Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tarinanna: "Vaihdoin kampaajaa kun..."

Vierailija
29.03.2012 |

Itsellä on useampikin kamala kampaajakokemus, koska pidän harvoin mitään "omaa" kampaajaa. Mutta karmeita kokemuksia. Menin jonkun tarjouksen perässä uudelle kampaajalle ja kerroin mitä haluan. Olen tyyliltäni aika rock-henkinen, alle 3-kymppinen. Sinä päivänä olin kuitenkin ollut työhaastattelussa, kauluspaita ja slipoveri päällä. XD Kampaaja sitten ymmärsi ihan väärin mitä halusin ja kun tukka alkoi saada muotoa avauduin asiasta. Hän puolustautui sillä, että hän tekee aina ihmisestä mielessään kokonaiskuvan ja teki minusta mielikuvan pukeutumiseni perusteella! Lopputulos oli hirveä mummotukka, vanhanaikainen ja ruma. Sain sentään puoleen hintaan, mutta en jäänyt kyllä vakioasiakkaaksi. Ja kerroin kavereille kokemuksestani. ;) Olis ollut ihan kiva jos olisi tehnyt sen mitä pyysin, eikä sitä mitä kuvitteli slipoverin perusteella mun haluavan. :DD

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vaihtanut kampaajaa, jos hän suureen ääneen alkaa ihmetellä mun ohuita hiuksia ihan kuin en itse tietäisi, minkä laatuiset hiukset mulla on. Silloinkin vaihdoin, kun mun harmaista hiuksista piti huomauttaa. Niistäkin olisin tiennyt ilman kampaajan kommentointia. Ja aika usein sen takia, kun on leikattu ihan erilainen kuin toivoin, kun ei mun hiuksista kuulemma oikein mitään saa aikaiseksi. Kumma, että jotkut kampaajat saavat.

Vierailija
2/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vaihtanut kampaajaa, jos hän suureen ääneen alkaa ihmetellä mun ohuita hiuksia ihan kuin en itse tietäisi, minkä laatuiset hiukset mulla on. Silloinkin vaihdoin, kun mun harmaista hiuksista piti huomauttaa. Niistäkin olisin tiennyt ilman kampaajan kommentointia. Ja aika usein sen takia, kun on leikattu ihan erilainen kuin toivoin, kun ei mun hiuksista kuulemma oikein mitään saa aikaiseksi. Kumma, että jotkut kampaajat saavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kommentoi hiuksia. se nyt vaan on melkoisen helppo small talk aihe. ja kampaajat myös varmasti usein törmäävät epärealistisiin toiveisiin, kun kaikkien hiuksista ei vaan saa aikaan kaikkea. ehkä siksikin puhuvat ääneen millaiset ne hiukset on. kuitenkin joka tapauksessa niiden pitää itselleen se asia miettiä. ehkä hiuksista keskustelemisen avulla myös saa vinkkiä miten joku toinen kampaaja on tehnyt, kenties "oikein tai väärin".

kyllä mullekin aina sanotaan että on paksut, piikkisuorat, tosi liukkaat eli hankalat työstää. mitä sitten vaikka sanotaankin? niinhän se asia on.

Vierailija
4/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä, keski-ikäinen virkanainen tulin "trendikampaamosta" ulos kauttaaltaan pätkityn, räikeätsi kolmiväriraitaisen rajun tukan kanssa. Olin pyytänyt kevyesti kerrostettua siistiä lyhyttä mallia ja suostunut kampaajan ehdotukseen että lisätään elävyyttä eri sävyisillä raidoilla. Minä kuvittelin että niitä raitoja laitettaisiin hillityillä väreillä mutta tulikin melkein mustaa ja kuparia maantienharmaan sekaan. Värjäsin samana iltana koko pään tummanruskeaksi koska tunsin itseni yli-ikäiseksi teinipissikseksi sen tukan kanssa.

Vierailija
5/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutettiin niin kauas. Mulla oli maailman ihanin kampaaja yli 10 vuotta, joka tunsi mun hiusmaun ja teki mulle aina aivan ihania juttuja. Menin tuoliin ja pyysin vaan että "yllätä mut", ja aina sain lähteä iloisena kotiin. Surutti kamalasti luopua "omasta" kampaajasta, mutta minkäs tein.

Nyt mulla on suht ok kampaaja, tosin se on nuori ja hiiiiiiidas, mutta ei mulla ole kiirettä. Se ei kyllä ole kauhean hyvä föönaamaan, mutta ei sekään haittaa, se leikkaa ja värjää hyvin eikä ole sikakallis.

Vierailija
6/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa ammattitaitoiselta. Hyvä kampaaja katsoo nimenomaan asiakkaan kokonaistyyliä ja sovittaa hiukset siihen. Sen takia kannattaakin pukeutua kampaajalle niin kuin yleensäkin pukeutuu, tai sen mukaan mihin tyyliin haluaa hiustensa sopivan.

Vierailija
7/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..."kuivasta ja huonokuntoisesti, vaikeasta säkkärästä", joka siis kuvasi kuulemma hiuksiani. Jaa. No, kummasti vaan tämä "kuiva säkkärä" on kuitenkin kiiltävä ja paksu, itsepäinen hius- arvaako joku jo..? Aivan: LUONNONKIHARA oli se sana!

Maassa, jossa on lähinnä luonnonkiharaa tai silkkistä, liukasta suoraa hiusta, on kerrassaan omituista ettei useampi kampaaja tunnista hiuslaatuja oikein. Luonnonkihara hius on toki vaativa mutta ei kunnon kampaajalla mahdoton sekään.

Nykyisen kampaamoni löysin tuurilla: etsin kohtuuhintaista kampaamoa ja päädyin värjäykseen + leikkaukseen sinne. Olisin halunnut otsatukan, mutta epäilin tukkani soveltuvuutta siihen (juurtunut keskijakaus..). Kampaaja sanoi suoraan, että hän ei suostu leikkaamaan otsista nykymalliin koska se ei tule pysymään. Selitti myös että miksi jne. ja luottamukseni alkoi heräämään. Sitten kysyin häneltä tukastani, että onko se hänestä kuiva säkkärä: hän tutki hieman tukkaa ja totesi hämmentyneenä "öö...ei? ihan tavallinen, latvoista vähän hapsottava luonnonkiharahan sulla on". JACKPOT!! :D

Vierailija
8/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaaja aina kyseli, kyseli, kyseli.Olisin halunnut vaan nauttia pesusta, hieronnasta, leikkauksesta hissunkissun.

Ja varsinkin hän kyseli minusta. Jos hän olisi kertonut omia juttuja, se ei olisi niinkään haitannut, mutta kun minun piti kertoa itsestäni, enkä olisi halunnut.

t. Suomalainen mölli.

Vierailija
9/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tätä kampaamoa enää, saman nimisiä oli kaksi Kauppakadun yläpäässä.

Menin joku vuosi sitten opiskelija-alennuksella leikkauttamaan puolipitkiä hiuksia. Paikassa oli mies joka hoono soomi kehotti istumaan tuoliin. Tuli jo siinä kohtaa pieni paniikki että tajuaakohan se mitä haluan. No ylläri ei tajunnut.

Halusin vain tasauksen ja vähän ohennusta. Noooo... :) Hän "ohensi" leikkaamalla tukkaa päälaelta, siis ihan tyvestä. En uskonut silmiäni ekaks, ajattelin että se vaan sihtailee, niin sehän ehti poikkasta aika tupon. Kielsin "ohentamasta" enempää ja hän sit tasotti vaan latvat. Kysyi että saako muotoilla ja aattelin että se nyt jotain lakkaa suhauttaa ja kohottaa ja sanoin että muotoile vaan. huoh... Äijä otti kunnon mällin hiusvahaa käsiinsä ja laitto mulle KESKIJAKAUKSEN, jonka mukaan veti tukkaa PÄÄNMYÖTÄSEKSI alaspäin. Siis oikein painamalla painoi että sai tukan niin littanaksi kuin voi. Voi vittujen kevät... Sanoin että joo kiitos hieno, riittää, maksoin koska oli sentään niin halpa enkä uskaltanut sen kanssa alkaa riitelemään, ja kävelin suoraan kulman taakse KUNNOLLISEEN kampaamoon, missä korjasivat mamu-äijän työn. Enkä ollu kuulemma ensimmäinen asiakas joka tuli suoraan naapurista!

Tää on ehdottomasti yliveto mun kampaamo-kokemuksissa. Myöhemmin kuulin, että mies on kotoisin Iranista eikä sillä ole mitään alan koulutusta. Niin, no varmaan jossain Iranissa on kampauksissa sitten erilainen muoti. Oli kyllä jotain niin järkyttävää että todellakin levitin sanaa tästä kampaajasta eteenpäin! :D Ja olen kuullut vielä kamalampia kauhukokemuksia niiltä, jotka on menneet sinne hakemaan väriä tai permistä tai muuta isompaa työtä. huh, ehkä mä selvisin sentään vähällä! :D

Vierailija
10/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samisesta syystä vaihdoin aikoinaan hierojaa, kun sille piti koko ajan kertoa jotain itsestäni tai jutella niitä näitä ja halusin vain nauttia hiljaa.

Vierailija
11/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana typo :')

Vierailija
12/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on epäsuomalainen hiuslaatu. Paksu, tumma ja lievästi luonnonkiharalle taipuva, joka siis aika ajoin näyttää hattaralta ja pöyheältä. Ei silti ole mitenkään huonokuntoinen paitsi latvoista.

Vaihdoin kampaajaa kun jouduin selvästi vastavalmistuneen ja huonolla työ-itsetunnolla (jota hän tietysti pönkitti läpinäkyvän "itsevarmoilla" puheilla) varustetun tytön käsiteltäväksi.

Tyttöpä kovaan ääneen arvosteli hiuksiani ja edellisen kampaajan tekemää työtä. Koko kampaamo taatusti kuuli, miten raidat/väri oli laitettu ihan "vanhanaikaisesti", leikkaus ei ollut "muodikas" jnejne. Muut paikan kampaajat pyörittelivät silmiään hänen jutuilleen omia asiakkaitaan palvellessaan.

Kun hiukseni ja edellinen kampaaja oli haukuttu lyttyyn, alkoi tyttö myynnin toivossa kehumaan kampaamon jälleenmyymää tuotesarjaa kovaan ääneen. Miten kaikki muut kampaamotuotteet on huonoja (kaikkien muiden kampaamoiden tuotteet on ala-arvoisia), markettituotteitakaan ei kannata ikinä käyttää, ainoastaan tämän kampaamon tuotesarja on se oikea, jota ilman hiukset taatusti tippuvat päästä. Myyntiargumentit olivat läpinäkyviä ja naiiveja, itse markkinoinnin ammattilaisena lähinnä hymähtelin tytön jutuille.

Kampaajakokemus oli äärimmäisen ahdistava, nolostuttava ja painostava. Huomasin miten vanhat, jo aikoja sitten unohtuneet paniikkioireeni alkoivat hiipiä pikkuhiljaa kehooni takaisin. En ikinä mennyt tuonne takaisin. Mutta sinne haukutulle, edellisellä kampaajalle palasinkin.

Vierailija
13/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kommentoi hiuksia. se nyt vaan on melkoisen helppo small talk aihe. ja kampaajat myös varmasti usein törmäävät epärealistisiin toiveisiin, kun kaikkien hiuksista ei vaan saa aikaan kaikkea. ehkä siksikin puhuvat ääneen millaiset ne hiukset on. kuitenkin joka tapauksessa niiden pitää itselleen se asia miettiä. ehkä hiuksista keskustelemisen avulla myös saa vinkkiä miten joku toinen kampaaja on tehnyt, kenties "oikein tai väärin".

kyllä mullekin aina sanotaan että on paksut, piikkisuorat, tosi liukkaat eli hankalat työstää. mitä sitten vaikka sanotaankin? niinhän se asia on.

Paksut ja piikkisuorat tai ohuet ja harmaat? Tarviiko esim. harmaita hiuksia suureen ääneen ihmetellä koko kampaamon kuullen? Tai sitä, että voivoi kun on ohuet hiukset, mitähän näillekin tekisi? Mun tytölle oli osunut tuollainen ohuitten hiusten valittaja, ja tytöllä on oikeasti todella kauniit hiukset, joista hän itse ainakin saa aikaiseksi vaikka minkälaisia luomuksia.

Vierailija
14/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden "järkyttävää" määrää ja painavuutta. Raitoja laittaessa manaili todella moneen kertaan että voi voi kun näitä hiuksia riittää, täytyy ottaa lisähinta kun menee niin kauan kääriä tämmöinen määrä folioihin jne. Samoin kampausta laittaessa ihmetteli että miten tällaista tukkaa voi mitenkään laittaa kun on niin painava ettei mitkään aineet sitä pidä "ylhäällä". Itse en koe hiuksiani ongelmatukaksi ollenkaan vaan tykkään oikeasti paksuista, kiiltävistä mustanruskeista hiuksistani; ja niin, niitä ei edes tarvitse minusta laittaa koska ne näyttävät hyviltä ihan sellaisenaan.

Vierailija
15/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaaja aina kyseli, kyseli, kyseli.Olisin halunnut vaan nauttia pesusta, hieronnasta, leikkauksesta hissunkissun.

Ja varsinkin hän kyseli minusta. Jos hän olisi kertonut omia juttuja, se ei olisi niinkään haitannut, mutta kun minun piti kertoa itsestäni, enkä olisi halunnut.

t. Suomalainen mölli.

kampaajani vieressä toinen kampaaja kailotti kovaan ääneen omille asiakkailleen omia juttujaan (seksijutuista alkaen). Myös hieroja vaihtui kun koko ajan olis pitänyt jutella.

Toisen kerran vaihdoin, kun omalle kampaajalle ei saanut aikaa just silloin ja mun oli pakko päästä kampaajalle. Otin sit ajan summassa, kellä sattui vapaata olemaan ja kas, sattui oikein helmi kampaajaksi? Meillä synkkasi heti ja nyt oon yli kymmenen vuotta käynyt samalla.

T. Toinen suomalainen mölli

Vierailija
16/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja oli vastavalmistunut eikä osannut tehdä väriseosta, joutui soittamaan kouluunsa että miten tää tehdään, eikä sekään auttanut, hiuksistani tuli keltaiset... Mutta ärsyttävintä oli, kun alkoi pontevasti tuomaan esille poliittisia (älyvapaita) mielipiteitään. Valitti miten hänen työtön miesystävänsä saa niin vähän rahaa ja samalla maahanmuuttajille maksetaan IIIIHAN kaikesta. Niin peri-perussuomalaisia, tietämättömän ihmisen vankkumattomia mielipiteitä, höystettyinä nuoruuden palavalla innolla...

Yleensäkään asiakaspalvelijan ei minusta kannata julistaa mitään poliittista mielipidettä suureen ääneen tuntemattomalle asiakkaalle. Tuli olo, että jos sanon olevani eri mieltä se pilaa tukkani kostoksi lopullisesti. :D

Niin ja uudestaan en todellakaan mennyt.

Vierailija
17/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rohkeasti vaan sanoo että tykkää mielummin vaan rauhoittua ja jutella lehtiä kuin jutella. Itse ainakin olisin helpottunut, että ei sitten tarvitse väkisin vääntää väkinäistä keskustelua. Tuskin kukaan ammattitaitoinen, ihmisiä ymmärtävä siitä loukkaantuu.

Vierailija
18/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa ammattitaitoiselta. Hyvä kampaaja katsoo nimenomaan asiakkaan kokonaistyyliä ja sovittaa hiukset siihen. Sen takia kannattaakin pukeutua kampaajalle niin kuin yleensäkin pukeutuu, tai sen mukaan mihin tyyliin haluaa hiustensa sopivan.

Ammattitaitoinen kampaaja tekee sitä mitä asiakas haluaa, ei sitä mitä itse haluaisi tehdä. ;) Kenelläkään ei ole velvollisuutta pukeutua kampaajaa varten. :DDDD

Vierailija
19/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tätä kampaamoa enää, saman nimisiä oli kaksi Kauppakadun yläpäässä.

Menin joku vuosi sitten opiskelija-alennuksella leikkauttamaan puolipitkiä hiuksia. Paikassa oli mies joka hoono soomi kehotti istumaan tuoliin. Tuli jo siinä kohtaa pieni paniikki että tajuaakohan se mitä haluan. No ylläri ei tajunnut.

Ja suht samanlainen kokemus, tosin oli nainen saksimassa. Leikkasi ihan miten sattuu, kehotti pesemään oluella ja viritteli niin helevetin ruman kampauksen lopuksi,että vedin lähtiessä pipon aaaaika syvälle. Joo, en mennyt toista kertaa, vaikka halpa olikin. Tuli tosiaan sellainen olo, että taisin edustaa hiustyylimaussani vähän väärää kulttuuria siihen kampaamoon...

Vierailija
20/52 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi äitiyslomalle ja muutti miehen perässä pois paikkakunnalta. Harmi, kun meillä synkkasi niin hyvin!

Aiemmin vaihdoin kampaajaa mm. koska ei suostunut värjäämään mun maantien väristä tukkaa. Tuli mieleen, että pitää tylsimyksenä. Oli kuulemma niin hyvä väri... Ja nyt taas kokeilen uutta, koska edellinen ei leikkaa tarpeeksi lyhyeksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan