Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulkaa av-mammat: Yksinhuoltaja voi olla ONNELLINEN

Vierailija
25.03.2012 |

Ja oman päätöksensä yksinhuoltajuudesta tehnyt. En voi käsittää, miten tällä palstalla morkataan ja dissataan yh-äitejä.

Minä sain tyttöni yli 30-vuotiaana, jolloin opiskelut olivat jo päätösvaiheessa (olen erikoislääkäri). Sain kauan toivomani lapsen ja vielä tytön. Lapsen isän kanssa suhde oli vedellyt viimeisiään jo pitkän aikaa.

Nyt taloudellinen tilnteeni on niin vakaa, että voimme asua unelmakodissamme ja nauttia elämästä ja esim. matkustelusta. Olen töissä 4 päivää viikossa ja aina päivystän kun tytär on isällään joka toinen viikonloppu. Isä hoitaa lapsen todella hyvin. Kun minulla on ns. omaa aikaa joka toinen vkloppu, urheilen, shoppailen, deittailen ja näen ystäviäni. Parasta on kuitenkin arki tuon ihanan 5-vuotiaani kanssa. Laitetaan ruokaa, pelataan, maalataan, askarrellaa, käydään leffassa ja uimassa. Kodissa on ihana ja lämmin tunnelma kun ei ole miestä kenen kanssa riidellä tai kenen likaisia sukkia siirellä. Mitään en antaisi pois, mitään en tarvitse lisää. Olen vain onnellinen ja hyvin onnekas.

T. Yh-äiti

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsen ollessa 6kk ja miehen meno oli sellaista etten sitä enää kestänyt. Ero tuntui kauhealta, mutta siitä alkoikin sellainen ihana elämä kun vain itse erosta toivuin, etten olisi vaihtanut sitä mihinkään, näin jälkeenpäin mietin miksi en eronnut jo aikoja sitten. Yksinhuoltajaaika oli ihanimpia elämässäni ja muistelen sitä usein nyt olen jo löytänyt elämäni miehen ja lapsiakin lisää tullut, en vaihtaisi tätä ikinä pois meillä on niin kivaa koko perheenä ja parisuhde kukoistaa, mutta muistelen silti myös tuota yksinhuoltajuuden ajan vapautta ja itsemääräämisoikeutta, parisuhteessa joutuu kuitenkin ottamaan muutkin huomioon.

parisuhteessa mies on ylimääräinen lapsi. Mä en vois enää kuvitella,että pitäs jotain miestä ottaa huomioon. Huh huh 😂😂😂 onneksi ei tarvitse.

Vierailija
22/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onnellinen yh-isä. Talous ihan ok ja elämä aika seesteistä. Ympärillä näen kun ihmiset yrittävät rakentaa elämästään jotakin näyttelyareenaa, itseasiassa aika moni tekee tätä. Ulkoillaan, asutaan aika vaatimattomasti, matkustellaan paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sundaylazy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsen ollessa 6kk ja miehen meno oli sellaista etten sitä enää kestänyt. Ero tuntui kauhealta, mutta siitä alkoikin sellainen ihana elämä kun vain itse erosta toivuin, etten olisi vaihtanut sitä mihinkään, näin jälkeenpäin mietin miksi en eronnut jo aikoja sitten. Yksinhuoltajaaika oli ihanimpia elämässäni ja muistelen sitä usein nyt olen jo löytänyt elämäni miehen ja lapsiakin lisää tullut, en vaihtaisi tätä ikinä pois meillä on niin kivaa koko perheenä ja parisuhde kukoistaa, mutta muistelen silti myös tuota yksinhuoltajuuden ajan vapautta ja itsemääräämisoikeutta, parisuhteessa joutuu kuitenkin ottamaan muutkin huomioon.

parisuhteessa mies on ylimääräinen lapsi. Mä en vois enää kuvitella,että pitäs jotain miestä ottaa huomioon. Huh huh 😂😂😂 onneksi ei tarvitse.

kommentista päätellen sinä olet lapsi myös. Ei aikuinen kirjota noin.

Vierailija
24/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun kielenkäyttö ja asiasisältö vahvistaa epäilykseni, että paikalla on ennätysmonta wt:tä

Vierailija
25/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä onnellinen yh-isä. Talous ihan ok ja elämä aika seesteistä. Ympärillä näen kun ihmiset yrittävät rakentaa elämästään jotakin näyttelyareenaa, itseasiassa aika moni tekee tätä. Ulkoillaan, asutaan aika vaatimattomasti, matkustellaan paljon.

Olipa kivasti kirjoitettu, hieno mies olet! Tää on muutenkin hyvä ketju, vaikkakin vanha, mutta stereotypiat istuu vahvana. Itsekin olen ap:n kaltainen onnellinen ja erittäin hyvin toimeentuleva yh (vaikkakin joudun tyskentelemään 5 pv viikossa, mutta toimistoaikaa) ja allekirjoitan tämän kaiken täysin.

Hassua miten kaikki olettaa, että olen yksinäinen ja kaipaan seuraa. Koittavat kaikenmaailman sokkotreffejä tarjota. Kannustavat menemään Tinderiin. Eivät usko kun sanon, että ihan tosissaan en nyt kaipaa elämääni ketään, vaan nautin elämästäni lasteni kanssa.

Vierailija
26/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaonnellinen kirjoitti:

Hähähhäävapaanaupeaa kirjoitti:

Ite en jaksais ukkoa,en sen tapoja enkä vänkäämistä. Olen sen nähnyt,pitkä liitto takana. Oli vain hetken hölmöys mennä sen kanssa. Onneksi selvinnyt eron läpi. Huh. Nyt vaan itsenäisesti, lapset toki ykkösiä.

Juuri tämä. Vituttas,jos ukko ois ölisee,sotkee,riitelee. Nyt saadaan olla tytön kans rauhassa ja kissojen. En ikinä ota saman katon alle ukkoa enkä muutenkaan. Mulkkua en tarvitse,seksi on niin nähty asia. Sitä nylkyttämistä ei enää jaksa.

Varma wt

sie oot varma aviovaimo😂😉

Vierailija
27/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän keskustelun kielenkäyttö ja asiasisältö vahvistaa epäilykseni, että paikalla on ennätysmonta wt:tä

Ja monta aviovaimoa tai avovaimoa,kuten sinä. Joita ärsyttää ,kun ei ole vapautta😉😂

Vierailija
28/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt viimeisen kerran. Eläkää omaa elämää,ei miehen tai naisen kautta. En ole white thrasia. Silti lapseni nimi ei ole mikään perus aino,anna,niko,teemu... En elä mieliksi muille,vaan omannäköistä elämää. En silti ryyppää tai polta. Lapsella on henkistä ja aineellista pääomaa. Silti olen eronnut. Ja helveten onnellinen. Niin ja asun omassa osakkeessa. Siis maksetussa. Ei velka. Oliko teillä muuta. Kateellinen en ole kellekään enkä pidä ajatuksesta,että minua joku kadehtisi. Jos sinä lukija voit huonosti liitossasi,niin eroa . Se on sun elämä!

Vierailija
29/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunelämäonminun kirjoitti:

Olen yh tai yhteishuoltaja,mutta siis joo, yritin tässä seurustelua,mutta alkoi ahdistaa. Heti,kun palasin omaan itsenäiseen elämään,voin hyvin. Eli yh.nä olen onnellinen. Sanokaa mitä sanotte. Ehkä ne haukkuvat elää paskassa avioliitossa,avoliitossa tai jossain? Ne on kateellisia,koska syystä tai toisesta ne ei uskalla erota?

Ihan tutkimukset todistavat että lapselle parasta on elää onnellisessa ja ehjässä ydinperheessä.

Vierailija
30/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahhaaaaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monta aviovaimoa tai avovaimoa,kuten sinä. Joita ärsyttää ,kun ei ole vapautta😉😂

Jaa a, itse olen ymmärtänyt että niillä totaali yyhoilla ei ole vapautta kun hoitavat lapsen yksin 🤔 turhaan siis marisevat.

Vierailija
31/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunelämäonminun kirjoitti:

Olen yh tai yhteishuoltaja,mutta siis joo, yritin tässä seurustelua,mutta alkoi ahdistaa. Heti,kun palasin omaan itsenäiseen elämään,voin hyvin. Eli yh.nä olen onnellinen. Sanokaa mitä sanotte. Ehkä ne haukkuvat elää paskassa avioliitossa,avoliitossa tai jossain? Ne on kateellisia,koska syystä tai toisesta ne ei uskalla erota?

Ihan tutkimukset todistavat että lapselle parasta on elää onnellisessa ja ehjässä ydinperheessä.

Niin,jos se perhe elämä on onnellista. Jos se on miehen ärtymystä niin siinä ei kukaan ole onnellinen. Tai jos on kulissiperhe.

Vierailija
32/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahhaaaaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa a, itse olen ymmärtänyt että niillä totaali yyhoilla ei ole vapautta kun hoitavat lapsen yksin 🤔 turhaan siis marisevat.

On. Sun mies pettää sua.

Vierailija
33/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä katkeruus ämmillä tosiaan😂😂

Vierailija
34/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seonnellinenyh kirjoitti:

Mistä? Itse olen onnellinen avioliitossani. Kukin tavallaan.

Vierailija
35/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että avioliitoissaan onnettomat tulevat tänne pätemään. Ap: n aloitus on kiinnostava. Itse olen totaaliyksinhuoltaja ja vapaa ja onnellinen. Eihän vapaus tarkoita sitä, ettei ole mihinkään sitoutunut. Olen sitoutunut lapsiini, työhöni jne, mutta en enää kenenkään miehen oikkujen heiteltävissä. Meillä on kotona mukava ilmapiiri, lupaukset pidetään ja oma osuus hoidetaan. Harva mies pystyy siihen. Ymmärrän, että monin tavoin sidotut ihmiset ahdistuvat toisen vapaudesta ja vetoavat vaikka tutkimuksiin - tosiasiassa tutkimuksetkin tukevat sitä, ett yh:n lapsi on aivan yhtä onnellinen kuin muutkin. Jos perheessä on päihde tms problematiikka se ei iliity huoltajien määrään.

Vierailija
36/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on kirjoitusta. Taitaa henkinen paha olo monella olla. Harvoin itse edes mietin yksinhuoltajuuttani. Olen elänyt kaksin lapsen kanssa lähes 10 vuotta. Töitä on ja asiat hyvin. Joskus joku suhde,mutta en jaksa sellaista enää. Mukavuuden haluinen olen. Lapsella on harrastukset ja myös isään on välit kunnossa.

Vierailija
37/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seonnellinenyh kirjoitti:

Mistä? Itse olen onnellinen avioliitossani. Kukin tavallaan.

Miegesi juo ja pettää. Sinä pidät kulissia yllä . Et sinä täällä olisi räkyttämässä ,jos olisit onnellinen. Ehei.

Vierailija
38/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että avioliitoissaan onnettomat tulevat tänne pätemään. Ap: n aloitus on kiinnostava. Itse olen totaaliyksinhuoltaja ja vapaa ja onnellinen. Eihän vapaus tarkoita sitä, ettei ole mihinkään sitoutunut. Olen sitoutunut lapsiini, työhöni jne, mutta en enää kenenkään miehen oikkujen heiteltävissä. Meillä on kotona mukava ilmapiiri, lupaukset pidetään ja oma osuus hoidetaan. Harva mies pystyy siihen. Ymmärrän, että monin tavoin sidotut ihmiset ahdistuvat toisen vapaudesta ja vetoavat vaikka tutkimuksiin - tosiasiassa tutkimuksetkin tukevat sitä, ett yh:n lapsi on aivan yhtä onnellinen kuin muutkin. Jos perheessä on päihde tms problematiikka se ei iliity huoltajien määrään.

Niin, no kaikissa perheissä ei ole mitään päihdeongelmia. Sääli jos sinun kokemuksesi perhe elämästä on pelkästään sellainen.

Vierailija
39/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa... Kaikki on onnellisia tavallaan. En ole ajatellut,että pitäisi hehkuttaa. No eräs ystäväni asuu korvessa ja hehkutti kuinka onnea on ,mutta tyttärensä kertoi isäpuolen kännissä lyövän äitiään...

Vierailija
40/42 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no kaikissa perheissä ei ole mitään päihdeongelmia. Sääli jos sinun kokemuksesi perhe elämästä on pelkästään sellainen.

teillä sinä peittelet miehen juomista... että ei se niin paljon,vaikka kännissä haukkuu,lyö,pettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi