Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä että lapsen kanssa käydään Alkossa?

Vierailija
17.11.2005 |

Kävin tänään ostamassa valkoviinipullon,mulla oli rattaissa 1v ja 7v siinä mukana,mua itseasiassa hävetti vähän,mutta sit ajattelin että eihän se ole sen kummempi kun ruokakauppakaan eikä se musta juoppoa tee jos ostan viiniä hyvän ruuan seuraksi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen ajattelee, että on jotenkin kiellettyä tai hävettävää käydä ostamassa alkoholituotteita, kyllä siinä lapsikin kasvaa hieman kieroon. Ja valitettavan monella suomalaisella on alkoholiin kieroutunut suhde, ja juuri sen vuoksi sitä ei osata ottaa kohtuudella vaan pitää kiskoa pää täyteen.

Meillä otetaan lasi tai pari viiniä esim. ruoan kanssa tai muuten, joskus mies ottaa lasin konjakkia tai pari saunaolutta. Joskus sitten lähdetään ulos ja otetaan enemmän. Kyllä sen lapsetkin tietävät, että siinä ei ole mitään pahaa.

Huomattavasti paheksuttavampaa on tupakoiminen lasten nähden. Moukkamaista ja terveydelle erittäin vaarallista.

Vierailija
22/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta eihän siinä mikä jos menee lasten kans,mut kun kummasti sitä ajattelee että mitähän muut ajattelee.Eihän alkoholista pidä tehdä kivaa kiellettyä juttua,vaan ihan normaalia rentoutua muutaman viinilasin äärellä tai saunakaljojen parissa,me aikuisethan annetaan se kuva alkoholista,jos vanhemmat on hyvällä tuulella ja ihan ok.niin eihän siinä mikä.Rähinät on asia erikseen ja sammuminen,niin että lapsella tulee turvaton olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syy siihen ei ole että hävettäisi, vaan se että pelkään lapsen särkevän jotain ja sehän ei tunnetusti ole mikään halpa kauppa..

Vierailija
24/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai käyn jos tarvitsee ja lapset sattuu olemaan mukana. Tosin kerran vähän huvitti kun ystäväni tytär oli noin 3v ja me tyhjennettiiin varmaan vuoden ajalta tyhjentyneet pullot ja niitä tuli koko ostoskärry täyteen ja roudattiin ne kauppakeskuksen alkoon ja samall aostettiin isompiin bileisiin aika reilusti juomia, niin jotkut asiakkaat varmaan kauhisteli nuorta äitiä.

Vierailija
25/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte välittää noin paljon muitten ihmisten katseista yms.! On teillä kurja elämä kun pitää muitten ihmisten asettamien etikettien mukaan elää elämä! Olisitte paljon onnellisempia kun että vaan valittäisi! Mitä sitten jos se naapurin teija kyylää tai kaupassa mummot supisee! EI SIIHEN KUOLE! Ja mitä v*tun väliä hei!

Ymmärrä jos itsestä tuntuu ettei halua lapsen kanssa mennä niin ok, mut jos jättää sinne menemättä muitten katseiden takia niin TSIISUS!

Mä käyn 2kertaa vuodessa alkossa ja jos lapset on mukana kauppa reissussa niin sit ne on! Ostan kirkkaita, viiniä yms. eikä kiinnosta pätkääkään mitä se takana oleva akka siinä kassajonossa ajattelee. Itse tiedänb mihin ratkoitukseen viinat menee.

Vierailija
26/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna joskus joulun alla kävin viimeksi. Ja en ehtinyt kauan olla sisällä, kun pomon pomo hihkaisi Alkon toiselta puolelta nimeni ja että mitäs sä täällä teet yleisten tervehdysten kera. En oo varmaan koskaan elämässäni käynyt alkossa niin etten ole törmännyt johonkin ' tuttuun' .

Eka kerran kun kävin Alkossa abivuonna niin törmäsin lukion rehtoriin.

Kerran ennen juhlia matkustin 60 kilometriä käydäkseni naapurikaupungin Alkossa niin törmäsin siellä kumminkin rippipappiini.

Vierailija
27/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seksikauppaan sitten lapset mukaan myös. Ilman muuta. Ei tule tabuja sitten siitäkään asiasta.

Vierailija
28/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi tapahtuu lapsilta piilossa,alkoahan otetaan ruokapöydässäkin.

Vierailija
29/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi hävettää?

Siellähän myydään paljon myös alkoholittomia juomia!

Me jos käydään miehen kanssa ostamassa likööriä niin toki lapset on mukana. Lapset kyllä tietää että äiti ja isi ottaa kerran viikossa saunan päälle lasiliset kermalikööriä ja sen voi ostaa alkosta. Miksi tehdä alkosta joku synnin pesä?? MInusta se antaa lapsille väärän kuvan alkoholista. Lapsille alkosta ostamme yleensä limpparia jne. kun siellä asioidaan.

Vierailija
30/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa Uuden Vuoden juhlien ostoksilla: meille oli tulossa kylään 8 aikuista (= 9 ei raskaana olevaa aikuista paikalla) syömään ja ostin 4 ploa viiniä ja 2 samppanjaa. (Joista tosin 2 pulola jäi kokonaan avaamatta, surkimukset!)

Ainoa, joka ei katsonut kieroon oli myyjä, kyllä nauratti ihmisten idioottimaisuus! Ai niin ja moralisteille: itse en ottanut huikkakaan, olin itseasiassa jo nukkumassa kun nuo kuohuvat avattiin puolelta öin.

Vierailija
31/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen katsoi minua ja lasta ja tokaisi töykeästi " Siinä oppii lapsi pienestä pitäen käymään alkossa."

Jos olisin hämmästykseltäni tajunnut, niin olisin sanonut " Niin, lapsi oppii että alkoholia voi ostaa ja sitä voi käyttää sivistyneesti" Mutta enpä osannut mitään sanoa.

Oltiin silloin muuten ostamassa miehen kanssa meidän häihin kuohuviinejä.

Vierailija
32/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi alkoholikielteisessä perheessä kasvanut, vanhempani pitävät jopa yhden saunakaljan juomista juopotteluna. Aina tuntuu, että olen pahanteossa vaikka ostaisin vain sen yhden viinipullon ruokapöytään tai lahjaksi. Ja hirvittää, että omat vanhemmat sattuvat näkemään - vaikka olen aikuinen ihminen ja muuten ihan järkevä. Niin ne lapsuusympäristön asenteet jäävät alitajuntaan kalvamaan.

Lapsen kanssa en käy Alkossa siksikään, että ainakaan tuohon lähimmän kauppakeskuksen Alkoon ei saa viedä ostoskärryä, enkä mäkään uskaltaisi päästää kaksivuotiasta sinne lasipullojen keskelle juoksentelemaan vapaana.

Vierailija
33/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerran ennen juhlia matkustin 60 kilometriä käydäkseni naapurikaupungin Alkossa niin törmäsin siellä kumminkin rippipappiini.

Vierailija
34/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta avasin tämän ketjun myös, kun olin ihan varma siitä, että ainakin 85% vastauksia olisi taas sitä tuttua av-tyyliä eli järjetöntä haukkumista ja moralisointi...

Tyylillä; vain alkoholisti äitit käy alkossa lasten kanssa, olet täydellinen juoppo/hullu/idiootti, jos juot joskus elämäsi aikana alkoholia, kun sinulla on lapsia jne.

Oli oikeesti mammat ihanaa lukea tälläistä ketjua missä oli melkeimpä kaikilla järki tallella. Kyllä tuli hyvä mieli pienestä.

Oma mielipiteeni on sama kuin melkein kaikilla, että mainiosti voi asioida alkossa lasten kanssa. Jos minulla sattuu olemaan asiaa alkoon ja lapset mukana niin en mieti hetkeäkään, ettenkö menisi.

Vierailija
35/35 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin osta mitään vaan käydään koti matkalla isiä katsomassa, joka on siis töissä siellä.

Ei hävetä=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän