Mitä työtä voisi tehdä kotona? Ideoita mammat!
Olen niin lopen kyllästynyt tähän arjen pyöritykseen palkkatyön ja lasten välillä. Haluaisin downshiftata, ottaa loparit ja elättää itseni ja lapseni muulla tavalla. Arkea helpottaisi huomattavasti, kun voisi tehdä työtä kotona, vaikka vain osapäiväisesti (sen verran että tulee toimeen). Haluaisin olla kotona kun lapset tulevat koulusta ja päättää itse aikatauluistani.
Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa ja miten järjestitte kotiinjäämisen. Tämän hetkisessä työpaikassa etätyö ei ole mahdollista.
Tradenomitutkinto löytyy.
Kommentit (34)
Teen töitä joko kotona tai työhuoneella lasten koulun vieressä.
Rupeat postittelemaan niitä pervonuuhkijaukoille!
mutta mitä mä sitten myisin? Onko ideoita mille olisi kysyntää tällä hetkellä? Lastentarvike/äitiystarvikkeita myyviä nettikauppoja tuntuu jo olevan pilvin pimein.
AP
ja monia muitakin it-alan hommia. Tosin osa it-alan firmoista suhtautuu nihketästi etätöihin.
1 x viikossa vain paikan päällä, kiva juttu!
Kaikenlaista kirjoittamista on tarjolla todella paljon, samoin mediayhteyksien hoitoa. Myös käännöksiä riittää, vaikka en ole koulutettu kääntäjä.
Omassa asiakaskunnassani vähemmän kysyntää on viestinnän ja markkinoinnin strategiselle suunnittelulle ja konsultoinnille, jota itse kyllä mielelläni tekisin enemmän.
Töistä ei todellakaan ole pulaa, kun alkuun pääsee. Taloudellisesti myös kannattavaa.
Keväällä virpominen
Kesällä marjojen keruu ja niiden myynti
Syksyllä pihojen haravointi maksua vastaan
Talvella lumen kolaaminen maksua vastaan
Koirien ulkoitus maksua vastaan
Kaikenlaista kirjoittamista on tarjolla todella paljon, samoin mediayhteyksien hoitoa. Myös käännöksiä riittää, vaikka en ole koulutettu kääntäjä.
Osaatko neuvoa mistä näitä kirjoitustöitä löytyisi?
AP
Rupeat postittelemaan niitä pervonuuhkijaukoille!
Kilpailu sellaisilla palstoilla joilla noista saa ilmoitella on älyttömän kovaa, kauheasti aikaa ja vaivaa menee asiakkaiden löytämiseen. En suosittele.
tarkastelet kokeita ja esseitä ja tapaat oppilaita harvakseltaan.
Minkä myynnistä olet kiinnostunut? Sisustustuotteet ja kosmetiikka ainakin tuntuvat myyvän. Varsinkin suomalaisia kosmetiikkayrityksiä kaivataan lisää. Parasta olisi, jos saisit myyntivaltiksesi jonkun tuotteen tai sarjan, jota ei vielä ole myynnissä Suomessa. Tärkeintähän on erottua.
Mulla on tietenkin alan koulutus ja kokemus. Mutta kovasti täällä maalla on tuollaiselle kysyntää, kun vaan joka yhteydessä ottaa esille sen, että mä teen tuollaista. Mainostan itseäni harrastuksissa, naapureissa ja sukulaisissa, kaupassa, hammaslääkärissä, lähikoulujen opettajille, jne. Aina sitten joku kertoo jollekin eteenpäin.
En ole vielä niin paljon tehnyt tuota (pienin lapsista vasta vauva), että tietäisin miten paljon noita hommia voi enimmillään kertyä. Mulla on myös toinen ammatti ja saan tuloja lähinnä kolmesta eri lähteestä. Tällaisena sivutoimena tuo toimii oikein hyvin.
Mitä Suomessa ei saisi? Itseäni kiinnostaisi myös nettikauppa, sivutyönä. Mitähän ihmettä sitä kehittelisi?
Täällä maalla ainakin kotikutsuja pidetään ihan paljon. Joten tupperien, kynttilöiden, lastenvaatteiden, jne. myyminen kotikutsuilla on ollut monella tutulla työnä jo vuosien ajan. Osalla homma on sivutoimista ja osalla ihan päätyönä.
niin voidaan kehitellä niitä tarkemmiksi ja laajemmiksi.
Mutta sitä mietin, että mahtaako sillä elättää perheensä joutumatta huhkimaan töitä 24/7.
Tykkään hirveästi ruoan laittamisesta ja keksin ja kehittelen jatkuvasti uusia reseptejä. Ruokiani on kehuttu tosi paljon.