Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on yksinkertainen ihminen?

Vierailija
22.08.2013 |

Miten yksinkertaisuus ilmenee?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta yksinkertaisuus ei kerro ihmisen luonteesta; yksinkertainen ihminen voi olla ilkeä tai kiltti, itsevarma tai epävarma itsestään, ujo tai esiintymiskykyinen, ystävällinen tai epäystävällinen jne, Minä en välitä onko kaveri vähän tyhmä vai ei, mutta ilkeitä, yli-itsevarmoja ja tyhmiä ihmisiä välttelen yli kaiken. Niistä ei seuraa mitään hyvää. Ilkeää ja fiksuakin ihmistä siedän oikeasti paremmin.

Olen niiiiin samaa mieltä. Ilkeät ihmiset ovat ikäviä, ja tyhmät, ilkeät ihmiset vallan sietämättömiä.

Vierailija
42/93 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on useammin kuin kerran käynyt niin, että joku yrittää olla hyvin hauska. Esim. kertoo vitsin mamuista/homoista/naisista/blondeista. Kun en naura, toinen SELITTÄÄ juttunsa, koska kuvittelee etten vain tajunnut kuinka hauska juttu on. Ja kun en edelleenkään suostu nauramaan, haukkuu minut yksinkertaiseksi, tyhmäksi ja huumorintajuttomaksi.

Itse olisin aika varovainen toisen ihmisen yksinkertaiseksi leimaamisessa. Ihmisen käytökseen vaikuttaa niin paljon elämäntilanne (tai koko elämä), univaje, masentuneisuus yms. Itse pidänkin yksinkertaisena sellaista ihmistä, joka pitää itseään tavallisena ja "normaalina", ja joka vertaa muita itseään ja ihmettelee kuinka erilaisia muut ovat (yleensä tyhmempiä ja huonompia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on useammin kuin kerran käynyt niin, että joku yrittää olla hyvin hauska. Esim. kertoo vitsin mamuista/homoista/naisista/blondeista. Kun en naura, toinen SELITTÄÄ juttunsa, koska kuvittelee etten vain tajunnut kuinka hauska juttu on. Ja kun en edelleenkään suostu nauramaan, haukkuu minut yksinkertaiseksi, tyhmäksi ja huumorintajuttomaksi.

Itse olisin aika varovainen toisen ihmisen yksinkertaiseksi leimaamisessa. Ihmisen käytökseen vaikuttaa niin paljon elämäntilanne (tai koko elämä), univaje, masentuneisuus yms. Itse pidänkin yksinkertaisena sellaista ihmistä, joka pitää itseään tavallisena ja "normaalina", ja joka vertaa muita itseään ja ihmettelee kuinka erilaisia muut ovat (yleensä tyhmempiä ja huonompia).

Univajeiden ja masennusten vaikutukset on oma asiansa mutta kyllä kiusaajista pystyy ihan käytöksen perusteella päättelemään tyhmyyden. Ei normaalijärkinen ihminen käyttäydy kuten ne.

Vierailija
44/93 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yksinkertaisina sellaisia, jotka ovat keskittyneet elämässä muutamaan asiaan ja joille on yleensä selvää mitä tekevät seuraavaksi. Heille tulee harvoin ristiriitoja eri tavoitteiden välillä. Yksinkertaisen vastakohta on monimutkainen.

Vierailija
45/93 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen yksi kollega. Mies tuli työyhteisöön alemmalle portaalle ilman kokemusta. Aina kun joku todella korkea johtajapaikka avautuu, hän hakee sitä, ilman mitään pätevyyttä. Ei tietysti valita, jiten kokee olevansa syrjitty. On omasta mielestään oikeutettu sellaiseen, koska - get this - hänen vaimonsa on ollut paikassa johtajana. Hän on päässyt puolisona mm. edustusjuhliin ja piätä siksi itseäänkin johtajana. On aivan tosikko ja todella mahtipontinen. Puhuu yksinpuheluita ja selostaa muka harvinaisena asiantuntijana jotain tosi yksinkertaista asiaa muille paljon kokeneemmille kollegoille. On aina eri mieltä kaikesta muiden kanssa.

