Kahdelle lapselle ostettavat kengät kevät kaudella
pojalle juhlakengät, kesäkävelykengät, lenkkarit, sandaalit, läpykkäät, kumpparit.
tytölle: juhlakengät, veden pitävät välikausikengät, kesä kävelykengät, lenkkarit, sandaalit, kumpparit.
Kävin äsken kiertelemässä kirpparit, ei löytynyt juhlakenkiä vaikka usein niihin törmää kirppiksillä. ei myöskään kaveripiiristä löytynyt lainaksi.
Lista hengästyttää. Mitä te jättäisitten noista ensimmäisenä pois? Ei kaikkeen riitä raha.
Tytölle pitäisi vielä olla hyvälaatuista, lähinnä ecco-merkkistä kenkää fyssarin suosituksesta..
Onneksi lapsia on kaksi eikä neljä...
Kommentit (31)
kenkiä niin kysäseppä voiko niihin saada maksusitoumuksen.
Oon itte ostanu ihan hyviä kenkiä sokoksen alelaarista. Meitä ei haittaa et ne on viime vuoden mallia/väriä, pääasia että kukaan ei oo astunu niitä länään.
mutta en kyllä laittaisi tumman puvun kanssa missään tapauksessa.
sitä paitsi poikani kengän numero on 32.
Kiitos, kun jaksoitte pohtia kanssani. Mun tilanne ei ole ihan sellainen, että joudumme olemaan syömättä kenkäostosten takia. siksi en jää pohtimaan osamaksujuttuja tms. Kirpparit tänään kierrettyäni menee varmaan vähintään kuukausi ennen kuin voin käyttää seuraavan kerran kokonaisen aamupäivän näin rattoisalla tavalla. :)
Taidan taas todeta, että kengät on sikakalliita, mutta tarpeellisia ja ostaa mukisematta niitä kaksi säkillistä ja säästää jostain muusta :/
ap
maksusitoumusta. nyt kai jostain tuli sellainen väärä uskomus, että olemme ostamassa kenkiä viimeisillä ruokarahoilla.
Me pystytään kyllä ne kengät hommaamaan, mutta mun tapani on sellainen, että suunnittelen ostoksia hyvissä ajoin etukäteen, katselen hintoja ja pohdin ostosten tarpeellisuutta. Siitäkin huolimatta, että tililtä löytyy kyllä kenkiin tarvittava raha. Mutta turhaa en silti halua ostaa, enkä tarpeetonta enkä ylihintaista.
ap
entä jos ostaisit esim addun valkoiset tennarit pojalle, eikö ne menisi myös juhlissa, sellainen "rento" juhlalookki? Ja menisivät sitten myös muussa käytössä. Niitä on parhaillaan stadiumilla myynnissä kahdella kympillä.
Tarvitsetteko kaikki juuri nyt? Just tässä kuussa? Kenkiä rajaisin joka tapauksessa. Tarviiko lapsi kaikkia? Kumpparit ja lenkkarit pitää ostaa tietysti ja varmaan ihan piakkoin. Sitten myöhemmin kesällä sandaalit ja juhlien alla ostaisin siistit kävelykengät.
Tytölle nyt kumpparit ja lenkkarit, juhlien alla sandaalit jotka sopivat myös kesään.
Täällä tosin nyt juuri tarvitsee vain kumppareita ja seuraava palkka ehtii tulla ennen seuraavaa ostoskeikkaa.
Eihän sitä nyt kukaan järkevä ihminen jätä syömättä sen takia, että lapsella on pukuun sopivat "oikeat" juhlakengät. Joku järki tähän lastenkin pukemiseen.
Tuosta nyt jäi puuttumaan tieto lasten iästä, mutta minä ostaisin jos pitäisi tinkiä:
- kunnon/uudet nahkaiset umpikengät/kävelykengät
- kunnon/uudet goretexit
- kunnon/uudet sandaalit
- halvat/käytetyt kumisaappaat
- edulliset/käytetyt juhlakengät
- lämpimät talvikengät (uudet jos ne goret ei käy pikkupakkasille).
Eli satsaa niihin mitä eniten tarvitaan.
Meillä muksu on 5v eikä ikinä ole pitänyt lenkkareita jalassa... tiedän, kunhan tuosta kasvaa, niin tahtoo sitä mitä kavereillakin on :)
Hyvä nahkakenkä kestää elämää päiväkodista kyläilyreissuille kunhan vähän näkee vaivaa putsaamisessa ja lankkaamisessa. Sääli vaan että niitä ei kotimaisista kaupoista juuri löysy kook 25 jälkeen.
ugh, olen puhunut
kaupoissa poikien kävelykenkiin, jotka saattaisi mennä tumman puvun kanssakin?
Jos vielä joku pystyisi linkittämään, niin auttaisi tosi paljon!
ap
http://heppo.fi/lasten-kengat/juhlakengat/charles-106308-0014
Superfitillä on usein kaksi mallia. Toinen matala ja toinen sellasiella pienellä varrella. Niillä pystyy myös liikkumaan ok, koska päkiässä on niin hyvä taipuisuus. Kaikissa kenkäliikkeissä ei vaan tarjota kaikkia malleja. Tee soittokierros, niin et joudu ravaamaan kaikkia liikkeitä läpi. Superfit on myös fyssareiden suosittelema, joten löytyy tarvittavaa tukea hyvin.
Ostaisin mustat superfitin kävelykengät (jotka sopii vähän joka menoon) ja Eccon sandaalit. Jalat kiittää ja juhlistakin selviää kun putsaa siistiksi jommat kummat. Kumisaappailla on usein vähän käyttöä ja niissä edullinen merkki tuo säästöä. Tai ainakin niiden käyttöä kannattaa rajoittaa minimiin, etenkin kun jalkojen kanssa ongelmia.
Tiedän niin tuon tunteetn, kun keväällä huomataan että lasten kengät ovat jääneet talven aikana pieneksi!
Itse ostin nyt kertaheitolla kaikki lasten kesäkengät samalta sivustolta. Tuo toimi ! Siellä on ainakin Zalandon, Elloksen ja Crocsin verkkokaupat..Nyt on yksi päänvaiva vähemmän:)
Meillä on kolme lasta. Olen hoitovapaalla joten aika pitkälti miehen palkalla pärjätään. Silti joka lapselle ostetaan uudet kengät, periaatteen takia kengistä en tingi.
Meillä on mennyt paljon kenkiä kierrätyskeskukseen/ulkomaan apuun kun eivät ole mennyt kaupaksi. Kirppareilla ja torissa ollut 5€/pari hintaan, ihan viking, nokia ja reima merkkisiä. Nytkin tuossa pussillinen kenkiä odottaa että veisin kierrätykseen...
niin ette tarvitse erikseen juhlakenkiä ja sandaaleita.