Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te klo 8-16 työpäivää tekevät ehditte tavata pk-ikäisiä lapsianne?

Vierailija
26.03.2012 |

Meillä menee matkaan tunti töistä päiväkodin kautta kotiin. Eli kaksi tuntia päivässä ja 8h työpäivä = 10h. Lapsi nukkuu 12h yössä, joten ei paljoa jää aikaa nähdä arkisin lasta ja touhuta hänen kanssaan. Aamutoimiin menee varmaan 30min, eli iltaan jää mun laskujeni mukaan 1h30min ennen nukkumaan menoa. Järkyttävää.

Olen siis vielä kotona hoitovapaalla ja piakkoin töihin lähdössä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuossa viikonloppu työssä ole joskus vkonloppu vapaakin? Mulla ainakin on joka kolmas vkonloppu vapaa. Ja tosiaan arkisin tehdään sitten perheen kesken kaikkea kivaa, lapsi pääsee koulusta klo.14. ja mieskin tulee 14.30, Joten kaikki pääset yhdessä syömään ja ulkoilemaan arkisipäivisin klo.15-20 välillä. Ja viikonloppuna kun teen töitä niin olen töissä 8-16/ 14-22.

4kk sitä jaksoin, sitten riitti, vaihdoin työpaikkaa ja nyt teen pe, la ja su 8h päivät, joten lapset ovat kotona kanssani ma,ti,ke ja to. Näin jää aikaa myös tokaluokkaiselle tytölle iltapäivällä. Ja mikä parasta, ei päivähoitomaksua :)

Nytkin tulossa pääsiäinen ja olen to,pe,la,su ja ma töissä ja näin saan järjestettyä vappupäivän vapaaksi ettei lapsille tarvitse hommata hoitajaa.

Eli lasten ehdoilla lähdettiin elämään, miettimään mikä on se tärkein asia maailmassa ja mitä itseltämme puuttui kun olimem lapsia. Aika!

lapset siis 8v., 4v. ja 5v.

.

Mun mielestä tämä on paljon järkympää, koska äiti ei ole silloin ikinä lasten kanssa viikonloppuisin, jolloin perhe voisi tehdä jotain kivaa yhdessä.

Vierailija
22/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n klo 6,30, jolloin lapsi on viimeistään hereillä. 7.45 jätän lapsen tarhaan ja 16.15 haen hänet sieltä pois. Siitä sitten kaupan kautta kotiin. Ruoka syödään ennen viittä. Illalla sitten joko ollaan kotona, käydään pihalla tai kylässä tms. Iltatoimet alkavat klo 20 jälkeen ja unille mennään yhdessä 21.30. Eli arkisin ehdin olla lapseni kanssa 6-7 tuntia, viikonloppuisin sitten onneksi enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkaan hoitopaikan kautta menee 20-30 minuuttia. Olemme yleensä kotona 16.30 ja lapset menevät nukkumaan klo 20.30.

Jäähän siihen 4 tuntia.

Vierailija
24/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-16 on vielä hyvä aika... Jos mä tekisin työtäni niin vuoroni olisi 10-18! Illat ihan onnettomia, kotiiin kun pääsee niin syö ja sitten kello onkin jo 19! (Tiedän kyllä että jollain on vielä surkeampi tilanne) Onneksi tuuraan vain yhden viikon talviloman ja muuten saan olla vain lauantaisin töissä!

Joinakin päivinä viiksosa se on vielä huonompi, eli 12-20. Minä hoidan meillä käytännössä siis iltahommat työpäivänä päätteeksi yksin. Mies taas ei ehdi nähdä kouluikäisiä lapsiaan paljoakaan. :( Päiväkoti-ikäistä sentään näkee, kun vie hänet hoitoon vasta 9.45 tai 11.45.

Vierailija
25/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mites te, joiden vähän isommat lapset nukkuu päikkärit hoidossa, saatte iltaisin kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa? Meillä siis tilanne, että isompi ei nuku päikkäreitä, joten menevät pienemmän kanssa yhtä aikaa nukkumaan klo 19-20, ja siinä jää vielä illalla kivasti rauhallista aikaa. Jos lapsi nukkuu päikkärit, lyhyetkään, hän menee nukkumaan vasta lähempänä puoli yhtätoista.

Kun hoito alkaa, niin käsittääkseni kaikkien kolmevuotiaiden on vielä "pakko" nukkua päikkärit. Se tarkoittaa sitten meillä, että ei ole ollenkaan kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Siis kivahan se on, että kun lasta ei näe päivällä, että näkee sitten illalla, mut oishan se kiva että ois pieni hetki itsellekin..

Vierailija
26/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla lapsi herää n. 6.30-6.40, sitten syömme yhdessä aamupalan. Meillä on myös joka aamu leikkiaikaa. Päiväkotiin lähdemme 7.30.

Lapsi päiväkodissa 8.00, minä töissä 8.15.

Haen lapsen 16.00, kotiin kaupan kautta.

Syömme yleensä klo 17.00-17.30. Sitten leikkiä, oleskelua, ulkoilua klo 20.00 saakka, jolloin iltapala.

Iltapuuhat, iltasatu ja -laulu tehdään rauhassa, lapsi unessa viimeistään 21.00.

Vierailija
27/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee matkaan tunti töistä päiväkodin kautta kotiin. Eli kaksi tuntia päivässä ja 8h työpäivä = 10h. Lapsi nukkuu 12h yössä, joten ei paljoa jää aikaa nähdä arkisin lasta ja touhuta hänen kanssaan. Aamutoimiin menee varmaan 30min, eli iltaan jää mun laskujeni mukaan 1h30min ennen nukkumaan menoa. Järkyttävää. Olen siis vielä kotona hoitovapaalla ja piakkoin töihin lähdössä.

Aamulla näemme noin 45 minuutin ajan, josta minä hoputan ison osan ajasta ( :

Illalla näemme 4-5 h tai 2 h riippuen siitä, hakeeko mieheni hänet vai minä.

Olen perjantaisin kotona, vaikka olen vähän uramamma ja asiantuntijatehtävissä kans.väl. pörssiyhtiössä.

Olin kotona ekat 2,5 vuotta ja mies 0,5 vuotta.

Ja käyn töissä Espoosta Helsingin keskustassa. Aikaa kotiovelta duuniin kuluu vähintään 45 min suunta.

Välillä hirvittää - perjantaivapaani helpottaa kuitenkin omaatuntoani.

Vierailija
28/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eis e päiväkotiaika ole yhtään vaikempaa tai pahempaa kuin vähän vanhemmankaan kanssa. Ihan yhtälailla tieni tarvitsee aikaa vanhempien kanssa, aikaa olla kiireettömästi.

Ihan kuin pienet lapset kasvaessaan eivät enää huomiota tarvitsisi. Toki eivät ole niin riippuvaisia ruoanlaitosta, mutta niin monelta tunttuu unohtuvan, että mieluisin homma sille alakoululaiselle olisi rakennella legoilla...

Vierailija
29/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä menin töihin klo 7 ja pääsin pois klo 15. mies vei aamulla lapset ja minä hain iltapäivällä. Tehtiin/tehdään etäpäiviä mahdollisimman paljon, eli n. 2 kertaa viikossa. Aamutoimet tarha-aamuina oli suunnilleen vaatteet päälle, hampaiden pesu ja hoitopaikkaan.

Vierailija
30/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun helsingissä mutta silti matkoihin menee tunti, olen siis helsingissä myös töissä. Aamulla en lasta näe, mies vie sen päiväkotiin. Kun pääsen töistä, menen suoraan päiväkodille jossa olen viiden aikoihin. Sitten ehkä vielä kaupassa käynti ja ruuanlaittoa. Ei siinä kyllä kauheesti aikaa jää lapselle kun hän kahdeksan maissa jo nukkumaan menee. Itsekin olen jo ihan poikki ja viimeistään kymmeneltä olen nukkumassa että jaksan taas aamulla kuudelta herätä. Ei pahemmin kavereillekaan aikaa ole.

Mutta tällästä tää on, elämä!

Vierailija
31/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kiitos vuorotyön, pitkien työvuorojen mahdollisuuden ja työaika-autonomian; käyn töissä yleensä 3:na päivänä viikossa jolloin lapset ovat päivähoidossa klo 7.30-16.30 ja lopun päivän isän kansssa. Neljänä päivänä viikossa olen sitten lasten kanssa aamusta iltaan. Meillä tämä toimii hyvin, toki kaikilla ei ole mahdollisuutta tälläiseen järjestelyyn. Itsellä siis myös pitkä työmatka, tunti suuntaansa joten yhtä hyvin kun töihin menee siellä voi olla saman tien koko päivän kerralla.

Vierailija
32/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Eli mites te, joiden vähän isommat lapset nukkuu päikkärit hoidossa, saatte iltaisin kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa? Meillä siis tilanne, että isompi ei nuku päikkäreitä, joten menevät pienemmän kanssa yhtä aikaa nukkumaan klo 19-20, ja siinä jää vielä illalla kivasti rauhallista aikaa. Jos lapsi nukkuu päikkärit, lyhyetkään, hän menee nukkumaan vasta lähempänä puoli yhtätoista."

siellä päivä on paljon hektisempi ja stressaavampi eli siis kuluttavampi kuin kotona. Ulkoillaan myös usein ajallisesti enemmän kuin kotona ollessa. Eli vaikka lapsi nukkuisi hoidossa päikkärit, saattaa silti mennä kotona ihan hyvään aikaan unille. Näin ainakin meillä. 3-vuotias nukahti illalla vasta 10.30, jos oli nukkunut päikkärit. Hoidossa nukkui joka päivä tunnin päiväunet, mutta meni silti 8.30-9.00 nukkumaan. Eli ei ne päikkärit välttämättä iltaa pilaa. Hoito on kuitenkin lapselle niin raskasta, että tuskin jaksaa kukkua myöhään, vaikka päikkärit nukkuisikin.

elämä

Kun hoito alkaa, niin käsittääkseni kaikkien kolmevuotiaiden on vielä "pakko" nukkua päikkärit. Se tarkoittaa sitten meillä, että ei ole ollenkaan kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Siis kivahan se on, että kun lasta ei näe päivällä, että näkee sitten illalla, mut oishan se kiva että ois pieni hetki itsellekin..

Eli mites te, joiden vähän isommat lapset nukkuu päikkärit hoidossa, saatte iltaisin kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa? Meillä siis tilanne, että isompi ei nuku päikkäreitä, joten menevät pienemmän kanssa yhtä aikaa nukkumaan klo 19-20, ja siinä jää vielä illalla kivasti rauhallista aikaa. Jos lapsi nukkuu päikkärit, lyhyetkään, hän menee nukkumaan vasta lähempänä puoli yhtätoista.

Vierailija
33/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso kun Hyvät Äidit (tm) eivät tarvitse parisuhdeaikaa.

(Ja sitten ihmetellään, miksi pikkulasten vanhemmat eroaa...)

Vierailija
34/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka minulla on vartin ja aamuisin näemme rauhassa 1.5h. Isä hakee 15.30 ja on lasten kanssa kunnes kotiudun viiden maissa valmiiseen ruokapöytään. Koko ilta ollaan lasten kanssa kunnes menevät nukkumaan klo 21. Kaikki viikonloput on yleensä myös rauhoitettu perheelle.

Vierailija
35/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla yhtälöllä jää paljoakaan aikaa.

Me muutimme lähemmän työpaikkoja kun hoitovapaa päättyi. Minulla menee matkaan 5-10 min (riippuu millä kuljen) ja olen töissä 6 h / päivä. Suosittelen ehdottomasti tällaista ratkaisua. Päiväkotivuosia kun voi olla paljonkin ja sen jälkeen sama homma jatkuu vielä 1-2 lk ajan koululaisen kanssa. Eli pitäisi olla ajoissa kotona jne. Kannattaa järjestää elämä sellaiseksi, että nämä vuodet sujuvat hyvin!

Vierailija
36/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16.10 kotosalla ja lapsi menee sänkyyn klo 21. Kyllä koen olevani lasten kanssa ihan tarpeeksi. Perjantaisin lähden töistä klo 14.

Vierailija
37/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan limitetty työaikojamme, toinen on töissä 7-15 ja toinen 10-18, lapset tarhassa 9-16. Toinen vanhempi näkee lapsia enemmän aamulla, toinen illalla, ja lasten tarhapäivät pysyvät kohtuullisina. Iltaisin ja viikonloppuisin vanhemmat näkevät sitten toisiaankin :)

Vierailija
38/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen kauhulla töiden alkua, koska ennen äitiyslomaa tein lähes poikkeuksetta 8-18 työpäivää...

En vain PYSTY käsittämään, kuinka oikeasti selviän...(ja kuinka lapsi selviää).

Meillä menee matkaan tunti töistä päiväkodin kautta kotiin. Eli kaksi tuntia päivässä ja 8h työpäivä = 10h. Lapsi nukkuu 12h yössä, joten ei paljoa jää aikaa nähdä arkisin lasta ja touhuta hänen kanssaan. Aamutoimiin menee varmaan 30min, eli iltaan jää mun laskujeni mukaan 1h30min ennen nukkumaan menoa. Järkyttävää.

Olen siis vielä kotona hoitovapaalla ja piakkoin töihin lähdössä.

Vierailija
39/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmässä voi aina tehdä suuriakin valintoja.

Vierailija
40/51 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmässä voi aina tehdä suuriakin valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi