Mikä ihmeen vatsatauti tämä nyt on? Muita?
Neljättä päivää jo etovaa oloa, ylävatsakipua, vatsan turvotusta ja poltetta. Viime yönä juoksin vessassa, ei kuitenkaan ripulia mutta muuten vilkas vatsa. Välillä meinaa tulla oksennus mutta ei sitten kuitenkaan. Ihan veto pois. Kuopus aloitti eilen illalla samoilla oireilla mutta ripuloi yön ja oksensi kerran. Nyt kuumeessa ja taas vatsaa hänelläkin turvottaa. Onko muilla ollut samanlaista ja kuinkahan helkkarin kauan tää kestää???
Kommentit (84)
Paha olo alkoi viikonloppuna (la). Hirveä möyrintä mahassa ja kuvottava olo, vatsa jo silloin löysänä. Keskiviikkona tuli oksennus ja perjantaihin järkyttävää ripuloitia. Mietin että kauankohan tämä kuvottava olo vielä jatkuu. Turhauduttaa kun ollut useamman päivän olo että oksettaa, mutta mitään ei kuitenkaan tule. Lisäksi nyt on todella huono sauma sairastaa. Ihmettelen myös kun normaalisti ollut niin lyhyt mutta selkeä ja nyt sitkeä kuin mikä.
Meillä ei kai ole sen paremmin nimetty tätä tautia, mutta ruotsalaiset puhuvat vinterkräksjukasta eli talvioksennustaudista. Sitä se varmaan on teilläkin.
Olin aikaisemmin lasten ja nuorten parissa töissä. Monesti sanotaan, että sellaisessa ympäristössä kiertää aina joku tauti ja myös aikuiset altistuvat niille. Ensimmäisinä vuosina kyllä, mutta sitten niille alkoi tulla ainakin osittain immuuniksi. Mutta aika inhottavaa oli, kun tauti ei puhjennut, vaan saattoi hivuttaa parikin viikkoa eli oli epämääräisen kuvottava olo ja mahaa turvotti jne. Joskus todella toivoin, että tulisi nyt se tauti, että voisi taas hyvin. Pari kollegaa oli muuten samanlaisia huonovointisia parikin viikkoa.
Mulla on ollut nyt vatsa kipeänä jo toista tai kolmatta viikkoa.... oksettaa pisin päivää ja se on pahimmillaan heti syömisen jälkeen. Välillä oksettaa niin paljon ettei pysty edes syömään, vaikka olisikin nälkä. Väsymyskin on läsnä... Koulussa käyn kuitenkin ihan normaalisti, vaikka se välillä onkin tuskaa. Olen 16-vuotias tyttö ja ois tosi kiva, jos tähän jotain apua saisin. Kävin tänään lääkärissä, mutta ei sieltä kovin paljoa osattu mitään sanoa.
Täällä koko vatsa todella kipeä viidettä päivää, ja tästä yritetään päästä yli vain sängyssä kierimisellä, itkulla ja netflixin katselulla. Toivottavasti menisi pian ohi!