Rasvaatko itsesi aina suihkun jälkeen? Mitä erilaisia
rasvoja käytät?
Tuntuu aika operaatiolta joskus, kun voitelee kehon, pistää kasvoseerumit ja rasvat ja silmänympärystuotteet..hiustenhoitoaineista puhumattakaan =)
Kommentit (31)
... että mun mielestä tämä "oliiviöljyhippi" puhuu ihan asiaa. ja noita öljyjä kannattaa ihan oikeasti kokeilla, varsinkin jos on superkuiva iho. tosin mä olen kyllä käyttänyt niin, että laitan öljyn esim kuivaan päänahkaan saunan ajaksi ja huuhtelen sitten pois.
t.22(?)
Naisen elimistöön imeytyy rasvojen ym. kautta ties miten paljon ja ties mitä moskaa ---> vältän ylimääräistä kuormitusta niin hyvin kun pystyn. Suosin mahdollisimman neutraaleja (ei tuoksuja) pesuaineita, apteekista yleensä ostan. Rasvana käytän kylmäpuristettuja öljyjä, esim. ihan oliiviöljyä, sitä samaa mitä ruuanlaitossakin käytetään.
Ei mulla muuta
ei siis todellakaan kannata lääppiä iholle mitä tahansa ruokaöljyä. Vain kylmäpuristettuja hyvälaatuisia öljyjä. Muut eivät imeydy vaan jättävät kamalan talman iholle. :)
... että mun mielestä tämä "oliiviöljyhippi" puhuu ihan asiaa. ja noita öljyjä kannattaa ihan oikeasti kokeilla, varsinkin jos on superkuiva iho. tosin mä olen kyllä käyttänyt niin, että laitan öljyn esim kuivaan päänahkaan saunan ajaksi ja huuhtelen sitten pois.
t.22(?)
Naisen elimistöön imeytyy rasvojen ym. kautta ties miten paljon ja ties mitä moskaa ---> vältän ylimääräistä kuormitusta niin hyvin kun pystyn. Suosin mahdollisimman neutraaleja (ei tuoksuja) pesuaineita, apteekista yleensä ostan. Rasvana käytän kylmäpuristettuja öljyjä, esim. ihan oliiviöljyä, sitä samaa mitä ruuanlaitossakin käytetään.
Ei mulla muuta
Miksi rasvata kun ei tarvitse? Käytättekö niin paljon kuivattavaa saippuaa että iho kuivuu ja se puuttuva ihon kosteus pitää saada takaisin purkista?
Otatteko mainokset tosissaan ja käytätte suihkun
jälkeen voidetta koska mainoksessa tehdään niin?
Miksi rasvata kun ei tarvitse? Käytättekö niin paljon kuivattavaa saippuaa että iho kuivuu ja se puuttuva ihon kosteus pitää saada takaisin purkista?
jälkeen voidetta koska mainoksessa tehdään niin?
oletuksesi on se, ettei tarvitse rasvata? En käytä saippuaa kuin kainaloihin, mutta silti mun iho on kuiva, ollut jo lapsesta saakka. En tiedä, mitä mainokset mahtavat sanoa asiasta, eikä myöskään kiinnosta.
jälkeen voidetta koska mainoksessa tehdään niin?oletuksesi on se, ettei tarvitse rasvata? En käytä saippuaa kuin kainaloihin, mutta silti mun iho on kuiva, ollut jo lapsesta saakka. En tiedä, mitä mainokset mahtavat sanoa asiasta, eikä myöskään kiinnosta.
käytän pesuainetta vain kainaloihin, pebaan (ei, en etupyllyyn, ei hätää! ;)) ja jalkateriin. Niihinkin sebamedia.
Mutta talvella olen kuiva kuin korppu. Ei auta.
Ja en lutraa suihkussa joka päivä. Lääkärithän eivät sitä suosittelekaan, se on turhan usein riistää iholta luontaiset rasvat.
Mutta kun on kuiva niin on kuiva.
Rasvaukseen käytän apteekin perusvoiteita, yleensä aqualan L. Päästä varpaisiin samalla.
Ja miksi muka on ällöä että peseytyy tuoksuttomilla? Mitä väliä sillä on muille ihmisille? Mä ainakin olen hajuherkkä, enkä kestä tuoksujen sekamelskaa. En siis voisi käyttää yhdentuoksuista sampoota, toisen tuoksuista pesuainetta, sitten erihajuisia rasvoja, deodoranttia, hajuvettäkin vielä? Ei ei, mikä hajujen sekamelska ja hirveä päänsärky. Tuoksuttomat tai miedot, raikkaat tuoksut peseytymiseen ja hygieniaan sekä välillä pieni tujaus tarkoin rajoitettua hajuvettä. Raikas, mieto sekin...
puhuu asiaa. Iho on ihmisen suurin elin ja sen läpi imeytyvät kemikaalit menevät suoraan verenkiertoon.
Btw, kosmetiikka EI saa imeytyä verenkiertoon ksoka jos se imeytyisi niin se luokiteltaisiin lääkeaineeksi. Jos imeytyisivät niin ne jouduttaisiin vetämään pois markkinoilta.Eli kosmetiikka EI imeydy verenkietoon, eteeriset öljyt ovat asia erikseen.
jalat ja naama. joskus käytän samaa rasvaa joskus eri tuotteita.. en jaksa luetella kun niitä on ihan perus decupalista lumeneen ja biothermiin..
Rasvaan kuitenkin joskus, saattaa mennä viikkoja ilman. Kun rasvaan, käytän Bodyshopin tuotteita tai kookosöljyä (luomu ja kylmäpuristettu). Joskus myös kylmäpuristettua oliiviöljyä.
Huolehdin sisäisestä rasvauksesta, eli en koskaan ikuna syö margariinia vaan voita ja kylmäpuristettuja öljyjä, avokadoa, pähkinöitä, kalaöljyä jne. Ei ole iho-ongelmia.
Nämä asiat ovat geeneissä, ruokavaliolla voidaan parantaa ihon toimivuutta mutta mikään yksittäinen hivennaine ei paranna esim. akne ongelmaa tai ihon omaa ihotyyppiä mikä on tosiaan geeneissä ja persimässä säädetty.
Onneksi olkoon, sinulla on normaali-iho.
Rasvaan kuitenkin joskus, saattaa mennä viikkoja ilman. Kun rasvaan, käytän Bodyshopin tuotteita tai kookosöljyä (luomu ja kylmäpuristettu). Joskus myös kylmäpuristettua oliiviöljyä.
Huolehdin sisäisestä rasvauksesta, eli en koskaan ikuna syö margariinia vaan voita ja kylmäpuristettuja öljyjä, avokadoa, pähkinöitä, kalaöljyä jne. Ei ole iho-ongelmia.
*reps*, perimässä siis :D
Nämä asiat ovat geeneissä, ruokavaliolla voidaan parantaa ihon toimivuutta mutta mikään yksittäinen hivennaine ei paranna esim. akne ongelmaa tai ihon omaa ihotyyppiä mikä on tosiaan geeneissä ja persimässä säädetty.
Onneksi olkoon, sinulla on normaali-iho.
Käytössä nyt essex, mutta kokeiltu myös apobase, nivea yms. jalkapohjat on pakko rasvata kun on niin kuivat suihkun jälkeen, että ällöttää.
tosin en ihan koko kehoa joka kerta jaksa, mutta ainakin sääret, käsivarret ja kasvot. minäkin käytän aqualania (+ tai L) koko kroppaan, paitsi aamuisin meikin alle menee markettikasvorasvaa.