Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olihan taas bussimatka!

Vierailija
21.03.2012 |

Mun edessä istui noin 5-vuotias tyttö. Kokomatkan melkein oli polvillaan penkillä muhun päin ja kyseli sitä sun tätä. Mä sanoin jossain vaiheessa sille tytölle että nyt mä keskityn tähän lehden lukuun, niin ei vaan tuo tyttö tajunnut, tai oikeastaan sen äiti ei tajunnut kieltää sitä lastansa. Välillä kurkki siitä penkkien välistä ja välillä sieltä ylhäältä, sellaista ihme pelleilyä.

Mä mietin että miksi se äiti ei käskenyt lapsensa istua nätisti ja lopettaa sitä utelua? ja tulin siihen tulokseen että se halusi itse olla sen matkan ajan rauhassa. Juu, kiitos vaan sitten mun kustannuksella. Mä olisin myös halunnut hetken hengähtää ennen kotiin menoa.

Yleensä kuljen matkan autolla, nyt oli auto huollossa. En todellakaan aio siirtyä bussimatkustajaksi kun ei sitä saa rauhassa työpäivän jälkeen edes hetken aikaa vaan olla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan lehden lukemista, kyllä ne yleensä kyllästyvät jossain vaiheessa. Joskus olen totaalisesti kyllästynyt ja kysynyt lapselta, mistä eläintarhasta hänet on adoptoitu.

Vierailija
22/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät komenna lapsiaan, kun eivät joko osaa tai uskalla ettei niille vaan tulisi paha mieli. Suuttuvat vieläpä, jos muut eivät pidä lastensa touhuja niin ihanina kuin he itse.

Mulle sattui kerran niin, että kun olin kaupassa niin siihen kassitelineen päälle tuli renkkumaan takana olevan lapsi. Oletin, että se odotteli siinä heidän ostoksiaan.

Sitä mukaa kun mun ostoksiani tuli hihnalta, tämä lapsi alkoikin räpläillä niitä.

Äitinsä vaan katseli ja hymyili typerästi.

Kun aloin pakata tavaroitani, lapsi ei lopettanut siltikään, yritti heitellä niitä kassiini sikinsokin.

Ei, ennenkuin komensin sitä itse. Että nämä on mun ostoksiani, et koske näihin ja pakkaankin nämä ihan itse.

Äitinsä ei vieläkään sanonut mitään, mutta naama oli kuin perseen syöneellä.

Mun olisi ilmeisesti pitänyt ilahtua hänen kullanmurunsa "avuliaisuudesta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihdyttää koko bussia tarhassa opitulla renkutuksella laulamalla sitä epävireisesti ja kovalla äänellä 30 kertaa peräkkäin.

Vähemmästäkin tekis mieli hyväksyä sen vieressä istuvan hajuhaittaisen huikkatarjous.

Vierailija
24/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon olen itekin törmänny. Ja ei tasan tää Velli-Veikka siirrä ruhoaan siitä kassapöydän mun puolelta. Parhaat vielä pomppii siinä tasajalkaa pitäen kiinni siitä "kaukalon" reunasta.

Koska mammat tajuaa, että mä viihdytän työkseni lapsia, vapaalla en halua nähdä kuin omani kavereineen ja jos olen kaupassa yksin, en tosiaan jaksa kenenkään Velli-Veikkaa tai Marja-Puuron riekkumista.

Vierailija
25/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä olevat sisarukset jotka olivat noin 6-9 vuotiaita olivat koko matkan ajan polvillaan penkillä taakse päin, kyselivät outoja, koskettelivat meidän jalkoja tai sitten potkivat edässä olevien selkään. Edessä olijat potkimisesta mainitsivat, mutta potkijien äiti hehkutti lomamieltä. Lennon laskettua äiti kehui lapsiaan erittäin hyvästä käytöksestä ja muisti mainita muista tylsistä matkustajista joilla ei ole lomamieltä lainkaan.

Vierailija
26/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

banaania yksi pikkupoika. Olis varmaan pitänyt antaa niin olis pitänyt se turpansa kiinni ainakin sen banaanin syönnin ajan.

Mä kuolisin häpeestä jos mun lapset menisivät utetelmaan mitä jonkun vieraan kauppakassissa on ja voisko saada?

Siinäkin tapauksessa äiti vaan hymyili sellaista "eikö olen ihana hymyä".

Vierailija
27/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kenen tämä lapsi on, kun vieressä on räplännyt tavaroitani tai minua (tai itseään) joku vieras lapsi. Aika nopeasti tulee äiti tai isä, takakireänä mutta tottelevaisena, noutamaan sen prinsessansa. Onpa sitten heilläkin kotona puhumista ja voivat olla samalla puolella, eikä tarvitse puolisoiden toisiaan haukkua.

Vierailija
28/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomamieltä tosiaan, mitäs me nipot ;P

Vierailija
29/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole törmännyt yhteenkään utelevaan muksuun.Mielummin sellainen muksu kuin ne kuselta,paskalta,yrjöltä haisevat spurgut ja arvaamattomat narkkarit matkaseurana.

Vierailija
30/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä juttuja lukee, niin ei kyllä pitäisi ihmetellä miksi opettajat on nykyään niin kusessa oppilaittensa kanssa.

Jos kotona lapsilla ei ole mitään kuria, eikä heiltä vaadita alkeellisimpiakaan käytöstapoja, niin mihin muuhun se sitten voisi johtaa.

Vierailija
31/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukka, jotka aloittavat keskustelun opetuksen päälle, jos heille tulee jotain mieleen. Heidän asiansa on heidän mielestään yhtä tärkeä kuin minutkin. Veet siitä, että siellä opettaja jotain höpöttää. Minä keskeytän sitten opetuksen ja pistän pölisijät ruotuun, mutta onhan se turhauttavaa, kun voisi keksittyä aiheeseen, minä ja luokka.

Kun näitä juttuja lukee, niin ei kyllä pitäisi ihmetellä miksi opettajat on nykyään niin kusessa oppilaittensa kanssa. Jos kotona lapsilla ei ole mitään kuria, eikä heiltä vaadita alkeellisimpiakaan käytöstapoja, niin mihin muuhun se sitten voisi johtaa.

Vierailija
32/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän päivittäin busseja/lähijunaa, ja onhan siellä jos jonkinlaista hiihtäjää. En tiedä kummat on pahempia, bussien kiljuvat pikkulapset vai lähijunien juopot ja puhelimeen kälättävät mamulaumat.

Yhtenä päivänä tulin keskustasta noin puolen tunnin bussimatkan kotiin ruuhka-aikaan, ja tottakai siinä bussissa oli joku herranterttu joka lauloi kimisevällä äänellään mitä lie renkutusta koko matkan ajan. Lapsen äiti ei tietenkään sanonut mitään, hyvä ettei yhtynyt siihen lallatukseen mukaan. Hui saatana. Minä olen opettanut omille lapsilleni (2v ja 4v) ettei bussissa/junassa kiljuta tai lauleta kovaäänisesti. 2v:n kanssa tuossa on toki luonnollisesti välilllä ongelmia, mutta tuokin bussilaulaja josta kerroin oli selvästi jo koululainen, varmaan joku 8-vuotias. Uskomatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi