Miksi annat lapsesi kiljua kaupassa?
Meni meinaan pikkasen hermot eilen Prismassa kun mamma antaa 2vuotiaan kiljua korvia vihlovasti eikä tee mitään. Ja muksu vaan jatkoi ja jatkoi. Kuinka vaikeaa on sanoa sille lapselle että nyt olet hiljaa?!?!?! Eikä ollut mitään itkua mikä ei lopu vaan pelkkää kiljumista.
Ens kerralla tulen sanoon suoraan!
Kommentit (74)
korvat vaan helisi ja ihmettelen sitä miten se äiti ite kesti siinä metrin päässä, mulla olis ollut jo kuulovamma siinä kohtaa. ap
korvat vaan helisi ja ihmettelen sitä miten se äiti ite kesti siinä metrin päässä, mulla olis ollut jo kuulovamma siinä kohtaa.
ap
No just siksi, että jos se olis näyttänyt hermostumisen merkkejä, se lapsi olisi ollut niskan päällä JA TIENNYT SEN :)
ainakin komentanut että nyt olet hiljaa tai menet autoon istumaan. Sen jälkeen jos ei lopeta niin menee sinne autoon istumaan.
Meillä muutenkin lapsi opetettu hiljaiseksi juurikin äidin kuulovamman takia.
ap
No siksihän niille lapsille ostellaan karkkeja ja muuta kaupassa, jottei ne kilju, ja sitten haukutaan lepsua kasvatusta. Ja kun ei ostella karkkia ja lapsi purkaa pettymystään, on sekin väärin. Kas kun lapset ovat lapsia eivätkä niele pettymystään tuosta noin vaan. Toki muakin ärsyttää kuunnella jonkun kiljumista, mutta paljon enemmän mua ärsyttää aikuisten huono käytös, koska heidän pitäisi osata jo käyttäytyä. Muuten vaan kiljuminen on vähän eri asia ja siitä kannattaa vanhemman huomauttaa, mutta moni lapsi aloittaa siitä vain "hauskan" leikin, jossa aikuinen kieltää sata kertaa ja ostokset jää tekemättä. Silloin kannattaa varmaan olla kuin ei huomaisikaan lapsen provosointiyrityksiä. Vaikka sitten saakin lukea itsestään av-palstalta.
ainakin komentanut että nyt olet hiljaa tai menet autoon istumaan. Sen jälkeen jos ei lopeta niin menee sinne autoon istumaan.
Meillä muutenkin lapsi opetettu hiljaiseksi juurikin äidin kuulovamman takia.
ap
Ja sitten taivastellaan av:lla, kuinka lapsi oli yksin autossa!
meillä lapsi kiljuu koko kauppareissun ajan ja pukeutumisen ajan. En enää noteeraa kiljumista mitenkään. Ei kannata teidän muidenkaan.
Kuulokin on varmasti mennyt, kun kerran hyssyttelin puolituntia sylissä kiljuvaa taaperoa. Kiljui suoraan korvaan.
T: Iska
viereen enkä jätä sitä lasta yksin autoon :D
Mutta onhan toi lapselta jo väkivaltaa jos oikeesti menee kuulo. Ei mun mielestä tollaseen saa lähteä mukaan. Jos lapsi löis sua niin kai sä sitä kiellät? Sama jos lapsi aiheuttaa sulle kipua äänellä niin kai sitä saa komentaa ja rankaista jos ei tominta muutu!
Joo ja sori oli muutenkin huono päivä niin rupes vaan v*tuttaan tollanen. Pitäs purkaa johonkin muualle tällasta :)
ap
ja lähtenyt kaupasta, kun en ole jaksanut kuunnella jonkun kirkuvaa kakaraa. Välttelen automarketteja ja käyn mielummin pikkukaupoissa.
Kasvattakaa ne mukulanne kotona, ettei tarvitse tulla työntämään sukkaa suuhun.
viereen enkä jätä sitä lasta yksin autoon :D
Mutta onhan toi lapselta jo väkivaltaa jos oikeesti menee kuulo. Ei mun mielestä tollaseen saa lähteä mukaan. Jos lapsi löis sua niin kai sä sitä kiellät? Sama jos lapsi aiheuttaa sulle kipua äänellä niin kai sitä saa komentaa ja rankaista jos ei tominta muutu!
Joo ja sori oli muutenkin huono päivä niin rupes vaan v*tuttaan tollanen. Pitäs purkaa johonkin muualle tällasta :)
ap
Melko velho saa olla, jos saa uhmaikäisen hiljaiseksi ilman teippiä. En kai minä nyt hiljennä lastani yhteisessä tilassa jonkun herkkäkorvaisen naikkosen takia.
Tila on vapaa. Huuda kilpaa taaperoni kanssa. Minä en välitä. Seuraan vain tiukasti ostoslistaa ja hoidan hommani. Olen hyvin kiireinen ja tärkeä koti-isä.
2-vuotias ei lopeta kiljumista sillä tavalla, että mamma sanoo "Nyt olet hiljaa!". Kuten kaikki hiukankin yleistiedosta perillä olevat normaaliälyiset ymmärtävät. Toki niin voi sanoa, mutta se ei lopeta kiljumista.
Apua, me käydään automarketeissa bussilla. Pitäisköhän laittaa ens kerralla uhmakas 2 vee yksin bussilla kotiin jos ei osaa käyttäytyä? Vai täytyykö mun nyt ostaa auto ihan lapsenkasvatustarkoitukseen?
Just sen takia se äiti näytteli kuuromykkää, kun lapsi vaan riemastuu enemmän jos sitä yrittää tuossa tilanteessa hyssytellä. Johan tämän sinulle kertoi ensimmäinen viesti. Todella alkeellista, Watson.
meillä lapsi kiljuu koko kauppareissun ajan ja pukeutumisen ajan. En enää noteeraa kiljumista mitenkään. Ei kannata teidän muidenkaan. Kuulokin on varmasti mennyt, kun kerran hyssyttelin puolituntia sylissä kiljuvaa taaperoa. Kiljui suoraan korvaan. T: Iska
Miksi ihmeessä sanotte puolustukseksi, että uhmaikäisiä ei voi hiljentää antamatta periksi???
En ole koskaan antanut huutamalla kaupassa periksi, mutta toisaalta eipä ole lapseni kaupassa karjuneetkaan ja aiheuttaneet muille v*tutusta. Toki hetkittäisiä huutoja on tullut, mutta nyt onkin kysymys siitä, että pentu kiljuu 10 minuuttia ilman, että vanhempi sanoo yhtään mitään. Mahtaa lapsella olla turvaton olo!
Luulisi, että äiti tai isä siinä tilanteessa sanoo edes jotakin. Monesti näkee sellaisia uusavuttomia vanhempia jotka ovat kuin unessa ja penikka kiljuu vieressä. Mikäli ei osata olla vuorovaikutuksessa lapsensa kanssa niin silloin haetaan apua!
Monesti käy sääliksi niitä lapsia jotka kiljuvat pää punaisena ja äiskä ja iskä on niinkuin heitä ei olisikaan. Sanokaa nyt edes jotakin lapsille.
Meni meinaan pikkasen hermot eilen Prismassa kun mamma antaa 2vuotiaan kiljua korvia vihlovasti eikä tee mitään. Ja muksu vaan jatkoi ja jatkoi. Kuinka vaikeaa on sanoa sille lapselle että nyt olet hiljaa?!?!?! Eikä ollut mitään itkua mikä ei lopu vaan pelkkää kiljumista. Ens kerralla tulen sanoon suoraan!
kirkot ja kirjastot on erikseen, jos haluaa hiljaisuutta ja harmoniaa väkijoukossa. Oma 2-vuotiaana saattaa kiljahtaa tms riemusta, kun on iloisella päällä. En tod käske olemaan silloin hiljaa. Jos meinaa hänellä kiukku tulla tai karkumatka mieleen, niin riittää kun sanon, että jäähypenkkiä tulee, jos ei rauhoitu. Kerran lähti kaupassa karkuun, niin istutin hänet jäähylle kaupan aulassa olevalle penkille. Sen koommin on osannut käyttäytyä. Jos pyytää saada jotakin, niin yksi Ei riittää vastaukseksi.
lapselle että lähdet bussilla yksin kotiin jos kiljuminen ei lopu niin varmaan loppuis kiljuminen?
Joo ei mua tartte pelätä, mutta jos rupee korviin sattumaan niin kyllä mullakin on oikeus puolustautua ja tulla sanomaan että voisitkos olla hiljaa.
Mä en ymmärrä tätä että lapsi ei saa lyödä tai purra mutta kiljua saa. Kuulo on vielä sellainen, että jos se vaurioituu niin sitä ei pystytä korjaamaan.
terveisin yhden kuulovamman saanut ap
Onko sulla joku diagnoosi? ADHD voi vaikuttaa noinkin että joku aisti herkistyy.
Toisekseen lasta ei kyllä ikinä uhata jättää yksin mihinkään. Järkkyä ajatellakin että joku uhkaa jättää lapsensa vaikka bussipysäkille.
Mua ei haittaa jos joku uhmaikäinen huutaa kaupassa. Lähinnä mua rupeaa naurattamaan ja tunnen myötötuntoa vanhempia kohtaan.
ei se auta mitään, jos sanon että ei hätää olehan nyt hiljaa.
Keskeytyksen kauppareissulla häiritsee ostoslistan tarkkailua. Jos hyssyttelen muiden takia lastani jää ostokset ostamatta. Kun olen kaupassa tahdon hoitaa ostokset maltillisesti.
Ei minua haittaa, jos tuntemattoman naisen korviin sattuu. Eräs tuttavani käyttää kuulosuojaimia kaikkialla asioidessaan. Hän on herkkä äänille eikä tahdo myöskään altistua kaupan mainoksille tai taustamusiikille.
Ap voisi harkita kuulosuojausta. Minulle ja lapselleni saa mainita asiasta, mutta emme noteeraa tuntemattomia naisia mitenkään. Pahoittelen että asia on niin. Resurssini eivät yksinkertaisesti riitä muiden huomioimiseen yhteisessä tilassa jonka päätehtävänä on hankkia muonovarastoon täytettä.
T: iska
sellaisella mitä ei voi kuitenkaan toteuttaa?? Onpa järkevää lastenkasvatusta.
Kuulovamma nyt kenellekään ei takuulla tule lapsen kaupassakiljumisesta, heh. Voithan mennä ensin maito-osastolle jos lapsi kiljuu lihaosastolla.
lapselle että lähdet bussilla yksin kotiin jos kiljuminen ei lopu niin varmaan loppuis kiljuminen?
Joo ei mua tartte pelätä, mutta jos rupee korviin sattumaan niin kyllä mullakin on oikeus puolustautua ja tulla sanomaan että voisitkos olla hiljaa.
Mä en ymmärrä tätä että lapsi ei saa lyödä tai purra mutta kiljua saa. Kuulo on vielä sellainen, että jos se vaurioituu niin sitä ei pystytä korjaamaan.
terveisin yhden kuulovamman saanut ap
ei se auta mitään, jos sanon että ei hätää olehan nyt hiljaa. Keskeytyksen kauppareissulla häiritsee ostoslistan tarkkailua. Jos hyssyttelen muiden takia lastani jää ostokset ostamatta. Kun olen kaupassa tahdon hoitaa ostokset maltillisesti. Ei minua haittaa, jos tuntemattoman naisen korviin sattuu. Eräs tuttavani käyttää kuulosuojaimia kaikkialla asioidessaan. Hän on herkkä äänille eikä tahdo myöskään altistua kaupan mainoksille tai taustamusiikille. Ap voisi harkita kuulosuojausta. Minulle ja lapselleni saa mainita asiasta, mutta emme noteeraa tuntemattomia naisia mitenkään. Pahoittelen että asia on niin. Resurssini eivät yksinkertaisesti riitä muiden huomioimiseen yhteisessä tilassa jonka päätehtävänä on hankkia muonovarastoon täytettä. T: iska
Mikäli resurssisi ei riitä muun kuin ostoslistan huolehtimiseen niin älä hyvä ihminen silloin ota vastuullesi viatonta lasta, ei ihme, että karjuu.
korvat vaan helisi ja ihmettelen sitä miten se äiti ite kesti siinä metrin päässä, mulla olis ollut jo kuulovamma siinä kohtaa.
ap