Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on että lomaa ilman lapsia niin paheksutaan?

Vierailija
31.03.2012 |

Viikko mummon hoidossa on pahin mahdollinen juttu jos vanhemmat lähtee lomalle kahdestaan, mutta jos vanhemmat on kesälomalla töissä on ihan ok laittaa lapset sinne mummolaan? On myös ok laittaa ne sinne mummolaan vaikka koko kesäksi "kun lapset itse haluaa" Ja työmatkatkin on sallittu. On myös sallitumpaa laittaa pikkulapsi kokopäivähoitoon ja lähteä töihin tai jopa vain virikehoitoon, mutta lomalle ei ilman lapsia saisi lähteä. Puh ja pah tekopyhät ämmät

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia kotiäitinä olleena koen "ansainneeni" joskus myös lomaa. Uskon hyvittäväni ne poissaolot moninkertaisesti kotona ollessani

Vierailija
2/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellisiä tuttuja sinulla. Opettele elämään välittämättä, mitä muut ajattelee.

Ja jos tarkoitat aaveeta niin tämähän on pelkkä vitsi. Minäkin ihan mielialani mukaan olen vastaan ja välillä puolesta. Tämä koko palsta on puhdas vitsi. Ja varsinkin jos ap hermostuu, on kiva kiusata ja olla ihan päinvastaista mieltä.

Ei kai tänne kukaan oikeasti kirjoita mitään tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdetta on hyvä hoitaa ja mitä järeä on raahata esim. etelänmatkalle herkkäihoisia pikkulapsia ihosyöpää saamaan.

Me ei otettu pikkulapsia etelään, esim. punatukkainen kuopus oli 9 k ikäisenä mummulassa viikon.

Isommat lapset taas pitää mielestäni ottaa mukaan, siinä iässä kun oieasti itse haluavat sinne ja osaavat nauttia siitä.

Vierailija
4/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset melkain aina mukana. Jos kerran vuodessa tai kahdesti on mahdollisuus olla yö tai kaksi kahden niin mitä pahaa siinä on?

Tosin meillä ei ole mahdollisuutta/uskallusta pitää lapsia viikkoa -saati kahta(esim.Thaimaa)- hoidossa lomailujen takia.

Vierailija
5/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis kyllä käydään miehen kanssa matkoilla ilman lapsia. Olen kyllä huomannut että pahimpia paheksujia on ne joilla ei ole varaa matkustaa lasten kanssa eikä ilman.

ap

Vierailija
6/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellaisia ihmisiä paheksutaan, joita ei kiinnosta matkustelu, vaikka varaa olisikin.

Vierailija
7/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutetaan paheksuvan pikemmin sitä, jos ei juuri vie lasta hoitoon ja lomaile/käy syömässä/jne. kahdestaan.

Me olemme noudattaneet neuvolan suositusta 1vrk erossa vanhemmista per ikävuosi, ja pidän sitä järkevänä. Samoin emme kumpikaan ole halunneet hirveästi olla erossa lapsista. Tätä on mielestäni pidetty vähän outona lasten hemmotteluna (poislukien muutamat läheisimmät ystävät, jotka ovat toimineet samoin kuin me).

Yo. rajoitusten puitteissa olemme kuitenkin lomailleet, harrastaneet, juhlineet jne. sekä miehen kanssa kahdestaan että kumpikin omien kavereitten kanssa.

Vierailija
8/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syystä tai toisesta matkusta mutta ne jotka laukoo näitä "en lähtis mihinkään vaikka maksettas" on kovin pikkusieluista porukkaa

Vierailija
9/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että emme käyneet kahdestaan missään. Kun meillä ei ollut lapsenvahteja niin eipä oikein voinut. Toiseksi halusimme kulkea koko porukalla. Se oli meidän tapamme elää.

Mutta kyllä sai kuulla jatkuvasti, että ero meillä varmaan tulee kun ei hoideta suhdetta. ja mitä mieskin sanoo kun ei saa viettää minun kanssani kahdestaan hotelliöitä. Ja kohta mies varmaan menee vieraisiin ja lapsista tulee mammanpoikia ja ne ei ikinä aikuistu. Ja enkö luota kehenkään ja blaa blaa.

Hyviä lapsia tuli ja naimisissa ollaan edelleen onnellisina ja seksielämäkin on edelleen ihan vilkasta.

lapset 19v ja 17v ja 14 v. Naimisissa 22 v.

vaikutetaan paheksuvan pikemmin sitä, jos ei juuri vie lasta hoitoon ja lomaile/käy syömässä/jne. kahdestaan.

Me olemme noudattaneet neuvolan suositusta 1vrk erossa vanhemmista per ikävuosi, ja pidän sitä järkevänä. Samoin emme kumpikaan ole halunneet hirveästi olla erossa lapsista. Tätä on mielestäni pidetty vähän outona lasten hemmotteluna (poislukien muutamat läheisimmät ystävät, jotka ovat toimineet samoin kuin me).

Yo. rajoitusten puitteissa olemme kuitenkin lomailleet, harrastaneet, juhlineet jne. sekä miehen kanssa kahdestaan että kumpikin omien kavereitten kanssa.

Vierailija
10/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti minä olisin työttömänä kotona koko kesän, mutta en voi pitää poikaa sitä aikaa kotona. Miksi? Koska EN JAKSA HÄNTÄ. Meillä ei ole tukiverkkoja, palkattua hoitajaa on vaikea saada erityislapselle (hänellä muitakin ongelmia, jotka vaikuttavat olennaisesti arjen sujumiseen). Palaveria palaverin perään mutta mitään ei tapahdu...jonossa vaikka minne, omat voimat vähissä.

Paheksukaa vaan, te ette elä tätä arkea ettekä itke iltaisin väsymyksestä.

Vierailija
11/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdetta on hyvä hoitaa ja mitä järeä on raahata esim. etelänmatkalle herkkäihoisia pikkulapsia ihosyöpää saamaan. Me ei otettu pikkulapsia etelään, esim. punatukkainen kuopus oli 9 k ikäisenä mummulassa viikon. Isommat lapset taas pitää mielestäni ottaa mukaan, siinä iässä kun oieasti itse haluavat sinne ja osaavat nauttia siitä.

9kk on varmaan nauttinut ollessaan viikon erossa vanhemmista.

Vierailija
12/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se, että lomailee ilman lapsia, antaa oikeasti sinusta sellaisen kuvan, että olet huono äiti.

Vierailija
13/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailemme mieheni kanssa kaksin monta matkaa vuodessa.

Lapsi pääsee yhdelle matkalle.

Ja aina saa selittää miksi tämä on oikeasti kaikkien parhaaksi.

t. Erittäin haastavan ja vaikean erityislapsen äiti

Vierailija
14/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeellisiä tuttuja sinulla. Opettele elämään välittämättä, mitä muut ajattelee.

Ja jos tarkoitat aaveeta niin tämähän on pelkkä vitsi. Minäkin ihan mielialani mukaan olen vastaan ja välillä puolesta. Tämä koko palsta on puhdas vitsi. Ja varsinkin jos ap hermostuu, on kiva kiusata ja olla ihan päinvastaista mieltä.

Ei kai tänne kukaan oikeasti kirjoita mitään tosissaan.

On oikeastaan aika ikävää, että täällä pyörii kaltaisiasi vitsailijoita. Moni ihminen tulee tänne etsimään vastauksia oikeisiin ongelmiinsa ja sitten joku kaltaisesi tolvana ottaa ketjun vitsinä ja pilaa mahdollisuuden keskustella asioista rakentavasti. AV on vain niin suuri vitsi kuin annamme sen olla.

Itse pidän tärkeänä, että pyrin mahdollisimman asiallisesti ilmaisemaan mielipiteeni ja toisaalta myös varoa etten loukkaisi tarpeettomasti toisia.

Vierailija
15/15 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä viikon lomalle. Pieni lapsi ei ymmärrä miksi vanhemmat ovat poissa ja milloin tulevat takaisin. Viikko on lapselle todella pitkä aika. Jos parisuhdetta pitää lähteä johonkin etelään hoitamaan niin on asiat aika huonosti. Muutaman päivän reissu on ihan sallittua. Jos ei halua pientä lasta viedä etelään tms. Niin sitten pitää varmaan odottaa niin pitkään että se lapsi kasvaa. ja kyllä ne lapsetkin nauttii lomailusta. Mä ainankin haluan tarjota myös mun lapsille sellaisia elåmyksiä että pääsevat matkustelemaan. Itse en koe äitiyttä niin raskaana ettenkö voisi nauttia lomasta lasten kanssa. Ja parisuhdetta osaan hoitaa ihan arkenakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme