Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten persjalkaisuus määritellään? OV!

Vierailija
26.03.2012 |

Mielenkiinnosta kysyn, kun suomalaisia aina persjalkaisiksi mollataan. Miten mittasuhteiden pitää olla, että on ns. persjalkainen, tavallinen, tai peräti pitkäsäärinen?

Onko mitta se mitä tulee lonkasta-hartiaan vert. lonkasta-kantapäähän? Eli noista se kumpi pidempi määrittelee asian, vai miten menee?

Näin eilen todella lyhytjalkaisen mutta pitkäselkäisen ihmisen, siksi aloin miettiä asiaa. Pitääkö paikkansa että tämä ominaisuus juuri suomalaisten, vai onko ihan yhtä yleistä esim. Virossa/Ruotsissa/Venäjällä?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkaulaisella (ja "korkeapäisellä" ;) selkä on lyhyempi kuin samanpituisella ja samanpituisilla jaloilla varustetulla kanssaihmisellä.

Minulla on pitkulainen pää sekä pitkä kaula ja tarvitsen korkkarit saadakseni seisoessa hartiat samalle korkeudelle kuin viisi senttiä lyhyemmällä siskollani.

Vierailija
22/23 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pitkaselkainen ja asun Englannissa, just viime viikolla kiertelin epatoivoisena kauppoja etsimassa kevattakkia. Kaikissa takeissa on joko vyo tai sauma 'vyotarolla' joka mulla on vahan kainaloiden alapuolella sitten, varmaan 10 senttia mun vyotaron ylapuolella. Yhden sitten viimein loysin jossa oli hoikahko leikkaus eika mitaan vyotarolinjaa, ostin sen vaikka vari ei miellyttanytkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"persjalat " vain sattuvat olemaan kauniimpia ja naisellisempia kuin pitkäjalat. Mitäparilla pitkällä lankulla tekee kun naama on perseestä ja muutenkin millainen sattuu.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme