Miksi liki 50v mies mitätöi toisia työpaikallaan, ylentää itseään vaikka
koulutuskin muita heikompi, rehentelee muka rahoillaan, kysyy tuntemattomiltakin sotilasarvoja yms?
Kommentit (6)
Miksi jotkut ihmiset luulevat olevansa niin erinomaisia vaikka ovat ihan paskoja, mm. ihmissihdetaidot ihan nollassa.
Meuhkaavat koko ajan mikä muissa ihmisissä on vikana, mutta ikinä eivät suostu menemään itseensä
huono itsetunto, ikäkriisi tai molemmat.
Ihan ääliö. Puhui päälle, kokouksissa ei antanut suunvuoroa, omi töiden tulokset itselleen, kävi haukkumassa jne jne Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka.
Onneksi mulla oli ja on hyvä itsetunto. Olen suurimman osan asioista töissä itse opetellut ja tiesin, mitä osaan ja missä olen hyvä.
Toisenlaista oli työkaverilla, jota tämä ääliö vei 6-0. Firman johtajat eivät uskoneet sen käytöstä, kun kävivät siitä kertomassa. Ei tietenkään, kun se ääliö kävi heti perään kuittaamassa kaiken pomoille ihan muuksi.
Sitä eivät monien firmojen pomot edes käsitä, miten paljon pahaa tuollaiset ääliöt saavat aikaan. Töihin panostaminen laskee todella paljon.
Joillekin miehille lyhyys on kova paikka, ja se näkyy "pomotteluna".
Eli minä itse. Minulla on yliopistotutkinto tietyllä alalla. Työkavereilla ei ollut, mutta kyseessä oli alan yritys. Kyseessä on ala, jossa jokainen luulee olevansa asiantuntija.
Minusta tuntui hyvin usein siltä, että minua (alan asiantuntijaa) pidettiin itseäänylentävänä tai toisiamitätöivänä, kun yritin oikoa työkavereiden harhakäsityksiä. En puuttunut heidän aloihinsa (ok, ihan harvoin, kun olin tarkastanut tarkastamasta päästyäni sitä asiaa), vaan ja ainoastaan oman alani asioihin.
Yrittää kovasti pönkittää omaansa laittamalla muita matalaksi.