Mikä ihmeen vatsatauti tämä nyt on? Muita?
Neljättä päivää jo etovaa oloa, ylävatsakipua, vatsan turvotusta ja poltetta. Viime yönä juoksin vessassa, ei kuitenkaan ripulia mutta muuten vilkas vatsa. Välillä meinaa tulla oksennus mutta ei sitten kuitenkaan. Ihan veto pois. Kuopus aloitti eilen illalla samoilla oireilla mutta ripuloi yön ja oksensi kerran. Nyt kuumeessa ja taas vatsaa hänelläkin turvottaa. Onko muilla ollut samanlaista ja kuinkahan helkkarin kauan tää kestää???
Kommentit (84)
Muistan kun joskus vuosia sitten sain sellaisen, joka aiheutti röyhtäilyä niin ja etomista. Sitten iski kuume ja tarve oksentaa, illalla oli jo ohi. Kaverilleni toisella puolella maata päivitelin tätä ja hän sanoi että heilläkin oli sama käynyt kylässä, tunnilleen samat oireetkin! :D Kuitenkaan muut lähipiiristäni eivät sairastuneet ja minä en yleensä saa mitään mahatauteja...
Toosi huono olo oli jo sunnuntai-illasta, eilen en meinannut päästä liikkeelle, niin oli huono olo. Tänään vasta alkoi ripuli ja nyt tuntuu, että helpottaa olotila kun vihdoin lähtee pois. Siis oksetusolo oli ennen, mutta vatsa lähinnä turvoksissa ja ummessa... Yök-.
kärvisteltiin koko perhe ykästä ja ripulista vuorotellen. Lapsella meni se viikko, että oli taas ns.pelikunnossa:)
Ainiin ja lisäyksenä, että aistiherkkyys on kanssa merkittävä oire: peruskuvotus maksimaalisoituu esim. pakokaasun ja hiussuihkeen hajusta.
Kämppikseni epäili närästystä. Voisiko tää teidän mielestä olla siis tosiaan sittenkin vain närästystä? Tuntuu hiukan ahdistavalta ajatukselta, että lähdin kesken pois koulusta närästyksen takia :D
Päätä jomottaa ja juilii, olo on tunkkainen eikä jaksa oikein mitään fyysistä rasitusta, ylävatsaa polttaa, maha kuplii, suolisto lorisee, jatkuvasti lievästi etova ja oksettava olotila, pissattaa normaalia enemmän ja useammin, mitään muuta ei-toivottua ei alapäästä onneksi sentään tule (vielä), ruoka ei oikein maistu...
esikoinen oksensi ekana päivänä 4 krt, sen jälkeen ripuloi viikon, pari päivää esikoisen sairastumisesta me vanhemmat sairastuttiin.
Näin myös Lahdessa :)
Voi hurja, jos kestää viikkoja.
Meillä tällä viikolla ollaan sairastettu casta mies ja minä, vielä jos lapset saa tän päälle. Voi ei.
Ja että viikkoja kestää.,, apua.
Pirkanmaalla on ollut ainakin kauheasti liikkeellä norovirusta niin päiväkodissa kuin koulussakin.
Itse olin huonovointinen useasmman päivän ja viikonlopun yli, aamuisin varsinkin oksetti ja ylävatsaa puristi.
Mies valitteli sitten samaa oloa maanantaina ja tiistaiaamuna vähän enemmänkin ja sitten perään oksensi mahalaukun tyhjäksi.
Minulla oli etova olo mutta muuten pärjäilin ihan ok. Illalla esikoinen valitti mahakipua ja pari tuntia nukkumaanmenon jälkeen oksensi mahansa tyhjäksi. Minä oksensin heti perään ja vielä keskiviikkona uuden satsin. Senkin jälkeen maha on ollut kipeä mutta en ole enää oksentanut. Maha on ollut löysällä koko perheellä.
Kuopus ei ole vielä tautia saanut. Eilen illalla kyllä valitti mahakipua.
Mulla siis oireet on kestänyt viikon ja vieläkin vatsaa puristaa mutta ei onneksi ole enää sitä etovaa oloa. Voimatkin ovat palautuneet.
tähän meidänkin taudinkuvauksen... Yök mikä ketju...
Pienempi lapsista oksensi yhden yön, sitten nousi kuume kolmeksi päiväksi. Vanhempi lapsista ei oksentanut, mutta oli kuumeessa ja kovassa yskässä melkein viikon. En tiedä oliko sama tauti heissä, kun oireet olivat noin erilaiset.
Eli itselläni se porina, turvotus, kuvotus ja vatsakipu kesti 5 päivää. Tämän jälkeen tuli lievää flunssaoiretta ja tolkuton väsymys, tuntui että voisi nukkua vuorokauden ympäri. Lapsi joka oksensi ja ripuloi oli 2 päivää kuumeessa jonka päätteeksi iski kova kurkkukipu jota on nyt kestänyt 5 päivää. On edelleen todella väsynyt. Toisella lapsista kurkkukipu ja kuume 4 päivää, ei vatsaoireita. Miehellä pelkästään yskää, nuhaa ja kurkkukipua sekä voimat pois. Itse veikkaan aiheuttajaksi adenovirusta.
Onko kellään liittynyt tähän tautiin yläselän vihlonta? Ja tissitkin on kipeät?
Alkaa jo risomaan, kun ylävatsaa turvottelee (erityisesti ruoan päälle), röyhtäisyttää, pierettää, sattuu. Viikko sitten oireet olivat pahemmat, ettei viitsinyt juurikaan syödä, vaikka oli jonkin verran nälkä kuitenkin. Eivät nämö oireet siltikään ole vielä kokonaan ohi menneet. Lisäksi väsyttää. Olisipa tullut se oksennus ja ripuli ja vieneet nämä oireet mukanaan, mutta ei.
Onkohan tämän sorttista liikenteessä?
Maha on kuin potkupallo, ei tee mieli syödä oikein mitään, pierettää, vatsaa polttaa. Ajattelin jo, että olenko raskaana vai mitä tämä on. Nyt on kestänyt jo viikon. Eilen oksensin kun menin syömään grillimakkaran..
Maha on kuin potkupallo, ei tee mieli syödä oikein mitään, pierettää, vatsaa polttaa. Ajattelin jo, että olenko raskaana vai mitä tämä on. Nyt on kestänyt jo viikon. Eilen oksensin kun menin syömään grillimakkaran..
"Tautihuippu" oli reilu viikko sitten, kun oli yhden päivän tosi kuvottava olo ja kuumetta. Siitä lähtien ollut karmeita ilmavaivoja ja vatsassa lorissut ja pyörinyt.
Samaa tautia poden minäkin täällä pk-seudulla. Alkoi viikko sitten ja jatkuu yhä
Itsekin googlettelin, kun ei tunnu hellittävän. Itselläni tauti alkoi kuvottavalla ololla torstaina. Puolen päivän aikana oksensin muutaman kerran, sitten kuume nousi 38:aan ja vielä illalla oksentelin. Perjantaina oireena ripuli, joka sitten jopa lauantaina tuntui helpottavan. Vaan päin vastoin kävikin, lauantai-sunnuntai yönä tuo vatsan lorina ja hirveät ilmavaivat alkoivat. Sama juttu edeleeen sunnuntai ja tänään. Ihan vettä tulee takapuolesta ja 20-30 min välein tälläinen ripulikohtaus. Kauan teillä on kestänyt? Olisi mukava päästä töihin...
meillä 2 lapsista oksenti(toinen myös ripulilla). Yksi valitti mahakipua ja päänsärkyä.itsellä kuvottava olo koko ajan ja pääkipua. Kesti useamman päivän.. Yöks..