Mistä asioista ette kerro neuvolassa? OV
Itse olen kerran erehtynyt mainitsemaan mm perhepedin, ja sen jälkeen en tosiaan ole siitä enää maininnut, neuvolantäti luulee että vauva nukkuu tyytyväisenä omassa pinniksessä (ja nyt painostaa siihen että se pinnniskin pitäisi siirtä toiseen huoneeseen). lisäksi sormiruokailusta en ole puhunut.
Kommentit (39)
olen lipsautellut suustani vaikka mitä,ja kadun etten ajattele asioita loppuun asti.Olen mm.valehdellut ettei mies juo vaikka tosiasiassa ennen joi joka viikonloppu ja riitahan siitä tuli aina:( No nyt kun lopetti juomisen,niin lipautin tämän kun terkka kysyi taas alkon ottamisesta.En tainnut antaa kovin luotettavaa kuvaa itsestäni,vaikka valehtelulla yritin vain suojella perhettämme.
Olen kyllä Treella onnistuneesti kertonut perhepedistä ja sormiruokailusta.Nlatäti kannusti molempiin.Kaikesta olen kertonut, ja myöhemmin tajusin että kaikki kirjataan ylös vaikka puhe olisi "juttelua" . Se harmitti.
miehen alkoholinkäyttöä, mutta kertonut omista liian rajuista otteistani ja saanut apua. Jee!
En enää jaksanut kuunnella valistusta.
Ja tämä periferia on....
Tampere, Muotiala.
Olen kyllä Treella onnistuneesti kertonut perhepedistä ja sormiruokailusta.Nlatäti kannusti molempiin.Kaikesta olen kertonut, ja myöhemmin tajusin että kaikki kirjataan ylös vaikka puhe olisi "juttelua" . Se harmitti.
Missä päin treetä on näin kiva neuvolantäti?
-ap
eipä ole kyllä mitään salattavaakaan. Normaalia perhe-elämää eletään ja kuuluuhan siihen nyt riidat, ongelmat nukkumisen, syömisten yms kanssa. Miksi pitisi antaa jokin täydellinen kuva? En ymmärrä.
Neuvolasta me ollaan saatu parhaat neuvot lapsen kanssa ja parisuhdettakin ollaan käyty perheneuvolassa paimina kriisiaikoina setvimässä. Ja se on ehdottomasti ollu HYVÄ juttu. AINA ollaan tuettu ja oltu inhimillisiä - ihmisiähän me kaikki ollaan. Isät, äidit, lapset ja neuvolantäditkin. Empä ole aikaisemmin eds miettinyt että "jättäisin tarkoituksella jotain kertomatta." Ihme hysterisointia. Luuletteko te tosaan että teidän lapset iedään, jos kerrotte että olette masentunut, parisuhde tökkii tai lapsella on jotain ongelmia. Kertokaa hyvänen aika! Sitä vartenhan ne siellä on. Auttamassa.
Empä ole aikaisemmin eds miettinyt että "jättäisin tarkoituksella jotain kertomatta." Ihme hysterisointia. Luuletteko te tosaan että teidän lapset iedään, jos kerrotte että olette masentunut, parisuhde tökkii tai lapsella on jotain ongelmia. Kertokaa hyvänen aika! Sitä vartenhan ne siellä on. Auttamassa.
jättää kertomatta etteivät jaksa kuunnella saarnoja kuinka asiat oikeasti pitäisi tehdä ja toiset jättävät kertomatta pelosta,kuten minä.Olen siis se kirjoittaja jonka mies joi aika reippaasti ennen,mutta onneksi älysi lopettaa:) Ja olen pistänyt merkille että herkästi puututaan kasvatukseen jossei se mene tietyn kaavan mukaan.Minun pitäisi kuulemma osoitella vauvalle tavaroita ja kertoa mitä ne ovat ja vauvalla on ikää 10kk.
terkasta.
Meillä myös suorastaan kannustetaan sormiruokailuun ja perhepeti on th:n mielestä ok jos se perheelle parhaiten sopii.
Näin täällä Tampereen naapurissa.
suositellaan perhepetiä ja sormiruokaa -molempia. Missä päin suomea tuollaisia puhutaan? Mielenkiintoista, miten isot erot eri paikkakuntien välillä.
miehen mielenterveysongelmista.Miksi kertoisin? Kun siihen ei apua ainakaan neuvolasta saa.
vauvalle jo hyvin voi osoitella tavaroita ja kertoa, mitä ne ovat. Auttaa puheen kehityksessä.
Ihmetyttää nykyäidit, eivätkö osaa jutella vauvojensa kanssa?
puhunut mitään sen koomin, kun 1-vuotisneuvolassa erehdyin "tunnustamaan" molemmat, niin terveydenhoitaja alkoi opastaa mua huudatusunikoulun pitämiseen ja rinnalta vieroittamiseen. Ymmärrän, että jotain unikoulu- tai vieroitusohjeistusta olisi voinut tulla, jos olisin puolella sanallakaan ilmaissut tilanteen jotenkin rasittavan perhettämme, mutta kun minä kerroin perhepetistä ja imetyksestä terkkarille elämäämme kuuluvina normaaleina, positiivisina asioina.
Meillä on ihan maailman paras neukkuhoitsu, sille voi kertoa kaiken rehellisesti. Ei saarnaa, ja kertoo itse jopa omista mokailuistaan kolmen lapsensa kanssa. Mulla alkkis/masentunut mies ja aika yksin hoidan lapsen. Neuvolakeskustelut on suorastaan henkireikä!
vauvalle jo hyvin voi osoitella tavaroita ja kertoa, mitä ne ovat. Auttaa puheen kehityksessä.
Ihmetyttää nykyäidit, eivätkö osaa jutella vauvojensa kanssa?
olen ihan luonnostani tehnytkin,mutten vartavasten(kuten terkka sanoi,kävellä ympäri ja osoitella tavaroita).Kun ne aukaisee sen sanaisen arkkunsa niin se ei pysy kiinni,ja haluan nauttia vauva-ajasta ja jokeltelusta niin kauan kuin pystyn.Ja siis mitään merkkejä vajavaisesta puheenkehityksestä ei ole,päinvastoin.
ja kehityksestä. En mitään mun ja mieheni välisiä asioita tms henkilökohtaista.
Sen sijaan sormiruokailusta, pitkästä imetyksestä, perhepedistä, vauvan heräilystä ja lapseen liittyvistä asioista olen jutellut niin kuin asiat on.
Terkka on voinut olla jostain asiasta eri mieltä kanssani, mutta ei ole kyseenalaistanut tapojani hoitaa.
Parisuhteeseen liittyviä asioita en ole viitsinyt silti kollegalle kertoa, vaitiolovelvollisuudesta huolimatta :).
Mä olen kyllä aika lailla kaiken merkityksellisen. Meiltä on yksi lapsi kuollut ja sen myötä olen oppinut apua hakemaan kun sitä olen tarvinnut.
Olen ihan eri alalla töissä, mutta valehtelun erottaa herkästi.
miksi et noita kerro? aika outoa.. ei noissa mitään salattavaa ole...