Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eskarilainen oli kaverin mökillä viikonlopun...

Vierailija
02.04.2012 |

mukavaa oli ollut, kaikki meni hyvin. Ikäväkään ei vaivannut.

Mutta! Lapsi tuli samoissa vaatteissa kotiin kuin pe lähti. Yökkärikin käyttämättömänä laukussa. Hampaita ei oltu pesty kertaakaan. Olivat kyllä uimassa lauantaina, joten oli peseydytty muuten..

Mun mielestä on aikuisen tehtävä huolehtia, että lapset vaihtavat puhtaita vaatteita, yökkärin yöksi ja että lapset pesevät hampaita!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei tuon ikäistä voisi päästää parhaan kaverin mökille, kun vanhemmatkin ovat ihan tuttuja. Tosi kivaahan se varmasti lapsille on. Ja ihan turvallistakin. Muistanpa lapseni monet partioreissut alakoululaisena, aina tultiin kotiin samoissa vaatteissa ja vaihtovaatepussi koskematta. Ei se ole niin vaarallista. No, hammaspesu tietty olisi hyvä. Kamalan pelokkaita vanhempia näyttää palstalla olevan.

Vierailija
42/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei tuon ikäistä voisi päästää parhaan kaverin mökille, kun vanhemmatkin ovat ihan tuttuja. Tosi kivaahan se varmasti lapsille on. Ja ihan turvallistakin. Muistanpa lapseni monet partioreissut alakoululaisena, aina tultiin kotiin samoissa vaatteissa ja vaihtovaatepussi koskematta. Ei se ole niin vaarallista. No, hammaspesu tietty olisi hyvä. Kamalan pelokkaita vanhempia näyttää palstalla olevan.

On täällä sentään muitakin, jotka ei pidä pelkää päästää lastaan silmistään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus että kaikki vieraat ihmiset ovat pedofiilejä/juoppoja/tai muita epämääräisiä ihmisiä joihin ei voi luottaa?

Kyllä minä ainakin luotan lapseni kavereiden vanhempiin kun heidät tunnen ja tiedän. Ei tulis mieleenkään ajatella ettei huolehtisi lapsestani tai tekisivät tälle jotian pahaa. Kyllä ne hullut ovat kuitenkin vähemmistöä.

Olen sitten itse hullun luottavainen mutta lapseni on yökyläillyt 5 vuotiaasta kavreidensa luona ja meillä on ollut pikku yövieraita. Olisi kauheaa jos joku ajattelisi meistäkin että meitä pitäisi jotenkin pelätä.

Suurin osa ihmisistä on kuitenkin perusporukkaa. Turhaa lietsoa pelkoa lapsiin ja itseensä.

Ja itsekkin olisin harmistunut ettei vaatteita olisi vaihdettu mutta mitäs sitten, ei se niin vakavaa loppujen lopuksi olisi...

Vierailija
44/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus että kaikki vieraat ihmiset ovat pedofiilejä/juoppoja/tai muita epämääräisiä ihmisiä joihin ei voi luottaa?

Kyllä minä ainakin luotan lapseni kavereiden vanhempiin kun heidät tunnen ja tiedän. Ei tulis mieleenkään ajatella ettei huolehtisi lapsestani tai tekisivät tälle jotian pahaa. Kyllä ne hullut ovat kuitenkin vähemmistöä.

Olen sitten itse hullun luottavainen mutta lapseni on yökyläillyt 5 vuotiaasta kavreidensa luona ja meillä on ollut pikku yövieraita. Olisi kauheaa jos joku ajattelisi meistäkin että meitä pitäisi jotenkin pelätä.

Suurin osa ihmisistä on kuitenkin perusporukkaa. Turhaa lietsoa pelkoa lapsiin ja itseensä.

Ja itsekkin olisin harmistunut ettei vaatteita olisi vaihdettu mutta mitäs sitten, ei se niin vakavaa loppujen lopuksi olisi...

Tuohon ei juuri lisättävää ole!

Itse en osaa elää peläten. Eihän muuta sitten ehtisikään, pelätä hulluja, sairauksia, tapaturmia, kuolemaa...

Enkä tuhlaa energiaa toisten kyräilyyn; onko tuo hullu tai pedofiili tms...

Haluan uskoa, että ihmistuntemukseni toimii ja yritän luottaa kanssaihmisiin, mahdollisuuksien mukaan.

ap

Vierailija
45/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 12:04"]

mielestäni kaverin mökille. Mummulaan tai jollekin sukulaiselle voisin päästää mutta en kaverin mökille. Et voi vaatia mitään hampaiden pesua ja yökkäreitä vierailta ihmisiltä. Huolta tietysti täytyy lapsesta pitää jos mukaansa ottavat mutta rajansa kaikella.
PS. Kaikki lapset/aikuiset eli ihmiset eivät käytä mitään yökkäreitä ollenkaan.

Näin mä olen tänään oppinut :). Itse huolehdin aina kaikista lapsista kuin omistani. Siis jos meillä kylässä tai meidän veneellä on kaveri mukana. Kaikki eivät siis näin tee ja mä olen vähän yllättynyt. Mua ei haittaa, että asiat oli hoitamatta, koska ei tuosta mitää pysyvää haittaa ole. Silti kummastelen edelleen asiaa.
Pienihän tuo lapsi toki on, mutta päästin silti sinne mökille. Hän on iloinen, reipas ja omatoiminen. Mökille päästämistä ei selvästi täällä ymmärretä. Ehkä toimin rohkeasti, mutta luotin kyllä tähän perheeseen. Selitin jo, että mielestäni tunnemme tämän perheen ihan hyvin ja mökki on suht lähellä ja olisimme voineet koska vaan hakea omamme sieltä pois. Me vanhemmat pidimme yhteyttä useamman kerran ja soittelin lapsen kanssa myös. Lapsi oli aina iloinen oma itsensä puhelimessa.
Pääasia on, että lapsella oli mukavaa ja tuli iloisena kotiin!

Totta kai voi päästää... täällä jyrää jokin ylisuojelevien kanaemojen mafia. ihan kuin lapsi olisi jossain toisessa lapsiperheessä automaattisesti kuolemanvaarassa. Samallahan sitä ystäväperheen lapsesta huolehtii kun omakin on. 

Mistä muuten tiedät, ettei niitä hampaita ollut pesty? Ei lapsi välttämättä puhu totta. Yökkäri nyt on aivan sivuseikka, mutta hampaat tietysti tulisi pestä. Jos ilta on mennyt ilman, niin aamulla sitten ainakin. 

Vierailija
46/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:02"]

No jos olisin aivan varma että  vesistön äärellä lapsi on koko ajan valvonnassa, niin voisin päästää yökylään. Mutta jos vähänkin siitä olisi epävarmuutta, mielummin elän kireän nutturan kanssa kuin hukkuneen lapsen. 

[/quote]

Kyllä veneilevän perheen kuusivuotiaan kuvittelisi jo osaavan uida. 

Vierailija
47/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset olivat varmaankin juovuksissa!

Vierailija
48/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 09:20"]yksin mökille muiden kun sukulaisten tai todella hyvin tuntemieni ystävien kanssa. Aika huoleton vanhempi olet.
[/quote]

Mä en ikinä ikinä päästäisi omaa eskaria viikonlopuksi mökille ellei kyseessä olisi lähisukulainen. Eskari ui vasta aika lyhyitä matkoja ja muutenkin. Jos ap päästää, ei siinä mitään, mutta silloin pitäisi hyväksyä että muiden hoidossa lapsi tosiaan on muiden hoidossa.

Vierailija
50/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä! Kyllä eskarilaisen voi jo olettaa osaavan laittaa toiset vaatteet päälle ihan itse. 

Vierailija
51/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2012 klo 18:02"]lotkauta eväänsä, kun passitetaan hammaspesulle tms.

Omat lapset ovat sitten käyneet pesuilla, mutta vieraat jättäneet pesut yms. väliin.

En ole alkanut heitä kasvattamaan, joten ollaan sitten menty niillä likaisilla alkkareilla.
[/quote] tätä meinasin itsekin kirjoittaa. En ala komentamaan vierasta lasta, ellei halua tehdä

Vierailija
52/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku heitti vauvan alas parvekkeelta

Vierailija
53/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua päästää omia alakouluikäsiä tyttöjä vieraille yökylään. Minä aikanaan pääsin, ja luotettu tuttu perhe paljastui ihan muuksi. Heti perille päästyä perheen isä tempaisi pullon kossua ja heilui koko illan toluttomassa humalassa. Mä pelkäsin. Kaverin äiti yritti hillitä tätä miestään muttei onnistunut kovin hyvin.

tämä isä tunki saunaankin meidän tyttöjen keskelle ördäämään. Yöks. Olin 10-vuotias tuolloin ja kaverini oli 9. 

Toisen kaverin isällä pajastui levan pedofiilisiä taipumuksia. Selitti meille mm. Että monet lapset viettelevät aikuisia miehiä kun haluavat seksiä niiden kanssa jne. Lähenteli ja kerran imeskeli paitani etumuksen märäksi kunnes pääsin pakoon. Ehkä huonoa tuuria mutta meidän tytöt ei mene tuntemattomille öitä viettämään.

Vierailija
54/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:48"]

Mä en halua päästää omia alakouluikäsiä tyttöjä vieraille yökylään. Minä aikanaan pääsin, ja luotettu tuttu perhe paljastui ihan muuksi. Heti perille päästyä perheen isä tempaisi pullon kossua ja heilui koko illan toluttomassa humalassa. Mä pelkäsin. Kaverin äiti yritti hillitä tätä miestään muttei onnistunut kovin hyvin.

tämä isä tunki saunaankin meidän tyttöjen keskelle ördäämään. Yöks. Olin 10-vuotias tuolloin ja kaverini oli 9. 

Toisen kaverin isällä pajastui levan pedofiilisiä taipumuksia. Selitti meille mm. Että monet lapset viettelevät aikuisia miehiä kun haluavat seksiä niiden kanssa jne. Lähenteli ja kerran imeskeli paitani etumuksen märäksi kunnes pääsin pakoon. Ehkä huonoa tuuria mutta meidän tytöt ei mene tuntemattomille öitä viettämään.

[/quote]

tuo viinanjuontiepisodi tapahtui kaverin mökillä kymmenien kilometrien päässä kotoa. Pelkäsin arvaamattomia ja epävakaita juoppoja ja pedofiilejä. Olisin toivonnut että äitini olisi tajunnut suojella enemmän.

Vierailija
55/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä empsiin lähettää omaa eskari-ikäistä kenenkään puolitutun mukaan mökille, jos kyseessä olisi rantatontilla oleva mökki. Silloin pitää olla satavarma siitä, että lapset ovat kunnolla ja koko ajan vahdinnan ja huolenpidon piirissä. Se ettei kukaan vahdi hampaiden pesua voi merkitä, että muukin perushoito on puutteellista. Tai sitten kaikki muu on pelannut hyvin? Kyllä mielestäni vieraita lapsia yökylään ottavat ovat vastuullisia huolehtimaan riittävästä perushoivasta. 

Vierailija
56/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuttura kiristää niin että. Lapsi oli tyytyväinen kun pääsi lepoon diktatuurista.

Vierailija
57/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä äitien pimeys kasvaa?

Vierailija
58/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisin aivan varma että  vesistön äärellä lapsi on koko ajan valvonnassa, niin voisin päästää yökylään. Mutta jos vähänkin siitä olisi epävarmuutta, mielummin elän kireän nutturan kanssa kuin hukkuneen lapsen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi