Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista ette kerro neuvolassa? OV

Vierailija
20.03.2012 |

Itse olen kerran erehtynyt mainitsemaan mm perhepedin, ja sen jälkeen en tosiaan ole siitä enää maininnut, neuvolantäti luulee että vauva nukkuu tyytyväisenä omassa pinniksessä (ja nyt painostaa siihen että se pinnniskin pitäisi siirtä toiseen huoneeseen). lisäksi sormiruokailusta en ole puhunut.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi vahingossakaan tulkita ls-asiaksi.

Lapsen kasvuun ja kehitykseen liittyen kerron kyllä kaiken, mitä mieleen tulee. Ei meillä ole ainakaan kyseenalaistettu mitään "pehmeitä" arvoja.

Vierailija
2/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kyllä sellaista sapiskaa ekalla kerralla tuosta perhepedistä että olen pitänyt siitä suuni kiinni jatkossa.. Myös sormiruokailun olen pitänyt omana tietonani, kun jo raskausaikana muistan yhden luennon minkä neuvolantäti piti siitä että sormiruokailu johtaa vain nirsoiluun ja siihen ettei lapsi opi ikinä syömään haarukalla ja veitsellä..

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisesta laidasta. Ei siis käytä enää alkoholia, mutta totaalistoppi johtuu nimenomaan siitä, ettei homma pysy lainkaan hanskassa. On joskus jopa hoitanut lastaan (entisestä liitosta) humalassa. Epäilyttää jo nyt, että joudumme johonkin syyniin, kun vastailtiin niihin neuvolan lomakkeisiin kuitenkin siten, että mies sai aika korkeat pistemäärät. Olis varmaan pitänyt vaan kaunistella vielä enemmän.

Vierailija
4/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehityksestä. En mitään mun ja mieheni välisiä asioita tms henkilökohtaista.

Vierailija
5/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen alkuperästä kun ei se terkkari kuitenkaan ymmärtäis koko kuviota. Vähän rasittaa se ettei se aina muista mitä oon kertonut - viimeksi puhui mun miehestä vaikka oon yksinodottaja. Mut raskauteen olennaisesti liittyvistä asioista olen kertonut ihan avoimesti ja vauvan kanssa aion noudattaa samaa linjaa, eli jos on vaivoja tai kysymyksiä niin otan ne esille, sitähän varten nuo ovat.

Vierailija
6/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut että oltiin jo maisteltu soseita =)) Ei siis paljoa.. vähän ennen 4kk ikää alettiin maistelemaan..

Vierailija
7/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepetikin varmaan tuli kotikäynnillä selväksi.

Ei nyt tule mieleen asioita, joita erityisesti pitäisi salailla.

Vierailija
8/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes neuvolassa käyty, en todellakaan kerro mitään.

Täti saa ottaa painon ja pituuden sun muut jutut, mutta mikään muu ei hänelle kuulu.

Vierailija
9/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tarvinnut koskaan miettiä mitä suustani päästelen. Jutellaan aina niitä näitä, kyselen mitä on kysyttävänä ja kerron mitä on kerrottavana.

Eipä sen kummempaa

Vierailija
10/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro meidän nukkumisista, syömisistä, sairauksista tai vaivoista. Sieltä todellakin tulee pelkkää luentoa terkan omien vanhakantaisten käsitysten mukaisesti. Ei kiinnosta kuunnella, joten kun se kysyy, että joko lapsi nukkuu omassa huoneessa, niin nyökyttelen vaan, vaikka me nukutaan perhepedissä. Ja kun se kysyy syökö 1-vuotias jo muun perheen kanssa samaa ruokaa, niin taas nyökyttelen, vaikka lapsi saa erikseen tehdyt mössöt, kun on niin allerginen. Ja kun se seuraavaksi kysyy, että joko potalla käynti sujuu, niin taas nyökyttelen ihan riippumatta siitä käykö lapsi potalla, pöntöllä vai pihalla pissalla, vai vieläkö käyttää pääosin vaippaa. Terkkarimummolle raportoiminen ei ole meidän perheen juttu.

Käydään kuitenkin neuvolassa kasvukäyriä katselemassa ja rokotteet ottamassa. Muilta osin huolehditaan lapsen kehityksestä ja terveydestä itse tai asiantuntijatahojen kanssa.

Vierailija
11/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisista avioeroista ja perintöriidoista. Siellähän kysytään mm. perinnöllisistä sairauksista.

Vierailija
12/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

big surprise...

Vierailija
13/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jää sitten neuvolan kirjoihin merkintänä.

Jos joskus myöjemmin jotain ikävää tulee, niin siellä se on sitten lukee leimaamassa äidin "Äiti oli masentunut"

Vierailija
14/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositellaan perhepetiä ja sormiruokaa -molempia.

Missä päin suomea tuollaisia puhutaan? Mielenkiintoista, miten isot erot eri paikkakuntien välillä.

Vierailija
15/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti saa ottaa painon ja pituuden sun muut jutut, mutta mikään muu ei hänelle kuulu.

itsehän sä siinä eniten menetät.

Vierailija
16/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläisiä terveisiä.

-ap

Vierailija
17/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen väkivaltaisuudesta big surprise...

Minä olin vielä raskausaikana yhdessä agressiivisen alkoholistin kanssa. Kerroin aina kaiken neuvolassa ja täti kirjasi ylös mustelmat kiinnipitämisestä. Että on sitten näyttöä joskus jos tarvii. Muutin asumaan yksin kun olin 7kk raskaana. Sain voimaa neuvolasta irroittautua siitä miehestä...

Vierailija
18/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro meidän nukkumisista, syömisistä, sairauksista tai vaivoista. Sieltä todellakin tulee pelkkää luentoa terkan omien vanhakantaisten käsitysten mukaisesti. Ei kiinnosta kuunnella, joten kun se kysyy, että joko lapsi nukkuu omassa huoneessa, niin nyökyttelen vaan, vaikka me nukutaan perhepedissä. Ja kun se kysyy syökö 1-vuotias jo muun perheen kanssa samaa ruokaa, niin taas nyökyttelen, vaikka lapsi saa erikseen tehdyt mössöt, kun on niin allerginen. Ja kun se seuraavaksi kysyy, että joko potalla käynti sujuu, niin taas nyökyttelen ihan riippumatta siitä käykö lapsi potalla, pöntöllä vai pihalla pissalla, vai vieläkö käyttää pääosin vaippaa. Terkkarimummolle raportoiminen ei ole meidän perheen juttu.

Käydään kuitenkin neuvolassa kasvukäyriä katselemassa ja rokotteet ottamassa. Muilta osin huolehditaan lapsen kehityksestä ja terveydestä itse tai asiantuntijatahojen kanssa.

täytyy valehdella vielä jossain päin Suomea terkkarille? Kyllä terveydenhoitajan pitäisi olla se asiantuntija taho. Surullista luettavaa.

Vierailija
19/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläisiä terveisiä.

-ap

Helsingissä perhepetiä suositellaan jo perhevalmennuksessa, samoin sormiruokailusta annetaan erilliset ohjeet kun kiinteitä aloitellaan, alle 1-v. lasta ei suositella nukkumaan edes erillisessä huoneessa vanhemmistaan. Ainoat perhepedin vasta-aiheet ovat tupakointi, alkon tai lääkkeiden/huumeiden käyttö.

Vierailija
20/39 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsehän sä siinä eniten menetät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän