Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi terveet yli 50kg painavat, jotka eivät ole raskaana tai imetä, käy luovuttamassa verta?

Vierailija
24.03.2012 |

Jotenkin surullista että luovutusverestä on koko ajan pulaa kun vaiva on minimaalinen terveelle aikuiselle. Ymmärrän että lääkitys, muu sairaus voi olla este luovutukselle, mutta suurimmalla osalla kyse ei ole siitä.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvittää voiko luovuttaa kun käyttää tiettyjä lääkkeitä, mä en tajua miksi eivät tee järjestelmää josta näkee kaiken, aikaa menee ihan sikana siinä odottaessa-

Vierailija
2/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka villiintyy entisestään överiksi jos sen elimistö rupeaa vielä paikkaamaan äkillistä verivajetta.

Mies käy satunnaisesti luovuttamassa, usein vain etäisyyden ja työn takia ei lähimmät kiertävät luovutuspisteet sovi aikatauluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

spr kerää rahaa, mutta ei jaakaan sitä tarvitseville. Tekevät bisnestä ja olikos siellä joku huijauskin joskus. Hämärä mielikuva että paska firma, joten en auta.

Vierailija
4/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisinkin luovuttaa, mutta en voi kun sain ylimääräisen vasta-aineen vereeni verensiirrossa. No näin ollen en ole "terve".

Eihän sitä lomaketta tarvitse sen jälkeen täyttää, kun saa luovuttajakortin?!

Vierailija
5/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Olen lääkityksellä jonka vasta aloitin,pitää olla kuulemma ainakin 1kk lääkityksen aloituksesta

-Minulla on hampaassa reikä joka on välillä kipeä,heidän mielestään se on hammasinfektio

Vierailija
6/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla paksu veri ja käskivät käydä usein luovuttamassa = ahneet haluavat ilmaiseksi paljon verta ja sinulla ei saa luovuttaa vaikka sama vika. Tuossa se nyt nähdään miten kieroa peliä.

Vierailija
7/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua on taasen kehotettu luovuttamaan verta juuri korkean hb:n vuoksi. Viimeksi ei tosin ollut kuin 163. Sukuominaisuus;)meillä

joka villiintyy entisestään överiksi jos sen elimistö rupeaa vielä paikkaamaan äkillistä verivajetta.

Mies käy satunnaisesti luovuttamassa, usein vain etäisyyden ja työn takia ei lähimmät kiertävät luovutuspisteet sovi aikatauluun.

Vierailija
8/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki panot ja milloin ja missä asennossa ja minkämaalaisen kanssa täytetään joka kerta. Saavat ämmät sitten vertailla toisten panoja.

Vierailija
9/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse unohda, kunka kiitollinen olin saatuani synnytyksen jälkeen 5 pussia verta. Olin kaynyt luovuttamassa ennen raskauttani ja vuosi on synnytyksestä kulunut taas haluan mennä.

Vierailija
10/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollu aika huono hemoglobiini. Osittain tämä on tekosyy, mut mua ahdistaa kauheesti kaikki verijutut ja tod näk pyörtyisin tuossa tilanteessa.

Vierailija
11/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska häntä alkaa pyörryttää jo verikokeen ottaminen sormenpäästä. Ei kai sellaiseen voi pakottaa, jos tulee huono olo.

Vierailija
12/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä?

Vierailija
13/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on paksu veri. Verenluovutus vaan aikoinaan oli pelottava ajatus. Nyt kukaan ei enää huolisikaan lääkeaineiden kyllästämää vertani.

Vierailija
14/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun kukaan ei tullut palvelemaan niin lähdin pois. Eivät kai tarvinneet.

Vierailija
15/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

panoja siellä sun täällä, ilman ehkäisyäkin välillä, enkä jaksa alkaa niitä selvittää.

Nuorempana kerran kävin yrittämässä luovuttamista, käskivät vaa'alle, ja sanoivat sit että ei tartte luovuttaa. Painoin aika lailla just 50kg. Että enpä viitsi enää edes yrittää, paino edelleen sama.

Vierailija
16/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin hampaan juurihoito ym. Pystyn siis luovuttamaan hyvin satunnaisesti..

Vierailija
17/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta säännöt sanoo, että en voi. Mulla menee kaksi eri masennuslääkettä, lisäksi syön rauhoittavia ja nukahtamislääkkeitä, e-pillereitä ja vielä yhtä lääkettä somaattiseen vaivaan. Eli lopetahan ap tollainen syyllistäminen. Alkuasenteesikin oli jo negatiivinen.

Vierailija
18/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä sitä verta luovuttamassa os hemppa on korkea? Paljonko sulla on?

Vierailija
19/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en anna enkä ota.

Vierailija
20/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...häntä ärsyttää veripalvelun linja homoseksuaalisia luovuttajia kohtaan (homoseksuaalisen miehen veri ei kelpaa, vaikka tämä ei olisi ollut sukupuolisuhteessa vuosikausiin).

Boikoitoi siis.