Hyviä mummobiisejä?
Miksi mä en keksi kuin kesäillan valssin... Voisin miehen mummon 80-synttäreillä soittaa jotain mummojen suosikkibiisejä, mut mitä ne on??
Kommentit (14)
Muistatko Monrepos'n? Kodin kynttilät.. Googleta mummon nuoruusajan hittejä: Olavi Virtaa, Harmony sisters, Metrotytöt jne. Ja mikäs olikaan se lastenlaulu, jossa lauletaan: "Järveltä kuuluu airon kolke, ken siellä mahtaa soutaa? Varmaan ukki, joka meitä mummon luokse noutaa.."
ei siis mitään käsitystäkään näistä mitä mainitsit, paitsi virran olavin tiiän. Oonkohan vähän tyhmä? Kiitos kuitenkin, mutta helpompia kappaleita kiitos :-)
Toi ukki noutamassa mummon luo kuulostaa jotenkin karulta. Ehdotan miljoona miljoona miljoona ruusuuaa.. Ja ruusuja hopeamaljassa, vieläkö on villihevosia. Ja itselle korvatulppia:)
että olavi virtaa olis täysikuu. Sen mä ainakin soitan. Ja miljuuna miljuuna ruusua kera korvatulppien, kyllä :-)
-ap-
Annan sinulle iskelmäsuosituksia 50- ja 60 -luvulta mutta kannattaisi tietysti vähän paremmin selvittää, jos mummo vaikka tykkääkin klassisesta musiikista.
Olavi Virta ja Tapio Rautavaara on ainakin varmoja, laadukkaita vanhan ajan artisteja:
Kaunista iskelmää/tanssimusiikkia:
http://www.youtube.com/watch?v=MsebNbgbUEo
http://www.youtube.com/watch?v=6XY3oAB7Vyk
Tää Metsäkukkia voi olla ainakin suosikkiehdokas, se on tunnettu:
http://www.youtube.com/watch?v=OwagHwI0jJo
"Mummin luona on lysti olla,
siellä on hauskaa monta.
Viilipiimää syödä saamme
aivan verratonta.
Sitten me käymme poimimassa
mäeltä mansikoita.
Evääksemme mummi antaa
rieskaleipää, voita.
Illan tullen palataan
ja tuokkoset täynnä paistaa.
Kylläpä mummin mansikkamaito
mainiolta maistaa."
Meidän mummo ainakin tykkää tuosta laulusta, yhdessä ollaan sitä laulettu.
Ja se havakan lokki. Kuuntele sitä lauantain toivekonserttia radio suomelta:)
Muistatko Monrepos'n?
Kodin kynttilät..Googleta mummon nuoruusajan hittejä: Olavi Virtaa, Harmony sisters, Metrotytöt jne.
Ja mikäs olikaan se lastenlaulu, jossa lauletaan: "Järveltä kuuluu airon kolke, ken siellä mahtaa soutaa? Varmaan ukki, joka meitä mummon luokse noutaa.."
Itselleni tuli kyllä mieleen, onko hyvä idea soittaa sota-ajan hittejä (kuten tuo Kodin kynttilät), voi tulla mieleen ihan muut asiat kuin synttärijuhlallisuudet. Kysy nyt ainakin jonkun sota-ajan eläneen mielipidettä, haluaisiko tämä synttäreillään juhlia sota-ajan hittien tahtiin.
No tää on ainakin ikivihreä:
Ja tässä Metro-tytöt
metsäkukkia, just sellaisia ideoita kaipasin :-)
Mä en edes oikein tunne koko muoria, mutta jotenkin voisin ajatella, että sille koko "klassinen musiikki" termi ei kerro mitään. Ja sit toisaalta se ei oo mikään mummolamuori, joten ei mitään lastenlaulujuttujakaan.
Mut mä sain jo riittävän monta ideaa, kiitos niistä!
-ap-
Ja se havakan lokki. Kuuntele sitä lauantain toivekonserttia radio suomelta:)
Tän mä tiedänkin. Voisko mitään kamalampaa olla..? :-D Mutta oliskohan Katri Helena hot?
-ap-
jaat sanat kaikille ja vedätte yhteislauluna, pilke silmäkulmassa:)
Viime kesänä Provinssirockissakin oli vanhuksia katsomassa Katria. Mutta kyllähän vanhuksillakin oma musiikkimakunsa on, ei ne mitään homogeenista massaa ole.
Mutta kyllähän vanhuksillakin oma musiikkimakunsa on, ei ne mitään homogeenista massaa ole.
Junttimummo tykkää varmasti tuosta Ruusuja hopeamaljassa tai Miljoona ruusua, mutta ei noikaan nyt kaikille mummoille putoa.:)
Laila Kinnunen tulee vielä mieleen, Laila on yksinkertaisesti niin vahva tulkitsija, että jos sopiva biisi löytyy niin todennäköisesti hyvä valinta.
Muistatko Monrepos'n?
Kodin kynttilät..
Googleta mummon nuoruusajan hittejä: Olavi Virtaa, Harmony sisters, Metrotytöt jne.
Ja mikäs olikaan se lastenlaulu, jossa lauletaan: "Järveltä kuuluu airon kolke, ken siellä mahtaa soutaa? Varmaan ukki, joka meitä mummon luokse noutaa.."