Jos teille tulisi avioero, kumpi teistä saisi pitää omanaan nykyisen asuntonne?
Kommentit (49)
asumme miehen paikkakunnalla, muuttaisin varmasti lähemmäs sukulaisiani.
Talo ja laina on miehen nimissä, eikä minun tuloillani tässä asuttaisi.
Kuten joku ylläoleva sanoi, en osaa pitää tätä taloa minun "avio-oikeutenani", jotenkin ahnetta ajatella asiaa niin. Talo on kuitenkin tosiaan miehen ostama ja kaikki paperit ovat hänen nimissään. En ihan tosissani pysty ajattelemaan että koska menimme naimisiin, olisi talo myös minun omistuksessaani, tämä on kotini, kyllä, mutta minä en omista täällä muutakuin ne tavarat mitä olen tänne tuonut kun muutimme mieheni kanssa yhteen.
Ja tosiaan lapsi (yksi vain tällä hetkellä) saisi jäädä miehen kanssa asumaan. Olen sitä mieltä että poika tarvitsee kasvaessaan enemmän miehenmallia kuin naisenmallia. On asioita joita minä en välttämättä edes osaisi pojalle opettaa tai selittää, korkeintaan teoriassa.
Tosin, jos eroaisimme nyt, niin lapsi tulisi luultavasti minun mukaani, koska hän on vasta 2-vuotias.
Itse en jäisi näin isoa taloa yksin pitämääm.
Molemmilla on omat asunnot, mulla kerrostalokämppä ja miehellä omakotitalo - kumpikin tietty pitäisi omansa (ei siis asuta edes samassa osoitteessa). Ja avioehtokin tietysti on.
On niin iso ja satoja vuosia vanha, että mä en edes tiedä sen kaikkia kommervenkkejä. Lisäksi mies on auttamattoman rakastunut taloon = ) Mutta ei me erota...kuin kuolemalla
Avioehtosopimuksen perusteella, talo on miehen.
mies jäi asuntoon, osti minut ulos. Minä en olisi ikinä ottanut 150 000 euroa lainaa ostaakseni sen asunnon!
Kavereiden kanssa olemme keskustelleet, että meidän ympärillä kaikki miehet ovat aina jääneet vanhaan asuntoon.
Sillä miehelläni ei ole enää rahaa, ei luottotietoja, eikä maksukykyä.
(sen on paremmin käyttäytyvän hyvin, että en mä jätä sitä, koska sitten loppuu senkin elatus!)