Miehen lääkevastaisuus rassaa
Meidän lapsella on 2 sairautta joihin tarvii lääkkeitä. Mieheni periaatteesta vastustaa kaikkia lääkkeitä ja hänen asenteensa on todella rasittavaa. Vaikka miten on puhuttu perusteellisesti ja luulen että nyt asia on hänellekin selvä, niin eikös jostain putkahda aina komenttia.
Eka sairaus on epilepsia. Kun kohtauksia ei tullut, miehen mielestä lääkkeet oli turhia ja kun tuli, ne oli turhia koska eivät vaikuta. Ja sitten ne vielä aiheutti muka sen toisen sairauden eli suolistosairauden. (lääkärien mukaan käytetyt lääkkeet ei ole voinut vaikuttaa).
Lapsi joutuu suolistosairauteensa syömään melko rajujakin lääkkeitä ja mies on sitä mieltä, ettei ne voi olla elimistölle hyväksi. Mutta minkäs teet, oireet on tosi rajuja ilman lääkkeitä. Nyt kun oli 3pv vatsatauti ja mitäään lääkkeitä ei mennyt sinä aikana, mies totesi vain että hyvä vaan, on saanut elimistö levätä lääkkeistä edes hetken. Odotellaan verikokeiden tuloksia nyt ja mies veikkaa että veriarvot on nyt paremmat kun ei ole myrkkyjä veressa, joopa joo. Täsä sairaus kun hoitamattomana voi johtaa suolissyövän syntyyn ja se taas hoitamattomana vie hengen, että se vissiin sit on elimistölle parasta..
Kommentit (2)
Pyysin lääkäriä oikein perusteellisesti käymään asian miehen kanssa läpi ja näin teki. Aina vähän aikaa olen siinä uskossa, että asia on mennyt miehelle jakeluun mutta se perusasenne putkahtaa sitten aina jossain yhteydessä esiin.
Lääkärit muka määrää lääkkeitä koska saavat siitä lääketehtailta jotain etua. Varmaan jotkut tekeekin niin, mutta mun on vaikea uskoa sitä lasten kohdalla.
ap.
Kai se on selittänyt lääkkeiden tarpeellisuuden?