Mies ei tapaa lastaan...
Hei!
Ymmärrän häntä täysin, mutta...
Lapsi sai alkunsa huijauksella, lapsen äiti oli luvatta jättänyt pillerit pois. Olivat puhuneet lapsesta ollessaan yhdessä, mutta mieheni oli sanonut, että "katsotaan, kun nähdään, miten suhde etenee". Ero tuli, koska mies näki, ettei ollut valmis elämään tämän naisen kanssa. Vähän eron jälkeen nainen otti yhteyttä. Oli raskaana. Mitään e-pillereitä ei ollut ollutkaan.
Mieheni on käynyt dna-testissä ja lapsi on hänen. Sanoi, ettei aijo tavata lasta ehkä koskaan. Ei tunne mitään lasta kohtaan, ei ole sitä itse ollut suunnittelemassa. Yrittivät sopia elatusmakusta ja tälle naiselle ei kelpaa minimi maksu.
En tiedä mitä voisin tehdä, että mies ottaisi selvää alkaisiko tuntemaan mitään lasta kohtaan? Ei hän tunne, koska ei ole lasta nähnyt kuin kerran.
Mies tuntee itsensä huijatuksi ja totaalisen loukatuksi. Hänestä on huutava vääryys, että hänellä on maailmassa lapsi, joka on saanut alkunsa kusettamalla.
Itse halveksin lapsen äidin touhuja, en kerta kaikkiaan tajua, miten VOI tehdä näin yksipuolisesti ja toisekseen vielä vaatia isompaa elatusmaksua.
Onko mitään tehtävissä, että saisin miehen tapaamaan lasta, kaikesta p:stä huolimatta? Lapsi on jo vuoden ikäinen, eikä mies ole osoittanut mitään halua lapsen tapaamiseen eli aika ei kypsytä häntä tilanteeseen, luulen minä...
Kommentit (95)
aika nopeaan tahtiin tarinasi mies on tavannut sut ja mennyt naimisiin?Mainitsemasi lapsi on vuoden?!
Mieheni mieheni mieheni,huutaa hän omistajan ylpeydellä=D
Ja naimisiinkin on jo ehditty, jösses.
Huonon provon tunnistaa aina.
Missään vaiheessa en ole puhunut, että olisin naimisissa, saati edes kihloissa? Se, että puhun mieheni, niin kyllä minä koen, että hän on mieheni, olemme olleet jo reippaasti yli vuoden yhdessä. Itse asiassa muuttaneet juuri yhteen.
Lukekaan joskus tarina loppuun ennen kuin alatte kommaamaan, ok?
ap
Kuin lukisi omaa elämää, meillä aivan samanlainen tapaus mieheni kanssa. Ei suostu tapaamaan lasta, koska on täysin kusetetun olo. Nainen taas painostaa, on jopa MINUN vanhemmilleni soittanut miehestä, että hänellä on lapsia toisaallakin (meilläkin on siis lapsia). Me olemme 30v, tämä lapsen äiti miltei 40-vuotias. Epätoivoisesti roikkuu miehessä.
Mies ei suostu lasta näkemään vaikka olen puhunut että tois meille, veis Hoploppiin, tekis ees jotain. En tiedä mitä tehdä.
Ja kusipää-läpät aivan turhia, vika molemmissa! Naiset ovat helvetin laskelmoivia, ja ovat niitä jotka ovat jälkikädessä vastuussa ehkäisystä!!!!
Mieskin voi ehkäistä niin halutessaan. Jos jättää korsun käyttämättä niin silloin ottaa tietoisen riskin lapsen alullesaattamisesta ja siitä on vastuu, niin rahallinen kuin muukin, kannettava.
Parisuhteessa on mies ja nainen, he yhdessä päättävät, että he käyttävät ehkäisynä pillereitä. Jos nainen jättää pillerinsä syömättä, se on kumppanin unohtamista ja pettämistä. Eikö suhteen lähtökohta kuitenkin ole luottamus?!
Ei mies voi tietenkään jättää ehkäisyvastuuta tuntemattoman naisen harteille ja sitten kitistä seurauksista, mutta ei saisi naisellakaan lupaa jättää pillereitä ottamatta ja hankkiutua raskaaksi silloin, kun hän itse sitä haluaa,
välittämättä ulevan isän mielipiteestä.
Teorettinen kysymys, suostuisitko itse siihen, että mies teidän parisuhteessa vaatisi käyttämään kondomia ja perustelisi sen sinulle sillä, että pelkää sinun huijaavan hänet isäksi?!
Ei mies olisi mennyt testeihin vapaaehtoisesti eikä suomessa ketään mustalla maijalla haeta.=D Toisekseen toi elarikohta on keksitty.Aviottoman lapsen elari on aina se minimi kun ero on tapahtunut ennen lapsen syntymää eikä isä halua tapaamisoikeutta yms.
Suomessa miehellä on tapaamisoikeus, jos lapsi on tunnustettu. Se tarkoittaa että lastenvalvojalla on PAKKO kirjata ylös tapaamissppimukseen, mutta voi tietty aina tehdä "kusisesti" ja olla tapaamatta lasta. Mutta sopimus on oltava, eri asia miten sitä toteuttaa. Oikeus, ei velvollisuus.
Että pitää sinunkin vanhemmat sotkea asiaan...
Sitä en tosiaan tajua myöskään, että tämmöinen huijarinainen yrittää kynsin hampain päästä sukuun, mihin kukaan ei häntä edes halunnut. Vaatii elatusmaksua, tapaamista, syyttää miestä vastuuttomuudesta.
Minkä ikäinen tämä miehesi lapsi on?
Tsemppiä teille!! ap
Eri maustein vain, mutta perusongelma on lapsi (ettei nyt tästäkin aleta verissä suin vääntämään: lapsi ei ole ongelma, vaan tilanne!), jonka vain äiti halusi ja mies, joka yrittää edelleen sulattaa asiaa, ja minä, joka en tiedä mitä ajattelisin tästä kaikesta...
Joten symppaan sua ap!
Itse olen käynyt melkoisen tunteiden myllerryksen tämän asian takia läpi. Nyt on seesteinen vaihe itselläni ja olen hyväksynyt tilanteen täysin, myös sen, että lapsi voisi kuulua meidän elämään. Mies vain on toista mieltä ja sille en kai voi mitään...en usko, että aika parantaa haavat. ap
Ei mies olisi mennyt testeihin vapaaehtoisesti eikä suomessa ketään mustalla maijalla haeta.=D Toisekseen toi elarikohta on keksitty.Aviottoman lapsen elari on aina se minimi kun ero on tapahtunut ennen lapsen syntymää eikä isä halua tapaamisoikeutta yms.
Suomessa miehellä on tapaamisoikeus, jos lapsi on tunnustettu. Se tarkoittaa että lastenvalvojalla on PAKKO kirjata ylös tapaamissppimukseen, mutta voi tietty aina tehdä "kusisesti" ja olla tapaamatta lasta. Mutta sopimus on oltava, eri asia miten sitä toteuttaa. Oikeus, ei velvollisuus.
Meillä mies KIELTÄYTYI tapaamissopimuksen tekemisestä ja sitä ei sitten myöskään tehty. Paikalla olivat lastenvalvoja ja oikeusavustaja kun mies esitti toiveensa. On tosin tavannut lasta satunnaisesti silloin kun huvittaa. Lapsi ei ole mikään huijauslapsi vaan molempien toiveista hankittu. Mies vaan rakastui naiseen joka ei pidä lapsista ja teki ratkaisunsa.
Kukaan ei PAKOTA eikä VAADI tekemään tapaamissopimusta. Johan se nimikin sanoo että kyseessä on nimenomaan sopimus, ei vaatimus.
ei "oikeasti" halunnut isäksi, mut oli vaan niin kiltti että suostui kun minä halusin äidiksi.
Todellisuudessa mies sai ylipuhua minua hankkimaan lasta, joka hankittiin kesken opintojeni. Minä olisin voinut odottaa vielä vuosia.
Suhtaudun oman kokemukseni pohjalta sen vuoksi hyvin varauksella näihin tarinoihin.
Huijari tuo nainen, enkä tajua miksi miehen pitäisi alkaa isäksi koska joku huijasi häntä.
Itse olen käynyt melkoisen tunteiden myllerryksen tämän asian takia läpi. Nyt on seesteinen vaihe itselläni ja olen hyväksynyt tilanteen täysin, myös sen, että lapsi voisi kuulua meidän elämään. Mies vain on toista mieltä ja sille en kai voi mitään...en usko, että aika parantaa haavat. ap
Vaikeaksi tästä tekee kuitenkin minun tilanteessani se, että mies ei oikein halua olla tekemisissä, nainen on ehdottomasti kieltäytynyt - todellakin, kuka tässä ajattelee sen lapsen parasta!? Välillä vituttaa olla se aikuinen ja yrittää välillä koitella kepillä jäätä, mutta kun ovat niin vihoissaan toisilleen (nainen kokee että mies teki oharit kun "ei halunnutkaan", mies kokee että nainen on kusettanut) niin ei auta kuin antaa ajan kulua.
-92
Ei mies olisi mennyt testeihin vapaaehtoisesti eikä suomessa ketään mustalla maijalla haeta.=D
Toisekseen toi elarikohta on keksitty.Aviottoman lapsen elari on aina se minimi kun ero on tapahtunut ennen lapsen syntymää eikä isä halua tapaamisoikeutta yms.