Vierailija
46/93 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten yksinkertaisuus ilmenee?

Jos pitää Luokkakokous-leffaa hauskana, on yksinkertainen.

Mitä niistä?

Keskimmäistä.

Vierailija
47/93 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka ei ole oikeasti kovin älykäs. Hän kertoi uudesta työkaveristaan joka oli hänestä tyhmä ja sanoi tarinan yhteydessä jotenkin "tässä kun me keskustellaan niin säkin tajuat MELKEIN kaiken mitä mä sanon, mutta se ei ymmärrä niinku puoliakaan normaalista puheesta" ..En koskaan ilkeile kaverin tyhmyydestä, mutta todella yllätti, että kaveri piti ilmeisesti itseään mua hieman fiksumpana (?). Oikeasti en jaksa puhua hänelle monesta asiasta, jotka otaksun hänelle liian vaikeiksi ymmärtää, ihan vain kohteliaisuudesta. Menen ikään kuin samalle älykkyystasolle. Meni vähän off topiciksi, mutta pointti piti olla, että monesti yksinkertaiset eivät edes taida tajuta tilaansa. Kuulostan ehkä ylimielisestä, mutta se ei ole tarkoitus, tiedän että on monia paljon mua oppineempia ja nopeaälyisempiä. Mutta välillä mua järkyttää se, että jotkut eivät kai tajua, että ihmisten välillä on oikeasti paljon tasoeroa, muutakin kuin vain imbesillit, normaalit ja Einsteinit.

Vierailija
48/93 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan yksinkertaiset tajua tilaansa. Ylimieliset ja omahyväiset ihmiset on yleensä selvästi yksinkertaisempia kuin nuo ensimmäisellä sivulla sellaisiksi väitetyt kiltit ja mukavat, vaatimattomat ja mutkattomat ihmiset jotka eivät pidä itsestään meteliä.

Yksinkertaisille asiat on joko-tai, mustavalkoisia - ja mitään muuta kuin omaa näkökulmaa ei pystytä miettimään yhtään. Tuo johtaa siihen että esim. kuvitellaan että se että minä osaan oman tytehtäväni ja joku toinen joka ei oo koskaan samaa hommaa tehnyt, ei osaa sitä, tarkoittaa että tuo toinen on tyhmä.

Yksinkertaiset ihmiset eivät osaa ottaa muita huomioon.

Vierailija
49/93 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen joka äskettäin tuli vastaan eräässä keskustelutilanteessa. Oli ihan oikeasti sitä mieltä että tupakoitsijat ovat maksaneet niin paljon veroja, että heillä on oikeus heittää tumpinsa maahan ja viis veisata haitoista mitä niistä muodostuu. Se sitten mikä on tarpeeksi veroja että saa roskata tai mitä jos kaikki ajattelisivat noin niin oli liian monimutkaisia asioita purtavaksi kyseiselle ihmiselle.

Tällainen näköalattomuus ja omanapa ensin ajattelu osoittaa todella vakavaa yskinkertaisuutta ihmiseltä.

Vierailija
50/93 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun kirjoitat tänne kommentin ja jos näytölle ilmestyy teksti: kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen. Niin sitä ei tulla julkaisemaan. Turhaan kirjoitit viisaita sanoja.

Vierailija
51/93 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käytöstapoja. Ei ymmärrä, että toisen rajoja on kunnioitettava. Yrittää käyttää kaikessa muita hyödykseen.

Vierailija
52/93 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisia ja erittäin tympäiseviä ovat Suomessa rypevät siperiantaustaiset yms., joille autonomian ja valtiollisen itsenäistymisen aikaan muovailtiin 'suomalainen identiteetti'. Todellisuudessa suomenheimoja olivat vain protogermaaniset, muinaissuomenkieliset arjalaisheimot kuten vanait ja jäämit.

Lukemaan ja kirjoittamaan oppiminen ei todellakaan takaa sivistystä.

Vierailija
53/93 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisia ja erittäin tympäiseviä ovat Suomessa rypevät siperiantaustaiset yms., joille autonomian ja valtiollisen itsenäistymisen aikaan muovailtiin 'suomalainen identiteetti'. Todellisuudessa suomenheimoja olivat vain protogermaaniset, muinaissuomenkieliset arjalaisheimot kuten vanait ja jäämit.

Lukemaan ja kirjoittamaan oppiminen ei todellakaan takaa sivistystä.

Näille metsästäjäkeräilijätaustaisille kulttuuriparasi*teille on tärkeintä vakuuttaa, ettei (suomenheimoilla) koskaan ollut täällä kuningaskuntia.

Tällaiset toisen kansan historialla, identiteetillä ja kulttuurilla kykkivät rtardit ovat niin yksinkertaisia, etteivät varmaan itse edes ymmärrä sitä.

Vierailija
54/93 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina, kun kirjoitat tänne kommentin ja jos näytölle ilmestyy teksti: kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen. Niin sitä ei tulla julkaisemaan. Turhaan kirjoitit viisaita sanoja.

Yksinkertainen olet sinä joka nostelet 100 vuotta vanhoja ketjuja kommentoidaksesi jotain asian vierestä.

Vierailija
55/93 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen ihminen ei ole kovin älykäs. Hän ei ymmärrä sarkasmia, piilotettua huumoria, ottaa kaiken totena. Samoin hän uskoo viattoman flirtin ja pienen silmäniskun merkitsevän jo suuria tunteita ja siten hän tulee usein rankasti pettymään.

Yksinkertaista ihmistä on helppo höynäyttää, tehdä hänet naurunalaiseksi, jota tämä yksinkertainen ei edes välttämättä huomaa itse, ja se taas naurattaa näitä typeriä höynäyttäjiä vielä enemmän.

Yksinkertainen ihminen on yleensä hyvin kiltti, sellainen, joka uskoo ihan kaiken, mitä hänelle sanotaan. Ei nouse vastarintaan puolustamaan itseään. Päinvastoin kertoo häntä puolustamaan tulleelle ihan toisenlaista tarinaa.

Yksinkertaisella ihmisellä voi olla hyvin suuri sydän, joka rakastaa kaikkia. Yksinkertaisuutensa vuoksi hän kuitenkin usein jää elämässä yksin.

Mä olen tuollainen, mutta äo ei ole alhainen vaan olen autisti ja introvertti. Lisäksi mulla on traumoja joiden vuoksi veron ja kartan ihmisiä. Se, etten nuorempana tajunnut kun mua pilkataan, oli suuri siunaus. Painoin eteenpäin kuin hevonen ja minusta sentään tuli jotain enemmän kuin niistä luusereista, ilkimyksistä ja konformisteista.

Vierailija
56/93 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen olet sinä joka nostelet 100 vuotta vanhoja ketjuja kommentoidaksesi jotain asian vierestä.

Hei. Sinä kun olet noin ylivertainen ihminen, että tiedät toisten ajatuksetkin paremmin kuin omasi, niin kerropa nyt pilkulleen, sanasta sanaa se kommentti, jonka yritin tänne lähettää. Perustele sitten, millä siinä nostettiin vanhaa ketjua ja kommentoitiin asian vierestä.

Vierailija
57/93 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on pelottavaa, että nykyisin ilkeys tuntuu olevan älykkyyden merkki ja kilttejä, hyväntahtoisia ihmisiä pidetään automaattisesti vähän yksinkertaisina. MIKSI ihmeessä? Mitä älykästä pahansuopaisuudessa, toisten pilkkaamisessa ja ilkelyssä on?

Se on sitä narsismia. Jollakin pitää ylentää itsensä jonkun muun tai muiden yläpuolelle. Pidetään hyvänä juttuna sitä, kun käyttäydytään kusipäisesti toista ja toisia kohtaan. On niin mukavaa päästä sivaltamaan toista jollakin ilkeydellä ym. negatiivisella, kuten esim. yksinkertaiseksi haukkumalla.

Vierailija
58/93 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain kateellinen yksinkertaisille.😵

Vierailija
59/93 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon aika yksinkertainen. Ei voi mitään. Hyväksyn sen.

Vierailija
60/93 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen kuka on ottanu koronarokotuksen.