Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä niitä äitejä jotka tuputtaa tuttelia ja tuttia ja aloittaa kiinteät 4 kk iässä ?

Vierailija
22.03.2012 |

Meillä 1v2kk tyttönen syö Hipp purkkiruokia ja ruokaileetietty sormin :D Toinen lapsukainen vauva 1 vko 2 pvä rintamaidolla. Milloin olette alkaneet antaa vauvalle kiinteitä? Meillä 5kk iässä ja luultavasti tokalla nyytillä samassa iässä. En ymmärrä niitä äitejä jotka tuputtaa väkisinkin korvikepulloa ja tuttia, sekä aloittaa kiinteät 3-4kkiässä? Puoli vuttta on hyväaika alkaaantaa kiinteitä. Ne äidit vaanhaluuaa juhlia, eikä jaksa hoitaa itse vauvaansa, sori kaikki nuoret äidit..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjenvalo ei paljon päätä paina.

Itse täysimetin kaikki 3 lastani puolivuotiaaksi. 1-vuotiaana söivät jo samaa ruokaa kuin muu perhe, ei mitään Hippejä tai sormiruokia! Se mikä sopii yhdelle perheelle ja lapselle ei sovi ehkä toiselle, ap yritä ymmärtää se.

Vierailija
2/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän pitäis syödä jo ihan normaalia kotiruokaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän se selvisikin, miksi näkemyksesi on noin kapea - olet terkka! Me emme mitään lyhyttä kirjekurssia käynyttä vanhaa tätiä jaksa neuvolassa liikaa kuunnella, sillä lähipiirissämme on useita kokeneita lääkäreitä. Heidän lääke- ja terveystieteellinen osaamisensa on syvempää, ja siihen mieluiten luotamme.

Katsos ap, meidän lapsemme syntyi keskosena 6 viikkoa etuajassa ja pienipainoisena.

-Imetys tyssäsi, sillä vauva ei saanut edes synnärillä lupaa imetykseen alhaisten sokerien vuoksi vaan hänet jouduttiin opettamaan pullolle. Äidinmaitoa toki sai 6 kk ikäiseksi pumpattuna. Lääkäreiden mukaan 6 kk jälkeen äidinmaidon hyödyt ovat enää marginaaliset. Terveellistä kamaa, mutta tuohon mennessä äidinmaidon vastustuskykyyn liittyvät hyvät vaikutukset on jo melkeinpä saavutettu. Lisäksi maidon osuus on enää niin pieni, ettei käytännössä ole suurta merkitystä syöttääkö tuttelia vai ämmää.

-Keskosille kiinteät aloitetaan aika yleisesti 4 kk iässä, joillekin jo aiemmin. Me annoimme makuannoksia jo 4 kk iässä, ja kas, vauvan vatsavaivat vähenivät. Kokonaan vatsanväänteistä päästiin, kun siirryttiin pois äidinmaidosta.

-Tuttia ruvettiin antamaan, sillä sitä suositeltiin sairaalassa. Joskus puhutaan myös, että tutinkäyttö vähentäisi osaltaan kätkytkuolemien riskiä. Meillä ei muuten enää olla syöty 4 kk jälkeen yöllä, sillä tutti lohduttaa lapsen parissa sekunnissa.

Olen 33-vuotias, akateeminen, tulotasolta ylempään keskiluokkaan kuuluva äiti. Huolehdin omasta ja perheeni terveydestä. Baarissa kävin viimeksi useita vuosia sitten. Eli tällainen vastuuton tytönhupakko olen. Oikein sossumutsi!

Onneksi voin aina kääntyä neuvolan puoleen, kun tunnen, että kaipaan kurinpalautusta. Menen sinne kuuntelemaan kuuskymppisen tantan diipadaapaa. Samainen tätsy voisi keskittyä olennaiseen ja miettiä, mikä todella vaikuttaa lapsen hyvinvointiin. Olisikohan esim. se, että olisi aidosti kiinnostunut äitien huolista. Samaiselta tädiltä nimittäin jäi tässä alkuvuonna huomaamatta erään äidin hätä. Sai äiti ja lapset surmansa isän kädestä. Mutta varmasti muisti saarnata ap:n nostamista asioista.

Vierailija
4/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en mä koskaan ole kenenkään väkisin antaneen vaan yleensä nälkään. Ja se että sun piltille on 5kk hyvä aika ei mene nykysuositusten mukaan altistuksia ajatellen ellet sitten pakota väkisin esim kalaa jo ensimmäisellä viikolla.

Mutta laajenna ihmeessä ajatusmaailmaasi ja ymmärrystäsi niin ehkä sullakin aukenee ihanuusi maailamajossa kaikki eivät ole kuinjuuri teidän Möttösten perhe.

Kaikkie ihmiset jaksaa olla ymmärtämättä.

Vierailija
5/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset lähteneet liikkeelle niin aikaisin, että pelkkä tissimaito ei vaan ole riittänyt. onhan se eria asia jos vauveli makailee paikoillaan, ei siinä paljon energiaa tarvi. Mutta kun muksu ryömii kovaa kyytiä siinä iässä kun toiset ei vielä edes käänny, niin kulutus on pikkasen eri.

Meilläkin mentiin eikä meinattu, mutta rinta riitti ihan hyvin 6 kk asti.

Vierailija
6/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin niin taivaallisen laiska, etten viittinyt alkaa värkkäämään mitään makupaloja, niin imetin ekat 7kk, ja vasta sen jälkeen annoin ruokaa?

Vierailija
7/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset lähteneet liikkeelle niin aikaisin, että pelkkä tissimaito ei vaan ole riittänyt. onhan se eria asia jos vauveli makailee paikoillaan, ei siinä paljon energiaa tarvi. Mutta kun muksu ryömii kovaa kyytiä siinä iässä kun toiset ei vielä edes käänny, niin kulutus on pikkasen eri.

Taitaa olla näitä hitaasti kehittyviä? Meillä neuvolassa neuvottiin, että meidän aktiiviselle ja edellä kehitystään olevalle pitää alkaa antaa kiinteitä heti (4 kk).

Mutta ap:lla voi olla se ongelma, ettei sen lapsi suostu syömään kun on vielä niin vastasyntyneen tavat. :(

Meillä myös aloitettu kiinteät pikkusen yli 4kk samasta syystä kun siellä, muttei tulisi mieleenkään kuvitella, että olisin jotenkin parempi ihminen/hienomman vauvan äiti, koska hänen motorinen kehityksensä oli edellä keskimääräisestä kehityksestä.

Olet tosi nolo, oikeasti.

Kaikki aloittaa kiinteet just sillon kun oman lapsen kohdalla tuntuu oikeelta, mielellään kuitenkin suositusten, (4-6kk) rajoissa. Piste.

Olen nolo sitten okei. Mua ei asiat ihan hirveästi hävetä, jos olen jotain mieltä. :) Joku sanoikin hyvin: lapsesi taitaa olla löllöttelevä vempula jos tissi maistuu vielä autokoulussakin. xD

Vierailija
8/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huutonaurua*

Vierailija
9/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vauva parat! Mikä siinä on? Pullosta tuttelia pienestä pitäen kun ei jaksa hoitaa itse. Tutti ettei vauva itke. Kiinteitä jo 4kk iässä vaikka ei oovauvalle hyväksi. Onko järkeä?

Vierailija
10/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteitä, ja imetyksenkin lopetin, kun oli 8 kk.

Ja olin nuori äiti, ja leskeksi raskausaikana jäänyt, joten elämässä oli suurempiakin murheita, kuin se olenko täydellinen äiti.

Vierailija
11/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v2kk tyttönen syö Hipp purkkiruokia ja ruokaileetietty sormin :D Toinen lapsukainen vauva 1 vko 2 pvä rintamaidolla. Milloin olette alkaneet antaa vauvalle kiinteitä? Meillä 5kk iässä ja luultavasti tokalla nyytillä samassa iässä. En ymmärrä niitä äitejä jotka tuputtaa väkisinkin korvikepulloa ja tuttia, sekä aloittaa kiinteät 3-4kkiässä? Puoli vuttta on hyväaika alkaaantaa kiinteitä. Ne äidit vaanhaluuaa juhlia, eikä jaksa hoitaa itse vauvaansa, sori kaikki nuoret äidit..

Vierailija
12/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään, aattele, kaikki ei edes imetä, vaikkei edes juhlisi :D

Vierailija
13/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi, en tajua niitä nuoria äitejä..

Vierailija
14/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oleleikin asia nuorukaiset. Ymmärtäkää jo. Ap on aivan oikeassa.

T: äiti 35 v

Vierailija
15/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei meillä 4 kk vauva silti itse vielä syö vaikka kiinteisiin neiti onkin jo siirtynyt. :D

Vierailija
16/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei ole liian aikaista.

Vierailija
18/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aloitettiin kiinteät 4 kk iässä, syynä pulauttelu... eli maidot melkein aina ruokailun jälkeen tuli pihalle, joten suositeltiin kiinteiten aloittamista.

Meidän lapsi myös on ruokaillut sormin...

Vierailija
19/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään, aattele, kaikki ei edes imetä, vaikkei edes juhlisi :D

En imetä, mutta en ole silti juonut 1,5 vuoteen mitään.. Taitaa olla enemmäkin ap:n harrastuksia? :D

Vierailija
20/47 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua kiinnostaa ennemmän joku mies kuin lapsi ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi