isompi asunto 1krs vai pienempi 3 krs
hinta suunnilleen sama, mut ykköskerroksessa ois 98 neliötä ja kolmoskerroksessa 84, sama määrä huoneita
Kommentit (19)
Minä vihaan portaita, hissejä ja korkeita paikkoja. Ei tarvitsisi hetkeäkään miettiä. Neliöissäkin noin iso ero.
jos taas on hissi, niin voisin harkita sitä pienempääkin jos siellä olisi esim pohjaratkaisu parempi.
täällä ketään 1 kerroksessa asuvia? millaista on jos asunto on maan tasalla? eikö se ahdista jos ihmiset näkee sisälle ja tuntuu, että on siellä alimmaisena.
me asutaan maantasalla 1. kerroksessa. Kun etsimme uutta asuntoa, yksi tärkein kriteeri oli, että pitäisi olla mahdollisimman korkealla, mutta toisin kävi ;)
Asunto on aivan ihana, taloyhtiö pienehkö joten rappukäytävästä ei kuulu liikaa ääniä vaikka kaikki menevätkin asunnon oven ohitse rapuissa. Valoisuutta riittää koska vieressä ei ole liian korkeita taloja eikä tiheää puustoa. Katu ja jalkakäytävä kulkevat yhden makuuhuoneen ja keittiön vierestä n. 4 metrin päästä eli läheltä, mutta katu on rauhallinen ja öisin liikennettä tuskin edes on. Kännisiä ei örvellä ikkunan takana koska pubit ovat vähän etäämmällä. En tykkää käyttää verhoja joten pariin huoneeseen olen hankkinut sellaiset kauniisti kuvioidut muovikalvot näköesteeksi, lisäksi meillä on sälekaihtimet.
Olen siis ennakkoluuloistani huolimatta erittäin onnellinen asuntoomme ainakin näin vuoden kokemuksella.
Riippuu siis todella paljon taloyhtiön sijainnista jne. millaista ensimmäisessä kerroksessa on asua. Hyviä poikkeuksiakin siis on olemassa.
ja miettimisen aikana ylemmän kerroksen asunto myytiin, joten ostettiin ekan kerroksen asunto. Jännitin vähän, että miten asuminen sujuu, mutta aivan hyvin mennyt. Ei ole ollut mitään häiriötä, muutto oli helppo, vaunujen ja lasten kanssa on helppo kulkea, ei mitään ongelmia.
Nyt on asunto myynnissä, kun etsitään isompaa ja tuntuu, että monet ostajat vierastavat ekan kerroksen asuntoa, minusta turhaan. Tässä parveke sisäpihalle, ikkunoiden edessä ei ole mitään kulkuväylää..
että ensimmäisessä kerroksessa ei ole naapureita alakerrassa joten lasten ym. elämisen äänistä ei itse tarvitse stressata ihan hirveästi. Ylimmässä kerroksessa on tietenkin sama etu + monta muuta hyvää puolta.
plussaa oma piha, joka suojaisa, koska puskat korkeita ja ympärillä. Miinusta lähellä kulkeva bussi joka jyristeli korvan juuresta
en ole ap, mutta mietin ihan samaa. Tälläistä asuntoa oon katellut
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6836489
En tiiä onko hyvä vai huono, että sisäänkäynti on suoraan ulkoa ei siis porraskäytävän kautta. Odotan vauvaa, joten ei ole vielä kokemusta lasten kanssa kulkemisesta. ajattelen että voisi olla kätevää, mutta onko sitten jotain örveltäjiä myös ekan kerroksen asunnon riesana
täällä ketään 1 kerroksessa asuvia? millaista on jos asunto on maan tasalla? eikö se ahdista jos ihmiset näkee sisälle ja tuntuu, että on siellä alimmaisena.
mikä siinä maantasalla asuessa on sen kummallisempaa kuin ylempänäkään? Oon asunu kahessa kämpässä maantasalla, nykyään ns. keskellä. lapsena asuttiin rivarissa, nekin on maantasalla?!?! kuten myös ne "kaikkien" ah niin haaveilemat omikset.
maantasalla kyllä oli kiva joo se, että ei tarvinnu stressata alakertaan kuuluvasta melusta. sinne kun kuuluu aina parhaiten. toooosin, enpä mä nytkään stressaa. :D
ensimmäisessä kerroksessa. Omaa parveketta ei voinut käytännössä käyttää lainkaan. Riippuu tietysti paljon talon sijainnista.
tai edes ensimmäisessä kerroksessa, jossa joku pystyisi kiipeämäänikkunasta sisään.
En edes niin alhaalla, että joku hörhö ajaa pakettiauton ikkunan alle ja kiipeää sen avulla ikkunasta. (Näinkin on käynyt)
En pystyisi asumaan noin alhaalla.
Ihan kamalaa, että joku näkisi kokoajan ikkunasta sisään tai voisi teitä tulla illan pimetessä tiirailemaan.
Ota se ylempi asunto, vaikkakin on pienempi.
suoraan lasin taakse.
Pitäisitkö lasiovea pihalle auki kesäisi kuten parvekkeella on mahdollisuus?
Nukuttaisitko lasta vaunuissa pihalla?
Viihtyisitkö pihalla kaikkien katseltavanajakun yläkerran parveketupakoitsijat heittelisivät natsojaan pihallenne.
Kerrostalossa mielummin mahdollisimman ylös (4-8.krs.)
Näkymätkin vähän toista luokkaa.
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6836489
t.vanha stadilainen
en ole ap, mutta mietin ihan samaa. Tälläistä asuntoa oon katellut
<a href="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6836489" alt="http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6836489">http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6836489</a>En tiiä onko hyvä vai huono, että sisäänkäynti on suoraan ulkoa ei siis porraskäytävän kautta. Odotan vauvaa, joten ei ole vielä kokemusta lasten kanssa kulkemisesta. ajattelen että voisi olla kätevää, mutta onko sitten jotain örveltäjiä myös ekan kerroksen asunnon riesana
toki pidin ehkä normaalia enemmän verhoja kiinni, mutta se oma terassi takapihalle oli niin loistava.
Lapset alkoi ulkoilla itse ja menivät siitä aina yksin pihalle (meijän terassilta siis pääsi portista ulos). Jos tuli hätä, pääsi itse nopeasti perässä. Ihan loistava :)
tai edes ensimmäisessä kerroksessa, jossa joku pystyisi kiipeämäänikkunasta sisään.
En edes niin alhaalla, että joku hörhö ajaa pakettiauton ikkunan alle ja kiipeää sen avulla ikkunasta. (Näinkin on käynyt)
En pystyisi asumaan noin alhaalla.
Ihan kamalaa, että joku näkisi kokoajan ikkunasta sisään tai voisi teitä tulla illan pimetessä tiirailemaan.
Ota se ylempi asunto, vaikkakin on pienempi.
Mä olen yksin kotona lapsen kanssa eikä tule ensi yönä uni silmään kun tätä mietin. Asutaan toisessa kerroksessa mutta silti!
Mäkään en haluaisi asua maan tasolla, sillä itelläniki on paha tapa tiirailla naapureiden asuntoihin pimeällä: millaiset tapetit/sisustus.
Etsin nyt omistusasuntoa ja yhtenä kriteerinä on ylin kerros. Olen totaalisen kyllästynyt nykyisen naapurini kolisteluihin, huonekalun siirtelyihin ja raskaisiin askeliin (en siis ole mikään pikkunipo!).
Me ollaan asuttu vain kerran ekassa kerroksessa ja yllätys oli melkoinen, kun rapusta kuului koko ajan ääniä. Kaikki kun tulee sisään siihen ekaan kerrokseen, odottaa hissiä, juttelee odottaessaan kolistelee jne. Välillä tuntui, että ovat meillä sisällä. Ylemmissä kerroksissa sama haittaa ei luonnollisesti ole.
asuvathan ihmiset rivitaloissakin maan tasalla?? voihan sinnekin joku tuijottaa sisään. Itse asun ekassa kerroksessa enkä vaihtaisi pois. parveke kuitenkaan ei ole maan tasalla. musta on kiva asua ekassa, jotenkin kaikki ulos menot yms. on helppoja :)
ahdistaa ajatus maantasalla asumisesta eli päädyn varmaan tuohon ylempään.