Kyllä taas työleiripäivä omakotitalossa!
Tänään tiedossa iv-koneen suodattimien vaihto, maantiepyörän pesu ja illalla saunan lämmitys (puulämmitteinen).
Huh huh sentään, kaameaa raatamista!
Pitäisi varmaan muuttaa kennostoon.
Kommentit (20)
Kuin laiska ja tumpelo tarvitsee olla, jos puulämmitteinen sauna on jotenkin ylitsepääsemätön askare..?
Ja ilmeisesti betoniluukuisaa asuvat maantiepyöräilijät eivät sitten pese pyöriään :)
Minä koin omakotiasuminen työlääksi. Vastasin kodista, hoidin lapset ja koirat sekä kävin kokopäivätyössä. Neljä vuotta riitti sitä työmäärää. Kerrostalossa on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä mökillä. Tässä on ohjelmassa kukkalaatikoiden sijainnin miettiminen, saunan lämmitys ja linnunlaulun kuuntelu. Hirvee työleiri!
Etenkin toi terassilla olut kädessä istuskelu ja kukkalaatikon paikan miettiminen on rankkaa. Miten sä kestät?
Vierailija kirjoitti:
Kuin laiska ja tumpelo tarvitsee olla, jos puulämmitteinen sauna on jotenkin ylitsepääsemätön askare..?
Ja ilmeisesti betoniluukuisaa asuvat maantiepyöräilijät eivät sitten pese pyöriään :)
Ja silti tämänkaltaiset pienetkin askareet lokerikkoasukkaat kokevat aivan ylivoimaisiksi.
Kennostolaisen elämänohje onkin, ettei vaan itse tarvitse tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti tämänkaltaiset pienetkin askareet lokerikkoasukkaat kokevat aivan ylivoimaisiksi.
Kennostolaisen elämänohje onkin, ettei vaan itse tarvitse tehdä mitään.
No, kukin toki tekee kuten tykkää, mutta kyllä mulla ainakin iskisi tylsyys kerrostalossa asuessa. Tai vaihtoehtoisesti aina kun haluaisi tehdä jotain, joutuisi lähtemään erikseen jonnekin paikkaan x. Mulla on pieni maatila, mutta en silti osaa ajatella, että tästä olisi erityisemmin vaivaa poislukien silloin, kun pitää pidempien työ/muiden matkojen takia järjestellä talovahteja :)
2 m2 riittää. Kotona käydään vain nukkumassa kun muu aikaa menee töissä.
Vierailija kirjoitti:
2 m2 riittää. Kotona käydään vain nukkumassa kun muu aikaa menee töissä.
Hieno asenne. Arvostamme.
T: Kokoomus/ EK
Mulla ohjelmassa linnunkakan peseminen puutarhatuoleista ja orvokkien kastelu.
Vierailija kirjoitti:
Kuin vähä-älyinen täytyy olla, jotta ei tunnista selkeää sarkasmia?
Joo haravointia tein. Neuvostoliitto meininki.
Vierailija kirjoitti:
Hyyyyymöriii hei! 😃😃😃
Oijoi, en ole tehnyt tänään vielä mitään. Saatan tuupertua sohvalle tämän työmäärän alle.
Vierailija kirjoitti:
Minä koin omakotiasuminen työlääksi. Vastasin kodista, hoidin lapset ja koirat sekä kävin kokopäivätyössä. Neljä vuotta riitti sitä työmäärää. Kerrostalossa on hyvä.
Tässä seuraavaa taas pandemiaa odotellessa mietiskelen omakotitaloni terassilla auringossa olutta nauttien mitähän sitä pihagrillissä tänään tekisi, ja mietin että seuraavan kerran kun ulkona liikkumista rajoitetaan (pandemia tai mikä vaan kriisi) niin kerrostalossa asuvat lauleskelevat taas parvekkeilla. Siis ne joilla siinä luukussa on parveke, samaan aikaan kun minä jatkan pihalla puuhastelua entiseen malliin. Täytyy toivoa ettei se sulku sitten kestä kauaa, kun viimeksi jo alkoi ihmiset kerrostaloissa seota.
Fiksu ennakoi ja varautuu ja vaihtaa nyt asumismuotoa omavaraisempaan suuntaan. Tarpeen tullen omakotitalon pihalla voit kasvatella omaan käyttöön vihanneksia ja pitää vaikka pientä kanalaa jos ruoasta tekee tiukkaa. Kerrostalossa voit vaan yrittää laulaa nälkää pois.
Kumpi kannattaa ostaa omakotitalo vai kerrostalosta uusi kaksio?
Vierailija kirjoitti:
Laiska töitään luettelee
Kyllä noin on, ja "Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä".
Jätkä 54 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä seuraavaa taas pandemiaa odotellessa mietiskelen omakotitaloni terassilla auringossa olutta nauttien mitähän sitä pihagrillissä tänään tekisi, ja mietin että seuraavan kerran kun ulkona liikkumista rajoitetaan (pandemia tai mikä vaan kriisi) niin kerrostalossa asuvat lauleskelevat taas parvekkeilla. Siis ne joilla siinä luukussa on parveke, samaan aikaan kun minä jatkan pihalla puuhastelua entiseen malliin. Täytyy toivoa ettei se sulku sitten kestä kauaa, kun viimeksi jo alkoi ihmiset kerrostaloissa seota.
Fiksu ennakoi ja varautuu ja vaihtaa nyt asumismuotoa omavaraisempaan suuntaan. Tarpeen tullen omakotitalon pihalla voit kasvatella omaan käyttöön vihanneksia ja pitää vaikka pientä kanalaa jos ruoasta tekee tiukkaa. Kerrostalossa voit vaan yrittää laulaa nälkää pois.
Edellisen pandemian aikaan grillailin taloyhtiön grillipaikalla siinä missä aiemminkin. Siinä on kiva istuskella kesäisin ja viileämpään aikaan keväisin ja syksyisin iso lasitettu parveke on todella mukava. Kai sinunkin terassi on lasitettu? Sitten jos ei jaksa itse kokkailla, niin wolt tuo safkat. Onko sinullakin wolt+?
Vierailija kirjoitti:
Kumpi kannattaa ostaa omakotitalo vai kerrostalosta uusi kaksio?
Meillä täällä arvoalueen hohto on alkanut himmetä.
Nyt jo kuudes osakas on jättänyt rahoitusvastikkeitaan hoitamatta ja yhteisvastuullisesti muut joutuvat alkaa niitä maksamaan.
Tästä omistustalona markkinoidusta yhtiöstä eivät asunnot menneetkään odotetusti kaupaksi, yksi suuri asuntosijoitusyhtiö osti ne ja nyt täällä on yli puolet asunnoista vuokralla ja meno sen mukaista.
Jatkuvaa häiriötä, ilkivaltaa, kellarimurtoja jne jne.
Juuri tuli ilmoitus, hoitovastike kohoaa tämän tuhoamisen seurauksena jo yli 400 euroon, alussa oli 250€.
Tekisi mieli myydä tämä pois, mutta toki kaikki ostajat tämän talon tietävät eli tappiota tulisi ja paljon.
Minä vaan haaveilen, että pääsisin puuhaamaan pihalle. Asun omakotitalossa, ja iäkäs äitini asuu naapurissa omassa talossaan, molemmissa taloissa puutarhat ja kasvimaat ja äidillä lisäksi kasvihuone. Haluaisin kitkemään ja siirtelemään perennoja ja kylvämään kasvilavoille salaatit ja herneet ja yrtit. Uusi mansikkamaakin on suunnitelmissa perustaa.
Mutta ei, istun koneella, koska pitäisi palauttaa kevään viimeinen opiskelutehtävä. Kuten näkyy, ei huvita, joten olen täällä ja työ ei etene, ja saan vaan haaveilla pihahommista.
Edes 2 omakotitaloa huolehdittavana ei tunnu työleiriltä, ainakaan puutarhatöiden osalta, vaan on ihanaa.
Sama täällä mökillä. Tässä on ohjelmassa kukkalaatikoiden sijainnin miettiminen, saunan lämmitys ja linnunlaulun kuuntelu. Hirvee työleiri!