Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö vauvan, jos ikäeroksi tulisi 8 ja 5 vuotta?

Vierailija
27.03.2012 |

Meillä on kaksi poikaa, jotka ovat nyt n. 7- ja 4-vuotiaat. Harkitsen vakavasti kolmatta, toisaalta mietin, olenko hullu, kun nyt jo aika "isojen" lasten kanssa pääsee aika helpolla. Toisaalta olen itsekin kolmelapsisesta perheestä ja mieleni tekisi yrittää kolmatta lasta. Ikää minulla on pian 36 vuotta.

Hävettää sanoa, mutta haluaisin vielä tytön. Toki poikakin on tervetullut ja hyvinhän se on mahdollista, että kolmas poika tulee.

Onko noin isoissa ikäeroissa mitään järkeä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa sarjassa. Isommat olivat 6 ja 5, kun kolmas syntyi. Neljäs sitten vielä kolmen vuoden päästä.

Ihana oli, kun jaksoi keskittyä vauvaan ja isommatkin suhtautuvat hyvin pikkusiskoon, kun olivat jo järkevämpiä. Nimittäin tuo yhden vuoden ikäero oli ihan kamala. Ei suunniteltu tosiaan mutta elettävä sen kanssa oli.

Kun "sain" valita pidemmän ikäeron, niin myös tein.

Takisin niinku sydän sanoo:-)

Vierailija
22/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on jo ihanteellista, ehdit keskittyä vauvaan hyvin ja saat isommista innokasta vauvanhoitoapua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon enemmän ikäeroa, ja ihan niistä on seuraa toisilleen. Isommista on paljon apua pienimmän hoidossa, joten siltä kannilta elämä on jopa helpompaa.

Minullakin oli kolmas mielessä monta vuotta mutta järki pani vastaan. Lopulta luonto teki päätöksen puolestani ja vasta silloin tuntui, että perhe on kasassa.

Vierailija
24/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä en tekisi (siis SAISI) millään ikäerolla

Vierailija
25/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee ikäeroksi 10 vuotta.. välillä tässä odotuksen loppuvaiheessa tulee ajatuksia että nyt aloitan kaiken taas alusta.Mutta toisaalta nyt on jaksaa keskittyä tähän vauvaan. ja meillä ainakin 10 vuotias ja vielä poika on ihan innoissaan asiasta ( vähän aikaan). Itselläni ja siskollani on kanssa 10 v ikäeroa sen muistan meidän lapsuudesta että eihän meillä paljon yhteistä ollut mutta nykyään tuo 10 vuotta ei haittaa :)

Vierailija
26/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole ikäero eikä mitään! On myös tutkittu, että isomman ikäeron omaavat sisarukset ovat ihanyhtä läheisiä kuin pienemmällä ikäerolla. Isommalla ikäerolla varustetut lapset ovat vapaampia sisarkateudesta, kun kumpikin elää omaa vaihettaan. Minulla kerkiää vanhin täysi-ikäiseksi, enne kuin kolmas syntyy! Olen itsekin vasta 35 ja lapset nyt 17 ja 9. Haaveilen toisinaan kolmannesta. Ja jopa neljännestä, jos 40:n ikävuoden jälkeen saan... (ainakin mummoni sai 45 vuotiaana) ja sehän menee osin geeneissä, minkä ikäisenä vaihdevuodet tulee..)

Vierailija
27/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan hyvä, että 2 on jo vähän isompia kuopuksen syntyessä. Lisäks voit hoitovapaalla tukea isompien lasten koulun aloitusta.

Vierailija
28/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se aina mene niinkuin suunnittelee. Sulla on jo ikää, niin saattaa jo siihen tekemiseen vierähtää se vuosi. Käytännössähän se olisi helppoa olla kotona, kun se nykyinen 5v. aloittelee koulutaivaltaan. Ei tarvitsisi yksin tyhjään kotiin tulla koulusta.

Vierailija
29/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä ikäerolla loppupeleissä ole mitään väliä jos muu tilanne on siihen malliin että lapsi on toivottu. Saatpahan hoitoapua helpommin kuin esim 3- ja 5-vuotiaista. Jos itse olet valmis aloittamaan taas vauva-arjen niin siitä vaan, lopulta sekin on kuitenkin niin lyhyt aika..

Vierailija
30/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku jää varmaan kahteen, mutta onhan se mahdollista että vielä vähän alle nelikymppisenä uskaltaisi kolmannen äidiksi! Meilläkin kaksi poikaa, nuorin vasta alle vuoden. Haikea olo on jos meidän vauvat on nyt tässä, mutta katsellaan sitten muutaman vuoden kuluttua...... Kyllä mä uskaltaisin, ja haluaisinkin kokea vielä yhden raskauden, vauva - ajan ja pikkulapsiajan, mutta käytännössä kun meillä ei ole täällä lähistöllä tukiverkkoja, niin voi olla että kaksi lasta on järkevämpi ratkaisu meille.

On ne vauvat niin ihania että suosittelen kolmatta!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan