Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olihan taas bussimatka!

Vierailija
21.03.2012 |

Mun edessä istui noin 5-vuotias tyttö. Kokomatkan melkein oli polvillaan penkillä muhun päin ja kyseli sitä sun tätä. Mä sanoin jossain vaiheessa sille tytölle että nyt mä keskityn tähän lehden lukuun, niin ei vaan tuo tyttö tajunnut, tai oikeastaan sen äiti ei tajunnut kieltää sitä lastansa. Välillä kurkki siitä penkkien välistä ja välillä sieltä ylhäältä, sellaista ihme pelleilyä.

Mä mietin että miksi se äiti ei käskenyt lapsensa istua nätisti ja lopettaa sitä utelua? ja tulin siihen tulokseen että se halusi itse olla sen matkan ajan rauhassa. Juu, kiitos vaan sitten mun kustannuksella. Mä olisin myös halunnut hetken hengähtää ennen kotiin menoa.

Yleensä kuljen matkan autolla, nyt oli auto huollossa. En todellakaan aio siirtyä bussimatkustajaksi kun ei sitä saa rauhassa työpäivän jälkeen edes hetken aikaa vaan olla.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sillain että se on siinä huivin ja korvan välissä. Miten niillä voi olla niin paljon asiaa ja kelle, että aina pitää olla puhelimessa?

Ei kait se paljon maksa kun on niitä kaikennäköisiä heimnoliittymiä, mutta ihmetyttää se asian määrä.

Vierailija
2/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi huonosti kasvatettu lapsi pilaa koko lapsikunnan maineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asuu riittävän tiiviisti isossa kaupungissa, pienille häiriötrkijöille sokeutuu ja kuuroutuu. Me suomalaiset taidamme olla jotenkin geneettisesti sellaisia, että olemme tyytyväisiä vain silloin, kun ei ole ketään eikä mitää lähettyvillä, tuoksuu vain kuuselle/männylle ja kuuluu korkeintaan linnun laulua.

Suosittelen siedätyshoitoa :-) Ja sitten voi miettiä että mikä siinä lähimatkustajassa oikeastaan lopulta häiritsee.. Miksi ihminen ei saisi näkyä ja kuulua. Miksi on parempi olla ihan hiljaa, näkymätön ja kuulumaton? Miksi vieras ihminen on niin ei-toivottava?

Vierailija
4/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen töiden jälkeen niin väsynyt, että kaipaan omaa rauhaa. En todellakaan jaksa niitä hösöttäviä ja ärsyttäviä lapsia siihen häiritsemään.

Etenkin lähiömutsit ja lapset on just tollaisia.

Vierailija
5/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten voi miettiä että mikä siinä lähimatkustajassa oikeastaan lopulta häiritsee.. Miksi ihminen ei saisi näkyä ja kuulua. Miksi on parempi olla ihan hiljaa, näkymätön ja kuulumaton? Miksi vieras ihminen on niin ei-toivottava?

No varmaan se, että jos jokainen tekee mitä tahansa, niin jotakuta se ärsyttää tai haittaa. Se on varsin neutraalia jos istuu hiljaa. Nyt pitää miettiä, että onko parempi sellainen neutraalin hiljainen tila, jossa ei kukaan häiriinny, vai sellainen minkä joku tai useimmat kokevat häiritseväksi? Vaikka sitten sillä yksilön persoonan kustannuksella.

Johonkin se raja kumminkin pitää varmaan kaikkien mielestä vetää, sinunkin mielestäsi varmasti.

Eikö ole tasapuolisempaa että kaikki olisivat samallalailla kuin vaikka esim heittelisivät junassa vesi-ilmapalloja?

Vierailija
6/32 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mä hämmästelen vanhempia jotka sallii lapsen käytöksen, yhtään estelemättä. Metrossa oli äiti lapsensa kanssa ja lapsi kengät jalassa hyppi siinä penkillä. Joku mies sitten huomautti että ei siinä tarvitsisi kengät jalassa seistä ja penkkiä liata. Äiti vastasi että "tämä nyt on niin pieni lapsi vielä".

Ei sille tullut mieleen että kyllä sen parivuotiaankin kengät on likaiset? Ja eihän lapsi koskaan opi, jos ei sitä opeta.

Ei mulla ole ainakaan ollut mitään ongelmia opettaa lapsia istumaan nätisti penkeillä. Tokihan ne on jossain vaiheessa yrittäneet nousta seisomaan niille, mutta en mä ole antanut, metrokin voi jarruttaa yhtäkkiä, mitäs sitten?

Vierailija
7/32 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sittenpä kuski tekikin äkkijarrutuksen ja lapsi heilahti ensin eteenpäin ja sitten tippui siihen penkin eteen lattialle, kiähkiäh!

Siihen loppui pällistelyt. Olisi tehnyt mieli sanoa, että ei kannattaisi antaa seisoa.

Vierailija
8/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostua jonkun vieraan mukulan jutuista. Kyllä ne aina jossain vaiheessa ymmärtävät, että nyt riittää.

Vierailija
9/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pari kertaa saanut viereeni hirveän hajuisen, humalaisen miehen, joka alkaa höpöttää sekavia ja tarjoaa jopa huikkaa. Nykyään siirrynkin aina käytäväpaikalle jos näen että bussiin nousee epämääräisen näköinen tyyppi.

Vierailija
10/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pari kertaa saanut viereeni hirveän hajuisen, humalaisen miehen, joka alkaa höpöttää sekavia ja tarjoaa jopa huikkaa. Nykyään siirrynkin aina käytäväpaikalle jos näen että bussiin nousee epämääräisen näköinen tyyppi.

Lapselle ei vaikka mieli tekisi.

Vierailija
11/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy hattua nostaa niille jotka sitä jaksaa päivästä toiseen ja vuodesta toiseen tehdä.

Oli tosi epämiellyttävää, kun vieressä istuva istui ihan meikäläisessä kiinni. Se kaikkien hajujen sekotus. Huh..

En siis asu Helsingissä vaan täällä aika pohjosessa ja tottunu aina liikkumaan omalla autolla. Lentäen pyörähdän etelässä aina sillon tällön. En vois ikinä mennä linja-autolla tai junalla pitkää väliä. Tiedä kuka siihen viereen pakkautuis tuntikausiks.

Vierailija
12/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vaihda saatana taksiin jos et siedä edes sitä että lapsi kurkkii penkkien välistä.

Vituttaa välillä nää turhasta marisijat.

Vierailija
13/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vaihda saatana taksiin jos et siedä edes sitä että lapsi kurkkii penkkien välistä.

Vituttaa välillä nää turhasta marisijat.

tollasen Janica-Jessican mamma jonka mielestä toi käytös on vaan ihanan söpöä. Ei sitten tule mieleen, että kun on tehnyt kenties pitkän ja raskaan duunipäivän ja kotona odottaa ne omat Nico ja Petteri niin sen 30 minuuttia bussissa haluaisi levätä eikä viihdyttää jonkun muun kakaraa?

Vierailija
14/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juopolle voi sanoa suoraan että painu helvettiin siitä. Lapselle ei vaikka mieli tekisi.

[/quote]

jos sen huoltaja ei muuten tajua.

Vierailija
15/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vaihda saatana taksiin jos et siedä edes sitä että lapsi kurkkii penkkien välistä. Vituttaa välillä nää turhasta marisijat.

tollasen Janica-Jessican mamma jonka mielestä toi käytös on vaan ihanan söpöä. Ei sitten tule mieleen, että kun on tehnyt kenties pitkän ja raskaan duunipäivän ja kotona odottaa ne omat Nico ja Petteri niin sen 30 minuuttia bussissa haluaisi levätä eikä viihdyttää jonkun muun kakaraa?

viihdyttää koko bussia tarhassa opitulla renkutuksella laulamalla sitä epävireisesti ja kovalla äänellä 30 kertaa peräkkäin.

Vähemmästäkin tekis mieli hyväksyä sen vieressä istuvan hajuhaittaisen huikkatarjous.

Vierailija
16/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että istu omalla penkilläsi ja pidä suusi kiinni, mua ei huvita puhua sun kanssasi. Eikä sen jälkeen enää vastaa, vaikka se höpöttäisi mitä.

Ihmeellistä touhua kyllä jos ei vanhemmat puutu lastensa tekemisiin.

Vierailija
17/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajatelkaas kuinka monissa maissa ei sinne bussiin meinaa mahtuakaan saatikka, että saisi istumapaikan ja olla rauhassa, ja ilman lämpätila on jossain 30 ja 40 asteen välillä ja tosi kosteaa, miljoonia ja miljoonia ihmisiä ja ruuhkat ihan hirveät... Ja se työmatka on vaan mentävä....

Vierailija
18/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vaihda saatana taksiin jos et siedä edes sitä että lapsi kurkkii penkkien välistä. Vituttaa välillä nää turhasta marisijat.

viihdyttää koko bussia tarhassa opitulla renkutuksella laulamalla sitä epävireisesti ja kovalla äänellä 30 kertaa peräkkäin. Vähemmästäkin tekis mieli hyväksyä sen vieressä istuvan hajuhaittaisen huikkatarjous.

Vierailija
19/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen kaikki matkat bussilla. Rasittavia aikuisia on aika harvoin, noita juoppojakaan, mutta Nico-Petteri sukulaissieluineen on kyydissä melkein joka kerta. MIKSEI NIITÄ KIRKUVIA JA HÄIRITSEVIÄ KAKAROITA SAA MUKA KURIIN! Ja se on todellakin sen huoltajan tehtävä laittaa kakarat ruotuun!

Vierailija
20/32 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajatelkaas kuinka monissa maissa ei sinne bussiin meinaa mahtuakaan saatikka, että saisi istumapaikan ja olla rauhassa, ja ilman lämpätila on jossain 30 ja 40 asteen välillä ja tosi kosteaa, miljoonia ja miljoonia ihmisiä ja ruuhkat ihan hirveät... Ja se työmatka on vaan mentävä....

Silti en anna lapsieni häiritä kanssamatkustajia kyselyillään, enkä anna niiden hyppiä penkillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan