Vaihtaisitko lapsen nimen tässä tilanteessa:
Meillä siis 3 kk vauva, jolle annettiin kaunis nimi pari kk sitten. Jotenkin tuo nimi ei vaan tunnu omalta, ehkä siksi, että tunnen ei-niin-ihanan samannimisen lapsen. Ajattelin aluksi, että ei se haittaa, mutta asia vaivaa edelleen. Olen huomannut kutsuvani vauvaa vauvaksi, en hänen nimellään. Kun ihmiset kysyvät vauvani nimeä, tuntuu, kuin esittelisin jonkun muun lapsen. Nimi on kaunis, mutta ei oma.
Teknisesti vaihto olisi helppoa, koska haluaisin vain vaihtaa kutsumanimeä. Mies kuitenkin on sitä mieltä, että on tajuttoman hölmöä vaihtaa, ja kuinka noloa se onkaan selittää ihmisille, että meidän vauvalla on nyt toinen nimi.
Miten itse tekisit? Luulen sopeutuvani nimeen ajan kanssa, mutta toisaalta mietin, jääkö asia harmittamaan? Entä jos en totukaan nimeen, vielä hölmömpää on vaihtaa nimeä 2 vuoden päästä.
Joo, olen kirjoittanut tästä aiemminkin, jos joku sitä miettii; en vaan löydä aiempaa ketjua nyt, eikä siinä ole mitään oleellista, mitä tässä en kertoisi.
Kommentit (43)
Vai vaihtaisitko senkin/ nekin joihinkin toisiin nimiin?
Lapsi on jo 10v, mutta nimi ei vaan tunnu juuri siltä oikealta, vaikka kaunis nimi onkin. Toinen nimi olisi ehkä kuitenkin sopinut paremmin kutsumanimeksi. Joten vaihda se nyt kun sen vielä voi hyvin vaihtaa, kun lapsi ei itse tunnista omaa nimeään. Ja muille sukulaisille on helppo sanoa, että teistä olikin luontevampaa kutsua lasta sillä toisella nimellä.
Eli taivutko miehesi tahtoon vai taivutatko hänet sinun tahtoon? Jompikumpi on valittava ja myöhemmin lapsi itse voi vaikuttaa