Millainen on yksinkertainen ihminen?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämänsä samalla paikkakunnalla ja samoissa piireissä viettänyt. Ei olla uskallettu muuttaa kymmentä kilometriä pidemmälle lapsuuden kodista edes opiskelemaan.
Entinen appiukko oli just tollanen. Oikein kehui sillä, kuinka hän on koko ikänsä asunut viiden kilometrin säteellä. Hänelle oli kauhistus, kun tytär muutti pois kotoa ja toiselle, vieraalle paikkakunnalle 200 kilometrin päähän. Hän oikein pelkäsi muukalaisia, eli Imatran ja Karjalan ulkopuolelta tulevia ihmisiä. Sitä pelkoa kompensoi arvostelemalla, kuinka on väärin olla muualta kuin Karjalasta tai Imatralta kotoisin. Sitä ei ole suomalainenkaan, kun on jostain muualta kuin Imatralta tai Karjalasta. Kun poistuttiin Imatran tai Karjalan rajojen ulkopuolelle, oltiin ulkomailla. Ja se oli suurta kun lähdettiin asuntovaunulla Kyläniemeen "pitkälle hiekalle". Se oli kuin Everestille olisi lähdetty kiipeämään. Se eli niin siinä omassa kuplassaan.
Kuinkahan olisi käynyt jos pappa olisi kiikutettu Turkuun?
Sinimusta persu. Myös viitteitä vesikusipäiseen idiotismiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen jolla ei ole pankkikorttia vaan tilikirja ja hyvä jos kännykkää osaa käyttää. Ei ole kiinnostunut oikein mistään ja tietokone on täysin tuntematon laite.
Eli onko koko vanha sukupolvi ollut yksinkertaisia suurelta osin. Ja sitten synnyttäneet sun kaltaisia älykköjä kuitenkin?!
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ihminen ei ole kovin älykäs. Hän ei ymmärrä sarkasmia, piilotettua huumoria, ottaa kaiken totena. Samoin hän uskoo viattoman flirtin ja pienen silmäniskun merkitsevän jo suuria tunteita ja siten hän tulee usein rankasti pettymään.
Yksinkertaista ihmistä on helppo höynäyttää, tehdä hänet naurunalaiseksi, jota tämä yksinkertainen ei edes välttämättä huomaa itse, ja se taas naurattaa näitä typeriä höynäyttäjiä vielä enemmän.
Yksinkertainen ihminen on yleensä hyvin kiltti, sellainen, joka uskoo ihan kaiken, mitä hänelle sanotaan. Ei nouse vastarintaan puolustamaan itseään. Päinvastoin kertoo häntä puolustamaan tulleelle ihan toisenlaista tarinaa.
Yksinkertaisella ihmisellä voi olla hyvin suuri sydän, joka rakastaa kaikkia. Yksinkertaisuutensa vuoksi hän kuitenkin usein jää elämässä yksin.
Hyikö ällöttävä tuo vastaus. Narsistin kirjoittama selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ihminen ei ole kovin älykäs. Hän ei ymmärrä sarkasmia, piilotettua huumoria, ottaa kaiken totena. Samoin hän uskoo viattoman flirtin ja pienen silmäniskun merkitsevän jo suuria tunteita ja siten hän tulee usein rankasti pettymään.
Yksinkertaista ihmistä on helppo höynäyttää, tehdä hänet naurunalaiseksi, jota tämä yksinkertainen ei edes välttämättä huomaa itse, ja se taas naurattaa näitä typeriä höynäyttäjiä vielä enemmän.
Yksinkertainen ihminen on yleensä hyvin kiltti, sellainen, joka uskoo ihan kaiken, mitä hänelle sanotaan. Ei nouse vastarintaan puolustamaan itseään. Päinvastoin kertoo häntä puolustamaan tulleelle ihan toisenlaista tarinaa.
Yksinkertaisella ihmisellä voi olla hyvin suuri sydän, joka rakastaa kaikkia. Yksinkertaisuutensa vuoksi hän kuitenkin usein jää elämässä yksin.
Minulle tulee tästä vastauksesta mieleen eräs ihminen, jolla oli pakkomielle saada minut muiden silmissä leimattua tyhmäksi. Hänelle oli tärkeää aina ilkeillä minulle ja halventaa minua rumimmin, mitä olen koskaan kokenut. Sitten haukuttiin huumorintajuttomaksi enkä muka ymmärtänyt tämän älykön sarkasmia. Lapsenikin leimattiin tyhmäksi. Hauskan asiasta teki se, että olen kyseistä henkilöä paljon koulutetumpi, tehnyt vaativia töitä ja lisäksi lapseni on todella monipuolisesti lahjakas.
Kun yksinkertainen ihminen kuulee toisesta ihmisestä kerrotun juorun, joka on täysin absurdi, liioiteltu, vääristelty, kuin suoraan satukirjoista, niin se uskoo sen kuin vettä vaan eikä kyseenalaista yhtään juorun paikkansapitävyyttä. Ei, se uskoo koko stoorin ja on sitten satasella jutussa mukana. Jos ihminen osaa ajatella yhtään omilla aivoilla, niin ei se usko mitä tahansa puhetta, vaan kyseenalaistaa asioita, että no eihän tuollainen voi pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 03:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 01:14"]
[/quote]Hyi kun kuulostat itse yksinkertaiselta.
[/quote]Kuulostat yksinkertaiselta vanhalta koulukiusaajalta, jonka elämä on mennyt pieleen, koska et ole pärjännyt koulussa. Sitten kaikessa katkeruudessasi keksit tällaisia. Hanki itsellesi parempi itsetunto, niin ei tarvitse muille nauraa.
Yksinkertainen ihminen voi olla myös ilkeä, ennakkoluuloinen ja muita loukkaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämänsä samalla paikkakunnalla ja samoissa piireissä viettänyt. Ei olla uskallettu muuttaa kymmentä kilometriä pidemmälle lapsuuden kodista edes opiskelemaan.
Entinen appiukko oli just tollanen. Oikein kehui sillä, kuinka hän on koko ikänsä asunut viiden kilometrin säteellä. Hänelle oli kauhistus, kun tytär muutti pois kotoa ja toiselle, vieraalle paikkakunnalle 200 kilometrin päähän. Hän oikein pelkäsi muukalaisia, eli Imatran ja Karjalan ulkopuolelta tulevia ihmisiä. Sitä pelkoa kompensoi arvostelemalla, kuinka on väärin olla muualta kuin Karjalasta tai Imatralta kotoisin. Sitä ei ole suomalainenkaan, kun on jostain muualta kuin Imatralta tai Karjalasta. Kun poistuttiin Imatran tai Karjalan rajojen ulkopuolelle, oltiin ulkomailla. Ja se oli suurta kun lähdettiin asuntovaunulla Kyläniemeen "pitkälle hiekalle". Se oli kuin Everestille olisi lähdetty kiipeämään. Se eli niin siinä omassa kuplassaan.
Kuinkahan olisi käynyt jos pappa olisi kiikutettu Turkuun?
Niinpä, niinpä.
Tyttärensä puhui, kuinka he olivat olleet kesällä 1990 "ulkomaan matkalla" kaukana kotoa. Paluumatkalla tämä ukko meinasi, että käydäänpä hakemassa Alkosta viinapullo tuliaisiksi kotipuoleen. Sitten he etsivät ties kuinka kauan Alkoa siinä Hollolan kuntakeskuksessa, EIVÄTKÄ löytäneet. No jo oli hitto, että ei Hollolan kuntakeskuksessa Alkoa löydetä. No, se jäi sitten tuliaispullo "ulkomailta" saamatta. Olivat siinä porukalla pyörineet ja ajaneet sen Alkon ohi monet kerrat.
Tyttärensä oli sitten 1996 mun luona käymässä ja mentiin kauppaan siihen kuntakeskukseen. Siinä hän sitten sanoi: "Ai, se Alko on tuossa?" ja kertoi sitten tästä heidän vuosien takaisesta seikkailusta "ulkomailla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen jolla ei ole pankkikorttia vaan tilikirja ja hyvä jos kännykkää osaa käyttää. Ei ole kiinnostunut oikein mistään ja tietokone on täysin tuntematon laite.
Eli onko koko vanha sukupolvi ollut yksinkertaisia suurelta osin. Ja sitten synnyttäneet sun kaltaisia älykköjä kuitenkin?!
1700-luvulla ihmiset olivat todella yksinkertaisia, kun yksikään ei pystynyt autokoulua käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen ihminen ei opi virheistään tai pysty ymmärtämään toisen osapuolen ajatuksia tai mielipiteitä. Tällainen ihminen on usein myös jyrkkä mielipiteissään eikä ole kykenevä muutokseen tai kehitykseen. Yksinkertaiset ihmiset ovat usein töykeitä ja ilkeitä. Elämänhallinnassa ja parisuhteissa on usein ongelmia, johtuen kyvyttömyydestä syvempään keskusteluyhteyteen toisten ihmisten kanssa sekä itse reflektion puutteesta. Yksinkertainen ihminen syyttää muita ihmisiä ja yhteiskuntaa ongelmistaan.
Lisäyksenä vielä, että yksinkertainen ihminen ei kyseenalaista mitään, vaan hyväksyy annetun tiedon sellaisenaan. Tälläiselta ihmiseltä puuttuu kriittisenajattelun taito ja kuriositeetti. Yksinkertainen ihminen voi olla ihan kuka vain. Se ei ole sidottu yhteiskuntaluokkaan tai koulutukseen. Suoritetut tai suorittamatta jätetyt opinnot eivät ole älykkyyden mittari .
Ihminen voi olla tietyissä asioissa todella fiksu, mutta sitten kun hän menee itselleen vieraiden asioiden äärelle, hän on niissä tosi yksinkertainen, koska ei ymmärrä niitä vieraita asioita.
Joka ei tajua että 1+1 on +2, meneekö kaaliin tyhmät?