Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eskarilainen oli kaverin mökillä viikonlopun...

Vierailija
02.04.2012 |

mukavaa oli ollut, kaikki meni hyvin. Ikäväkään ei vaivannut.

Mutta! Lapsi tuli samoissa vaatteissa kotiin kuin pe lähti. Yökkärikin käyttämättömänä laukussa. Hampaita ei oltu pesty kertaakaan. Olivat kyllä uimassa lauantaina, joten oli peseydytty muuten..

Mun mielestä on aikuisen tehtävä huolehtia, että lapset vaihtavat puhtaita vaatteita, yökkärin yöksi ja että lapset pesevät hampaita!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin mökille muiden kun sukulaisten tai todella hyvin tuntemieni ystävien kanssa. Aika huoleton vanhempi olet.

Siinä samalla ollaan me vanhemmatkin tultu melko tutuiksi. Voisin sanoa, että kavereiksikin. Mökkikin on melko lähellä, ja oltaisiin voitu lapsi hakea kotiin, jos olisi kaivannut.

Vanhemmat on hyvissä ammateissa, fiksuja ja mukavia. Kasvattaneet jo isoiksi lapsia, jotka pärjäävät ja ovat fiksuja myös.

Ehkä sitten mökillä relaavat vaan täysin ja antavat lastenkin relata.

Vierailija
22/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaneet lasten pärjätä ihan omillaan. Sehän on lapsista hauskaa, mutta minusta aika arvelluttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa oli ollut, kaikki meni hyvin. Ikäväkään ei vaivannut.

Mutta! Lapsi tuli samoissa vaatteissa kotiin kuin pe lähti. Yökkärikin käyttämättömänä laukussa. Hampaita ei oltu pesty kertaakaan. Olivat kyllä uimassa lauantaina, joten oli peseydytty muuten..

Mun mielestä on aikuisen tehtävä huolehtia, että lapset vaihtavat puhtaita vaatteita, yökkärin yöksi ja että lapset pesevät hampaita!

ap , sä oot kyllä hulunrohkee....

en ikinä laskisi 6v lasta jonkun kaverin kuo moneksi yöksi ja viel mökille!

täytys tunte ja todella hyvin !

mitä ilmeisesti et tuntenut, koska yllärinä tuli ettei edes vaattetia oltu vaihdettu, hampaatkin pesemättä !!!

onneks sentäs hengissä selvisi...

otapa opiksesi !!!

Vierailija
24/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täynnä tyyppejä, joiden mielestä maailma on paha ja vaarallinen ja mökkeilykin kuolettavaa.

Itse olin neljän viikon kesäleirillä jo ekaa luokkaa edeltävänä kesänä. Hengissä ja täynnä hyviä lapsuusmuistoja.

ap

Vierailija
25/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Éi viiikonlopun pesemättömyyteen kuole.

Vierailija
26/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Éi viiikonlopun pesemättömyyteen kuole.

Ihmettelin vaan täällä, kun en ääneen kehtaa :)

Vierailija
27/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hän ole vielä kypsä yökyläilemään virailla. Minä ainakin oletan lasteni kavereilta, että osaavat itse harjata hampaansa ja vaihtaa puhtaat kalsarit käskemättä.

Vierailija
28/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan itse meni repustaan yökkärin etsimään kun sanoin että nyt mennään nukkumaan. Samoin hammasharjansa sieltä etsi. Kun kysyin että autanko hampaiden pesussa sai ettei tarvitse ja pesi itse. Siihen päätin että ok, saa pestä pelkästään itse jos ei apua halua. Vastaavasti oma poikani oli yökyläpaikassa pyytänyt aikuista pesemään hampaat.

Mutta siis jos 4 vuotiaat jo etsii itse yökkärit repustaa jne. miksi 6 vuotias ei sitä tee? Oma 4 vuotiaani katsoo joka päivän jälkeen onko vaatteet likaiset (ok ei aina huomaa kaikkia tahroja joten tarkistan) ja vie sitten liakaiset pyykkikoriin.

Vierailija
29/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vetosi siihen, ettei kaverikaan. Toimi sitten "talon tavoin".

Seuraavalle reissulle pitää etukäteen opastaa, että voi huolehtia itsestään vaikkei kaveri huolehtisikaan.

ap

Vierailija
30/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täynnä tyyppejä, joiden mielestä maailma on paha ja vaarallinen ja mökkeilykin kuolettavaa.

Itse olin neljän viikon kesäleirillä jo ekaa luokkaa edeltävänä kesänä. Hengissä ja täynnä hyviä lapsuusmuistoja.

ap

sitä, ettei ap sinun mielestäsi kuusivuotiaan päästäminen kaverin mökille ole kamalaa mutta hampaiden pesemättömyys on..

