Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas vappu...rasittaa...

Vierailija
25.04.2012 |

Meillä ei ole mitään kaveripiiriä minkä kanssa juhlia vappua, itse en edes piittaisi tehdä mitään erikoisempaa, mutta kouluikäiset lapsemme ovat kateellisia muiden vappujuhlista ja vapputekemisistä. Lasten takia en haluaisi viettää sitä perheen kesken kotonakaan. Pienellä paikkakunnallamme asuu "nousukas" perhe joka järjestää megabileet kotonaan, me emme kuulu noihin kutsuttuihin. Kaikki puhuvat koulussa noista vappubileistä ja kaikki tuntuvat niihin haluavan.:(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun olis pakko tehdä jotain. Kaikki Kyselee vappusuunnitelmia. Höh, ihan ku ei sais vaan olla.

Vierailija
2/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista viesteistä. Korjaan vähän alkuperäisessä viestissäni kirjoittamaani: "...mutta kouluikäiset lapsemme ovat kateellisia muiden..." siis ei kateellisia ehkä enemminkin haikealla mielellä. Emme ole todellakaan mitään curling-vanhempia ja olen sanonut lapsilleni, että kaikkia ei kutsuta kaikkiín juhliin ja että, emme vain ole kavereita ko. perheen kanssa. Meillä on suku niin kaukana, että niistä ei ole "apua" tässä tilanteessa ja kyllä meillä jotain ystäviä ja kavereita on, (ei mitään kaveripiiriä kuitenkaan) mutta tänä vappuna osa on töissä, joillakin on muuta menoa jne.

Niin ja sitten päädyttiin ratkaisuun, että otetaan kaverin (yh) lapset meille iltapäiväksi/illaksi kun äitinsä on töissä klo 21 asti. Oikeen hyvä ratkaisu kaikille, lapset saavat juhlat eikä meidän vanhempien tarvitse raakkua aamuyöhön. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman perheen kesken. Ja eikä teillä tosiaan ole ketään kavereita ketä voisitte pyytää teille kylään vaikka grillailemaan? Ihmetyttää näissä tämän palstan jutuissa monesti kuinka yksin ihmiset elävät, siis ainoastaan oman perheen kanssa. Minne ovat hävinneet sukulaiset, opiskelukaverit, harrastuskaverit jne?

Vierailija
4/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku rieha mihin mennä. Onko vapputoria, ilmapalloja? Muuta puuhaa?

Itse tekisin tilanteessasi vaikka näin, eli mentäisiin vaikka elokuviin, päivällä paistetaan mukkeja ja tippaleipiä, laitatte nyt simat tulemaan niin vielä ehtii. Käykää ostamassa yhdessä vappupallot ja jotian vappu krääsää.

Koristelette kotia tai pihaa (jos oma), grillausta? Elokuvan sijaan voit tehdä lähimetsään vaikka vappusuunnistuksen, laitat ilmapalloja puihin ja jokaisen löytyneen ilmapallon luona on vaikka vappuhärpäke tai karkkia tai vaikkapa jalkapallokortteja tms.

Voitte elokuviin menon sijaan vuokrata jonkun leffan. Olisko lapsilla jotain kavereita jotka voisivat tulla hetkeksi leikkimään teille?

Ei siellä nousukkaidenkaan juhlissa muuta ole kuin serpentiiniä ja ilmapalloja ja herkkuja tarjolla.

Itse tiedän kun meitä on vain 3 (minä, mies ja lapsi) niin kaikki juhlat on vähän pieniä. Mutta keksimällä ja näkemällä hiukan extravaivaa saadaan juhlista aina ihan mukavat.

Meillä mennään vappuna vapputorille, tehdään munkkeja ja syädään herkkuja. Grillataan takapihalla ja lapsella on pihakavereita joiden kanssa juosta palloinensa.

Tai sitten voitte pitää lautapeli-illan.

Entä onko sukuliasia joiden luo voisi mennä? Ja jos on varaa niin menkää hotelliin yöksi johonkin toiselle paikkakunnalle jossa mahdollisesti olisi vaikka huvipuisto, eikö ne vappuna kaikki auki jo ole?

Vierailija
5/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vappuröhnää, palloja, serpentiiniä ja hyvää syötävää, pelaatte lautapeliä, katsotte elokuvan, pihaolympialaiset...jotain ohjelmaa mistä kaikki tykkää.

Vierailija
6/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä simaa, paistaa munkkeja ja olla oman perheen kesken kotona? Syödä vaikka nakkeja ja perunasalaattia.

ja varmasti teillä jotain tuttavia/sukulaisia/kavereita on, jotka voisitten kutsua kylään. Tai kutsua lapsille kavereita, jos se on heille tärkeää.

Tai panostakaa vappupäivään ja menette ulos piknikille johonkin kivaan paikkaan.

Vierailija
7/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää näissä tämän palstan jutuissa Minne ovat hävinneet sukulaiset, opiskelukaverit, harrastuskaverit jne?

muuta perässä työpaikkakunnalle, harrastuskaverissa ei jumpparyhmän naisissa aina ole niitä hyviä ystäviä.

Onko niin vaikeata tajuta, että kaikki eivät synny, käy koulua, opiskele ja työskentele koko ikäänsä samalla paikkakunnalla.

Vierailija
8/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää näissä tämän palstan jutuissa Minne ovat hävinneet sukulaiset, opiskelukaverit, harrastuskaverit jne?

muuta perässä työpaikkakunnalle, harrastuskaverissa ei jumpparyhmän naisissa aina ole niitä hyviä ystäviä. Onko niin vaikeata tajuta, että kaikki eivät synny, käy koulua, opiskele ja työskentele koko ikäänsä samalla paikkakunnalla.

Olen muuttanut elämäni aikana parikymmentä kertaa ja asunut välillä ulkomaillakin. Silti mulla on ystäviä ja myös sukulaisiin hyvät välit. Kyllä se on ihan itsestä kiinni.

Vierailija
9/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta niille pari purkkia suihkuserpenttiiniä, joilla saavat suihkia toisiaan, hassut hatut ja vappuherkkuja, niin juhla on upea! Ja täydellinen juhla on silloin jos ostat vielä itsellesikin ja menet mukaan karkeloimaan :)

Tuo on ainakin meillä riittänyt teini-ikään asti..

Vierailija
10/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapset saa vappukrääsää ja sit on vappuherkkuja. Grillataan ja nautitaan vaan perheen kesken. :)

Vierailija
11/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisipa vappuna ihana keli niin mulle jo riittää se!!!

Vierailija
12/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teette simaa ja paistatte munkkeja. Illalla saunaan ja grillaamaan. Aamulla haette vappupallot jst tai menentte ulos syömään ja piknikille..

Vierailija
13/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla perheellä 2+2 juhlitaan. Mennään vappulounaalla ja sitten "krääsäostoksille" torille. Ehkä istumme terassilla jos aurinko paistaa ja katselemme ihmisvilinää.

Vierailija
14/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muilla on ja meillä ei oo mittään."

Eikö tässä ole lapsille hyvä paikka oppia sietämään niitä pettymyksiä? Curling-vanhempi yrittää tietty saada lapsensa juhliin, koska he ovat muuten kateellisia ja katkeria. Ikäänkuin niitä juhlia ei muulloinkin tulisi joihin ei ole tullut kutsua. Esimerkkinä vaikka tuo ketju, missä ei kutsuta oman kummilapsen synttäreille.

Menetetyt vappujuhlat vain harmittavat vappuna mutta perhejuhlat kaihertaa vuosia, jopa vuosikymmeniä.

Vierailija
15/15 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta perässä työpaikkakunnalle, harrastuskaverissa ei jumpparyhmän naisissa aina ole niitä hyviä ystäviä. Onko niin vaikeata tajuta, että kaikki eivät synny, käy koulua, opiskele ja työskentele koko ikäänsä samalla paikkakunnalla.

Olen muuttanut elämäni aikana parikymmentä kertaa ja asunut välillä ulkomaillakin. Silti mulla on ystäviä ja myös sukulaisiin hyvät välit. Kyllä se on ihan itsestä kiinni.

Hukkaan on mennyt sun kohdalla maailmankuvan avartaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi