Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaverini ihan normaali?

Vierailija
25.03.2012 |

Eli meillä molemmilla on samanrotuiset koirat. Mulla uros ja kaverilla narttu. Hän pyysi maanantaina, että voisi käyttää meidän koiraa astutukseen nartullaan. En suostunut, koska hänen narttunsa ei ole käynyt missään näyttelyissä, eikä oman rodun kokeissa. Se on pelkkä kotikoira, lisäksi värivirheellinen. Syy oli pentujen tekoon se, että heillä on vähän rahasta tiukkaa, että saisi vähäsen rahaa :O Nyt se on suutuksissa mulle ja ei vastaa viesteihin eikä soittoihin. Huoh, ton käytöksestä tulee mulla mieleen joku 5v.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sunkin rotupiskis on tehty VAIN rahan takia eikä minkään muun. Kuten kaikki rotukoirat, mitä eteenpäin myydään.

Vierailija
42/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

spermaa minä kyllä pistäisin kristallipulloon ja pitäisin kirjahyllyssä näytillä

ja jos kaverini yrittäisi vilkaistakaan hyllyyn päin, ohjaisin hänet jämäkästi ulko-ovelle

Koirani on monen maan muotovalio, suomen ja ruotsin jälkivalio, kisaa tokossa avoimessa luokassa ja on suorittanut taipparit. Miksi helvetissä antaisin sitä jalostukseen rumalle ja kaikinpuolin epärodunomaiselle koiralle????

sama mamma, jonka piti saada näillä jutuilla kehuskella lastensa vanhempainillassa eikä hoksannut että ketään ei kiinnostanut. Koiran saavutukset? WTF? Who cares? Kirjoitetaan se vielä englanniksi kun liikut niin kansainvälisissä koirapiireissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kaverisi koira ei ole käynyt näyttelyissä? Ei mitkään näyttelyt ole muutenkaan koiran paikka käydä, ihan sairasta esittelyhommaa vaan. Niitä pentuja ei ehkä sitten voi rekisteröidä, mutta mitä siitä? Siitähän saisi joku vähän normaalimpi kuin ap itselleen koiran, eipä ainakaan juoksuttaisi piskiänsä kaikenmaailman kisoissa...

Vierailija
44/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kaverisi koira ei ole käynyt näyttelyissä? Ei mitkään näyttelyt ole muutenkaan koiran paikka käydä, ihan sairasta esittelyhommaa vaan. Niitä pentuja ei ehkä sitten voi rekisteröidä, mutta mitä siitä? Siitähän saisi joku vähän normaalimpi kuin ap itselleen koiran, eipä ainakaan juoksuttaisi piskiänsä kaikenmaailman kisoissa...

Okei, teistä on ihan ok, jos on pentutehtailijoita...

-ap

Vierailija
45/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että koira on kotikoira ei tee siitä huonoa, MUTTA SE, että halutaan tehdä pentuja vain, koska on rahasta tiukkaa ei ole paras syy ryhtyä kasvattajaksi. Ei se tee aloittajasta mitenkään outoa, jos ei suostu kaverilleen "lainaamaan" koiraansa. Suomessa on ihan tarpeeksi koiria, joita kukaan ei halua ja kasvattajia, jotka tehtailevat pentuja rahasta. Aloittajalle kaikki sympatiat!

Vierailija
46/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sinäkin, vaikka kovin negasti kirjoittelet tästä aiheesta.

Mistä alkaen olet yrittänyt soitella ja viestitellä?

Vierailija
47/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kaverisi ei ole ihan normaali.

Et myöskään sinä.

Hyvä nyt?

Vierailija
48/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pentuja muustakin syystä kuin rahasta? Koska ne on niin ihkusöpöjä vai? Tuskin, sillä myyntiinhän ne pennut menevät. Mikä on siis "oikea" syy teettää pentuja? Kertokaa toki.

Vierailija
49/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pentuja muustakin syystä kuin rahasta? Koska ne on niin ihkusöpöjä vai? Tuskin, sillä myyntiinhän ne pennut menevät. Mikä on siis "oikea" syy teettää pentuja? Kertokaa toki.

saataisiin hyvä suku jatkumaan ja lisää präniköitä seinälle. Se on koko koiraharrastuksen jaloin tavoite.

Vierailija
50/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se osataan peittää lajin edistämiseen ja jalostukseen...

Vierailija
51/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInun kaverisi on idiootti. Jätä se sika välittömästi.

Eli meillä molemmilla on samanrotuiset koirat. Mulla uros ja kaverilla narttu. Hän pyysi maanantaina, että voisi käyttää meidän koiraa astutukseen nartullaan. En suostunut, koska hänen narttunsa ei ole käynyt missään näyttelyissä, eikä oman rodun kokeissa. Se on pelkkä kotikoira, lisäksi värivirheellinen. Syy oli pentujen tekoon se, että heillä on vähän rahasta tiukkaa, että saisi vähäsen rahaa :O Nyt se on suutuksissa mulle ja ei vastaa viesteihin eikä soittoihin. Huoh, ton käytöksestä tulee mulla mieleen joku 5v.

Vierailija
52/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaverisi ei ole ihan normaali mikäli jatkaa kaveruuttaan sinuun tämän kirjoittelun jälkeen. Olkoonkin niin, että olet alkuperäisessä erimielisyydessänne oikeassa.

Vierailija
53/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kannata tehdä pentuja jonkun nartun kanssa, joka ei ole edes jalostukseen soveltuva ja jota ei ole käytetty asianmukaisesti terveystarkastuksessa! Siinähän eläimetkin kärsivät, jos pääsee joku piilevä sairaus jalostumaan uusille ja uusille pennuille. En todellakaan antaisi millekään rahanahneelle pentutehtailijalle omaa koiraani "jalostukseen". Haloo!!! Ja mulla ei edes ole koiraa, vaan kissa. Mutta johan tämän nyt terve järkikin sanoo.

Vierailija
54/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, annan vinkin: tällä palstalla ei kannata kysyä mitään koiriin liittyvää, varsinkaan paperillisiin koiriin liittyvää. Täällä sitä ei vaan ymmärretä.

Mutta olen itse kanssasi samaa mieltä, en antaisi koiraani astutettavaksi koiran kanssa, jolla ei mitää tuloksia. En hyväksy pentujen teettämistä vain raha mielessään, lisäksi, synnytyksessä voi käydä huonosti ja joudut viemään emän leikattavaksi, se maksaa mansikoita. Myös pentujen virheellisyyden joutuu korvaamaan, et pentujen teettäminen voi olla plus miinus nolla.

Kyllä se "kaverisi" varmaan ajan kanssa leppyy, kai olet hänelle suoraan kertonut ne syyt, miksi et anna urostasi hänelle?

Vierailija
55/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystäväsi" on lapsellinen, ja sinä tottakai saat ja päätätkin, omasta koirastasi ja hänellä ei ole oikeutta suuttua sinulle siitä. Koirilla, Labradoreilla erityisesti, on niin paljon perinnöllisiä sairauksia,että jos sinä voit tuolla kieltäytymiselläsi estää pentutehtailun, niin hyvä! Fiksu ihminen ei edes osta paperitonta koiraa, koska sen vanhempia ei ole todennäköisesti tutkittu terveytensä puolesta niin huolellisesti kuin pitäisi, ja vaikka olisi, niin siitä ei siirry paperilla mitään todisteita ostajille. Vaikken hyväksy Kennel-liiton puutteellisia säädöksiä jalostuksesta, niin vielä vähemmän hyväksyn peperittomilla rotukoirilla tehtailun. Vaikkei se sinulle ja uroksellesi tuottaisi harmia, niin ainakin itse miettisin niitä pentuja, joita nyt jo on maailma pullollaan kotia vailla, eikä niitä tarvita tänne enää lisää. Se, ettei ystäväsi koira ole käynyt näyttelyissä, tai omaa värivirheen ei merkkaa mitään(paitsi rodun sisäpiireissä tietty),toivottavasti se on siitä huolimatta rakas myös sinulle, mutta jos koiran luonnetta ei ole testattu kokeilla, niin se merkitsee. Toimit aivan oikein, ei epäilystäkään. Äläkä vain muuta mieltäsi. Kyseisen rodun sairaita edustajia on jo aivan liikaa!! Niitä ei tarvita enää yhtään lisää (ja varsinkaan tutkimattomilla vanhemmilla). Hyvä, että joku ajattelee muutakin kuin rahaa!