Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö vauvan, jos ikäeroksi tulisi 8 ja 5 vuotta?

Vierailija
27.03.2012 |

Meillä on kaksi poikaa, jotka ovat nyt n. 7- ja 4-vuotiaat. Harkitsen vakavasti kolmatta, toisaalta mietin, olenko hullu, kun nyt jo aika "isojen" lasten kanssa pääsee aika helpolla. Toisaalta olen itsekin kolmelapsisesta perheestä ja mieleni tekisi yrittää kolmatta lasta. Ikää minulla on pian 36 vuotta.

Hävettää sanoa, mutta haluaisin vielä tytön. Toki poikakin on tervetullut ja hyvinhän se on mahdollista, että kolmas poika tulee.

Onko noin isoissa ikäeroissa mitään järkeä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut tulee olemaan 11v, 6v ja 4v. Poika, tyttö, tyttö meillä, haluisin niin pinen pojan :)

Musta ei kuulosta yhtään pöllömmältä tiedän suunnitelma.

Vierailija
2/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin paljon todennäköisempää, että tulee taas poika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi ikäero mitään, mutta en tekisi kolmatta lasta, koska en halua. 2 riittää, ikäerolla ei väliä.

Vierailija
4/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot isoveljet on ihania.

Vierailija
5/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aivan ihana ikäero! Isot hoitavat ja leikittävät pientä eikä mustasukkaisuuttakaan enää ole.

Vierailija
6/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kahden +/-10 vuotta vanhemman isoveljen palvottu ja hemmoteltu ;) pikkusisko

Vierailija
7/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta entäs sitten kun lapset ovat esim 14, 11 ja 6 v... aika erilaiset tarpeet heillä. Toisaalta, 14- ja 11-vuotiailla olisi jo omat menonsa ja 6-vuotias vielä illat kotona tai siis äidin ja isän kanssa. Mutta sitten teinivuosina kun vanhin vaikka 16 ja nuorempikin 13-vuotias, ja kotona 8-vuotias pikkuinen. Ja sekin, että entäs jos tulisi vaikka sairas lapsi? Tällaisia pohdintoja mielessä... kiva kuitenkin kun teillä on myös positiivisia kokemuksia isommasta ikäerosta. t. ap

Vierailija
8/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se 8-v ole enää niin pikkuinen :)

Ja jos vaikka ajattelet, että haluaisit käydä jumpalla niin 6-v pärjäis mainiosti reilun tunnin 14-v kanssa kotona. Tai kaupassa käynnin ajaksi helppo jättää niin ei tarvi aina ottaa lasta mukaan.

Kiva ikäero :)

Vierailija
9/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöt ovat nyt 12 ja 13,

pojat 2 ja 3.

Parast'aikaa leikkivät ja villiivät nelistään :-D

Sukupuoliahan ei tietenkään itse päätetty, mutta kivasti näin meni.

Vierailija
10/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on kaikkien lellikki, mutta 10v ja 7veekin osaa jo ihan oikeasti auttaa. 5v näyttää ajoittain kaipaavansa kovasti omaa lellikin rooliaan, mutta aloitti isän kanssa juuri yhteisen harrastuksen ja saa kyllä vielä syliäkin aina, kun tarvitsee tai kun minä tarvitsen ;)

Yhtään enempää ei lapsia tule ja tämäkin oli niin pitkän harkinnan takana, mutta nyt olen onnellinen, että saimme vielä yhden. Ja paljon helpompaa on nyt kuin esim. 5 vuotta sitten! Yöheräily on väsyttävämpää, mutta aikansahan tätäkin vain kestää.

Vierailija
11/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli näin, Ikäerot ovat: ensimmäisen ja toisen välissä on 2 vuotta. Sitten väli on 5 vuotta, sitten olikin 7 vuotta, kunnes syntyi vielä nuorin, neljäs siis.

Vierailija
12/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommat olivat 7 ja 5 vauvan syntyessä. Hyvin on mennyt, pikkusisarus on molempien silmäterä! Kyllä kaduttaisi, jos olisi tämä viimeinen jäänyt tekemättä :)

Vierailija
13/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi - yksi sukupolvi. Ja maailma kiittää!

Vierailija
14/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mä en kestä..kun tekee vauvaa mieli...mutta jos ostaisin koiran... kun niin tekee mieli..huaah!!

Vierailija
15/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmosen ja nelosen välillä 8v ja hyvin menee.

Vierailija
16/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi tästä mitään negatiivista. Isommista (tai ainakin tytöstä) on apua ja pikkuinen on kaikkien lemmikki :-) Hyvin olen saanut keskittyä vauvan hoitoon kun isot on jo itsenäisiä.

Vierailija
17/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäerot tulevat olemaan samaa luokkaa.

Tässä onkin viime vuodet päässyt aika helpolla, mutta nyt näköjään taas sama rumba edessä :)

Vierailija
18/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt missään mitään järkeä. Oliko noiden isojen pienessä ikäerossa järkeä ja onko liian isossa ikäerossa järkeä jne.

Jos haluat vauvan niin teet vauvan :)

Minulla on omaan pikkuveljeen 11 vuotta ikäeroa ja ollaan kyllä ihan läheiset silti. Ja hänellä on tosi hyvät välit minun lapsiin, ottaa kesällä useaksi päiväksi kyläileen, että saavat tyttökaverin kanssa kulkea kaikissa "lasten hommissa" joihin eivät kahdestaan viittis mennä :D Ja joita minä en niin välitä kauheasti kiertää...

Eli isot ikäerot voivat kantaa pitkällekin hyvää :)

Vierailija
19/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmiset tekevät erilaisia ratkaisuja.

Sain kolme lasta, kun olin 30-33 vuotias. Vauva-aika oli ja meni meidän perheessä, en olisi ollut valmis aloittamaan enää alusta.

Mieskin steriloitiin, eikä todellakaan olla kaduttu. Nyt kaikki lapset jo alakouluikäisiä.

Vierailija
20/30 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-3-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi