin itse kuin lapsetkin olemme olleet tyytyväisiä noihin syntymäaikoihin.

Vierailija
22/141 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ns. täyspäinen? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei koskaan harmittanut se, että olin luokkani nuorin. Olin luokkatovereitani edellä monissa asioissa, lisäksi olin pitkä ja murrosikä alkoi suht aikaisin, eli mulle ainakin olisi ollut huonompi vaihtoehto syntyä hiukan myöhemmin tammikuun alussa ja olla luokan vanhin - silloin olisin erottunut joukosta paljon enemmän.

Kun taas ajokortit ym. tuli ajankohtaisiksi, läheiseen kaveripiiriini kuului n. 4 vuoden ikäerolla olevia ihmisiä, eli ei ollut mitään merkitystä missä kuussa täytin sen 18.

24/141 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kuin menikin tammikuulle kun 2,5 vkoa yliaikainen...

Vierailija
25/141 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon syntynyt 5.12, ja täytyy kyllä myöntää että sillon 17-vuotiaana harmitti kun lähes kaikki kaverit täytti 18 elokuuhun mennessä ja pääsi baareihin ym. kun itse ei. Mut nykyään ei harmita lainkaan, oon melkein vuodein joitain ystäviäni nuorempi, ei pääse ikäkriisi yllättämään niin pahana kun on kumminkin aina se nuorin :D

Niin ja toi mun synttäripäivä on siitä hyvä ollut että voi ihan rauhassa juhlistaa synttäreitä kun seuraava päivä kouluissa ja monissa työpaikoissa vapaa :))

Ja loppuvuosi onkin sit yhtä juhlaa kun on synttärit, nimpparit, joulu ja uusivuosi kaikki niin lähekkäin :D

Vierailija
26/141 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni on syntynyt joulukuussa ja on luokan parhaimpia oppilaita.

Vierailija
27/141 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ap ja muut asiasta huolestuneet lapsi englantilaiseen kouluun (siis oikeeseen englantilaiseen, brittiläistä opetussunnitelmaa noudattavaan) Siinä mennään kouluun jos ehditään täyttää 3 elokuun 31. Mennessä, eli jouluvauvanne olisi luokan vanhempia.

Vierailija
28/141 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis tämä ei ole provo.

Luoja teitä auttakoot elämässänne.

syntymäajat etukäteen. Ja nimenomaan emme missään nimessä halunnet loppuvuoden lapsia, juuri noista monista edelläluetelluista syistä. Emme myöskään halunneet vauvaa ihan vuoden alkuun, koska siinä on ongelmana juuri tuo joulun ja synttäreiden läheisyys, mikä häiritsee nimenomaan lapsena.

Esikoisen kohdalla mietimme jopa tosi kovasti kumpi olisi parempi syntymäkuukausi, helmi- vai maaliskuu, koska niissä ei mielestämme ollut kauheasti eroa. Luonto onneksi ratkaisi ongelman ja kierto ajoittui sopivasti niin että la ja vauvan syntymä ovat ihan helmikuun lopussa.

Olemme tehneet kaikki viisi lastamme suunnitelmallisesti joko vuoden alun tai alkukesän lapsiksi, ja niin itse kuin lapsetkin olemme olleet tyytyväisiä noihin syntymäaikoihin.

Siis kyllä käsittääkseni nykyaikana järkevät ihmiset suunnittelee raskautensa, ihan virallisestikin puhutaan perhesuunnittelusta.

Kuka enää on niin naivi että oikeasti ajattelee että lapsia tulee sitten kun tulee ja luonto hoitaa tehtävänsä? Tuolla systeemillä kai niitä ei-toivottuja lapsia olisi jokainen perhe täynnä.

Vierailija
29/141 |
09.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa pähkäilysi järkevyyteen ;), voin kertoa että itse olen syntynyt tammikuussa, mutta meninkin vuotta aiemmin kouluun, eli olin aina nuorin ja pienin joka tapauksessa. Eli ei se alkuvuodesta syntyminenkään aina auta :). En koe siitä kuitenkaan kärsineeni..

Vierailija
30/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tuntuu että joka asiast väännetään draamaa

Vierailija
31/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä draamasta!

Vierailija
32/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei se sinun lapsi tule 18-vuotiaaksi yhtään sen hitaammin kuin muutkaan.

Vierailija
33/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vähän kyllä aloittavaa, ettei paremmin asiaa suunnitellut. Itsesyytökset ovat mielestäni ihan aiheellisia, kannattaisi miettiä lapsen koko Loppuelämään vaikuttavia valintoja tarkemmin. Minä suunnittelin tarkkaan hedelmöittymisen että saisin tammikuun lapsen. Kaikki sukulaisetkin neuvoivat tekemään näin kun tiedetään miten vaikeaa loppuvuoden lapsilla usein on. No, vauvanukke syntyikin viisi viikkoa etuajassa jouluaaton aattona ja olin shokissa, katsellessani lasta sinivalolampun alla mietin vain, mitä pahaa olin tehnyt ansaitakseni tämän ja voinko oppia rakastamaan vauvaa joka tärveli suunnitelmani. Vauva joutui jäämään tarkkailuun kun pääsin itse sairaalasta ja olin helpottunut. Vauvan kotiutuessa sairastuminen masennukseen joka ei ole vieläkään täysin ohi. Tilannetta ei auta sukulaisten kuittauksen, heistä olen pilannut lapseni tulevan pärjäämiseen kun en osannut levätä tarpeeksi että vauva syntyisi ajallaan.

Nyt olemme alkaneet yrittää uutta vauvaa, hormoni toiminta palautui heti koska en surultani jaksanut imettää. Jos vauva saa alkunsa nyt se syntyy helmikuussa eikä loppuvuosiriskiä pitäisi olla. Ehkä nyt saan kaipaamani alkuvuoden vauvan, rukoilen sitä usein. Nyt pitää lopettaa, muistelu nosti taas ison itkun ja sumutuksen pintaan....

Vierailija
34/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä teini valittaa että "vitsit kun mulla on vasta marraskuussa synttärit" Mä pistän paremmaksi aina muistuttamalla että mä olen syntynyt joulukuussa.

Paska juttu mutta ei mahda mitään!

Vierailija
35/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin kyllä ottanut sen, jonka laskettu aika oli joulukuussa. Olisin hoitanut ja rakastanut... Mutta sattui sitten kuolemaan kohtuun.

Jos et halua jouluvauvaasi pitää, niin anna se vaikka adoptioon!

Vierailija
36/141 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas jollain murheet :) Kuuleppas, sillä ei ole mitään merkitystä milloin lapsesi syntyy. Ole onnellinen raskaudestasi ja elämästä ylipäänsä. Turha tuollaisia murehtia, kasvatat lapsellesi hyvän itsetunnon niin hän kyllä selviää mainiosti vaikka olisikin luokan nuorin :)

Vierailija
37/141 |
12.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen iloinen siitä, että lapsi syntyy joulukuussa! Olis ihana saada lapsi jouluksi kotiin. Mun mielestä on hienoa, että syntymäkuukausi JA -vuosi on 12. Jos menee yliajalle niin sitten lapsesta tulee alkuvuoden lapsi. Lapsen kannalta se voisi olla kivempi, mutta tammikuun alku tai joulukuun loppu niin synttärit silti joulun kanssa liian lähekkäin. Mielestäni 13 vuotena ei ole niin kiva kuin 12.

Vierailija
38/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on urpoa porukkaa, että kuvittelee joulukuussa syntymisen tärväävän ihmisen elämän.

Vierailija
39/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, joiden ei koskaan pitäisi lisääntyä. Tässä on taas oikein malliesimerkki sellaisesta.

Vierailija
40/141 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 16:53"]

Siis voi paska...huomasin olevani iloisesti raskaana, mutta laskettu aika on joulukuussa, alkupuolella...olenko ihan pöhkö, kun ajattelen, että lapsihan inhoaa minua ja isäänsä, kun syntyy joulukuussa...

Meillä vielä tärppäsi toisesta yrityskierrosta, joten oltais hyvin voitu odottaakin, ei vaan tajuttu laskea ns. etukäteen tuota laskettua aikaa, vaan jätettiin vuodenvaihteen jälkeen ehkäisy pois.

Olenko siis ns. paskamutsi, kun lapseni saa aina kaveripiiristään varmaan vikana ajokortin, baariin pääsyn,jne jne.

Olishan sitä voinut edes koittaa ajoittaa...? Vai...? Ajattelenko ihan höpöjä?

Onko täällä ketään joulukuussa syntyneitä, oletteko kärsineet asiasta?

Tai noh, myöhäistähän se enää on, kun laps on tulossa jo, ;)

[/quote]

Jaa,a aika hankala sitä on ajoittaa tyyliin että "joo kesävauva olisi kiva,koskas laitetaan se alulle?" Taitaa olla aika sattuman kauppaa.Hienoa,että tärppäsi helposti,onnea raskauden johdosta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi