Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruumiista irtautuminen

Vierailija
20.08.2013 |

Onko kukaan täällä kokenut sitä? Millaista se oli? Missä tilanteessa?

Itselleni on käynyt niin monta kertaa ja aina unihalvauksen yhteydessä. Keho on halvaantunut, ja kun lähden liikkumaan, olenkin irtautunut. Nousen vain yleensä istumaan sängylle ja sitten nousen sängystä. Yleensä vain kävelen asunnossani sisällä ihmettelemässä. Keho makaa sängyssä. On samanlainen olo kuin valveilla. Tunnen myös aina jonkinlaista vetoa takaisin kehoa kohti. Sitä on vaikea kuvailla. Mulle on käynyt niin sen verran usein, että tiedän koko ajan, mitä tapahtuu. Olo on rauhallinen ja tyyni. Kerran lähdin ikkunan ja seinän läpi ulos vähäksi aikaa. Pystyn lentämäänkin, mutta se vaatii henkisiä ponnisteluja.

En tiedä, mitä uskoa asiaan liittyen, enkä halua väitellä, onko tuo kuviteltua vai totta. Haluaisin vain kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko toi tapahtua korkeassa kuumeessa?Olin kerran kuumeessa ja tunsin ,että leijun noin puol metriä ilmassa. Sitä kesti ehkä jotai pari minsaa ja sit palasin alas.

Ajattelin,et tuo johtuu vaan korkeasta kuumeesta.

Vierailija
22/121 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtauduin ruumiistani (?) kun olin kovassa kuumeessa matkalla. Kaipasin yöllä kovasti kotiin ja lähdin sinne. Näin itseni ilmasta  "kartalla", kultainen lanka yhdisti minut paikkaan, jossa ruumiini sijaitsi. Menin koko matkan kotiin, muistan tarkasti yksityiskohdat. Kotona kävelin ympäriinsä, kunnes palasin takaisin. En tiedä, mitä tapahtui, sillä vanhempani sanoivat minun palattuani matkalta, että isä heräsi yöllä ja sanoi äidilleni:" X tuli kotiin." ja äiti totesi, että X:hän on reissussa. Mutta isäni sanoi, että oli kuullut askeleeni ja kokenut läsnäoloni. Sen kuultuani sanoin heille, että niin kävinkin kotona ja kerroin, mitä olin kokenut. Mystistä.

Vierailija
24/121 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 20:00"]

Näitä kokemuksia tuppaa tulemaan sitä enemmän, mitä enemmän asia on esillä. Olen fyysikko, enkä pysty mitenkään hyväksymään ajatusta, että ihmisen tietoisuus ja aistit voisivat toimia kehon ulkopuolella mitenkään. Yhtäkään tällaista tapausta ei ole todistettu luotettavalta taholta.

[/quote]

Selitä meille mikä on tietoisuus, mistä se tulee, missä se sijaitsee aivoissa? Minkä kokoinen se on?

[/quote]

Ei tietoisuuden tarvitse olla aivoissa. Just katoin ohjelman jossa se todettiin.

Vierailija
25/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet kuitenkin itsesi makaamassa sängyssä? Sattuuko palaaminen omaan ruumiiseen? Uskotko sielunvaellukseen, kuoleman jälkeiseen elämään?

Vierailija
27/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi tuo kokemus ensimmäistä kertaa esikoista synnyttäessäni. Yhtäkkiä kaikki kipu vaan oli poissa, ja huomasin katsovani kouristelevaa ja tuskaista ruumista metrin-pari yläpuolelta. Minä en kuitenkaan tuntenut mitään tuskaa, vaikka toisaalta tiesin että se on minun ruumiini joka siellä alla kärsii. 

Sen jälkeen olen pystynyt tuottamaan ruumiista poistumiskokemuksen halutessani, jos olen rentoutunut. Tietyllä tapaa vain käännän tietoisuuteni "vähän eri asentoon" kuin yleensä, sitten mielikuvittelen siirtymän kehon ulkopuolelle, ja yhtäkkiä katselen itseäni ulkopuolelta. Joskus tuota käy minulle myös nukahtaessa, nini että sen sijaan että menisin uneen mitä olen yrittänyt, huomaankin olevani pois ruumiista, mutta hyvin virkeä. 

Mielenkiintoista muuten on, että minusta ruumiistapoistumiskokemuksesta palaaminen tuntuu huimaavalta putoamiselta, ja muistan jo lapsena joskus heränneeni unesta niin että tunsin että putoan. Tiedä vaikka olisin silloin jo unessa seikkaillut ruumiistapoistumiskokemuksissa, joita en vaan hereillä muistanut.

Vierailija
28/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko sama ilmiö, mutta olen yrittänyt saada itselleni selkounen, siinä toistaiseksi onnistumatta. No aktiivisesti en ole enää muistanut kokeillakaan. Nyt tuli heti mieleen kun luin aloituksen.

http://www.hoyhensaaret.info/

Vierailija
29/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, kaikille tulee noita putoamistuntemuksia, varsinkin lapsena.

Vierailija
30/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:39"]

Näen myös paljon selkounia. En tiedä, liittyykö se tähän, mutta mainitsen kuitenkin.

ap

[/quote]

Liittyyköhän nuo taipumukset tosiaan jotenkin toisiinsa? Itse olen nähnyt selkounia ala-asteikäisestä asti. Jossain vaiheessa vain huomasin, että pystyn katselemaan unta ja sanomaan itselleni pelottavassa kohdassa "tämä on vain unta" ja jopa vaihtamaan unen lopun jos halusin.

Koska olin kiusattu ja yksinäinen lapsi, unimaailmasta tulikin minulle tärkeämpi ilon lähde kuin valvemaailmasta. Opettelin luomaan unimaailmoja mieleni mukaan, lentämään ja sukeltamaan niissä jne, tarkkailemaan niitä reunatiloja joissa alan toisaalta tulla tietoiseksi unessa olemisestani ja toisaalta kun selkounen vaihe alkaa kääntyä syvempään uneen jossa en enää ole tietoinen.

t. 6

Vierailija
31/121 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa selkouni?

Itsekin olen voinut vaikutta unieni loppuun ja tyttärellekin opastanut, että kun herää painajaisesta, mars takaisin uneen ja tekemään loppu sen aiheuttajasta.

t: 4,8

Vierailija
32/121 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
33/121 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
34/121 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
35/121 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:06"]Voiko toi tapahtua korkeassa kuumeessa?Olin kerran kuumeessa ja tunsin ,että leijun noin puol metriä ilmassa. Sitä kesti ehkä jotai pari minsaa ja sit palasin alas.

Ajattelin,et tuo johtuu vaan korkeasta kuumeesta.
[/quote]

Mulla käynyt samoin, todella kovan kuumeen seurauksena nousin hitaasti katonrajaan. Katselin muita talossa olleita ihmisiä ja joulukuusta sieltä muutaman minuutin verran ja täts it. Tämä olikin aiheesta ainoa kokemukseni, joka tapauksessa positiivinen fiilis jäi tuosta. Nouseminen oli todella rento tapahtuma itsessään, katonrajassa pelotti hieman mahdollinen alas putoaminen.

En ole uskovainen tai hihhuli, enkä myöskään ennen tuota kokemusta ollut lukenut tai kuullutkaan moisesta ilmiöstä.

Vierailija
36/121 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siistiltä. Itselläni on selkounia pari kertaa vuodessa. Yleensä herään heti kun tajuan unen olevan unta :( joskus olen saanut unen jatkumaan ja olen esimerkiksi lentänyt ja muuttanut minua ympäröiviä ihmisiä norsuiksi yms. En ikinä unessa keksi mitä hauskaa voisin tehdä! Siksi varmaan heräänkin, kun unella ei ole "jatkoa" koska tiedän että se on omaa mielikuvitustani. Erittäin jännää! Selkounet on kyllä samalla todella raskaita kokemuksia. Olen ihan poikki herätessä.

Vierailija
37/121 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 22:32"]

Mulla kävi näin tällä viikolla ensimmäistä kertaa, tosin ei mitenkäään suuresti, mutta kuitenkin selvästi niin, että leijuin kehostani noin puoli metriä yläpuolella. Olen lukenut tietoisen läsnäolon kirjaa, ja tehnyt jonkin aikaa harjoituksia siihen liittyen muutenkin. Mutta lähinnä vain  siten, että olen tyhjentänyt mieltäni ja tarkkaillut ajatuksiani ohimenevinä asioina, joihin ei tarvitse tarttua. Nyt tein harjoituksen, jossa makasin sängyllä, ja keskityin hengitykseeni, joka auttoi minua pääsemään läsnäolon tilaan. Sitten pyrin tarkkailemaan henkeä kehossani, miten elämä tuntuu minussa, energiakenttänä, en ajatellut sitä vaan tunsin sen, jätin ajatukset pois. Ja yhtäkkiä tajusin kohoavani kehostani irti ja tunsin, että en voi liikuttaa kättäni siinä tilassa, jos en olisi palannut takaisin. Siinä leijuin varmaan viitisen minuuttia ja oli ihmeellinen tunne!

Keskeistä on juuri se oman hengen löytäminen niiden ajatusten takaa: minä en ole ajatukseni, vaan voin tarkkailla niitä olevaisena olentona niiden "takaa", ja tuolla hengellä tosiaan nousin irti. Oli aivan mahtava fiilis, ja en saanutkaan sinä yönä unta, kun oli niin ihmeellistä.

Tollen kirja: Läsnäolon voima siis se kirja, jossa tuo harjoitus on.

[/quote]

Voisiko sulle lähettää sähköpostia anonyymisti? Olisi mukava kirjoitella näistä asioista :)

Vierailija
38/121 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon itse irtautunut kehostani kun katsoin tv:tä. En ollut edes tietoinen siitä vaan leijuin siinä kehoni edessä. Huomasin vasta jälkeen päi miltä se tuntui

Vierailija
39/121 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kaksi kertaa ollut selkeä valve uni (lucid dream). Molemmilla kerroilla se tuli päiväunien yhteydessä kun väsytti todella paljon. Silloin ajatteli vaan mielessään että: 'en halua nukahtaa, en halua nukahtaa..' jne. Yhtäkkiä sitä olikin unessa.

Se mitä unessa kannattaa tehdä on ruveta epäilemään näkeekö unta. Tämän epäilyksen tarkistamiseksi on monta keinoa, itselle toimivin on ollut kellon katsominen. Kaikillahan asunnosta todennäköisesti löytyy seinäkello, joten on luonnollista että sen näkee myös valveunessa. Idea kellon kanssa on se että katsot sitä ja painat ajan mieleesi, käännät pään pois ja katsot uudestaan, kun kello näyttää joka kerta eri aikaa tiedät olevasi unessa. Minulla tämä on toiminut hyvin.

No mitä sitä sitten tekee kun tajuaa näkevänsä unta? Ekalla kerralla minulle tuli todella ahdistava olo, ikäänkuin jotain pahaa olisi ollut läsnä, ahdisti koko ajan. Silti ehdin kokeilla lentämistä seinän läpi. Toisella kerralla ei ollut enää ahdistavaa oloa että jotain olisi läsnä vaan lentelin ympäri kaupunkia. Tapasin unessa myös ystäviäni joiden kanssa keskustelin, yhdelle jopa sanoin että olet nyt minun unessa ja kaikki tämä tapahtuu vaan minun mielessäni.

Toinen juttuhan mitä on tietenkin pakko kokeilla on seksi, kyllä sekin valveunessa jotenkin toimii :)

Vierailija
40/121 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta olis kun yhtäkkiä lähtis leijailemaan tuulen mukana. Joskus unessa olen katsellut asioita "yläpuolelta". Eipä se herättyään tuntunut enää ihmeelliseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä