Ohhoh, nytkö ne kiusaaja lapset pitäisi lynkata?
Mikä hurmos teihin meni päivän mittaan? Lynkkaisitteko lapset, jos tapaus olisi toisinpäin?
Hei haloo!! Ne on lapsia joiden kasvatus kuuluisi vanhemmille. Tuollaisia kusipää kiusaajia oli silloinkin kun minä olin lapsi. Poikkeus oli vaan se, että ne oli ihan meidän omia suomipoikia ja tyttöjä.
Joo, on minullakin ennakkoluuloja maahanmuuttoa kohtaan, mutta hyvät ihmiset TE olette kuitenkin aikuisia. Täällä jo luokittelette kiusaajat vammaisiksi ja ruman näköisiksi jne. Olette antamassa äidin tai isän kädestä. (Mikähän haloo vaan nousisi, jos omaa janica-petteriä joku kävisi vähän kouluttamassa). Puhutte, että lapset pitäis lähettää sinne mistä ovat tulleet (öö, mihin ne sitten lähetetään, jos ovat syntyneet Suomessa) ja jotkut ovat ehdottaneet roviota ym.
Miettikää vähän ennenkuin puhutte ja kirjoitatte mitään! On mennyt vähän joukkohysterian puolelle toi teidän touhu jo!
Kommentit (85)
Ensin pojat poliisiasemalle, sitten lentokentälle ja kotiin. Ei noista enää tule kalua, selviä ongelmaihmisiä ja persoonallisuushäiriöisiä kaikki.
Kaikki muutkin suomalaiset kiusaajalapset lentokentälle vain ja "kotiin" vaikkapa Siperiaan, eikö niin?
Jos on vanhemmat sellaisia saatanan tossuja, etteivät pysty kasvattamaan normaaleja lapsia, niin mua ei kiinnosta ne lapset eikä vanhemmat paskan vertaa.
Ei tietysti ensimmäisenä hakata niistä penskoista ( ja toivottavasti myös niiden kusipäävanhemmista) paskoja pihalle, mutta jos ei meinaa homma alkaa muuttua, mun puolestani niiden päälle voisi vaikka paskantaa.
Kuten tuon videon kiusaajaäpärienkin. Toivottavasti heidän lähistöllään asuvat pistää pojat niin koville, että kusevat yöllä alleen ( ehkä hakkauksen jälkeen vähän vertakin) vielä vuoden.
Tätä he toteuttavat niin, että opettavat lapsen kostamaan (jos joku haukkuu, lyö takaisin),
vänkäämään vastaan ("on hienoa, että lapsi oppii kyseenalaistamaan")
ja näistä malleista onkin vain pieni matka siihen, että ensin valitaan, kenen kanssa halutaan kaveerata -> aletaan syrjiä, pilkata -> kiusaamaan, väkivaltaiseksi
Ja osa vanhemmista ei pysty pysäyttämään edellä kuvattua kehitystä, vaikka jossain vaiheessa haluaisikin.
No pahoittelen. Olen köyhiltä alueilta. Työväen kerrostaloalueelta. Kyllä tuollainen oli jokapäiväistä tuon ikäisten ja vanhempien poikien maailmassa.
Kyllä se antoi paljon eräänlaista kanttia. Myös sitä että sitä mitä sanottiin niin siitä otettiin vastuu.
Tietyissä piireissä tuntuisi olevan niin että sana on vapaa ja kaikkea saa sanoa, mutta nyrkki ei heilahda. Tai ei ainakaan odoteta vastapuolelta muuta, kuin kuulevaa korvaa.
T: Ex
Ihan ensinnäkin, sitä suunsoittamista ei ylipäätään harrasteta. Ja jos joku joskus soittaakin suutaan, ei sitä silti hakata. Se asia puhutaan jälkikäteen halki, tai sitten ei vaan enää olla tekemisissä.
Mutta wt-piireissä on tietysti kaikennäköinen ristiinnaiminen ja tappelut kaiken sen viinankittaamisen ohessa ihan arkipäivää.
jonka toinen vanhempi on mamu, mutta joka puhuu ainoastaan Suomea. Lapsi on aina asunut Suomessa eikä ole mamu-vanhempansa kotimaassa edes käynyt.
Mihin maahan hänet siis palautettaisiin?
jos tuota vaihetta ei poikana käydä niin se käydään parikymppisenä taksijonossa ja nakkikioskilla.
Väitän että nuo eivät tappele vanhempana, koska ovat käyneet kyseisen vaiheen läpi.
Minustakin tuo näytti ihan normaalilta. Epänormaalia oli kuvaaminen. Se taitaa silti olla nykyaikaa ja nykyteknologiaa.
Taidat katsella paljon mm. Salkkareita?:D
Elämmekö nyt eräänlaista Salkkaripsykoosia?
Mutta wt-piireissä on tietysti kaikennäköinen ristiinnaiminen ja tappelut kaiken sen viinankittaamisen ohessa ihan arkipäivää.
Nyt nyt vähän varovaisuutta sanoissasi. Tsot tsot.
enkä ole koskaan tuollaista nähnyt. Jotain pientä nahistelua, muttei lähellekään tuollaisessa mittakaavassa. Tuossa ei ole mitään normaalia minun mielestäni.
Ihan ensinnäkin, sitä suunsoittamista ei ylipäätään harrasteta. Ja jos joku joskus soittaakin suutaan, ei sitä silti hakata. Se asia puhutaan jälkikäteen halki, tai sitten ei vaan enää olla tekemisissä.
Ei wt-piireissäkään tappeleminen ole niin yleistä, kuin te rikkaat annatte kuvitella. Vähän rajaa siihen yleistämiseen. Lapset harjoittelee elämään ja joskus tappelevat. Etenkin pojat.
Harvemmin aikuiset tappelevat.
pojat kunnioittivat toisiaan.
Sääntö numero 1
- päähän ei lyödä.
Tätä sääntöä noudatettiin. Tilanne oli kyllä melko kova ja päällä, mutta lyönnit eivät suuntautuneet kasvoihin.
Tuo olisi päätynyt rehelliseen painiin. Mikäli perääntyjä ei olisi antanut periksi. Painin päätteeksi olisivat pojat olleet ylimmät ystävykset.
Erityisen rohkeaa oli hyökkääjältä puhutella aikuista. Erityisen vahva persoona. Hän halusi selvästi palauttaa kunniansa rauhallisin keinoin keskustelemalla, mutta aikuinen ei ollut yhteistyöhön halukas. Sääli sinällään.
jonka toinen vanhempi on mamu, mutta joka puhuu ainoastaan Suomea. Lapsi on aina asunut Suomessa eikä ole mamu-vanhempansa kotimaassa edes käynyt.
Eikö se olekaan lyhenne MaahanMuutajasta?
jos tuota vaihetta ei poikana käydä niin se käydään parikymppisenä taksijonossa ja nakkikioskilla.
Väitän että nuo eivät tappele vanhempana, koska ovat käyneet kyseisen vaiheen läpi.
Minustakin tuo näytti ihan normaalilta. Epänormaalia oli kuvaaminen. Se taitaa silti olla nykyaikaa ja nykyteknologiaa.
Ei meidän tuttavapiirissä niitä nakkikioski tappeluitakaan ole harrastettu. Mistä sä olet oikein kotosin? Minulla on useita veljiä jotka ei ole lapsena harrastaneet tollaista toisten kiusaamista, hakkaamista ym. Ihan samanlaisen lapsuuden ovat eläneet kuin me tytötkin. Eikä ole teininäkään eikä aikuisenakaan missään nakkikioskilla tapelleet. Ihan NORMAALEJA ihmisiä ovat. Toinen poliisi ja toinen palomies, näin aikuisena. Mutta sinun kuvaamasi "normaalit" pojat ovat aikuisena vankilassa.
Eikö se olekaan lyhenne MaahanMuutajasta?
koska ei ole muuttanut tänne mistään, vaan syntynyt täällä.
Kokeneena korson kollina voin todeta ettei tilanne ollut edes päällä pojat kunnioittivat toisiaan.
Sääntö numero 1
- päähän ei lyödä.Tätä sääntöä noudatettiin. Tilanne oli kyllä melko kova ja päällä, mutta lyönnit eivät suuntautuneet kasvoihin.
Tuo olisi päätynyt rehelliseen painiin. Mikäli perääntyjä ei olisi antanut periksi. Painin päätteeksi olisivat pojat olleet ylimmät ystävykset.Erityisen rohkeaa oli hyökkääjältä puhutella aikuista. Erityisen vahva persoona. Hän halusi selvästi palauttaa kunniansa rauhallisin keinoin keskustelemalla, mutta aikuinen ei ollut yhteistyöhön halukas. Sääli sinällään.
...ja Korsoon olet sinä näemmä palaava.
Muuta ei oikein voi sanoa. Voihan nyt Korso soikoon :D
pojat kunnioittivat toisiaan.
Sääntö numero 1
- päähän ei lyödä.Tätä sääntöä noudatettiin. Tilanne oli kyllä melko kova ja päällä, mutta lyönnit eivät suuntautuneet kasvoihin.
Tuo olisi päätynyt rehelliseen painiin. Mikäli perääntyjä ei olisi antanut periksi. Painin päätteeksi olisivat pojat olleet ylimmät ystävykset.Erityisen rohkeaa oli hyökkääjältä puhutella aikuista. Erityisen vahva persoona. Hän halusi selvästi palauttaa kunniansa rauhallisin keinoin keskustelemalla, mutta aikuinen ei ollut yhteistyöhön halukas. Sääli sinällään.
Sun on pakko olla provo :D Ei kukaan voi oikeesti olla tollanen? Mitä rohkeaa oli huoritella aikuista ovella? Mitä rohkeaa oli lyödä lasta joka ei lyönyt takaisin? Mitä rohkeaa olo haukkua homoksi? Et vaan voi olla todellinen!!!!
Kyllä Suomessa on turpaanvetäminen aina osattu
Mikä hurmos teihin meni päivän mittaan? Lynkkaisitteko lapset, jos tapaus olisi toisinpäin?
Hei haloo!! Ne on lapsia joiden kasvatus kuuluisi vanhemmille. Tuollaisia kusipää kiusaajia oli silloinkin kun minä olin lapsi. Poikkeus oli vaan se, että ne oli ihan meidän omia suomipoikia ja tyttöjä.
Mutta ei rakkaan kaikkia tekoja tarvitse hyväksyä. Kasvatetaanhan pienet lapsetkin siihen ettei purra ja lyödä. Senkin asian pystyy hoitamaan asiallisesti, eikä tarvi rovioilla uhkailla tai kurkusta retuuttaa.
Konkreettinen rangaistus kiusaajille ja ehdoton puuttuminen koulussa ja kotona. On tehtävä selväksi, ettei kiusaamista hyväksytä. Jokaiseen kiusaamiseen on puututtava. Kun koulukiusaamisessa jo silitellään päätä, niin ei ihmekään, että rikoksiakin tehdään surutta ja rangaistukseksi saa vain lisää päänsilittelyä.
Toivon, että tästä kohusta nuo pojat viisastuvat ja tajuavat kuinka typerää kiusaaminen on.
ei juma...kun olet sitten tyhmä!
Ei meidän tuttavapiirissä niitä nakkikioski tappeluitakaan ole harrastettu. Mistä sä olet oikein kotosin? Minulla on useita veljiä jotka ei ole lapsena harrastaneet tollaista toisten kiusaamista, hakkaamista ym. Ihan samanlaisen lapsuuden ovat eläneet kuin me tytötkin. Eikä ole teininäkään eikä aikuisenakaan missään nakkikioskilla tapelleet. Ihan NORMAALEJA ihmisiä ovat. Toinen poliisi ja toinen palomies, näin aikuisena. Mutta sinun kuvaamasi "normaalit" pojat ovat aikuisena vankilassa.
Olen toiminut aina oikein, vaikka olosuhteet on olleet kurjat. Mielipiteeni on ehkä sinusta tyhmiä. Minun mielipiteeni ovat karua totuutta kaduilta. Kaduilla on tälläkin hetkellä paljon nuoria. Ne elävät sitä totuutta, jossa elin.
Osa tuntemista pojista on varmasti kuolleet ja osa elää ja voi hyvin. Ehkä pari kävi vankilassakin. Pidän tuntemia poikia ihan normaaleina poikina olivat he nyt poliiseja tai palomiehiäkin.
Mikset hyväksy todellisuutta? Todellisuus välillä työntyy sinne hienostoalueellekin.
Sun on pakko olla provo :D Ei kukaan voi oikeesti olla tollanen? Mitä rohkeaa oli huoritella aikuista ovella? Mitä rohkeaa oli lyödä lasta joka ei lyönyt takaisin? Mitä rohkeaa olo haukkua homoksi? Et vaan voi olla todellinen!!!!
Tuosta videosta näytettiin vain puolet.
Ensimmäinen esitys jäi näkemättä.
Tuskin tuo porukan alfa turhasta tulistui. Jostain se suuttui ja pahasti.
Minä puhun perheen ja suvun omaan maahan takaisin menemisestä. Eiväthän he siellä missään vankilassa tokikaan istuisi, mutta olisivat omassa maassaan, eivätkö rettelöisi täällä meidän maassamme. Kyllä he siellä omassa maassaankin voivat vielä elää aikalailla erilailla kuin me vankilassa.