Vierailija
31/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin äiti toi sen kymmenen hiustenhoito purkkia, siten laitetaan tätä ja tuota hiuksiin. Niin kuin ei minulla olisi ollut muuta tekemistä, kun harjata tytön hiuksia. Nehän uivat vähänväliä ja saunoivat, todellakaan en noudattanut niitä neuvoja!

Vierailija
32/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vetosi siihen, ettei kaverikaan. Toimi sitten "talon tavoin". Seuraavalle reissulle pitää etukäteen opastaa, että voi huolehtia itsestään vaikkei kaveri huolehtisikaan. ap

Vierailija
33/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vetosi siihen, ettei kaverikaan. Toimi sitten "talon tavoin". Seuraavalle reissulle pitää etukäteen opastaa, että voi huolehtia itsestään vaikkei kaveri huolehtisikaan. ap

JOKAINEN lapsi toimisi juuri noin. Ja toimiitodennäköisesti, vaikka muuta olisi kehotettukin kotoa. Tyhmyydestä ei ole kyse.

Nojoo, semmoiset ärsyttävät näsäviisaat pikkuvanhat täsmänaperot kokevat ylpeyttä paremmuudestaan ja nokkavasti toimivat toisin kuin kaverit. Yleensä tyttöjä.

Vierailija
34/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sopiva ikä on siinä kolmannella luokalla. Ovat nuo vielä liian pieniä. Nykyajan vanhemmat ovat lussuja, lapsien annetaan tehdä mitä vaan.

Vastuuntunnotonta toimintaa.

Vierailija
35/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hampaat pitäisi pestä, mutta vaatteet mökillä - ei voi olla niin nokonuukaa. Jos kaveri ei käytä yöpukua (meillä kaikki miehet, isä ja pojat, nukkuvat kalsarisillaan), niin eipä sitä omakaan lapsi pue päälle vaikka kotona niin tekisikin.

Näin harrastavien poikien äitinä: ei ole montaa leiriä tai pelireissua tai purjehdusta, mistä ei oltaisi tultu samoissa vaatteissa takaisin, kuin millä sinne lähdettiin. Se lienee osa hauskuutta?

Vierailija
36/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiki vanhemmat on erilaisia.

Pitää tyytyä siihen mitä saa tai sitten ei päästä ollenkaan.

No minä huolehtisin kyllä, mutta en ottaisi edes mökille vierasta lasta huollettavaksi.

Näitä vanhempia kiinosti vain se, että heidän lapsi sai seuraa, ei sinun lapsesi hoitaminen.

Vierailija
37/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni kaverin mökille. Mummulaan tai jollekin sukulaiselle voisin päästää mutta en kaverin mökille. Et voi vaatia mitään hampaiden pesua ja yökkäreitä vierailta ihmisiltä. Huolta tietysti täytyy lapsesta pitää jos mukaansa ottavat mutta rajansa kaikella.

PS. Kaikki lapset/aikuiset eli ihmiset eivät käytä mitään yökkäreitä ollenkaan.

Vierailija
38/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita esi kerralla perheelle ohjeet miten lapsesi hoidetaan: ruuitus, vaatetus, yövytys, hampaat, alapään pesu, kakitus, pissitys, allerkiat

Vierailija
39/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni kaverin mökille. Mummulaan tai jollekin sukulaiselle voisin päästää mutta en kaverin mökille. Et voi vaatia mitään hampaiden pesua ja yökkäreitä vierailta ihmisiltä. Huolta tietysti täytyy lapsesta pitää jos mukaansa ottavat mutta rajansa kaikella.

PS. Kaikki lapset/aikuiset eli ihmiset eivät käytä mitään yökkäreitä ollenkaan.

Näin mä olen tänään oppinut :). Itse huolehdin aina kaikista lapsista kuin omistani. Siis jos meillä kylässä tai meidän veneellä on kaveri mukana. Kaikki eivät siis näin tee ja mä olen vähän yllättynyt. Mua ei haittaa, että asiat oli hoitamatta, koska ei tuosta mitää pysyvää haittaa ole. Silti kummastelen edelleen asiaa.

Pienihän tuo lapsi toki on, mutta päästin silti sinne mökille. Hän on iloinen, reipas ja omatoiminen. Mökille päästämistä ei selvästi täällä ymmärretä. Ehkä toimin rohkeasti, mutta luotin kyllä tähän perheeseen. Selitin jo, että mielestäni tunnemme tämän perheen ihan hyvin ja mökki on suht lähellä ja olisimme voineet koska vaan hakea omamme sieltä pois. Me vanhemmat pidimme yhteyttä useamman kerran ja soittelin lapsen kanssa myös. Lapsi oli aina iloinen oma itsensä puhelimessa.

Pääasia on, että lapsella oli mukavaa ja tuli iloisena kotiin!

Vierailija
40/58 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita esi kerralla perheelle ohjeet miten lapsesi hoidetaan: ruuitus, vaatetus, yövytys, hampaat, alapään pesu, kakitus, pissitys, allerkiat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän