Kuinka te paljon matkustelevat ja sivistyneet ihmiset hyväksytte sen, että Suomessa ei saa edes keskiolutta ennen klo 9.00 aamulla
ja 21.00 illalla loppuu oluen myynti. Onko tämä sivistysvaltio?
Kommentit (26)
Puistojen sivistyneille olisi oltava olut automaatit.
Sivistynyt ei tarvitse aamulla olutta.
Se pitää ostaa kerralla sellanen määrä et riittää illasta aamuun asti. Kerran myöhästyttiin. Kassa löi 21. Naurettiin myyjän kans. Ja mentiin koko jengi baariin.
Ei oluella ja sivistyksellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Ihan sama minulle milloin myydään tai ei kun en juo olutta.
Koville otti aluksi, mutta pääsin yli kun useamman vuoden pureskelin tätäkin hullutusta.
Oon nauranut tätä asiaa useasti. Meinaan ostaa saunakaljan ..ja ylläärii. Kaljaa ei saa yhdeksän jälkeen. Hahahaah mikä vitsi.
Kyllä mä nyt jotenkin kestän se, koita sinäkin.
Pidän sitä typeränä holhoamisena.
Tosin minusta yöt ovat nukkumista varten, eikä mulla ole tarvetta klo 21-09 välillä asioida kaupassa millään asialla.
Vierailija kirjoitti:
Oon nauranut tätä asiaa useasti. Meinaan ostaa saunakaljan ..ja ylläärii. Kaljaa ei saa yhdeksän jälkeen. Hahahaah mikä vitsi.
Jaa, etkö tiennyt aiemmin meneväsi saunaan? Ja miksei sulla ole kotona vaikka neljän viikon varastoa ko. saunakaljoja?
Sivistynyt ihminen on klo 9 töissä.
Vierailija kirjoitti:
No pitää olla niin hyvät varastot ettei aamuun mennessä vielä lopu. Olen asunut Keksi-Euroopassa eikä siellä heti aamusta käyty alkoholia ostamassa. Kotona oli laatikkokaupalla viinejä, joita tilattiin muutaman kerran vuodessa.
Sama itsellä, asun maassa jossa alkoholia myydään 24/7 mutta ikinä ei ole ollut tarvetta noin aikaiseen alkoa ostaa. Kotoa kyllä löytyy aina viinejä ja tarvikkeita cocktailien tekoon. Oluen mausta en ole koskaan tykännyt, mutta kyllä sitäkin on vieraiden varalle yleensä varastossa.
Ukko39 kirjoitti:
Pidän sitä typeränä holhoamisena.
Tosin minusta yöt ovat nukkumista varten, eikä mulla ole tarvetta klo 21-09 välillä asioida kaupassa millään asialla.
Toki harvemmin itselläkään on kauppaan tuona aikana tarvetta, mutta väkisin tulee yötyöläiset mieleen joilla asioinnille tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sama asia voi olla sinulle ylläri useamman kerran? Etkö vieläkään ole oppinut ostamaan niitä saunakaljoja ajoissa..
Old Barrelista saa aina kaljaa, vaikka kuudelta aamulla.
Alkoholin myyntiä voisi hyvin rajoittaa nykyisestä. Siitä ei ole mitään hyötyä että sitä saa joka ikisestä kioskista. En kannata mitään kieltolakia mutta suomi voisi ottaa tavoitteen että alkoholinkäyttö vähenee 75% vuoteen 2030 mennessä.
Olen sääntöjen ystävä, mutta tuo laki on täysin järjetön. Ihan kuin ne kaljat jäisi lopulta ostamatta.
Tuo vain vaikeuttaa elämää, kun joutuu usein järjestämään kaupassa käymiset lain mukaan, eikä sen mukaan miten kaupat on auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, etkö tiennyt aiemmin meneväsi saunaan? Ja miksei sulla ole kotona vaikka neljän viikon varastoa ko. saunakaljoja?
Suomalaisilla on sellaiset geenit etta eivat pysty sietamaan kotonaan neljan viikon juomattomia kaljoja. Pois ne on juotava heti.
No pitää olla niin hyvät varastot ettei aamuun mennessä vielä lopu. Olen asunut Keksi-Euroopassa eikä siellä heti aamusta käyty alkoholia ostamassa. Kotona oli laatikkokaupalla viinejä, joita tilattiin muutaman kerran vuodessa.