Jos sinulla on lääkäriaika tms. kyseleekö miehesi jälkeenpäin kuinka meni?
Kommentit (25)
Aamulla kysellään "nukuitko hyvin", "jomottaako selkää" jne.
Kyllä meitä kiinnostaa toistemme asiat. Niin, ja epäilijöille: muitakin keskustelun aiheita on, aina vaan ei tarvii mennä kovin syvälle vaan riittää kun puhutaan kuulumisiamme.
Kumpikin kysyy esim. miten päivä meni? Oletko syönyt ja mitä? Onko yskä helpottanut jne.
Ja kyllä, meillä keskustellaan myös muista aiheista.
Minusta on hyvä, että molemmat tiedämme toistemme sairaudet ja lääkkeet yms. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka joutuu onnettomuuteen, eikä pysty itse hoitaville ihmisille kertomaan vanhoista vaivoista.(esim. minusta ei löydy tietoja kunnallisella puolella,käytän yksityistä puolta).
Olemme myös muutaman kerran olleet toistemme tukena lääkärissä mukana.
Ja yleensä jompi kumpi soittelee tai laittaa viestiä, jos on lääkärikäynti tiedossa. Vähemmän akuutit asiat juttelemme työpäivän jälkeen.
tuskin edes muistaa mun lääkäriaikoja. Ja olettaa että kerron jos on olut jotain ihmeellistä.
jos tietaa, ettei ole mistaan rutiiniterveystarkastuksesta kyse. Toisaalta ei kylla jaksa muistaa mita kaikkea on ollut (mulla on krooninen perussairaus), eli en tieda mika muistijalki niista vastauksista jaa... Joskus mietin etta mitenkohan menisi, jos saisin vaikka tajuttomuuskohtauksen ja pitaisi ambulanssilaakarille selittaa mita sairauksia pitaa ottaa huomioon. Mutta kyse ei siis ole niinkaan huolenpidon puutteesta vaan siita ettei tajua laaketieteellisista asioista juuri mitaan.
Onko jotenkin parempaa, jos vain keskustelisimme päivän politiikasta, valtion budjetista, länsimaisen kulttuurin rappeutumisesta tai taloudelllisesta taantumasta ja Kreikan kriisistä. Mutta en kertois miehelleni, että lääkäri määräsi mut 3 viikon sairauslomalle ja että minulle on varattu aika sairaalan poliklinakelle. En siis kertoisi miehelleni sitä, kai se nyt sitten itssekin huomaa etten käy enää päivisin töissä. Ja huomaahan sen kun olen poissa kotoa sairaalassa leikkauksessa. nehän ei nyt ole relevantteja keskustelun aiheita.